Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså. Virker som penga må ut like fort som de kommer inn på konto. Hu handler jo hele tiden. 😱

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kaffeskål skrev (2 minutter siden):

Altså. Virker som penga må ut like fort som de kommer inn på konto. Hu handler jo hele tiden. 😱

Ikke sett maken til handling, så mye unyttige ting hver eneste dag.  Hun har da mer enn nok av det meste hjemme ser det ut som

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Polarpuma
Skrevet
1 minutt siden, Anneisabell said:

Ikke sett maken til handling, så mye unyttige ting hver eneste dag.  Hun har da mer enn nok av det meste hjemme ser det ut som

Stort sett noe nytt hver dag.

Skrevet

Bare det at hun måtte ha en ny svart tusj til å skrive i den nye boken sin, sier jo sitt. De fleste her fikk vel med seg den skuffen hun viste i helgen, men 20-30 SVARTE TUSJER i ulik størrelse🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet
Gresshoppa skrev (14 minutter siden):

Bare det at hun måtte ha en ny svart tusj til å skrive i den nye boken sin, sier jo sitt. De fleste her fikk vel med seg den skuffen hun viste i helgen, men 20-30 SVARTE TUSJER i ulik størrelse🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Ja ikke sant. Utrolig

• Liker 7
Skrevet

Grunnen til at en kan tro at hun har dårlig råd tror jeg kan være at hun fremstiller seg hyperøkonomisk, nesten på grensen til g****. Vil ha mest mulig for lavest mulig pris.
Ikke noe galt i det, men jaggu handles det mye unødvendig og en tenker at hun heller kunne spart disse utgiftene  mtp advokatutgifter. Den stadige handlinga virker sløsete og lite både økonomisk og bærekraftig. Handler på billige nettbutikker og billigkjeder som sikkert nok er rimeligere, men som ikke nødvendigvis har best kvalitet. Store mengder av alt og masse klær.  

Flink til å selge gammelt og kjøpe brukt, det skal hun ha. Men har aldri hørt henne si at det er av miljømessige hensyn, snarere for å spare penger. 

Dette med spleis bidrar vel også til å støtte opp under inntrykket om at hun har dårlig øk., selv om den kan forståes noe da advokatutgifter er skyhøye. 

På salg av bamsesmykker ser vi også ei som vet å ta seg betalt. Da det ble omtalt at disse bamsene er å få kjøpt for kun noen få kr fra nettbutikker i Østen var hun snar å kvalitetsstemple bamsene med at hennes kom fra en mer eksklusiv Bjørklundleverandør. Noe hun ikke har lov til å gjøre.  Forteller at hun får 150 forespørsler allerede før det siste smykkesalget, så hun solgte kanskje mer enn det? Vil anta at hun tjente stort på dette. 

Hun er også snar å annonsere gamle, avlagte ting hun viser oss når hun rydder. Opplyser at disse kan kjøpes. Hadde mange pynteputer til overs da hun endret interiørfarge på stua, opplyser da at disse er til salgs om noen i nærheten er interessert i å kjøpe. 

I en sminkesekvens forteller hun om en dyr foundation hun har som har feil farge, denne kan selges. I samme snap forteller hun at hun er tom for et hårprodukt, og like etterpå blir dette hårproduktet levert på døra, tilsynelatende gratis. 
Hun viser oss også stadig gaver hun får av følgere. 
Vil poengtere at jeg ikke hadde diskutert hennes økonomi her om det ikke hadde vært for denne spleisen, smykkesalg samt det at hun konstant snakker om billige kjøp. Dette med å motta spleis forplikter noe. 

Tror derfor hun hadde vunnet på å være mer åpen om hva hun har brukt spleispengene på. Fortalt at nå betalte jeg den og den regningen for på den måten vise takknemlighet for hjelpen.  Det blir litt umusikalsk når hun viser pengesløs, noe grådighet og er taus om den direkte nytten av pengegavene. Slikt går ikke lett hjem hos de fleste,  selv om en er aldri så raus giver.  
For å ikke kun virke kritisk, så vil jeg også rose henne for at hun alltid prioriterer å lage middag til familien, tross dårlig helse. At hun alltid klarer å ha huset og seg selv på stell. I helgen var hun også ute og lekte med sønnen. Det var første gang jeg har sett.  

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

Min mening er at hun som plukker ukritisk til pris i butikkhyllene og kjøper ting "for moro skyld" ,kan kjøpe akkurat den utebuksa som BARNET trenger.. Men da skal det spares. Det som provoserer meg så jævli er at DET er for dyrt liksom.. Hun hutrer jo selv bare hun ser ut vinduet, ungen er ute hele dagen. 
Etterpå når de gikk fra sporten brukte hun 500kr på normal. 🤷‍♀️

• Liker 21
Skrevet
Frøken_ida skrev (1 time siden):

Min mening er at hun som plukker ukritisk til pris i butikkhyllene og kjøper ting "for moro skyld" ,kan kjøpe akkurat den utebuksa som BARNET trenger.. Men da skal det spares. Det som provoserer meg så jævli er at DET er for dyrt liksom.. Hun hutrer jo selv bare hun ser ut vinduet, ungen er ute hele dagen. 

Sjukt 🆘️ 

• Liker 5
Skrevet
Frøken_ida skrev (1 time siden):

Tror du virkelig fruen er den eneste som gjør slik? Når man kan finne ei god bukse til mye lavere pris? Kjenner flere som hadde gjort samme sak, inkludert meg selv! Hadde heller kjøpt meg noen ekstra plater sjokolade eller 500 kr på Normal enn å legge ned 1200 kr på den buksa! Her blir man jo så låst fordi det er henne! Man må jo kunne klare å se at det er normalt det hun gjør! 

• Liker 6
Skrevet
Sharp75! skrev (12 minutter siden):

Tror du virkelig fruen er den eneste som gjør slik? Når man kan finne ei god bukse til mye lavere pris? Kjenner flere som hadde gjort samme sak, inkludert meg selv! Hadde heller kjøpt meg noen ekstra plater sjokolade eller 500 kr på Normal enn å legge ned 1200 kr på den buksa! Her blir man jo så låst fordi det er henne! Man må jo kunne klare å se at det er normalt det hun gjør! 

Jeg hadde glatt sett etter en bukse på salg. Null problem.

MEN - det er ikke dette folk henger seg opp i. Hun shopper ekstremt mye....bare se når hun feks filmer fra badet sitt...det er nok produkter der til å starte et middels utsalg. Her en dag la hun ut reklame for en god leppepomade som hun var heeeeeelt avhengig av....den koster når jeg fant den 350,- og hun hadde kjøpt inn 10 stykker slik at hun "hadde en stund". Hun handler ekstremt mengder garn, hun snuser, drikker energidrikke til 30-40,- pr boks hver eneste dag. Handler klær fra Lager157 eller hva søren butikken heter hele tiden....og da samtidig stå å si at buksen til ungen var for dyr så den kjøpte hun ikke blir for dumt. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Minipilla skrev (15 minutter siden):

MEN - det er ikke dette folk henger seg opp i. Hun shopper ekstremt mye....bare se når hun feks filmer fra badet sitt...det er nok produkter der til å starte et middels utsalg. Her en dag la hun ut reklame for en god leppepomade som hun var heeeeeelt avhengig av....den koster når jeg fant den 350,- og hun hadde kjøpt inn 10 stykker slik at hun "hadde en stund". Hun handler ekstremt mengder garn, hun snuser, drikker energidrikke til 30-40,- pr boks hver eneste dag. Handler klær fra Lager157 eller hva søren butikken heter hele tiden....og da samtidig stå å si at buksen til ungen var for dyr så den kjøpte hun ikke blir for dumt. 

Tror alle har tatt det poenget, det står side opp og ned. Men at man ikke velger å kjøpe ei bukse til 1200 kr til et barn på 5 år, er allikevel ikke unormalt! Man behøver ikke sykeliggjøre normale ting! Selv om om hun legger ned penger på andre ting. Ifht så er det en normal oppførsel. Men det virker som om dere ikke ser det. Leppepomade til 350 kr, jaja ikke noe jeg hadde betalt og hamstret opp, men det er allikevel ikke 1200 som man vokser ut av på 1 2 3, som hun kan få billigere 🤷‍♀️ og om hun har fått de leppepomadene billigere, vet vi hellere ikke noe om 🤷‍♀️ 

• Liker 2
Skrevet
Sharp75! skrev (21 minutter siden):

Tror alle har tatt det poenget, det står side opp og ned. Men at man ikke velger å kjøpe ei bukse til 1200 kr til et barn på 5 år, er allikevel ikke unormalt! Man behøver ikke sykeliggjøre normale ting! Selv om om hun legger ned penger på andre ting. Ifht så er det en normal oppførsel. Men det virker som om dere ikke ser det. Leppepomade til 350 kr, jaja ikke noe jeg hadde betalt og hamstret opp, men det er allikevel ikke 1200 som man vokser ut av på 1 2 3, som hun kan få billigere 🤷‍♀️ og om hun har fått de leppepomadene billigere, vet vi hellere ikke noe om 🤷‍♀️ 

Helt sikkert ikke, men de aller fleste jeg kjenner hadde ikke brukt flere tusen på seg selv i en vending og samtidig klaget på å ikke ville bruke penger på en bukse til ungen. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ender vel med at det er svigermora som ordner opp for guttungen. Det meste hu har vist frem av uteklær er det hu som har kjøpt så.. 

• Liker 14
Skrevet
kanakass skrev (12 minutter siden):

Ender vel med at det er svigermora som ordner opp for guttungen. Det meste hu har vist frem av uteklær er det hu som har kjøpt så.. 

ganske sikker på at det ikke skjer mer… 

• Liker 1
Skrevet
Frøken_ida skrev (4 minutter siden):

ganske sikker på at det ikke skjer mer… 

Får håpe svigermor har fått med seg shoppegalskapen hennes og setter ned foten. 

• Liker 11
Skrevet
Whitesnake69 skrev (35 minutter siden):

Får håpe svigermor har fått med seg shoppegalskapen hennes og setter ned foten. 

Bingo

• Liker 8
Skrevet
Minipilla skrev (1 time siden):

Du setter bedre ord på det enn meg. Takk! 👏

Skrevet
Sharp75! skrev (2 timer siden):

Hadde også gjort det samme akkurat der ja🙈 syns 1200 kr var svine dyrt og man vet man får kvalitetsbukser til under 1000 lappen om man tar et lett google søk🙈 Så jeg hadde nok også kjøpt billig bukse til kanskje 7-800 kr og brukt resten på noe annet. Å slik er nå de jeg har rundt meg også. 

Men at Stine handler mye ja det gjør hun. Å mye av det kunne hun sikkert ha droppet for at hun har lignene fra før osv. Er jo innkjøp på innkjøp hver dag, får litt følelsen at hun kanskje er redd for å fremstå som en person med dårlig råd for hun har jo et behov for å vise alt hun handler. 

Men at hun ikke ga kattene sine kvalitetsfor i helgen ble hun tatt på og kjenner mange som gir kattene sine mat fra butikken, hun er langt fra den eneste og som flere skrev man aner ikke hva hun gir dem ellers. Å nå denne utebuksa som skal nevnes hele tiden. Er da ikke unormalt i det hele tatt at hun skulle lete videre og for alr vi vet kan en ny utebukse være på vei i posten som ikke kostet 1200 kr. Må jo være ting som man henger seg opp i kun for at det er henne og at man vil ta henne på flest mulig ting.

• Liker 5
Skrevet
Minipilla skrev (1 time siden):

hvilke leppeomade var det? Har ikke fått med meg den snappen hvor hun viste. 

Enig med at snusen skulle bare hun og mannen kuttet så unødvendig og man klarer å slutte om man bare bestemmer seg. Er så dyrt at man ser fort at man får penger til overs😅 Energidrikk er jo også noe man lett kan kutte. Hun er jo "heldig" som drikker kaffe og billigere å drikke pepsi eller saft da om det var noe godt hun skulle drikke. Så er helt enig at slike ting er unødvendig, samme med alle disse testene av nyheter. Skjønner det er gøy, men blir dyrt om det meste ikke faller i smak. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

På to dager har hun kjøpt svada og vås - les: "totalt meningsløse ting", som til sammen i sum er langt over hva en god bukse til sønnen koster. Prioteringen ligner den vi hadde sent i tenåra. 

Venter i spenning på når og om den refleksselen skal brukes.

Endret av Murstein
  • Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...