Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

At man velger og ikke kjøpe ei utebukse til 1200 kr til en 5 åring er virkelig forståelig! Man finner gode og funksjonelle utebukser som er gode til en mye bedre pris enn det, så det er virkelig ikke noe å ta henne på uavhengig på om hun sløser penger på andre ting eller ikke. 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Polarpuma
Skrevet
4 minutter siden, Sharp75! said:

At man velger og ikke kjøpe ei utebukse til 1200 kr til en 5 åring er virkelig forståelig! Man finner gode og funksjonelle utebukser som er gode til en mye bedre pris enn det, så det er virkelig ikke noe å ta henne på uavhengig på om hun sløser penger på andre ting eller ikke. 

Her er jeg enig med deg. Det finnes bukser til halve prisen som er bra. 

Skrevet
Sharp75! skrev (14 minutter siden):

En 5 åring som går i utebhg? Ja, kanskje om man kjøper på salg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde skamma meg av å syte på prisen for klær til barnet mitt mens jeg stod med kjeften full av snus og drakk energidrikke til førti kroner boksen. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
Orly skrev (3 timer siden):

Det er virkelig ikke normalt i min verden å droppe gode uteklær til barna , for så å bruke penger på alt mulig annet tull.

Nå kjenner jeg ikke din verden men man trenger ikke bruke 1200,- for å kalle noe ei god utebukse. Hatt 3 barn i utebarnehage og ikke brukt 1200,- på ei utebukse😊 Så helt unormalt er det ikke å syntes 1200,- for utebukse er dyrt -men vi har forskjellige preferanser. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (55 minutter siden):

Uenig , å ha barn i utebhg krever litt i forhold til kvalitet 

• Liker 6
Skrevet
GulleGull skrev (3 minutter siden):

Nå kjenner jeg ikke din verden men man trenger ikke bruke 1200,- for å kalle noe ei god utebukse. Hatt 3 barn i utebarnehage og ikke brukt 1200,- på ei utebukse😊 Så helt unormalt er det ikke å syntes 1200,- for utebukse er dyrt -men vi har forskjellige preferanser. 

Vel det er ditt valg, men å klage over prisen blir likevel rart når man kjøper så mye annet tull, den meningen står jeg for. 

• Liker 8
Skrevet

Godt mulig at en kan finne rimeligere, men like god bukse. Det blir bare så feil å daglig være vitne til alt det unødvendige hun bruker penger på.

Kjøpe, shoppe, salg, billig, rabatt, bestilt fra her og der og nedsatt på repeat hele veien.
Og den eneste gangen jeg har hørt henne si at noe er for dyrt så måtte det være et nødvendig plagg til sønnen. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Gjest Polarpuma
Skrevet
1 hour ago, Orly said:

Vel det er ditt valg, men å klage over prisen blir likevel rart når man kjøper så mye annet tull, den meningen står jeg for. 

Det finnes bra rimeligere bukser enn 1200 kr. Men ja enig i at hun bruker mye penger på annet drit!

Skrevet
Sharp75! skrev (3 timer siden):

Ja finnes mye bra til en rimlig pris. Har heller ikke utebukse til 1200 kr til min som går i bgh. Aldri fått nå kommentarer på at det ikke er bra nok.  Alt til barn er nok dyrt. 

• Liker 5
Skrevet

Da mine barn gikk i utebarnehage kjøpte jeg gode uteklær på salg (4-500kr) og kjøpte vin og kebab for resten. Trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det. 

• Liker 4
Skrevet

Poenget er ikke prisen på utebuksen, man kan få gode uteklær til langt under den prisen. 

Poenget er at de dro til Hamar i det ærende å kjøpe ny utebukse pga ungen hadde behov for ny, og hun endte med å ikke kjøpe. I stedet, på samme turen og i løpet av helga så har hun svidd av penger på planter, krukker, snus, energidrikker, godteri-nyheter (som hun tar to tygg av, grinet på nesen og liker det ikke, og spiser det ikke opp), en haug skyllemidler og stæsj på rusta osv osv. Men utebukse ble det altså ikke noe av. Det var for dyrt. 

For alle de pengene hun brukte på unødvendig dill så kunne hun fint ha kjøpt ei utebukse. 

(det må gå endel penger på snop når hun kjøper alt av nyheter for å teste ut, snop er dyrt. Kjøpte en stor melkesjokolade på Coop her om dagen, tror den kostet 43kr) 

• Liker 19
Skrevet

Med unge i utebarnehage så sparer man ikke på uteklær. 

• Liker 11
Skrevet

Når skal hun lage påmfri igjen? Jeg trenger fremgangsmåten 😢

• Liker 7
  • Hjerte 1
Gjest Polarpuma
Skrevet
14 minutter siden, skruf said:

Poenget er ikke prisen på utebuksen, man kan få gode uteklær til langt under den prisen. 

Poenget er at de dro til Hamar i det ærende å kjøpe ny utebukse pga ungen hadde behov for ny, og hun endte med å ikke kjøpe. I stedet, på samme turen og i løpet av helga så har hun svidd av penger på planter, krukker, snus, energidrikker, godteri-nyheter (som hun tar to tygg av, grinet på nesen og liker det ikke, og spiser det ikke opp), en haug skyllemidler og stæsj på rusta osv osv. Men utebukse ble det altså ikke noe av. Det var for dyrt. 

For alle de pengene hun brukte på unødvendig dill så kunne hun fint ha kjøpt ei utebukse. 

(det må gå endel penger på snop når hun kjøper alt av nyheter for å teste ut, snop er dyrt. Kjøpte en stor melkesjokolade på Coop her om dagen, tror den kostet 43kr) 

Ser den! 

Skrevet
skruf skrev (16 minutter siden):

Ser poenget, men som flere skriver man må jo kunne legge godviljen til å forstå at hun fortsetter jakten på en rimeligere utebukse? Hun er jo ei som ikke handler blant de dyreste merkene, og virket ikke som det var krise at hun måtte ha utebukse med en gang. Hun kan jo få en god utebukse brukt også og hun handler jo brukt.

• Liker 6
Skrevet (endret)
FrkZ skrev (4 timer siden):

En 5 åring som går i utebhg? Ja, kanskje om man kjøper på salg.

Du mener oppriktig at en utebukse som koster under 1200 kr er uakseptabelt å kjøpe til en 5 åring? Virkelig? Jeg har også barn i utebarnehage og sverger til merker som HH, Reima og Didrikson. MER enn godt nok. Jeg forstår du vil ta Stine på det ene og det andre, men ikke skap unødvendig kjøpspress. 

Endret av m1n
.
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Sharp75! skrev (12 minutter siden):

Ser poenget, men som flere skriver man må jo kunne legge godviljen til å forstå at hun fortsetter jakten på en rimeligere utebukse? Hun er jo ei som ikke handler blant de dyreste merkene, og virket ikke som det var krise at hun måtte ha utebukse med en gang. Hun kan jo få en god utebukse brukt også og hun handler jo brukt.

Hun sa vel at dressen var revnet så han måtte ha nytt, men at det ikke var aktuelt med ny utedress nå siden vi går mot vår og varmere dager, så derfor skulle hun heller kjøpe tynnere utebukse. 

Hun viser jo frem alt hun shopper, t.o.m q-tips ble vist frem etter helgas shoppingrunder. Men regner med de fant noe som funker. 

Er som sagt ikke summen jeg reagerte på, men at hun fint kunne ha kjøpt den buksa til 1200kr hadde hun droppet alt unødvendig stæsj som ble handlet inn i helga. Steiler over ei goretex-bukse til den prisen, men lar kortet gå varmt i neste vending. 

• Liker 13
Skrevet
Kaffeskål! skrev (37 minutter siden):

Når skal hun lage påmfri igjen? Jeg trenger fremgangsmåten 😢

Ta og spør henne 🙈

• Liker 2
Skrevet
FrkZ skrev (5 timer siden):

Med tanke på at barnet går i utebhg, så bør han ha gode klær. Skulle bare mangle. Da får de kutte ut alt annet unødvendig. 

hun har unødvendig mye klær, som hun kan selge, og håve inn litt gryn på også.

Og hun kan jo bare selge en runde til med bamser. Nei! Vent…..

Hvordan var det med disse bamsene og Bjørklund. 😉

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...