Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk ikke se resultatet av stroganoffen 🙈 la opp til den undervisninga, så brått ble det slutt 🤣🙈

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skal ha for at hun er kreativ og god til å lage mat. 🥰

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Tvillingsjel skrev (29 minutter siden):

Hun skal ha for at hun er kreativ og god til å lage mat. 🥰

Hva er kreativt? 🙈

• Liker 8
Skrevet
Flettfrid skrev (11 minutter siden):

Hva er kreativt? 🙈

Har ikke sett hun lager noe spesielt kreative matretter.  Ganske alminnelige må jeg si. Og ikke spesielt kreativt med rispose hvertfall..eller helt vanlig hjemmelagd pizza hver uke. Havregrøt og innbakt poter..

• Liker 6
Skrevet

Jeg fikk beskjed av veterinær... Om jeg ga hunden mat fra matbutikk.. Var det som om vi spiser på McDonald's hele tiden. Det er ikke nok næring i det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
supermamz skrev (4 timer siden):

Litt komisk, dama blir tatt for å bruke så mye penger, men nå er det et problem at hun ikke bruker mer mat på for til kattene? De får da mat og ser ut som ingen av de lider noen nød? Syns kattene ser vell stelte og friske ut.

Så enig 👍 ser også flere her mener royal kanin foret er så bra, ga det ei god stund til mine hunder før eg visste bedre. Dårligere for har ikke eg vært borti 😱

• Liker 3
Skrevet
Anneisabell skrev (28 minutter siden):

Har ikke sett hun lager noe spesielt kreative matretter.  Ganske alminnelige må jeg si. Og ikke spesielt kreativt med rispose hvertfall..eller helt vanlig hjemmelagd pizza hver uke. Havregrøt og innbakt poter..

Helt enig, fryst fiskegrateng, chips full av olje, snitzel, taco, pizza og stroganoff er langt fra kreativt.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, Flettfrid said:

Spør du, hvis du har lyst til å bli blokkert 🙄🙈

Jeg spurte og den gangen var det at hun hadde time til hun mamma-katten, men at timen ble avlyst pga noe. Da skrev hu at hun skulle ta begge om noen uker…🙈 Ikke blokkert, men kjenner henne så det tør hun vel ikke🙃 Men jeg følger henne ikke mer.😅

• Liker 4
Skrevet
nomore82 skrev (4 timer siden):

Er det ikke litt motstridende å mene at "vi" leter etter feil når oppførsel til kattene nevnes, og hun kjøper billigfor - for så å bekrefte poenget med at for kan ha en del å si for kattens trivsel og oppførsel?

Da er det jo et poeng i det? :)

Jeg skriver at maten KAN være årsaken til mistrivsel. Jeg kritiserer ikke, kommer bare med ett tips. Ikke alle katter som reagerer på matbutikkfôr.

• Liker 4
Skrevet

Det jeg reagerte på, var at hun synes det var for mye å bruke 1200,- på ei GoreTex bukse til sønnen for å ha i barnehagen. I stedet går hun inn og bruker pengene på dill på Normal og Tiger. 
Fulge henne i et par dager på snapp. Ble med det. Aldri sett noe mer meningsløst og kjedelig innhold før.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun er mer enn flink nok til å lage mat. Hun prøver å lage middag som tilfredstiller fem personer som er i ulik alder. Og da er det ikke vits i å leke Gordon Ramsy på kjøkkenet og servere krokodillekjøtt. For hva gjør man ikke for sultne barn som renner inn døren etter en lang dag. Man vet i detalj hva den enkelte elsker eller hater i matveien. Her kunne man holdt en lang  pedagogisk tale som: «her i huset må de spise hva de får», men de fleste av oss må gi opp. Been there, done that. 
At f.eks onsdager er spaghettidag, fredager er pizzadag, er bare koselig for mange familier. Noe å se frem til, glede seg til å komme hjem. 
Og jeg vet at mange må servere den rimelige fiskegratengen fordi de fleste barn elsker den. Eller fiskeboller. «For da får de i alle fall i seg litt fisk». Vanskelig det der med barn og ungdom og fiskemiddag gitt. 
Men å klage på maten der i huset blir for drøyt. I mitt hode er det helt normale tilstander, og mer enn godt nok. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Jotun skrev (52 minutter siden):

Hun er mer enn flink nok til å lage mat. Hun prøver å lage middag som tilfredstiller fem personer som er i ulik alder. Og da er det ikke vits i å leke Gordon Ramsy på kjøkkenet og servere krokodillekjøtt. For hva gjør man ikke for sultne barn som renner inn døren etter en lang dag. Man vet i detalj hva den enkelte elsker eller hater i matveien. Her kunne man holdt en lang  pedagogisk tale som: «her i huset må de spise hva de får», men de fleste av oss må gi opp. Been there, done that. 
At f.eks onsdager er spaghettidag, fredager er pizzadag, er bare koselig for mange familier. Noe å se frem til, glede seg til å komme hjem. 
Og jeg vet at mange må servere den rimelige fiskegratengen fordi de fleste barn elsker den. Eller fiskeboller. «For da får de i alle fall i seg litt fisk». Vanskelig det der med barn og ungdom og fiskemiddag gitt. 
Men å klage på maten der i huset blir for drøyt. I mitt hode er det helt normale tilstander, og mer enn godt nok. 

Helt enig, men tror mange her inne ser etter de minste ting de kan peke ut. Syns også de har helt normal middag. Kan da servere ferdig fiskegrateng jeg også, toro poser osv. Å vil nok tro der gjør mange av de som kommenterer matlagingen også! 

Kan være enig i mye som man kan stille spørsmål ved om lyving, utlevering, spleis osv. Men å ta folk på kattemat for man så en type den dagen og nå matlaging når hun faktisk står og lager mat fra bunn. Blir for dumt...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

Har ikke sett at noen klager på maten hun lager. Noen som sa hun var kreativ, min definisjon på kreativ er ikke det jeg har sett hun har laget. Men jeg har ikke klaget på maten hennes, kunn en kommentar på kreativitet og det er det andre også har kommentert.  Lurt å lese hva folk skriver, og ikke komne med påstander som ikke står her

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Anneisabell skrev (1 time siden):

Har ikke sett at noen klager på maten hun lager. Noen som sa hun var kreativ, min definisjon på kreativ er ikke det jeg har sett hun har laget. Men jeg har ikke klaget på maten hennes, kunn en kommentar på kreativitet og det er det andre også har kommentert.  Lurt å lese hva folk skriver, og ikke komne med påstander som ikke står her

Lett å lese litt imellom linjene og legge litt mer i det enn det som står hvis man føler seg truffet...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Meg.no skrev (12 timer siden):

Det jeg reagerte på, var at hun synes det var for mye å bruke 1200,- på ei GoreTex bukse til sønnen for å ha i barnehagen. I stedet går hun inn og bruker pengene på dill på Normal og Tiger. 
Fulge henne i et par dager på snapp. Ble med det. Aldri sett noe mer meningsløst og kjedelig innhold før.

Det der er vel ikke så veldig spesielt, kan selv ofte tenke at å bruke 1200-, på ett klesplagg er dyrt, for så å handle andre ting uten å blunke. Det tror jeg er høyst normalt.  Sparer med ene handa og bruker med andre😅

• Liker 10
Skrevet
GulleGull skrev (18 minutter siden):

Det der er vel ikke så veldig spesielt, kan selv ofte tenke at å bruke 1200-, på ett klesplagg er dyrt, for så å handle andre ting uten å blunke. Det tror jeg er høyst normalt.  Sparer med ene handa og bruker med andre😅

Tror det er prioriteringen det reageres på. Ser ut som at hun bruker penger uten å mukke på energidrikker, snop, garn, sminke, planter og klær i store mengder fordi det er billig, men å investere i en kvalitetsbukse som antakelig har stor nytteverdi, blir sett på som dyrt.

• Liker 9
Skrevet

I min verden så blir det helt feil å droppe å kjøpe ei god utebukse som barnet trenger i barnehagen pga den koster litt og i stedet, på samme handleturen, la hundrelappene fly på planter, krukker, snus, energidrikker, godteri… Heller bruke penger og sørge for at barnet får gode ute-opplevelser i barnehagen. Et barn som i tillegg går i friluftsbarnehage trenger gode klær.

Generelt så er gode sko og bekledning alfa og omega for at barn skal vokse opp og få et godt forhold til å være ute i naturen. Hvis de i oppveksten var ute i dårlige klær så lærer de seg ikke å være glade i å være ute da de forbinder friluftsliv med dårlige minner.

Jeg var selv alenemor og student med eldste jenta mi, og for over 20 år siden så var det mindre offentlig støtte til aleneforeldre enn hva det er nå. Hadde ikke overgangsstønad siste året jeg studerte f.eks, og satsene var lavere. Men var det noe jeg alltid prioriterte så var det gode klær og sko til henne. Vokste selv opp med alenemor med dårlig råd og broren min og jeg fikk ikke de klærne vi hadde behov for hver sesong. Glemmer aldri da klassen min var på klassetur og jeg måtte gå til topps på Galdhøpiggen i mamma sine gummistøvler som var 2 nummer for store. Uten ullundertøy innerst mot kroppen. Så da jeg ble dumpet da eldste var baby så bestemte jeg meg for å ta ei god utdanning og sørge for at hun alltid skulle få de klærne og det utstyret hun hadde behov for. Så jeg vet hvordan det er å ha barn og lav inntekt, men jeg vet også hva jeg hadde prioritert av uteklær til barnet eller snus, energidrikk og planter til meg selv. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
GulleGull skrev (55 minutter siden):

Det er virkelig ikke normalt i min verden å droppe gode uteklær til barna , for så å bruke penger på alt mulig annet tull.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Lillemor1982 skrev (20 timer siden):

Ja det var det hun svarte da jeg spurte. Doris får p-piller og både hun og Signe hadde fått time til sterilisering. Tydelig enda en løgn, det er fler måneder siden 🤬 

Tipper det er pga hun ikke gidder bruke penger på slike inngrep. Hun gidder heller ikke kjøpe mat til dem av god kvalitet, og ikke ta de med til dyrlegen når de blir sjuke.

Hun burde seriøst ikke ha noen katter🤬

Mat av god kvalitet får man jo kjøpt til gode priser på feks zooplus og vetzoo. Store pakker også! Og det er ofte tilbud der! 👌🏻 I lengden så blir ikke det så veldig mye dyrere enn å kjøpe på matbutikk, og det er uansett verdt prisen at kattene har det bra. 
Hvis man følger litt med på nett så er det mye å spare i forhold til å handle på dyrebutikk! Hun er jo så glad i tilbud så det er et tips fra meg. 🤪

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Med tanke på at barnet går i utebhg, så bør han ha gode klær. Skulle bare mangle. Da får de kutte ut alt annet unødvendig. 

hun har unødvendig mye klær, som hun kan selge, og håve inn litt gryn på også.

Endret av FrkZ
  • Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...