Frøken_ida Skrevet 18. mars 2022 #8501 Skrevet 18. mars 2022 supermamz skrev (6 minutter siden): noen uker Da skjønner jeg hvorfor du skriver det du gjør. 😊 9
nomore82 Skrevet 18. mars 2022 #8502 Skrevet 18. mars 2022 supermamz skrev (27 minutter siden): Så Stine skulle ha gitt hun de 200 kr for at de skulle gå på McDonalds? Poenget var ikke at Stine skulle sendt henne penger, men at hun i stede for å gi pengene til Stine kunne brukt de på noe fint sammen med datteren sin. 2
supermamz Skrevet 18. mars 2022 #8503 Skrevet 18. mars 2022 nomore82 skrev (2 minutter siden): Poenget var ikke at Stine skulle sendt henne penger, men at hun i stede for å gi pengene til Stine kunne brukt de på noe fint sammen med datteren sin. Ja sånn sett. Men man burde tenke over det selv også. Støtter aldri om jeg ikke har råd til det selv. Kanskje egoitisk å tenke slik, men tenker på mine egne først når det kommer til penger og slikt. Så om man ikke ha råd og gi de 200 kr skulle hun ha droppet det og om hun hadde veldig lyst gi 20 kr. Hjelper mer enn ingenting 😊 Men støtter ikke om hun bruker pengene på andre ting, skjønner bare ikke helt hvordan man vet det. Nå når hun er uføretrygda så har hun iallefall rundt 20 tusen inn i mnd, barnetrygd på alle barna enda, mer på den minste. Har hun alle med samme mann? mannen hennes har vell jobb og fast inntekt i mnd. Det jeg har fått med meg av ting er at hun shopper på billig butikker som normal, rusta, lager 157, nille, europris. Barna går jo heller ikke i fancye klær/merker. Det dyreste hun kjøper er nok garn, men det er ekstremt mye salg på garn også så om hun kjøper mye avgangen sparer hun nok mye der og ser jo ut som hun har et lager med nøster da hun finner prosjekter. 3 1
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8504 Skrevet 18. mars 2022 nomore82 skrev (1 time siden): Det forstår jeg. Men på den ene siden står hun frem og skal hjelpe andre. På den andre siden så tar hun ikke i mot hjelp selv. Jeg mener derfor at hun er farlig, dårlig rollemodell ingen faglig kvalitet over det lille hun deler om barndommen sin. For meg som har vokst opp med lignende opplevelser fra barndommen, som har flere av tilsvarende utfordringer som henne. Var det svært lite som var lærerikt og nyttig for meg når jeg fulgte henne. Det forsterket mitt harde arbeid fysisk og psykisk sammen med mine terapeuter. Hvor nyttig det er å ta de gode valg i forhold til rett kosthold, rett fysisk aktivitet, balanse mellom aktivitet og hvile. Samværet og investering i tid med den nydelige familien min. Fru Knutsen med sin barndom og sine oppvekst. Hun viser på sin kanal at hun er alt annet en et forbilde for meg. Hun viser meg ikke et forbilde for psykisk og fysisk helse. Hun er ikke oppdatert på barnevernet og hvordan de jobber i dag. Ja, hun har grunn til å føle sorg over alt hun har opplevd. Tror hun etter hvert vil innse at snappen, planter, rydding, ryddig og strenge regler for familien, sukker, energi drikk, sminke og shopping er medisin. 9
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8505 Skrevet 18. mars 2022 Frøken_ida skrev (37 minutter siden): Nei! 🤦♀️ Den mamma’n ga Stine 200kr på spleis…. Og droppa det hun hadde lyst til med datteren sin. For oss somhar fulgt henne fra dag 1. Vet at mennesker har valgt å støtte Stine med kr.200 istedenfor å bruke de pengene til å gjøre noe hyggelig med sin datter. Dette var en dame med veldig dårlig økonomi. Hvis man gir bort kr.200,- til et menneske man "blør med", man observerer at denne personen kjøper og kjøper uten mål og mening. Når denne personen har en og flere spleis på gang. Ja, da tror jeg alle kan sette oss inn i at det er et "slag i trynet"?? Hun snakker høyt å tydelig om å være et forbilde for andre. Tenker du at hun er det da? 8
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8506 Skrevet 18. mars 2022 supermamz skrev (35 minutter siden): noen uker Da bør du sette deg inn i saken!! Bruk tid på lese, høre med åpent sinn. 4
supermamz Skrevet 18. mars 2022 #8507 Skrevet 18. mars 2022 SnippSnappSnute2 skrev (Akkurat nå): Da bør du sette deg inn i saken!! Bruk tid på lese, høre med åpent sinn. Hvor skal jeg lese da? Hele denne tråden? 1
kvaifaen Skrevet 18. mars 2022 #8508 Skrevet 18. mars 2022 Lillemor1982 skrev (24 minutter siden): Hun gidder sikkert ikke legge penger i ordentlig kattemat. Ikke har hun sterilisert hunnkattene sine heller. Jeg ga henne et tips om at sterilisering kunne roe ned adferden til den største hunnkatten hennes da hun spurte om råd for dette. Da påsto hun at time var bestilt til dette for begge hunnkattene. Det er vel 4-5 måneder siden så var nok enda en løgn dette . Hun er absolutt ikke noe forbilde som dyreeier heller 😱 Ja da ser jeg at jeg hadde rett i mine antagelser. Selvfølgelig gidder hun ikke å bruke penger på mat når hun ikke en gang gidder å bruke penger på å minske faren for kreft, sykdommer og stress… (Bare sånn til de som ikke er helt inne i katteverden for å forklare: Jo flere løpetider hunnkatten har jo større sjanse får katten for kreft og sykdommer, det er veldig stressende for en katt og ha løpetid, + disse atferdsproblemene som lett kan løses med kastrering og ikke minst at vi absolutt ikke trenger å sette flere kattunger til livs og de mulige fødselskomplikasjonene. Og dette er bare hunnkatten, hannkatter har andre fordeler også) Det virker jo som at fokuset er veldig rettet mot «meg selv» og image istedenfor samboer, barn og dyr. 11 2
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8509 Skrevet 18. mars 2022 supermamz skrev (13 minutter siden): Ja sånn sett. Men man burde tenke over det selv også. Støtter aldri om jeg ikke har råd til det selv. Kanskje egoitisk å tenke slik, men tenker på mine egne først når det kommer til penger og slikt. Så om man ikke ha råd og gi de 200 kr skulle hun ha droppet det og om hun hadde veldig lyst gi 20 kr. Hjelper mer enn ingenting 😊 Men støtter ikke om hun bruker pengene på andre ting, skjønner bare ikke helt hvordan man vet det. Nå når hun er uføretrygda så har hun iallefall rundt 20 tusen inn i mnd, barnetrygd på alle barna enda, mer på den minste. Har hun alle med samme mann? mannen hennes har vell jobb og fast inntekt i mnd. Det jeg har fått med meg av ting er at hun shopper på billig butikker som normal, rusta, lager 157, nille, europris. Barna går jo heller ikke i fancye klær/merker. Det dyreste hun kjøper er nok garn, men det er ekstremt mye salg på garn også så om hun kjøper mye avgangen sparer hun nok mye der og ser jo ut som hun har et lager med nøster da hun finner prosjekter. Man kan forsvare alt hun gjør. Man kan finne gode svar på hvorfor folk er villig til å gi og støtte henne. Som sagt, det var ikke lett å vite hennes inntekt og økonomi i starten. For de som har fulgt henne lenge. Ser nok et annet bilde en det du skriver og beskriver. Respekt for din mening. Så må også du har respekt til oss som stiller spørsmål rundt henne. Igjen, kunhunvrt sannheten og sannheten kommer alltid til overflaten. 4
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8510 Skrevet 18. mars 2022 supermamz skrev (6 minutter siden): Hvor skal jeg lese da? Hele denne tråden? Start på side 1 3
nomore82 Skrevet 18. mars 2022 #8511 Skrevet 18. mars 2022 supermamz skrev (16 minutter siden): Ja sånn sett. Men man burde tenke over det selv også. Støtter aldri om jeg ikke har råd til det selv. Kanskje egoitisk å tenke slik, men tenker på mine egne først når det kommer til penger og slikt. Så om man ikke ha råd og gi de 200 kr skulle hun ha droppet det og om hun hadde veldig lyst gi 20 kr. Hjelper mer enn ingenting 😊 Men støtter ikke om hun bruker pengene på andre ting, skjønner bare ikke helt hvordan man vet det. Nå når hun er uføretrygda så har hun iallefall rundt 20 tusen inn i mnd, barnetrygd på alle barna enda, mer på den minste. Har hun alle med samme mann? mannen hennes har vell jobb og fast inntekt i mnd. Det jeg har fått med meg av ting er at hun shopper på billig butikker som normal, rusta, lager 157, nille, europris. Barna går jo heller ikke i fancye klær/merker. Det dyreste hun kjøper er nok garn, men det er ekstremt mye salg på garn også så om hun kjøper mye avgangen sparer hun nok mye der og ser jo ut som hun har et lager med nøster da hun finner prosjekter. Problemet her er at Stine lyver. Hun skaper en falsk fasade uttad på falske premisser og lyver om veldig mye. Når følgerene hennes da tror på henne så må de ta vurderinger basert på det de vet, og når de sitter med det inntrykket at det er krise for Stine så kan det være at de nedprioriterer noe annet de heller ville gjort. Som i dette eksempelet. Selvfølgelig burde følgeren sjekket bedre opp før de støttet Stine. Spesielt når de har det trangt. Men det er Stine som har lurt følgerene sine her. Det er kjernen i det hele. Og det er helt utrolig hvor mange bloggere/influensere som lurer folk på spleis. Flere eksempler her inne på forumet. 13
Frøken_ida Skrevet 18. mars 2022 #8512 Skrevet 18. mars 2022 SnippSnappSnute2 skrev (12 minutter siden): For oss somhar fulgt henne fra dag 1. Vet at mennesker har valgt å støtte Stine med kr.200 istedenfor å bruke de pengene til å gjøre noe hyggelig med sin datter. Dette var en dame med veldig dårlig økonomi. Hvis man gir bort kr.200,- til et menneske man "blør med", man observerer at denne personen kjøper og kjøper uten mål og mening. Når denne personen har en og flere spleis på gang. Ja, da tror jeg alle kan sette oss inn i at det er et "slag i trynet"?? Hun snakker høyt å tydelig om å være et forbilde for andre. Tenker du at hun er det da? Tror du siterte feil 😃
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8513 Skrevet 18. mars 2022 Frøken_ida skrev (6 minutter siden): Tror du siterte feil 😃 Ja, beklager!!
charlotte0 Skrevet 18. mars 2022 #8514 Skrevet 18. mars 2022 Anneisabell skrev (16 timer siden): Ja interiøret. Husker ikke,kanskje du finner det via Astrid kokk? Ja kanskje det! 😊 Får Google litt og 😅
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. mars 2022 #8515 Skrevet 18. mars 2022 Frøken_ida skrev (7 minutter siden): Tror du siterte feil 😃 Supermamz kan lese.
Anneisabell Skrevet 18. mars 2022 #8516 Skrevet 18. mars 2022 charlotte0 skrev (9 minutter siden): Ja kanskje det! 😊 Får Google litt og 😅 Tror noen la ut navnet litt tilbake i tråden her også 1
Minipilla Skrevet 18. mars 2022 #8517 Skrevet 18. mars 2022 158 snapper fra badet i formiddag. Ganske spesielt. Jeg bruker jammen kort tid på badet om morgenen. Er nok litt under snittet opptatt av sminke men er det vanlig å styre så mye på badet når man står opp?? 9
nomore82 Skrevet 18. mars 2022 #8518 Skrevet 18. mars 2022 Minipilla skrev (10 minutter siden): 158 snapper fra badet i formiddag. Ganske spesielt. Jeg bruker jammen kort tid på badet om morgenen. Er nok litt under snittet opptatt av sminke men er det vanlig å styre så mye på badet når man står opp?? Det jeg lurer mer på er hva hun tror dette gir følgerene sine? Følgerene - fra målgruppen som jeg trodde primært sett fulgte henne av andre årsaker. 6
charlotte0 Skrevet 18. mars 2022 #8519 Skrevet 18. mars 2022 Sharp75! skrev (16 timer siden): Jikadesign.no Astrid20 Takk! Aldri hørt om den butikken før 🤩 2
MammaMo Skrevet 18. mars 2022 #8520 Skrevet 18. mars 2022 nomore82 skrev (2 timer siden): Det forstår jeg. Men på den ene siden står hun frem og skal hjelpe andre. På den andre siden så tar hun ikke i mot hjelp selv. Jeg mener derfor at hun er farlig, dårlig rollemodell ingen faglig kvalitet over det lille hun deler om barndommen sin. Veldig enig! Hun oppfordrer faktisk til å ikke ta tak i problemene, og det er fryktelig dumt. Og farlig fordi hun som influenser har stor påvirkningskraft. Dessuten viser hun frem en någet misvisende hverdag fra livet med kroniske sykdommer en ikke kan se. Veldig få i samme situasjon kjenner seg igjen i det hun viser frem. 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå