Gjest Polarpuma Skrevet 17. mars 2022 #8461 Skrevet 17. mars 2022 3 hours ago, nomore82 said: Nå sammenligner du epler og pærer. Det er forskjell på å fortelle noe som akkurat har skjedd (eller dagen før), og en historie om den gangen onkel kledde seg ut i kjole på hyttetur for lenge siden. Alle forstår at en historie om noe som en opplevde for lenge siden ikke nødvendigvis er 100% korrekt. Men om du den ene gangen forteller at det var onkel Pål som kledde seg ut, en annen gang var det onkel Rune og tredje gangen var det naboen Kåre - så skjønner jeg jo at historien er renspikka løgn og troverdigheten til historieforteller får seg et real skudd for bauen. Og vi kjenner alle noen slike. Og når de forteller noen tar jeg alltid utgangspunkt i at de lyver. Jeg snakker med mange mennesker hver dag og mange i løpet av mitt liv. Aldri har jeg møtt noen med så mange sprikende forklaringer som Fru K. Jeg vet ikke om hun er klar over det selv en gang. Jeg tror hun lever i en slags fantasiverden.
Anneisabell Skrevet 17. mars 2022 #8462 Skrevet 17. mars 2022 Sharp75! skrev (1 time siden): Hun som hun reklamerer for nå, interiør tingene, var ei som tok kontakt med henne på instagram slik jeg forstod det. Og klærne/ansiktspleie er jo via Josefine sin jobb Det er en annen nettside også med de samme varene, men billigere. Astrid kokk la ut derfra har jeg sett 5
charlotte0 Skrevet 17. mars 2022 #8463 Skrevet 17. mars 2022 (endret) Anneisabell skrev (22 minutter siden): Det er en annen nettside også med de samme varene, men billigere. Astrid kokk la ut derfra har jeg sett De interiørvarene tenker du på? For var nemlig en del fint der på Malimi som jeg kunne tenke meg. Så nå er jeg veldig nysgjerrig på hvilken nettside? 😁 🙏🏻🤩 Endret 17. mars 2022 av charlotte0 2
skruf Skrevet 17. mars 2022 #8464 Skrevet 17. mars 2022 Det virker litt som at hun ikke ser at hun har et enormt forbruk pga hun aldri kjøper dyre plagg og ting, men alt hun kjøper er på tilbud og «kostet bare 40 spenn», og siden det var på tilbud så har hun tross alt spart penger siden hun ikke betalte full pris.. Men 40kr her og 79kr der flere ganger i uka blir faktisk endel penger ila året. Det man faktisk sparer på er å la være å kjøpe disse tilbudene Og ang de klærne og det interiøret hun får sponset er ikke gratis. Alt må føres opp og skattes av, tror det er 40-% av verdien på tingene. Også tjenester som frisør og negler skal skattes 40% av behandlingens verdi. 17 2
Okidokisjokioki Skrevet 17. mars 2022 #8465 Skrevet 17. mars 2022 Jeg blir like sjokkert hver gang. Er det noen andre her som har migrene og er like oppegående under anfall som det Stine? Jeg sliter selv med migrene, men ikke nok til at jeg ønsker medisiner for det. Har lenge tenkt på mine anfall som milde. Jeg får selv aura (stjernesyn), smerter til den grad at jeg nesten ikke kan bevege meg før det gjør skikkelig vondt og hadde aldri orket å verken himle med øynene, snakke unødvendig eller stirre på en skjerm. Det eneste som hjelper meg er å hvile i et mørkt rom til det går over. Det er ikke meningen å være dømmende, men jeg forstår ikke hvordan dette kan være migrene, men kanskje noen her kjenner seg igjen? For meg virker det mer som en typisk hodepine fra eksempelvis dehydrering.. 16
Sol Rampelyset Skrevet 17. mars 2022 #8466 Skrevet 17. mars 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg. Sol, admin.
Nordlending85 Skrevet 17. mars 2022 #8467 Skrevet 17. mars 2022 Okidokisjokioki skrev (14 minutter siden): Jeg blir like sjokkert hver gang. Er det noen andre her som har migrene og er like oppegående under anfall som det Stine? Jeg sliter selv med migrene, men ikke nok til at jeg ønsker medisiner for det. Har lenge tenkt på mine anfall som milde. Jeg får selv aura (stjernesyn), smerter til den grad at jeg nesten ikke kan bevege meg før det gjør skikkelig vondt og hadde aldri orket å verken himle med øynene, snakke unødvendig eller stirre på en skjerm. Det eneste som hjelper meg er å hvile i et mørkt rom til det går over. Det er ikke meningen å være dømmende, men jeg forstår ikke hvordan dette kan være migrene, men kanskje noen her kjenner seg igjen? For meg virker det mer som en typisk hodepine fra eksempelvis dehydrering.. Nei dette er ikke normal oppførsel for en med migrene. Har selv kronisk migrene og Clusterhodepine (som Stine også visstnok har), å jeg kan bare drømme å være slik som Stine når hun har «migreneanfall». Å det gjelder alle andre jeg kjenner med en eller annen form for migrene, under anfall. 7 1 3
Gresshoppa Skrevet 17. mars 2022 #8468 Skrevet 17. mars 2022 Ikke en gang når barnet ditt på 5 år skal gi deg nattaklem klarer du å se på han, vise at du bryr deg om han. Du MÅ se i kamera mens du sier at du er glad i han. Hva faen! Stine, alle vet at du leser her inne. Skjerp deg! 26 7 1
Frøken_ida Skrevet 17. mars 2022 #8469 Skrevet 17. mars 2022 Gresshoppa skrev (14 minutter siden): Ikke en gang når barnet ditt på 5 år skal gi deg nattaklem klarer du å se på han, vise at du bryr deg om han. Du MÅ se i kamera mens du sier at du er glad i han. Hva faen! Stine, alle vet at du leser her inne. Skjerp deg! Det er så trist 😕 2 3
Agurk Skrevet 17. mars 2022 #8470 Skrevet 17. mars 2022 Angående migrenedebatten: jeg har hatt migrene med og uten aura i snart 30 år. Jeg har funnet en medisin som fjerner migrenen etter 30 minutter, ikke får jeg bivirkninger av medisinen heller. Så lenge jeg tar medisinen og gir den tid til å virke, kan jeg gå rett på jobb etterpå. Føler meg helt fin. Så ja, det går an, så håper vi kan legge debatten om Stine sin migrene død nå 😋 3 2
drivhus Skrevet 17. mars 2022 #8471 Skrevet 17. mars 2022 (endret) Så da skal ikke Stine møte Jannike og kompani i helga? De som er SÅ gode venner liksom. Lurer på hva Stine og Jannike krangler om egentlig? For de møtest jo nesten aldri. Telefon-krangel liksom? Sånn laaaaaang kranglig meningsløst. Men så plutselig blir de verdens beste venner igjen 😉 -( Nei nå jeg gi meg, tenk å bry seg om sånt 😅 Er sykmeldt og kjeder meg. Trodde ikke at folk var så opptatt av «hvor mange sting har du da»? Sorry, mye radling her 🤕 Endret 22. mars 2022 av Jotun 3
Nordlending85 Skrevet 17. mars 2022 #8472 Skrevet 17. mars 2022 Agurk skrev (7 minutter siden): Angående migrenedebatten: jeg har hatt migrene med og uten aura i snart 30 år. Jeg har funnet en medisin som fjerner migrenen etter 30 minutter, ikke får jeg bivirkninger av medisinen heller. Så lenge jeg tar medisinen og gir den tid til å virke, kan jeg gå rett på jobb etterpå. Føler meg helt fin. Så ja, det går an, så håper vi kan legge debatten om Stine sin migrene død nå 😋 Flott at du har fått en medisin som funker for deg, men når fru Knutsen står å danser og hopper og hurramegrundt mens hun sier hun har migrene/migreneanfall - Nei! Da har hun ikke migrene. 12 6
Nordlending85 Skrevet 17. mars 2022 #8473 Skrevet 17. mars 2022 Gresshoppa skrev (23 minutter siden): Ikke en gang når barnet ditt på 5 år skal gi deg nattaklem klarer du å se på han, vise at du bryr deg om han. Du MÅ se i kamera mens du sier at du er glad i han. Hva faen! Stine, alle vet at du leser her inne. Skjerp deg! Reagerte på at når hun lekte med han mens de var ute å spiste, så måtte det filmes. Å når hun og 5åringen skulle rydde på rommet hans og måten hun snakket til han på. 😔 12
skruf Skrevet 17. mars 2022 #8474 Skrevet 17. mars 2022 Gresshoppa skrev (30 minutter siden): Ikke en gang når barnet ditt på 5 år skal gi deg nattaklem klarer du å se på han, vise at du bryr deg om han. Du MÅ se i kamera mens du sier at du er glad i han. Hva faen! Stine, alle vet at du leser her inne. Skjerp deg! Den reagerte jeg på også; natta i forbifarten i stua mens hun kikket inn i telefonen. Det mest normale er vel å gi barnet ditt en nattaklem hvis det er den andre parten som legger barnet? Her så brukte mannen min og jeg å legge ungen ca annenhver kveld. Kveldsstell, lese ei bok på senga, synge nattasang og nattaklem. Den som ikke la ungen kom enten inn på barnerommet og sa natta og en klem, eller ungen kom bort til oss der vi satt for å si natta. Aldri natta i forbifarten. Og i allefall ikke mens vi satt med telefonen eller nettbrett og ikke så på ungen engang 10
Anneisabell Skrevet 17. mars 2022 #8475 Skrevet 17. mars 2022 charlotte0 skrev (1 time siden): De interiørvarene tenker du på? For var nemlig en del fint der på Malimi som jeg kunne tenke meg. Så nå er jeg veldig nysgjerrig på hvilken nettside? 😁 🙏🏻🤩 Ja interiøret. Husker ikke,kanskje du finner det via Astrid kokk? 1
Sharp75! Skrevet 17. mars 2022 #8476 Skrevet 17. mars 2022 Anneisabell skrev (25 minutter siden): Ja interiøret. Husker ikke,kanskje du finner det via Astrid kokk? Jikadesign.no Astrid20 1
ClusterOfGrapes Skrevet 17. mars 2022 #8477 Skrevet 17. mars 2022 Nordlending85 skrev (1 time siden): Flott at du har fått en medisin som funker for deg, men når fru Knutsen står å danser og hopper og hurramegrundt mens hun sier hun har migrene/migreneanfall - Nei! Da har hun ikke migrene. Dette med smerter og sykdomsopplevelse er veldig subjektivt. Hva noen opplever som litt vondt, opplever noen som uutholdelig. Når en ser på Stines forhistorie kan det tenkes at hun somatiserer psykisk smerte. Hun beskriver i alle fall at hun må være i aktivitet fordi dette lindrer vonde følelser. Så en kan kanskje ikke helt sammenligne her hva som er et vanlig migreneanfall, fibromyalgismerter eller smerter etter et forholdsvis lite inngrep. Normalt er det i alle fall at en som ikke tåler gluten skyr matvarer som inneholder dette, det samme med at man ikke spiller tennis hvis senebetennelse i en arm. En skyr dette fordi eksponering gir veldig, veldig stort ubehag og smerter. Det samme med å sky triggere til migrene og hennes kroppslige smerter. Dette stemmer ikke med S. Gang på gang forteller hun om at hun får bank fordi hun vaska ned i går, var for aktiv, eller tok seg for mye ut. Derfor er det mange som ikke tar hennes smerteproblematikk helt på alvor. For hvis hun får så veldig, veldig vondt, hvorfor ikke passe seg? Mulig hun ikke har klart, lært eller akseptert å leve med sykdommer hun har. Virker jammen slik. Det blir lett å tenke at det hun føler av smerter eller ubehag ikke er helt reelt. Hadde det vært så ille hadde hun passet seg mer. 11 2
Silva Pluvialis Skrevet 17. mars 2022 #8478 Skrevet 17. mars 2022 (endret) Bare meg som legger merke til at Alex virker veldig brydd når han blir filmet? Kanskje bare meg, men det ser ut som han skal eksplodere hvert sekund. Det ser virkelig ikke ut som at han vil bli filmet. Jeg blir helt stresset hver gang hun forsøker å filme han. Det ser ut som han skal sprekke av sinne. Flere som har sett det samme? Endret 17. mars 2022 av Tvillingsjel 23
ClusterOfGrapes Skrevet 17. mars 2022 #8479 Skrevet 17. mars 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Bare meg som legger merke til at Alex virker veldig brydd når han blir filmet? Kanskje bare meg, men det ser ut som han skal eksplodere hvert sekund. Det ser virkelig ikke ut som at han vil bli filmet. Jeg blir helt stresset hver gang hun forsøker å filme han. Det ser ut som han skal sprekke av sinne. Flere som har sett det samme? Helt enig. 4
Mina 2 Skrevet 17. mars 2022 #8480 Skrevet 17. mars 2022 Har hun nevnt noe om hvordan det gikk hos legen i dag da? Har ikke orket å se gjennom snapene i dag😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå