Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
LinaHg skrev (På 21.11.2021 den 8.50):

Søvnproblemer har hun også. Ikke det at det i seg selv er en diagnose, men hun har jo alle vondter og plager som finnes snart. Dagene dreier seg i stor grad om å spekulerer i nye diagnoser og vondter. Vet at dette kan ha noe med barndom og et behov for en sympati/omsorg hun ikke fikk som barn. Og det er selvsagt trist. Men samtidig så er det rart at hun ikke er interessert i å motta hjelp/behandling for psyken. Tror ikke hun selv innser hvor psyk hun kanskje er, men hun som snakker så mye om psykiske diagnoser, symptomer osv, burde skjønne at det er lurt å få hjelp.

Helt sikkert lurt å få hjelp. Men det kan være fryktelig skummelt å starte, frykt for hva som vil komme, dukke opp, reaksjoner, minner, traumer, osv. En ekstrem påkjenning og diger jobb. Ikke minst er det jo vanskelig i seg selv, i tillegg. Kanskje hun blir klar en dag, eller ser at det er til det bedre 🙏🏼 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
camie skrev (På 21.11.2021 den 14.35):

Det er over 7 timer i ren snapping, så kan man legge til den tiden det tar å legge ut samt eventuelt redigere. 

Helt utrolig at et menneske som har 3 barn og mann bruker SÅ mye tid på å snakke til en skjerm, til fremmede, fremfor å bruke det på de som er der fysisk sammen med henne!🤦🏻‍♀️

Regner jeg helt feil? 😂 427 snapper x 10 sekunder per, blir 4270 sekunder, delt på 60 (1 minutt) = 71 minutter? 🙈

• Liker 3
Skrevet
Sharp75! skrev (4 timer siden):

Fort å si feil ord..... Er fort gjort i fibro/ME tåka og som regel registrerer man det ikke selv. 

Trenger ikke å latterliggjøre henne av den grunn. Uavhengig om hun sa feil ord eller ikke forstår betydningen. 

Lurt å bruke "vanlige normale ord" og ikke strø rundt seg  med fremmed ord da, så blir det ikke så feil. Er vell heller ikke latterliggjøring ved å kommenterer??

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (6 timer siden):

Fort å si feil ord..... Er fort gjort i fibro/ME tåka og som regel registrerer man det ikke selv. 

Trenger ikke å latterliggjøre henne av den grunn. Uavhengig om hun sa feil ord eller ikke forstår betydningen. 

Hun har ikke ME, ikke samnenlign hennes sykdommer/sykdommsbilde med ME/oss med ME. Vi med ME kan bare drømme om å leve ett så aktivt og energisk liv som Stine gjør. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Brumundaline skrev (9 timer siden):

Rart den kroppen der kun har smerter når det er noe som går henne i mot. Ikke mange med fibromyalgi og heavye smerter som kan hoppe og danse som Stine har gjort i dag. Hun pisser jo på andre med samme diagnose, og andre uføre!

Eller har hun plastra seg fra topp til tå?? Derfor hun klarer det?🤔

Kvitterer!! Få jeg kjenner med kroniske lidelser har denne energien ??

• Liker 11
Skrevet
Flettfrid skrev (1 time siden):

Hun har ikke ME, ikke samnenlign hennes sykdommer/sykdommsbilde med ME/oss med ME. Vi med ME kan bare drømme om å leve ett så aktivt og energisk liv som Stine gjør. 

Stemmer at hun ikke har ME. Hun sa en gang at legen hennes hadde sagt at hun kanskje hadde ME…

• Liker 3
Skrevet
Flettfrid skrev (2 timer siden):

Det vet jeg, jeg har ME og fibro. Men fibro/ME tåka er lik, derfor skrev jeg det slik jeg gjorde. Skrev ikke noe om aktivitet i det avsnittet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Anneisabell skrev (3 timer siden):

Lurt å bruke "vanlige normale ord" og ikke strø rundt seg  med fremmed ord da, så blir det ikke så feil. Er vell heller ikke latterliggjøring ved å kommenterer??

Er vel latterliggjøring når man sitter og ler av personen på hennes bekostning? Og får henne til framstå som dum? 🤔

Endret av Sharp75!
  • Liker 2
Skrevet
Sharp75! skrev (24 minutter siden):

Er vel latterliggjøring når man sitter og ler av personen på hennes bekostning? Og får henne til framstå som dum? 🤔

Noen er litt mer hårsår enn andre da tydeligvis. Jeg oppfattet det ikke som latterliggjøring hvertfall 

• Liker 4
Skrevet
Anneisabell skrev (29 minutter siden):

Noen er litt mer hårsår enn andre da tydeligvis. Jeg oppfattet det ikke som latterliggjøring hvertfall 

Har ikke med hårsår å gjøre. 

Men noen finner jo alltid noe som de kan ta henne på 😉 til og med på enkelt ord. Heksejakt. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Skrevet

Har tydeligvis vært dramatisk hos Stine i dag. Ny runde med blå lepper (i følge henne) og visstnok nesten besvimt på badegulvet hvorpå femåringen måtte hente pappen. Ikke mye omtanke for femåringen, men meg meg meg meg kunne hun snakke om.

Og så teste ny energidrikk da. Legevakt er ikke så nøye liksom.

Om kroppen er så dårlig er kanskje ikke en ny og ukjent energidrikk det lureste å putte i seg..

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
nomore82 skrev (13 minutter siden):

Har tydeligvis vært dramatisk hos Stine i dag. Ny runde med blå lepper (i følge henne) og visstnok nesten besvimt på badegulvet hvorpå femåringen måtte hente pappen. Ikke mye omtanke for femåringen, men meg meg meg meg kunne hun snakke om.

Og så teste ny energidrikk da. Legevakt er ikke så nøye liksom.

Om kroppen er så dårlig er kanskje ikke en ny og ukjent energidrikk det lureste å putte i seg..

Hente pappen?

Skrevet
Luckie skrev (1 minutt siden):

Hente pappen?

Er ikke Alex pappen? Faren?

Skrevet
nomore82 skrev (19 minutter siden):

Er ikke Alex pappen? Faren?

Joda, men ikke alle leser pappaen når det står pappen.

• Liker 3
Skrevet
Lillemor1982 skrev (På 13.2.2022 den 18.22):

Sikkert. Men clusterhodepine (også kalt selvmordshodepine) og migrene er to vidt forskjellige ting 

Selvfølgelig, men folk slutter ikke å nevne at hun kaller det selvmordsmigrene fordi det er feil ord, og de skjønner vel at hun mener selvmordshodepine. 

Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (På 25.2.2022 den 11.17):

De færreste kronikere ser syke ut.
En kan sjelden se på noen at de f.eks. har reumatisme, ulcerøs colitt, crohns, MS, fibromyalgi, ME, nyresvikt, kreft, depresjon, KOLS eller spinalstenose. 
Det eneste som stort sett er «synlig» for disse sykdommene er et nedsatt energi og funksjonsnivå. 

Lever selv med en kronisk sykdom. Må si jeg ikke kjenner meg igjen i at samfunnet ikke viser forståelse for det. Dette er noe hun ofte påpeker og viser til meldinger hun da får fra andre kronikere at dette er noe de sliter med. 

Synes det er flott at hun er åpen om sykdom.

Men jeg har problemer med å skjønne at hun er så hardt rammet, nettopp ut i fra hva hun viser at hun faktisk mestrer.

Kanskje hun da ikke er åpen om det hele bildet? Nevner det siste da flere her mener at det er bra med åpenhet, og at det er for å bidra til denne åpenheten at hun stadig snakker om sine mange sykdommer og plager mer enn at det er for oppmerksomhet og sympati. 

Jeg kjenner selv veldig godt at store deler av samfunnet ikke viser forståelse. Det er det veldig mange som sliter med. Veldig bra du ikke føler på det, og det er nok mange som ikke sliter med det også 😊 

Jeg har heller ikke energien til Stine med mine sykdommer og problemer, men jeg får meg ikke til å kritisere det fordet, har ingenting med det. Forsvarer ikke, men jeg veit ikke hvordan hun fungerer. Noen har kjempegrei tid på morgenen feks, mens jeg selv kvikner til sen kveld/natt og kan gjøre masse. Ikke hver dag og ikke så jeg kan hoppe og danse, men noen ganger får jeg en boost på kvelden etter en lang og vond dag. Sier ikke at Stine er hardest rammet eller faker eller noen ting, men det er heller ikke opp til meg å spekulere i. 

Aner ikke det om åpenhet, noen snakker om det pga åpenhet, andre fordi det er det som opptar dem, det som skjer i livet og hverdagen dems, og det som svirrer rundt i hodet hele tida 😅 veldig mange sånne ser ikke selv hvor mye de faktisk snakker om det eller hva som er viktig åpenhet og hva som er bare skravling utover det viktige 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
lillelily skrev (22 timer siden):

Regner jeg helt feil? 😂 427 snapper x 10 sekunder per, blir 4270 sekunder, delt på 60 (1 minutt) = 71 minutter? 🙈

Så gira flere var på å klage på 7,1 timer med snapping, som ble til minst 10 timer totalt, pluss tid på å svare på meldinger, pluss hvor lenge sønnen sover og hvor mange timer hun IKKE får med han fordi hun bruker 10-12 timer på snap, osv osv..

Så er det bare EN TIME, og ingen sier noe på hvor veldig feil det var å klage sånn på hvor dårlig mor hun er som snapper 10-12 timer om dagen? 

• Liker 3
Skrevet
camie skrev (På 26.11.2021 den 9.26):

Det er faktisk helt hinsides all fornuft!

Jeg trodde S nådde nye høyder sist en av dere registrerte antall snapper. Da var summen på 7 timer i rene snapper, nå er hun oppe i 12 (!!!!) timer med ren snapping😱 Og det er uten tiden det tar å legge ut samt eventuell redigering. Over halve døgnet bruker hun på snap....

At mannen hennes godtar dette, at han ikke setter ned foten er faktisk også litt merkelig. Som en ansvarlig voksen burde han fortelle at det er de hun deler adresse med som bør prioriteres på så mange ulike plan!

Tuller dere, eller?! 

• Liker 1
Skrevet

Annonsen om katten til omplassering ble borte fra Finn 5 minutter etter jeg la det ut her. 🤷‍♀️ Noen har nok varsel på mail når det kommer innlegg. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...