Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
kalini skrev (49 minutter siden):

komisk når hun så viktig og belærende forteller hvor viktig det er å tørke støv av plantene, «fordi de liker ikke støv. akkurat som vi»… hun har ikke peiling på HVORFOR man må tørke støv av plantene liksom😂

Hun er selverklært planteekspert skjønner du... var så sykt pinlig den gangen hun var gjestesnapper på en sånn plantekanal. I den samme belærende tonen... "jeg bruker plantenæring til mine planter... IKKE gjødsel" .....  det er to ulike navn på samme sak

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sunnmøre skrev (5 timer siden):

Eg har strikka i 40-50 år å må bare si det er mye elendig dyrt garn og mye bra billig garn, selvfølgelig motsatt også som med det meste anna. Eg handler også det meste av garnet på nett, hvorfor skal eg betale dobbel pris i butikk 👍

Min erfaring er at man får det man betaler for. Frua bør være et forbilde for garn av god kvalitet og som er produsert på en bærekraftig og etisk måte (f.eks merinoull fra sauer som ikke er utsatt for mulesing). Billig er ikke alltid bra 🙌 Er vel og bra at man kan handle garn på nett, men ofte er både tekstur og farge annerledes på et bilde enn om man fysisk får kjenne og se garnnøstet i virkeligheten. Sånn som da Stine skulle bestille rosa garn forleden dag og fikk en annen nyanse enn hun hadde ment... holdt jo et nærmere 3 kvarters foredrag om det

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Rieber97 skrev (1 time siden):

Tragisk. 

Ja, det er trist å se. Hun lever livet sitt for sosiale medier. Stort sett kun ute da hun skal på butikken. Vasker, støvsuger og strikker. Få venner som hun møter og gjør noe med. Sykdomsprat og sminke. Lever i sitt eget univers. 

• Liker 14
Skrevet
Sunnmøre skrev (6 timer siden):

Eg har strikka i 40-50 år å må bare si det er mye elendig dyrt garn og mye bra billig garn, selvfølgelig motsatt også som med det meste anna. Eg handler også det meste av garnet på nett, hvorfor skal eg betale dobbel pris i butikk 👍

Personlig så velger jeg å kjøpe garn i lokale garnbutikker for å være med å sikre at vi faktisk har garnbutikkene våre. Skal alle handle garn fra Wish og eBay så går de lokale garnbutikkene dukken. Å støtte opp om lokalmiljøet er viktig. Og ved å handle lokalt så vet du hvordan garnet du kjøper er og du slipper å gå på samme bommertene som Stine der det ble feil farge eller at garnet ikke var like tykt som hun hadde sett for seg. Eller sånn som den hun strikket med garn fra Wish nå nettopp som endte i skapet pga hun likte ikke fargen.

Jeg velger også å betale ekstra for garn som jeg vet kommer fra lam som ikke har blitt utsatt for mulesing.,Etikk og dyrevern er noe jeg setter høyt 

https://dyrevern.no/landbruksdyr/ull-uten-mulesing/

En annen ting som gir meg litt bismak i munnen er at hun handler billig garn på nett, samtidig som hun løper ned på den lokale garnbutikken for å få hjelp. Gratis hjelp. I den videoen der hun viste frem alt hun har strikket så skrøt hun av hvor god hjelp hun får på den lokale butikken; flere ganger har hun vært der og fått hjelp, en gang holdt den ansatte på i over 1 time med å rekke opp og strikke opp igjen på perlepuff-genseren hun strikket til svigermor. Men å takke for hjelpen med å kjøpe garn og faktisk legge igjen noen kroner der de er så snille og behjelpelige…….nei, det skjer ikke. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
13 minutter siden, skruf said:

Personlig så velger jeg å kjøpe garn i lokale garnbutikker for å være med å sikre at vi faktisk har garnbutikkene våre. Skal alle handle garn fra Wish og eBay så går de lokale garnbutikkene dukken. Å støtte opp om lokalmiljøet er viktig. Og ved å handle lokalt så vet du hvordan garnet du kjøper er og du slipper å gå på samme bommertene som Stine der det ble feil farge eller at garnet ikke var like tykt som hun hadde sett for seg. Eller sånn som den hun strikket med garn fra Wish nå nettopp som endte i skapet pga hun likte ikke fargen.

Jeg velger også å betale ekstra for garn som jeg vet kommer fra lam som ikke har blitt utsatt for mulesing.,Etikk og dyrevern er noe jeg setter høyt 

https://dyrevern.no/landbruksdyr/ull-uten-mulesing/

En annen ting som gir meg litt bismak i munnen er at hun handler billig garn på nett, samtidig som hun løper ned på den lokale garnbutikken for å få hjelp. Gratis hjelp. I den videoen der hun viste frem alt hun har strikket så skrøt hun av hvor god hjelp hun får på den lokale butikken; flere ganger har hun vært der og fått hjelp, en gang holdt den ansatte på i over 1 time med å rekke opp og strikke opp igjen på perlepuff-genseren hun strikket til svigermor. Men å takke for hjelpen med å kjøpe garn og faktisk legge igjen noen kroner der de er så snille og behjelpelige…….nei, det skjer ikke. 

«Meg, meg, meg..» 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest Polarpuma
Skrevet (endret)
32 minutter siden, skruf said:

Det samme gjorde hun da hun skulle kjøpe briller. Tok synstest hos Synsam og kjøpte briller hos Lensway.

Endret av Polarpuma
Skrevet
Polarpuma skrev (24 minutter siden):

Det samme gjorde hun da hun skulle kjøpe briller. Tok synstest hos Synsam og kjøpte briller hos Lensway.

Det er vel ikke helt sammenlignbart? En synstest er en tjeneste man betaler for. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Hormontrollet skrev (3 timer siden):

Det er vel ikke helt sammenlignbart? En synstest er en tjeneste man betaler for. 

Hun har sagt flere ganger at hun er opptatt av å handle lokalt. Det stemmer ikke helt med det hun gjør i praksis. 

• Liker 14
Skrevet
Minmi93 skrev (5 timer siden):

Hun har sagt flere ganger at hun er opptatt av å handle lokalt. Det stemmer ikke helt med det hun gjør i praksis. 

Hun er veldig flink til å gi råd om hva andre bør gjøre, hva som er riktig, og fornuftig. Men hun er elendig på å gjennomføre noe av dette selv. Hun tenker ikke på at vi er flere som følger med

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
FrkZ skrev (8 minutter siden):

Hun er veldig flink til å gi råd om hva andre bør gjøre, hva som er riktig, og fornuftig. Men hun er elendig på å gjennomføre noe av dette selv. Hun tenker ikke på at vi er flere som følger med

Ja, det er hun veldig flink til. Tror hun at følgerne ikke får med seg hva hun sier  og gjør ? Eller bare bryr hun seg ikke om at hun ikke snakker sant ?  Hvis hun hadde handlet brillene lokalt så ville hun helt sikkert ha fått god service og  fått hjelp til å velge riktige briller for ansiktet sitt. De brillene hun kjøpte er passer ikke hennes ansikt. Det er ikke alt som er moderne som er  passer oss alle. Vil tro hun bare tok testen der og prøvde noen briller før gikk og bestilte på nett. 

• Liker 4
Skrevet
Minmi93 skrev (12 timer siden):

Hvis vi ikke støtter nærbutikkene våre , hva da? Dette gjelder alle bransjer. Vi ønsker og trenger varer og tjenester i byen/tettstedet vårt? Arbeidsplasser, skatt til kommunen som gjør at en kommunen går rundt.  Trenger vi ikke detalj handel hvor vi kan få profesjonell hjelp? Hun sier selv det er viktig å støtte lokalt. Dette stemmer ikke dette da Fru Knutsen?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De klærne hun reklamerer for er veldig ulike de hun går med til vanlig må jeg si. Ikke hennes stil i det hele tatt

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning.

Sol, admin.

Skrevet

Rart den kroppen der kun har smerter når det er noe som går henne i mot. Ikke mange med fibromyalgi og heavye smerter som kan hoppe og danse som Stine har gjort i dag. Hun pisser jo på andre med samme diagnose, og andre uføre!

Eller har hun plastra seg fra topp til tå?? Derfor hun klarer det?🤔

• Liker 8
Skrevet (endret)
Brumundaline skrev (8 minutter siden):

Rart den kroppen der kun har smerter når det er noe som går henne i mot. Ikke mange med fibromyalgi og heavye smerter som kan hoppe og danse som Stine har gjort i dag. Hun pisser jo på andre med samme diagnose, og andre uføre!

I dag har vi sett barnet  Stine…. 

Endret av Minmi93
  • Liker 9
Skrevet
Brumundaline skrev (1 time siden):

Har hun sagt at hun ikke har smerter? 🤔 Smerter påvirkes av psyken, de henger sammen. Hun har kanskje en god periode 🤷‍♀️ og er helt normalt at når ting stritter i mot så påvirkes psyken som igjen påvirker det fysiske. 

Jeg føler meg ikke pissa på, men skulle ønske jeg hadde noe av den energien hun har. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Sharp75! skrev (48 minutter siden):

Har hun sagt at hun ikke har smerter? 🤔 Smerter påvirkes av psyken, de henger sammen. Hun har kanskje en god periode 🤷‍♀️ og er helt normalt at når ting stritter i mot så påvirkes psyken som igjen påvirker det fysiske. 

Jeg føler meg ikke pissa på, men skulle ønske jeg hadde noe av den energien hun har. 

Til en viss grad, ja. Men fra å grine over sterke smerter og må bruke opiater...til å hoppe og danse, og ta julevasken annenhver dag, nei...sånn funker det ikke.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Sitter med mannen sin på kvelden, og sier hun kunne gjerne tatt smertene hans...og så sier hun: ikke vits i to som er inhabile. INHABILE!! Skjønner hun ikke betydningen av å være inhabil??? Er det invalid hun mener? Jeg vet ikke...men dumt å bruke ord man ikke selv forstår betydningen av🤣

• Liker 18
Skrevet
Brumundaline skrev (34 minutter siden):

Sitter med mannen sin på kvelden, og sier hun kunne gjerne tatt smertene hans...og så sier hun: ikke vits i to som er inhabile. INHABILE!! Skjønner hun ikke betydningen av å være inhabil??? Er det invalid hun mener? Jeg vet ikke...men dumt å bruke ord man ikke selv forstår betydningen av🤣

Fort å si feil ord..... Er fort gjort i fibro/ME tåka og som regel registrerer man det ikke selv. 

Trenger ikke å latterliggjøre henne av den grunn. Uavhengig om hun sa feil ord eller ikke forstår betydningen. 

• Liker 5
Skrevet
NiceOrNothing skrev (På 20.11.2021 den 20.27):

En annen ting jeg syns er litt rart er at hun er mer sint på barnevernet enn faren . Faren hadde førstehåndsinformasjon om hvordan moren var ( vil jeg tro ) . At ikke han tok henne utav det, er nesten verre enn at barnevern ikke reagerte tilstrekkelig . Er min mening . Mange barn har ikke en forelder som «virker «

. Hun hadde tross alt han .Rart han lot d fortsette . 

Forstår at hun er mer sint på barnevernet enn faren. Faren er en personlig relasjon, og til tross for turbulens har hun hatt eller har et forhold til han, kanskje han var en slags stabil havn for henne after all. Da man man til en grense se forbi vonde ting. Barnevernet skal på en måte være et sikkerhetsnett i Norge, og når de svikter, og alle andre som faktisk kan gjøre noe, stikker det dypt. Det er selvfølgelig også personlig, men det er ikke en enkeltperson av noe slag som man har omsorg til eller av. Barnevernet skal ikke feile slik, så grovt, på grunn av lovene og reglene. En far kan feile og man kan fortsatt være glad i han, om det gir mening 😊 følelser er kompliserte greier, spesielt for sviktende omsorgspersoner ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...