skruf Skrevet 25. februar 2022 #7881 Skrevet 25. februar 2022 Har man covid og er blå på leppene som Stine sa at hun var tidligere i dag så ringer man legevakt eller 113. Blå lepper tyder på dårlig oksygenmetning og da har man behov for oksygentilførsel. Og ved lav O2-metning så sliter man også med pusten, så skjønner ikke helt hvordan hun fysisk klarer å dusje med full hårvask, føning og retting, påfølgende sminkeregime og støvsuging. Har man så lav metning at leppene er blå så brukes kreftene på å prøve å puste. Ikke støvsuge. 20 5
SusieK Skrevet 25. februar 2022 #7882 Skrevet 25. februar 2022 skruf skrev (30 minutter siden): Har man covid og er blå på leppene som Stine sa at hun var tidligere i dag så ringer man legevakt eller 113. Blå lepper tyder på dårlig oksygenmetning og da har man behov for oksygentilførsel. Og ved lav O2-metning så sliter man også med pusten, så skjønner ikke helt hvordan hun fysisk klarer å dusje med full hårvask, føning og retting, påfølgende sminkeregime og støvsuging. Har man så lav metning at leppene er blå så brukes kreftene på å prøve å puste. Ikke støvsuge. Amen !🙌🏻 2
Minmi93 Skrevet 25. februar 2022 #7883 Skrevet 25. februar 2022 Kaffeskål skrev (2 timer siden): Jeg skulle akkurat til å skrive det samme. Man er jammen meg ikke mye syk når man orker å stå foran kameraet og skravle, vise frem klær og reklamere. Fysj! En anna ting jeg ikke kan fatte er hvordan noen seriøse bedrifter vil inngå samarbeid med det kvinnemennesket der…. Alle bedrifter hun inngår samarbeid med mister meg som kunde. 14
Minmi93 Skrevet 25. februar 2022 #7884 Skrevet 25. februar 2022 skruf skrev (31 minutter siden): Har man covid og er blå på leppene som Stine sa at hun var tidligere i dag så ringer man legevakt eller 113. Blå lepper tyder på dårlig oksygenmetning og da har man behov for oksygentilførsel. Og ved lav O2-metning så sliter man også med pusten, så skjønner ikke helt hvordan hun fysisk klarer å dusje med full hårvask, føning og retting, påfølgende sminkeregime og støvsuging. Har man så lav metning at leppene er blå så brukes kreftene på å prøve å puste. Ikke støvsuge. Hun får ingen Oscar for skuespiller sitt. Hun blir gjennomskuet gang på gang. For henne så må det være helt gull å få covid. Enda en sykdom å prate på og ikke minst tenk på all oppmerksomheten hun kan få. 12
Frøken_ida Skrevet 25. februar 2022 #7885 Skrevet 25. februar 2022 Minmi93 skrev (11 minutter siden): Alle bedrifter hun inngår samarbeid med mister meg som kunde. Samme her! 4 1
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2022 #7886 Skrevet 25. februar 2022 (endret) skruf skrev (På 25.2.2022 den 17.08): Har man covid og er blå på leppene som Stine sa at hun var tidligere i dag så ringer man legevakt eller 113. Blå lepper tyder på dårlig oksygenmetning og da har man behov for oksygentilførsel. Og ved lav O2-metning så sliter man også med pusten, så skjønner ikke helt hvordan hun fysisk klarer å dusje med full hårvask, føning og retting, påfølgende sminkeregime og støvsuging. Har man så lav metning at leppene er blå så brukes kreftene på å prøve å puste. Ikke støvsuge. Takk for informasjonen Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Minni75 Skrevet 25. februar 2022 #7887 Skrevet 25. februar 2022 skruf skrev (52 minutter siden): Har man covid og er blå på leppene som Stine sa at hun var tidligere i dag så ringer man legevakt eller 113. Blå lepper tyder på dårlig oksygenmetning og da har man behov for oksygentilførsel. Og ved lav O2-metning så sliter man også med pusten, så skjønner ikke helt hvordan hun fysisk klarer å dusje med full hårvask, føning og retting, påfølgende sminkeregime og støvsuging. Har man så lav metning at leppene er blå så brukes kreftene på å prøve å puste. Ikke støvsuge. Det går fint uten 113 også. Jeg spiller trombone og blir blå på leppene etter en god øving🤷♀️ Aldri vert på legevakten av den grunn. 1 1
ClusterOfGrapes Skrevet 25. februar 2022 #7888 Skrevet 25. februar 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (21 minutter siden): Fytti katta nå blir jeg sint. Ikke på deg, men jeg visste faktisk ikke at det var såpass kritisk å bli blå på leppene. Jeg har ikke tellingen på hvor mye det skjedde meg fordi den hersens skolen tvang meg ut i minusgrader med en ekstrem kuldesensitivitet. Jeg skalv, hakket tenner og var blå på leppene, men ut skulle jeg. «Det var jo bare å bevege seg», sa de. Men det var jo selvfølgelig helt umulig i den tilstanden, jeg klarte jo knapt å røre på meg. For noen gjøker. Veldig off topic, men 😵 Det er forskjell på perifer og sentral cyanose (blåfarging) Perifer cyanose som viser seg som blåe lepper og fingertupper kan komme av kuldepåvirkning der de perifere blodkarene trekker seg sammen pga kulden. Dette er ikke farlig. Går over når en blir varm igjen. Sentral cyanose kommer av dårlig oksygenmetning i blodet ( som kan ses ved koronasykdom) og er alvorlig da vitale organ kan mangle nok surstoff. Endret 25. februar 2022 av ClusterOfGrapes 8 3
Jajajane Skrevet 25. februar 2022 #7889 Skrevet 25. februar 2022 Minmi93 skrev (34 minutter siden): Alle bedrifter hun inngår samarbeid med mister meg som kunde. Sånn tenker jeg også, samme gjelder alle disse jentene som alle reklamerer for det samme. Kommer aldri til å handle noe fra Ufiltrert eller hva det nå enn heter, da reklame på denne måten byr meg i mot. De reklamerer for ting de har fått gratis, klart det bare er godord da…. Betyr ikke at varene er av kvalitet eller til en bra pris. 14
Minmi93 Skrevet 25. februar 2022 #7890 Skrevet 25. februar 2022 Lillemor1982 skrev (11 timer siden): Var nesten så det glinset i øynene hennes når hun hadde fått symptomer og testet seg.... "ja, nå er dekk vel spente???" Sjuke greier... alle sykdommer og symptomer gir oppmerksomhet... meg meg meg 🆘️ Ja, det var stjerner i øynene da hun skulle fortelle om positiv covidtest. Det er nesten mere uvanlig å ikke ha hatt covid en å ha fått det, Stine. Ikke noe dramatisk rundt dette i det hele tatt. 12
Trulteposen Skrevet 25. februar 2022 #7891 Skrevet 25. februar 2022 «Og storgutten med Covid var visst litt bedre i dag og ble med farfar ut!!!». Lite anbefalt isolasjon der også gitt. Og Stine registrerer visst egen smitte for eventuelle ettervirkninger (skal vi vedde om de kommer…?), og ikke for at staten skal ha oversikt og telling og sporing og andre grunner som nok er mer vanlige…. 15
Støgga Skrevet 25. februar 2022 #7892 Skrevet 25. februar 2022 ClusterOfGrapes skrev (1 time siden): Det er forskjell på perifer og sentral cyanose (blåfarging) Perifer cyanose som viser seg som blåe lepper og fingertupper kan komme av kuldepåvirkning der de perifere blodkarene trekker seg sammen pga kulden. Dette er ikke farlig. Går over når en blir varm igjen. Sentral cyanose kommer av dårlig oksygenmetning i blodet ( som kan ses ved koronasykdom) og er alvorlig da vitale organ kan mangle nok surstoff. Hun har nok lest seg opp den dama der. Før jeg tror på at hun er blå på leppene skal jeg se bevis! 4
Støgga Skrevet 25. februar 2022 #7893 Skrevet 25. februar 2022 Trulteposen skrev (6 minutter siden): «Og storgutten med Covid var visst litt bedre i dag og ble med farfar ut!!!». Lite anbefalt isolasjon der også gitt. Og Stine registrerer visst egen smitte for eventuelle ettervirkninger (skal vi vedde om de kommer…?), og ikke for at staten skal ha oversikt og telling og sporing og andre grunner som nok er mer vanlige…. Ja det tenkte jeg på å, hun blir nok mye mer utmattet etter dette og det skal sikkert søkes erstatning😊 Dro det litt langt nå hehe 6
Agurk Skrevet 25. februar 2022 #7894 Skrevet 25. februar 2022 Minni75 skrev (1 time siden): Det går fint uten 113 også. Jeg spiller trombone og blir blå på leppene etter en god øving🤷♀️ Aldri vert på legevakten av den grunn. Antar du ikke hadde covid da du hadde en god øving på trombone. Har man covid og blir blå på leppene (cyanotisk), ringer man 113. 4 3
skruf Skrevet 25. februar 2022 #7895 Skrevet 25. februar 2022 Minni75 skrev (2 timer siden): Det går fint uten 113 også. Jeg spiller trombone og blir blå på leppene etter en god øving🤷♀️ Aldri vert på legevakten av den grunn. Jeg skrev hvis man har covid/corona og blir blå på leppene, ikke blå lepper generelt. Blå lepper kan man få av andre ting også som ikke er farlig. Corona/covid er som kjent en sykdom som rammer luftveiene og man kan få problemer med pust og oksygenopptak, og blir leppene blå når man er covidsyk så tyder det på dårlig/lav metning 8 1
Silva Pluvialis Skrevet 25. februar 2022 #7896 Skrevet 25. februar 2022 ClusterOfGrapes skrev (2 timer siden): Det er forskjell på perifer og sentral cyanose (blåfarging) Perifer cyanose som viser seg som blåe lepper og fingertupper kan komme av kuldepåvirkning der de perifere blodkarene trekker seg sammen pga kulden. Dette er ikke farlig. Går over når en blir varm igjen. Sentral cyanose kommer av dårlig oksygenmetning i blodet ( som kan ses ved koronasykdom) og er alvorlig da vitale organ kan mangle nok surstoff. skruf skrev (8 minutter siden): Jeg skrev hvis man har covid/corona og blir blå på leppene, ikke blå lepper generelt. Blå lepper kan man få av andre ting også som ikke er farlig. Corona/covid er som kjent en sykdom som rammer luftveiene og man kan få problemer med pust og oksygenopptak, og blir leppene blå når man er covidsyk så tyder det på dårlig/lav metning Takk for oppklaring. Det var nyttig å lære seg forskjellen. 4
Måne Rampelyset Skrevet 25. februar 2022 #7897 Skrevet 25. februar 2022 Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, krenkelser og svar til dette. Måne, admin. 3 1
SnippSnappSnute2 Skrevet 25. februar 2022 #7898 Skrevet 25. februar 2022 Jajajane skrev (4 timer siden): Sånn tenker jeg også, samme gjelder alle disse jentene som alle reklamerer for det samme. Kommer aldri til å handle noe fra Ufiltrert eller hva det nå enn heter, da reklame på denne måten byr meg i mot. De reklamerer for ting de har fått gratis, klart det bare er godord da…. Betyr ikke at varene er av kvalitet eller til en bra pris. Samme her! 1
SnippSnappSnute2 Skrevet 25. februar 2022 #7899 Skrevet 25. februar 2022 Støgga skrev (3 timer siden): Ja det tenkte jeg på å, hun blir nok mye mer utmattet etter dette og det skal sikkert søkes erstatning😊 Dro det litt langt nå Mye man kan bruke for å bli sett og hørt. Mye oppmerksomhet man kan få rundt egen person. Fokus blir nok corona en stund. Seere blir nok oppdatert til punkt og prikke. 6
Rieber97 Skrevet 25. februar 2022 #7900 Skrevet 25. februar 2022 19 minutter siden, SnippSnappSnute2 said: Mye man kan bruke for å bli sett og hørt. Mye oppmerksomhet man kan få rundt egen person. Fokus blir nok corona en stund. Seere blir nok oppdatert til punkt og prikke. Og DER ble jeg blokkert. Svarte på en snap At hun ikke trengte å banne så mye, at det her går nok over, god bedring og kanskje hun skulle løfte blikket litt utover de som har det LITT verre enn henne nå. 23 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå