Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
lillelily skrev (1 time siden):

Man kan ha energi i bøtter og spann uten å være i stand til å være i arbeid. Hvorfor spekulere så veldig i formen og energien hennes? 

Trodde voksne folk visste at man ikke må se syk ut for å være syk eller uføretrygdet. 

De færreste kronikere ser syke ut.
En kan sjelden se på noen at de f.eks. har reumatisme, ulcerøs colitt, crohns, MS, fibromyalgi, ME, nyresvikt, kreft, depresjon, KOLS eller spinalstenose. 
Det eneste som stort sett er «synlig» for disse sykdommene er et nedsatt energi og funksjonsnivå. 

Lever selv med en kronisk sykdom. Må si jeg ikke kjenner meg igjen i at samfunnet ikke viser forståelse for det. Dette er noe hun ofte påpeker og viser til meldinger hun da får fra andre kronikere at dette er noe de sliter med. 

Synes det er flott at hun er åpen om sykdom.

Men jeg har problemer med å skjønne at hun er så hardt rammet, nettopp ut i fra hva hun viser at hun faktisk mestrer.

Kanskje hun da ikke er åpen om det hele bildet? Nevner det siste da flere her mener at det er bra med åpenhet, og at det er for å bidra til denne åpenheten at hun stadig snakker om sine mange sykdommer og plager mer enn at det er for oppmerksomhet og sympati. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MsFri skrev (2 timer siden):

3C61BAD3-C1EE-45B0-B3DC-91D79B8A07E1.jpeg

Tok ikke på dråpe telleren vi. Bare helte på til vi så det kom inn i papiret. 

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det er bra for henne å sitte hjemme slik, og kjenne etter alle smerter og vondter i kroppen, og bare dulle hjemme. Hun hadde hatt godt av å flytte fokuset over på noe annet. Støttekontakt hadde nok ikke vært så dumt. Eventuelt jobbet litt på frivillighetssentral eller noe i den dur. Iallefall noen timer, et par ganger i uken. Tror hun har kommet inn i en veldig dårlig sirkel. Der hun synes veldig synd på seg selv. Og det er ikke bra, selv om det selvsagt kan være forståelig. Men det ødelegger bare. Blir som gift, og forpester personligheten hennes. Hun blir egoistisk og bitter. Hun skulle fått litt kognitiv terapi, eventuelt psykomotorisk fysioterapi også. Få litt hjelp til å samle tankene sine, og komme seg videre. Slik hun holder på nå, ødelegger hun bare for seg selv, og for de rundt henne.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Når hun er syk nå,så er det uff og det er så synd på meg og stakkars meg. Men når de andre er syke så bryr hun seg knapt. Utrolig egoistisk. Skjønner meg ikke på den dama der!

• Liker 17
Skrevet

Eg driter i at hun kaller gammel sminkefri eller om hun tar 3 eller 19 dråper i den korona testen, syns ikke det er kritikkverdig å være menneske. MEN det som er heilt hinsides kritikkverdig er at hun sender ungen med corona i bhg. Hadde jeg vært ansatt der hadde jeg blitt rasende. Greit nok det er mye smitte og det er nesten ikke til å unngå, men man trenger virkelig ikke å bare kaste det ut der. Rett og slett pinlig 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Heahea1 skrev (20 minutter siden):

Eg driter i at hun kaller gammel sminkefri eller om hun tar 3 eller 19 dråper i den korona testen, syns ikke det er kritikkverdig å være menneske. MEN det som er heilt hinsides kritikkverdig er at hun sender ungen med corona i bhg. Hadde jeg vært ansatt der hadde jeg blitt rasende. Greit nok det er mye smitte og det er nesten ikke til å unngå, men man trenger virkelig ikke å bare kaste det ut der. Rett og slett pinlig 

Akkurat det der er grunnen til at vår avdeling er stengt. Ungene blir sendt med covid, fordi foreldrene ikke gidder ha de hjemme. "For de er jo i god form" 🤮

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
MsFri skrev (3 timer siden):

@Flettfrid

bevisbyrden som avtalt 😅☺️

2591130A-A23D-4324-AECC-44FE97FAAF21.jpeg

Jeg har ikke bedd om noe bevis. Det der tok det meg 30 sekunder å finne ut i gårkveld!

Det var aldri poenget med det jeg skrev.

Jeg skrev at man trenger ikke sende pm for hun har sikkert kontroll og klarer helt fint å gjøre dette riktig selv.

Testen slo ut positiv som den tidligere på dagen. Da er det jo svar nok inseg selv, at hun har fått på nok prøvevedje  om det var svake strek har ingen betydning da de kan slå ut svakt eller sterkt og er like gjeldende uansett.

Ja hun talte 1- 2 og sa kom igjen da. 

Men du har da ingen mulighet til å se hvor mye som kommer oppi etter 2 når hun klemte.

Jeg har glemt for hard flere ganger så det har kommet fot mye, da det er vanskelig å klemme ut dråpene på enkelte så jeg tar i litt ekstra. Liketil klart å klemme så hardt at den toppen fløy av 🙈🤣

Poenget var at det er unødvendig og sende pm og pirke i alt disse influenserene legger ut.

Du var slik jeg fotsto det spent på om du ble blokkert. Jeg blir ikke overrasket om du blir det. Når du bare MÅTTE sende melding om dette rett etter hun selv snakket om at hun hadde fått melding om antallet dråper før. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
FrkZ skrev (36 minutter siden):

Tror ikke det er bra for henne å sitte hjemme slik, og kjenne etter alle smerter og vondter i kroppen, og bare dulle hjemme. Hun hadde hatt godt av å flytte fokuset over på noe annet. Støttekontakt hadde nok ikke vært så dumt. Eventuelt jobbet litt på frivillighetssentral eller noe i den dur. Iallefall noen timer, et par ganger i uken. Tror hun har kommet inn i en veldig dårlig sirkel. Der hun synes veldig synd på seg selv. Og det er ikke bra, selv om det selvsagt kan være forståelig. Men det ødelegger bare. Blir som gift, og forpester personligheten hennes. Hun blir egoistisk og bitter. Hun skulle fått litt kognitiv terapi, eventuelt psykomotorisk fysioterapi også. Få litt hjelp til å samle tankene sine, og komme seg videre. Slik hun holder på nå, ødelegger hun bare for seg selv, og for de rundt henne.

Det er jo ikke noe status over å være støttekontakt 🙈

• Liker 3
Skrevet
Flettfrid skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke bedd om noe bevis. Det der tok det meg 30 sekunder å finne ut i gårkveld!

Det var aldri poenget med det jeg skrev.

Jeg skrev at man trenger ikke sende pm for hun har sikkert kontroll og klarer helt fint å gjøre dette riktig selv.

Testen slo ut positiv som den tidligere på dagen. Da er det jo svar nok inseg selv, at hun har fått på nok prøvevedje  om det var svake strek har ingen betydning da de kan slå ut svakt eller sterkt og er like gjeldende uansett.

Ja hun talte 1- 2 og sa kom igjen da. 

Men du har da ingen mulighet til å se hvor mye som kommer oppi etter 2 når hun klemte.

Jeg har glemt for hard flere ganger så det har kommet fot mye, da det er vanskelig å klemme ut dråpene på enkelte så jeg tar i litt ekstra. Liketil klart å klemme så hardt at den toppen fløy av 🙈🤣

Poenget var at det er unødvendig og sende pm og pirke i alt disse influenserene legger ut.

Du var slik jeg fotsto det spent på om du ble blokkert. Jeg blir ikke overrasket om du blir det. Når du bare MÅTTE sende melding om dette rett etter hun selv snakket om at hun hadde fått melding om antallet dråper før. 

Jeg gir opp. Du forstår virkelig ikke poenget🤷🏼‍♀️

sender man melding til hun er det galt, kommenter man uten å sende melding er det galt også. Skjønn det den som vil. 

ferdig her for godt☺️

• Nyttig 1
Skrevet
Brumundaline skrev (9 timer siden):

Hun ligger i sofaen og sier det er fullstendig kaos irundt henne, snur kameraet og filmer stua...det ligger en 1 EEEN katteleke/liten ball på stuegulvet!!! Hva faen feiler??😵😵

Hun har nok lest her inne også, angående bruk av filter🙈🤣

Hun hadde nok besvimt hadde hun sett hvordan det er hos meg når det er kaos! Da snakker vi ordentlig rot liksom. 🤣 

• Liker 1
Skrevet

Spent på hvor mange morgenleveringer å pakker det kommer nå!

Josefine har allerede foret egoet hennes !

• Liker 2
Skrevet
charlotte0 skrev (43 minutter siden):

Hun hadde nok besvimt hadde hun sett hvordan det er hos meg når det er kaos! Da snakker vi ordentlig rot liksom. 🤣 

Samme her🤣🤣

• Hjerte 1
Skrevet
Heahea1 skrev (1 time siden):

Hørte henne si på tirsdag at hun holdt gutten hjemme den dagen da han hadde positiv test, men at de fire dagene nok hadde gått da han hadde symptomer i helgen. Hvorfor testet hun han ikke da da? Veldig på å teste seg selv og fortelle at hun skal holde seg hjemme nå, men det er jo barnet som er ute blant andre og kan smitte videre.

Hun når hun ut til mange med denne egoistiske tankegangen om at det er bare å sende barnet i barnehagen hvis de likevel virker friske. «Hvis Stine gjør det, kan jeg også».

Hun virker så himla lite tenkt. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Er så syk og dårlig, men dusjing, sminke og stelle hår får hun til. Ikke mye syk da for å si det sånn… reklame får hun jaggu også til! 
la det frem som at hun var skikkelig syk, men det stemte visst ikke likevel… 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Jajajane skrev (7 minutter siden):

Er så syk og dårlig, men dusjing, sminke og stelle hår får hun til. Ikke mye syk da for å si det sånn… reklame får hun jaggu også til! 
la det frem som at hun var skikkelig syk, men det stemte visst ikke likevel… 

Jeg skulle akkurat til å skrive det samme. Man er jammen meg ikke mye syk når man orker å stå foran kameraet og skravle, vise frem klær og reklamere. Fysj! 

En anna ting jeg ikke kan fatte er hvordan noen seriøse bedrifter vil inngå samarbeid med det kvinnemennesket der….

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

«I sta var jeg helt hvit i ansiktet og blå på leppene» sitat Stine. Da ringer man 113. Eller kanskje ikke for det var en overdrivelse i kjent Stinestil 😅 

• Liker 29
Skrevet

Støvsuge, dusje, sminke, føne og rette håret??? Seriøst? Det må være Corona-light i så fall 🙈

Jeg sliter med å få til alt det på en god dag, og jeg jobber 100% 😳

• Liker 19
Skrevet
Umami skrev (8 minutter siden):

Støvsuge, dusje, sminke, føne og rette håret??? Seriøst? Det må være Corona-light i så fall 🙈

Jeg sliter med å få til alt det på en god dag, og jeg jobber 100% 😳

Nå jobber ikke Stine 100% da😅 Så at hun orker å støvsuge og ordne seg i løpet av en dag, betyr vel ikke at hun ikke kan føle seg ganske skrall allikevel😊

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, GulleGull said:

Nå jobber ikke Stine 100% da😅 Så at hun orker å støvsuge og ordne seg i løpet av en dag, betyr vel ikke at hun ikke kan føle seg ganske skrall allikevel😊

Høres ut som om gjør til stemmen når hun skal fortelle om symptomer for at den skal høres verre ut.. 

• Liker 7
Gjest Polarpuma
Skrevet
28 minutter siden, Rieber97 said:

Høres ut som om gjør til stemmen når hun skal fortelle om symptomer for at den skal høres verre ut.. 

hun gjør det, har også lagt merke til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...