Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7721 Skrevet 20. februar 2022 (endret) M.H85 skrev (33 minutter siden): Er du seriøs nå? Eller ironi?😊 Slik som hun vasker,maler,pynter,strikker,shopper,bruker mer enn en heldags jobb på skap,selger ting, sminker seg, danser , spretter rundt som en jojo,viser ulike antrekk på seg selv, trykker i seg usunne matvarer..... For å så bli sliten å sitte på gulvet å "vise" det frem. Hun er uføre,de fleste IKKE uføre helt friske folk hadde ikke orket hennes energi nivå en gang. Så håper du tuller, for at folk blir oppriktig provosert av denne damen er helt forståelig. Gang på gang er det party ala Hemsedal og dansing, maling,strikking, full rulle for å så få et sammenbrudd🙈🙈🙈 Hennes hud ser også veldig herjet ut. Pen dame,men hadde hun kuttet ut alt det usunne hun spiser hver dag med et sunt kosthold og lagt inn en spasertur hver dag....vel ,det hadde vært en start. ! Jeg er seriøs, ikke ironisk. Hun klarer mye, men det betyr ikke at hun ikke kan være syk. Vi vet ikke alt. Sykdom kommer i alle mulige varianter. Jeg synes også det er spesielt at folk kritiserer når hun er positiv, sprudlende og energisk («ikke syk nok», ifølge enkelte), men også klager på at hun viser sykdommers ansikt utad («bør fokusere mer på det positive»). Det blir visst feil, uansett. Enten er hun «for frisk» eller så «fokuserer hun altfor mye på diagnosene». Bestem dere. Endret 20. februar 2022 av Tvillingsjel 4
MsFri Skrevet 20. februar 2022 #7722 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (32 minutter siden): Jeg er seriøs, ikke ironisk. Hun klarer mye, men det betyr ikke at hun ikke kan være syk. Vi vet ikke alt. Sykdom kommer i alle mulige varianter. Jeg synes også det er spesielt at folk kritiserer når hun er positiv, sprudlende og energisk («ikke syk nok», ifølge enkelte), men også klager på at hun viser sykdommers ansikt utad («bør fokusere mer på det positive»). Det blir visst feil, uansett. Enten er hun «for frisk» eller så «fokuserer hun altfor mye på diagnosene». Bestem dere. en god blanding av de to 😊 1
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7723 Skrevet 20. februar 2022 MsFri skrev (6 minutter siden): en god blanding av de to 😊 Det gir ikke mening. Hvis hun er for energisk er hun ikke syk nok. Og når hun snakker og viser sykdom så bør hun fokusere mer på det positive. Selvmotsigende, much? 2
MsFri Skrevet 20. februar 2022 #7724 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (8 minutter siden): Det gir ikke mening. Hvis hun er for energisk er hun ikke syk nok. Og når hun snakker og viser sykdom så bør hun fokusere mer på det positive. Selvmotsigende, much? hele dama er selvmotsigende. hadde hun sluttet å dyrke diagnosene sine og hatt mye energi, så hadde ingen sagt noe tenker jeg. forskjell på å være positiv til livet og høyt tempo av det som vises på snap. 13
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7725 Skrevet 20. februar 2022 MsFri skrev (5 minutter siden): hele dama er selvmotsigende. hadde hun sluttet å dyrke diagnosene sine og hatt mye energi, så hadde ingen sagt noe tenker jeg. forskjell på å være positiv til livet og høyt tempo av det som vises på snap. En del av dere i tråden er også selvmotsigende. Damn if you do and damn if you don’t. 4
Heahea1 Skrevet 20. februar 2022 #7726 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): En del av dere i tråden er også selvmotsigende. Damn if you do and damn if you don’t. Er vell det at hun gjør begge i veldig stor grad. Noe som er ganske provoserende for folk som er sterkt nedsatt av kroniske sykdommer. 5
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7727 Skrevet 20. februar 2022 Heahea1 skrev (4 minutter siden): Er vell det at hun gjør begge i veldig stor grad. Noe som er ganske provoserende for folk som er sterkt nedsatt av kroniske sykdommer. At hun snakker om sykdom, selv om hun ofte viser et høyt funksjonsnivå? Jeg synes egentlig dere bør bestemme dere. Skal hun fokusere mer på det positive eller skal hun vise sykdom? Hun kan ikke få kritikk for begge deler. Det virker som ingenting er godt nok, uansett. 2 2
MsFri Skrevet 20. februar 2022 #7728 Skrevet 20. februar 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): At hun snakker om sykdom, selv om hun ofte viser et høyt funksjonsnivå? Jeg synes egentlig dere bør bestemme dere. Skal hun fokusere mer på det positive eller skal hun vise sykdom? Hun kan ikke få kritikk for begge deler. Det virker som ingenting er godt nok, uansett. Jeg gjentar; hun kan være positiv uten å være en energibunt som er all over the place. Det er der kritikken kommer inn, for med de diagnosene hun har, skulle hun teknisk sett ikke hatt så mye energi🤷🏼♀️ Tror kanskje du misforstår positiv og full av energi? Endret 20. februar 2022 av MsFri Endret setning 12
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7729 Skrevet 20. februar 2022 MsFri skrev (2 minutter siden): Jeg gjentar; hun kan være positiv uten å være en energibunt som er all over the place. Det er der kritikken kommer inn, for med de diagnosene hun har, skulle hun teknisk sett ikke hatt så mye energi🤷🏼♀️ Tror kanskje du misforstår positiv og full av energi? Poenget er at selv om det ser ut som om hun har mye energi så vet vi ikke alt. Og at det ser ut som hun har energi trenger heller ikke å bety at hun har mye energi. Og selv om hun skulle ha mye energi, så betyr det ikke at hun ikke er syk. Syke er like forskjellige som friske. 2
MsFri Skrevet 20. februar 2022 #7730 Skrevet 20. februar 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Poenget er at selv om det ser ut som om hun har mye energi så vet vi ikke alt. Og at det ser ut som hun har energi trenger heller ikke å bety at hun har mye energi. Og selv om hun skulle ha mye energi, så betyr det ikke at hun ikke er syk. Syke er like forskjellige som friske. Vi vet ikke alt. Vi ser bare det hun deler og da er det hurra meg rundt og afterski og kaffeskål. Og FORTSATT forskjell på å være positiv og ha masse energi. Endret 20. februar 2022 av MsFri . 10
ClusterOfGrapes Skrevet 20. februar 2022 #7731 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (14 minutter siden): At hun snakker om sykdom, selv om hun ofte viser et høyt funksjonsnivå? Jeg synes egentlig dere bør bestemme dere. Skal hun fokusere mer på det positive eller skal hun vise sykdom? Hun kan ikke få kritikk for begge deler. Det virker som ingenting er godt nok, uansett. Helt enkelt er det vel en del her i tråden som ikke kjenner igjen sykdomsbildene utifra diagnosene hun presenterer. Her er nok flere som også lider av disse, og ikke kjenner seg helt igjen. Ikke noe galt at hun er energisk og fungerer bra, men aktivitetsnivået ligner lite på å f.eks ha ME. Tror ikke at hun blir direkte mistrodd, men at hun er veldig på å formidle om sine diagnoser når hun tilsynelatende ikke er så nevneverdig hardt rammet av mange av de. Hadde hun vært det, hadde hun ikke klart alt hun viser på Snap, tenker da mange. Men du har rett i at vi ikke vet alt. 8 2
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7732 Skrevet 20. februar 2022 (endret) ClusterOfGrapes skrev (På 20.2.2022 den 22.34): Helt enkelt er det vel en del her i tråden som ikke kjenner igjen sykdomsbildene utifra diagnosene hun presenterer. Her er nok flere som også lider av disse, og ikke kjenner seg helt igjen. Ikke noe galt at hun er energisk og fungerer bra, men aktivitetsnivået ligner lite på å f.eks ha ME. Tror ikke at hun blir direkte mistrodd, men at hun er veldig på å formidle om sine diagnoser når hun tilsynelatende ikke er så nevneverdig hardt rammet av mange av de. Hadde hun vært det, hadde hun ikke klart alt hun viser på Snap, tenker da mange. Men du har rett i at vi ikke vet alt. Det er jo nettopp det som er litt sært. Bare fordi man ikke kjenner seg igjen selv, så betyr det ikke at hun lyver. Diagnoser slår ut forskjellig fra person til person. Det er ikke slik at du er en fasit for andre med samme diagnose. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 2
ClusterOfGrapes Skrevet 20. februar 2022 #7733 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Det er jo nettopp det som er litt sært. Bare fordi man ikke kjenner seg igjen selv, så betyr det ikke at hun lyver. Jeg har CPTSD som henne, men klarer ikke å ha kjæreste, sex, barn eller gjennomføre gynekologisk undersøkelse, for eksempel. Bare fordi hun klarer det så er det ikke grunn til å mistro at hun har den diagnosen. Diagnoser slår ut forskjellig fra person til person. Det er ikke slik at jeg er en fasit for andre med samme diagnose. Jeg har ikke sagt at hun lyver. Selvfølgelig arter sykdom seg ulikt fra person til person. Det vet vi. Tror at hun vil få det bedre ved å ikke være så opptatt av diagnoser, det er faktisk ikke vondt ment. Men ser jo at hun får oppmerksomhet, støtte og sympati ved å snakke om sine sykdommer, så er vel det noe hun ønsker. 2
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #7734 Skrevet 20. februar 2022 ClusterOfGrapes skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sagt at hun lyver. Selvfølgelig arter sykdom seg ulikt fra person til person. Det vet vi. Tror at hun vil få det bedre ved å ikke være så opptatt av diagnoser, det er faktisk ikke vondt ment. Men ser jo at hun får oppmerksomhet, støtte og sympati ved å snakke om sine sykdommer, så er vel det noe hun ønsker. Eller så ønsker hun å bidra til åpenhet? 4 1
ClusterOfGrapes Skrevet 20. februar 2022 #7735 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (5 minutter siden): Eller så ønsker hun å bidra til åpenhet? Akkurat det er veldig bra, hvis det er målet. 1
Linye Skrevet 20. februar 2022 #7736 Skrevet 20. februar 2022 Om hun skal bidra til bidra til åpenhet bør hun slutte å lyve på snappen. For vi vet hun lyver en del om ting. Og er selvmotsigende på mye ellers. Som denne her: Hun sa hun aldri brukte snap så mye i helgene pga familie. Jeg har aldri merket at hun har snappet mindre pga helg…🥵🙄 Og denne skjermdumpen her var halve dagen bare. Kom MYE etterpå også. Så kan dere se andre snappere som ikke MÅ dele hvert minutt av livet sitt på helg… Se på alle strekene øverst🥴 11
Måne Rampelyset Skrevet 20. februar 2022 #7737 Skrevet 20. februar 2022 Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Måne, admin.
Brumundaline Skrevet 21. februar 2022 #7738 Skrevet 21. februar 2022 Hun sier hun ikke bruker filter...Det Er ikke mulig. Under gråteanfallet i dag brukte hun ikke filter. La da merke til armene, fregner, aldersflekker, rynker/linjer osv. Når hun snapper ellers, så er armene silkeglatte med jevn farge. Sminker hun seg fra topp til fingerspiss eller??? Og den meltdownem gikk sannelig fort over, ække sliten så lenge si😵 20
Minmi93 Skrevet 21. februar 2022 #7739 Skrevet 21. februar 2022 Brumundaline skrev (5 timer siden): Hun sier hun ikke bruker filter...Det Er ikke mulig. Under gråteanfallet i dag brukte hun ikke filter. La da merke til armene, fregner, aldersflekker, rynker/linjer osv. Når hun snapper ellers, så er armene silkeglatte med jevn farge. Sminker hun seg fra topp til fingerspiss eller??? Og den meltdownem gikk sannelig fort over, ække sliten så lenge si😵 Hun bruker filter som de aller fleste. 3
Brumundaline Skrevet 21. februar 2022 #7740 Skrevet 21. februar 2022 Minmi93 skrev (50 minutter siden): Hun bruker filter som de aller fleste. Lite troverdig (som alt annet) den "talen" hun hadde om filter osv da🤢 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå