SnippSnappSnute2 Skrevet 19. februar 2022 #7681 Skrevet 19. februar 2022 ClusterOfGrapes skrev (10 timer siden): Jeg er enig med deg. Ingen vet hvor skoen trykker før en prøver den på. Alle har sin egen subjektive opplevelse av sin sykdomstilstand. Videre rammer en diagnose ulikt, noen har den mildt, noen moderat og noen invalidiserende. Overhørte en gang en klok lege som snakket med en pasient. Han spurte hvordan pasienten hadde det, hvorpå pasienten svarte med at han hadde diagnose 1, 2, 3, 4 og et snev av 5 og 6. Legen svarte med at han ikke var interessert i diagnosene, men hvordan pasienten hadde det. «Hvordan fungerer du? Hva har du problemer med? Hva plager deg. Hva hindrer deg i hverdagen?» Han legger til at en diagnose er et hjelpemiddel og et verktøy for å finne rett behandling, men hvordan en har det, er viktigere og forteller så veldig mye mer enn diagnosene. Synes vi har lett for å lulle oss inn i diagnoser. Stine er intet unntak. Kan tenke meg at mange vil følge Stine fordi «hun lider av det samme som meg». Så følger de henne på Snap og finner få likheter. Fibromyalgidiagnosen ligner lite på den kjente morgenstivheten, lave energien, depresjonen og muskelsmertene. Det samme med migrenen. Mange opplever akutte, alvorlige og skremmende anfall uten at en lider av dette kronisk. På de to månedene jeg har fulgt henne så vet jeg ikke om at hun har nevnt et eneste anfall. Mange som sliter med migrene har flere anfall i måneden. Om en ser på funksjonsnivået hennes så virker hun meget velfungerende ut i fra diagnosene. Kanskje derfor noen blir provosert når hun da stadig klager på helsa? Mange som ikke er så bevandret i diagnoser og medisinske tilstander kan lett få bakoversveis når hun nevner alle diagnosene, og disse kjenner igjen på en enorm sympati. De sender gaver og kjøper dyre smykker. Prøver egentlig bare forsøke å forklare hvorfor hun provoserer mange her. Kanskje hun hadde vunnet på å fortelle at hun ikke er så hardt rammet? Være mindre opptatt av å bli oppfattet som et offer for sykdom når hun tilsynelatende fungerer så bra? Godt skrevet og beskrevet! 1
Whitesnake69 Skrevet 19. februar 2022 #7682 Skrevet 19. februar 2022 Anneisabell skrev (13 timer siden): Herregud så teit og sende sånne pakker. Og like teit som alltid og se hvor rørt fruen blir. Gjør folk det for å få 5 minutter med fame , eller hva pokker er greia? Kommer aldri til å forstå, sorry altså. Får ikke engang 5 min med fame for hun sier jo aldri hvem det er fra. Kan jo ikke takke seg sjøl heller 😂😂 6 1
Gjest Polarpuma Skrevet 19. februar 2022 #7683 Skrevet 19. februar 2022 2 hours ago, Sharp75! said: Sånn som dere sitter og skriver og kommenterer om sminken hennes, utseendet hennes, musikksmaken hennes og klærne hennes, dansingen hennes, mistenkeliggjør henne, tviler på hennes diagnoser, setter diagnoser på henne og div annet, hadde dere vist barna deres hva dere skriver om henne? 🙄🙄 Jeg har ikke diskutert utseendet hennes, men at jeg mistenker at hun er en svindler og en lurendreier ja, og det snakker vi om med barna våre. Ikke tro på alt som blir sagt der ute på nettet. Særlig når ord og handling ikke samsvarer, og det et et gjennomgåede mønster. Saken om Belle Gibson og Gipsy Rose Blanchard blir også diskutert. I disse sakene ble kritikere haglet ned, fordi de hadde mistake om løgn og bedrag, men så viste det seg at de hadde rett.
skruf Skrevet 19. februar 2022 #7684 Skrevet 19. februar 2022 Jeg synes det er rart at hun ikke nevner navn og takker de som sender henne ting. Hadde jeg vært sprø nok til å sende et menneske jeg ikke kjenner pakker pga jeg beundrer de eller noe så hadde jeg forventet at vedkommende hadde takket meg «offentlig», dvs på kanalene sine Kan ikke helt sammenlignes, men de gangene kollega eller venner har fått barn og strikket babyklær til de så synes jeg det er veldig kjekt at de f.eks legger ut bilde på f.eks Facebook og skriver f.eks «så glad for de fine klærne snille Skruf har strikket til veslejenta» Ikke at jeg forventer det, det holder jo med ett takk når jeg gir de det jeg har laget. Men litt ekstra stas når det blir lagt ut bilde av de fine plaggene jeg har brukt mye tid på Da Stine fikk frokost fra Morgenlevering så sto det vel ikke hvem det var fra, men den giga pakken i går var det ett kort med i. Og en annen ting; jeg fatter ikke at noen strikker med det garnet hun fikk i går. Det kjøpes på europris og inneholder bare 10% ull, resten er akryl. Rett og slett helt elendig garn. Kan knapt nok kalles garn. 11
Flettfrid Skrevet 19. februar 2022 #7685 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Hun sa takk til Tonje og søstra. Er vel nok navn det, om det er noen som virkelig har sendt den til henne. Størst sjanse er vel at hun har gått amok på shopping og kasta alt i en kasse og latet som hun fikk det tilsendt. Endret 19. februar 2022 av Flettfrid Rettet skriveleif 15
Lillemor1982 Skrevet 19. februar 2022 #7686 Skrevet 19. februar 2022 (endret) skruf skrev (3 timer siden): Jeg synes det er rart at hun ikke nevner navn og takker de som sender henne ting. Hadde jeg vært sprø nok til å sende et menneske jeg ikke kjenner pakker pga jeg beundrer de eller noe så hadde jeg forventet at vedkommende hadde takket meg «offentlig», dvs på kanalene sine Kan ikke helt sammenlignes, men de gangene kollega eller venner har fått barn og strikket babyklær til de så synes jeg det er veldig kjekt at de f.eks legger ut bilde på f.eks Facebook og skriver f.eks «så glad for de fine klærne snille Skruf har strikket til veslejenta» Ikke at jeg forventer det, det holder jo med ett takk når jeg gir de det jeg har laget. Men litt ekstra stas når det blir lagt ut bilde av de fine plaggene jeg har brukt mye tid på Da Stine fikk frokost fra Morgenlevering så sto det vel ikke hvem det var fra, men den giga pakken i går var det ett kort med i. Og en annen ting; jeg fatter ikke at noen strikker med det garnet hun fikk i går. Det kjøpes på europris og inneholder bare 10% ull, resten er akryl. Rett og slett helt elendig garn. Kan knapt nok kalles garn. Jeg tipper hun har sendt pakken til seg selv 🙈 Og garnet fra Europris stiller seg i kø med de andre billige / dårlige / lite bærekraftige garntypene hun så varmt "anbefaler" og kjøper inn til sine klumpegensere på pinne 7 og oppover 🙈 Endret 19. februar 2022 av Lillemor1982 10 2
non_stop Skrevet 19. februar 2022 #7687 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Flettfrid skrev (3 timer siden): Hun sa takk til Tonje og søstra. Er vel nok navn det, om det er noen som virkelig har sendt den til henne. Størst sjanse er vel at hun har gått amok på shopping og kasta alt i en kasse og latet som hun fikk det tilsendt. Jeg begynte å følge henne før jul en gang. Og tror jeg har sett kun en gang at det har vært andre i huset mens hun har åpnet gaver fra seere. Det var når minstegutten hadde fått strikkevotter og lue av en seer. Ellers så er hun alltid "tilfeldigvis" alene hjemme når hun skal åpne noe. I går intet unntak. Hun er vel redd for at en av gutta skal rope ett eller annet fra sida som avslører henne 🤭 Endret 19. februar 2022 av non_stop 13
GulleGull Skrevet 19. februar 2022 #7688 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Hvordan Stine deler diagnosene sine på sin kanal bør vel vel være opp til henne - syntes hun får mye pes for å snakke om de -for min del så syntes jeg hun takler de bra som prøver å leve ett så «normalt» liv som mulig med de, til tross for at de gir henne en del begrensinger i det store og hele -jf at hun er ufør. Det er jo sånn det er å være kronisk syk for mange -man har mange plager og hun bør få dele de så mye hun ønsker. når man har noe som ikke «går over» etter fjorten dager så må man/ønsker man allikevel å fremstå så normal som man kan, det sitter vel nesten i ryggmargen hos de fleste av oss som er i samme situasjon. Det fryktelig vanskelig å være langvarig syk av noe som ikke nødvendigvis ikke syntes på utsiden og de aller fleste skjuler det så godt de kan i interaksjon med andre, derfor kan mye virke selvimotsigende på snappen av den grunn. Syntes ikke det er nødvendig å betvile alt Stine sier eller foretar seg. Hadde syntes det hadde vært fint med litt mer takhøyde for at det er en vanskelig balansegang. Det blir fort «damn if you do and damn if you dont» -man kan aldri få pleaset kritikere eller skeptikere når man er i en sånn situasjon. Endret 19. februar 2022 av GulleGull Uteglemte ett ord 2 2
Mina 2 Skrevet 19. februar 2022 #7689 Skrevet 19. februar 2022 Er det ikke vindu på rommet til han hun ordner rommet til nå?
Tessa12 Skrevet 19. februar 2022 #7690 Skrevet 19. februar 2022 Mina 2 skrev (5 minutter siden): Er det ikke vindu på rommet til han hun ordner rommet til nå? Hun står forran/ved siden av vinduet da hun driver å peker inn i skapet.
Mina 2 Skrevet 19. februar 2022 #7691 Skrevet 19. februar 2022 Tessa12 skrev (5 minutter siden): Hun står forran/ved siden av vinduet da hun driver å peker inn i skapet. Ja,så det nå🙂
ClusterOfGrapes Skrevet 19. februar 2022 #7692 Skrevet 19. februar 2022 (endret) GulleGull skrev (1 time siden): Hvordan Stine deler diagnosene sine på sin kanal bør vel vel være opp til henne - syntes hun får mye pes for å snakke om de -for min del så syntes jeg hun takler de bra som prøver å leve ett så «normalt» liv som mulig med de, til tross for at de gir henne en del begrensinger i det store og hele -jf at hun er ufør. Det er jo sånn det er å være kronisk syk for mange -man har mange plager og hun bør få dele de så mye hun ønsker. når man har noe som ikke «går over» etter fjorten dager så må man/ønsker man allikevel å fremstå så normal som man kan, det sitter vel nesten i ryggmargen hos de fleste av oss som er i samme situasjon. Det fryktelig vanskelig å være langvarig syk av noe som ikke nødvendigvis ikke syntes på utsiden og de aller fleste skjuler det så godt de kan i interaksjon med andre, derfor kan mye virke selvimotsigende på snappen av den grunn. Syntes ikke det er nødvendig å betvile alt Stine sier eller foretar seg. Hadde syntes det hadde vært fint med litt mer takhøyde for at det er en vanskelig balansegang. Det blir fort «damn if you do and damn if you dont» -man kan aldri få pleaset kritikere eller skeptikere når man er i en sånn situasjon. Joda, hun må jo endelig ha rett til å stå frem med sine diagnoser. Og folk føler og viser sympati. Dette ser ut som hun vet å utnytte seg av også. Fått inn tusenvis på spleis og hun mottar stadig rause gaver. De åpnes foran alle følgerne som om det skulle ha vært selve julekvelden. Hun viser sin gråtkvalte takknemlighet og dette tror jeg trigger flere til å sende. Vet at mange influencere får en del slike gaver tilsendt av følgere. De nevner i en bisetning at dette har de fått av en følger, aldri vært vitne til at denne gaveåpningen blir brukt som underholdningssermoni. Virker som hun vet å tjene mest mulig på bamsesmykkene også. Bruker kynisk en kjent gullsmedkjede som kvalitetsstempel. Vel og bra at hun ønsker støtte og sympati, men beklager, for meg virker det som hun ganske bevisst og i stor grad utnytter seg litt vel mye av denne tilkomne sympatien. Endret 19. februar 2022 av ClusterOfGrapes Ordtull 15 4
GulleGull Skrevet 19. februar 2022 #7693 Skrevet 19. februar 2022 GulleGull skrev (3 timer siden): Hvordan Stine deler diagnosene sine på sin kanal bør vel vel være opp til henne - syntes hun får mye pes for å snakke om de -for min del så syntes jeg hun takler de bra som prøver å leve ett så «normalt» liv som mulig med de, til tross for at de gir henne en del begrensinger i det store og hele -jf at hun er ufør. Det er jo sånn det er å være kronisk syk for mange -man har mange plager og hun bør få dele de så mye hun ønsker. når man har noe som ikke «går over» etter fjorten dager så må man/ønsker man allikevel å fremstå så normal som man kan, det sitter vel nesten i ryggmargen hos de fleste av oss som er i samme situasjon. Det fryktelig vanskelig å være langvarig syk av noe som ikke nødvendigvis ikke syntes på utsiden og de aller fleste skjuler det så godt de kan i interaksjon med andre, derfor kan mye virke selvimotsigende på snappen av den grunn. Syntes ikke det er nødvendig å betvile alt Stine sier eller foretar seg. Hadde syntes det hadde vært fint med litt mer takhøyde for at det er en vanskelig balansegang. Det blir fort «damn if you do and damn if you dont» -man kan aldri få pleaset kritikere eller skeptikere når man er i en sånn situasjon. ClusterOfGrapes skrev (2 timer siden): Joda, hun må jo endelig ha rett til å stå frem med sine diagnoser. Og folk føler og viser sympati. Dette ser ut som hun vet å utnytte seg av også. Fått inn tusenvis på spleis og hun mottar stadig rause gaver. De åpnes foran alle følgerne som om det skulle ha vært selve julekvelden. Hun viser sin gråtkvalte takknemlighet og dette tror jeg trigger flere til å sende. Vet at mange influencere får en del slike gaver tilsendt av følgere. De nevner i en bisetning at dette har de fått av en følger, aldri vært vitne til at denne gaveåpningen blir brukt som underholdningssermoni. Virker som hun vet å tjene mest mulig på bamsesmykkene også. Bruker kynisk en kjent gullsmedkjede som kvalitetsstempel. Vel og bra at hun ønsker støtte og sympati, men beklager, for meg virker det som hun ganske bevisst og i stor grad utnytter seg litt vel mye av denne tilkomne sympatien. Jeg snakker om det å ha kroniske diagnoser -det betyr at du må lære å leve med de og det betyr å finne balanse mellom å få lov å syntes det er tøft og samtidig finne det som gjør deg glad i livet -derav en dager som feks Stine viser på snap. Det kan være at mange kjenner seg igjen i akkurat hvordan det er (meg inkl), så opplever mye av det hun viser troverdig -at hun sier en ting om hvordan det føles på kroppen/psyken og at man allikevel fortsette dagen «tilsynelatende» uanstrengt. 4
Kristineye Skrevet 20. februar 2022 #7694 Skrevet 20. februar 2022 Sånn er det å være arbeids kjærring😅 Blir så flau av å se på noen ganger. 5
SusieK Skrevet 20. februar 2022 #7695 Skrevet 20. februar 2022 Slitsomt med sår på fingeren å blod å svette å tårer for å glede sønnen med ‘nytt’ rom! Livet er hardt Stine ,når man gjør noe for andre en segselv ! 14 3
Sprudler Skrevet 20. februar 2022 #7696 Skrevet 20. februar 2022 Tror jeg ville vist rommet til min sønn før jeg viste det til verden... 🤔 23 1
Trulteposen Skrevet 20. februar 2022 #7697 Skrevet 20. februar 2022 Sprudler skrev (25 minutter siden): Tror jeg ville vist rommet til min sønn før jeg viste det til verden... 🤔 Tror jeg ville gjort det sammen med sønnen min jeg. Fin kvalitetstid og god læring i det… 10
SusieK Skrevet 20. februar 2022 #7698 Skrevet 20. februar 2022 Lurer på hvor mange morgenleveringer det kommer i morgen ,etter sutring på snap ! Slipper å dra i butikken da ,mitt i ferie kaos ! Når man får frokost å blomster levert på døra 🤦♀️ Alle blir slitene innimellom Stine ,men alle trenger ikke å skrike ut om det ,å la alle få vite det ! Du har det ikke noe værre enn alle oss andre ! Ta deg sammen Stine ! 13
SusieK Skrevet 20. februar 2022 #7699 Skrevet 20. februar 2022 Du vil ikke ha sympati ? Hvorfor trenger da alle å vite at du sitter på gulvet å gråter ? Plukk opp bitene å reis deg opp , regner med at det er unger i hus ? Mener ikke at barna ikke skal se foreldre eller voksene sårbare ! Men blir for dumt å sitte å filme det,dårlig forbilde ! 19
Heahea1 Skrevet 20. februar 2022 #7700 Skrevet 20. februar 2022 Litt forvirra 🤔 Hu griner fordi hun er utmatta av å gjøre ting som gjør de aller fleste utmatta, selv om de er frisk? Trur hu liksom det er normalt og springe rundt som man gjorde når man er 16? 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå