Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Trulteposen said:

Hadde jeg fått pakke av en fremmed med spiselige ting så hadde jeg seriøst vært redd for å bli forgiftet. 

Da hadde jeg helt klart heller sendt til meg selv….

Word! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isadora2 skrev (6 timer siden):

Ikke mye tegn til sosial angst når hun går å filmer seg selv INNE på ikea🙈😄

Skjerp deg Stine!! Du latterliggjør oss som virkelig sliter med mange av "dine diagnoser". Vi kan ikke følge det tempoet ditt, daglig. Vi er ikke på div butikker mange ganger i uken. Vi kan ikke rydde og vaske huset hver dag. Vi kan ikke danse oss gjennom dagene. Vi klarer heller ikke dusje hver dag, og ihvertfall ikke føne og style håret, full makeup hver eneste dag. Vi har ikke overskudd og energi til det. Kroppene verker, og det er fysisk umulig å være så aktiv.

Jeg føler meg ihvertfall latterliggjort!  Oss med div diagnoser møter mange utfordringer med å bli trodd der ute i samfunnet. Slik Stine fremstiller det, er ødeleggende!  Rett og slett. 

Jeg takker for meg, orker ikke mer av sirkus STINE KNUTSEN! Håper hun får den hjelpen hun trenger, start med psyken. Mye fysisk smerte kan komme fra psykisk smerte. Da kan du få det bedre Stine, slippe å holde den falske fasaden din, slippe å holde styr på div løgner, få tid til å jobbe med deg selv!

Takk for alt fineste gjengen😄😘

Sees kanskje igjen...✌

Kvitterer og føler med deg og som deg!!

Skrevet
Trulteposen skrev (25 minutter siden):

Hadde jeg fått pakke av en fremmed med spiselige ting så hadde jeg seriøst vært redd for å bli forgiftet. 

Da hadde jeg helt klart heller sendt til meg selv….

Med så mange fiender som hun har, så skjønner jeg ikke at hun tør spise det. 

• Liker 13
Skrevet
Frøken_ida skrev (10 minutter siden):

Herregud så teit og sende sånne pakker. Og like teit som alltid og se hvor rørt fruen blir. Gjør folk det for å få 5 minutter med fame , eller hva pokker er greia? Kommer aldri til å forstå, sorry altså.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Frøken_ida skrev (42 minutter siden):

Nå har ikke jeg sett snap og jeg hadde ikke spist noe tilsendt fra ukjente, men fiender??? Kjenner du henne, eller hvem anser du er hennes fiender? 

• Liker 4
Skrevet
Frøkenfryd30 skrev (3 timer siden):

Selv om DU har samme diagnose som Stine, så er det ikke ensbetydende med at hvordan du responderer på sykdommen er fasitsvaret! 

Selv har jeg migrene, og må ligge på et mørkt, stille rom i 20 - 40 timer  alt etter hvor lenge anfallet varer. Jeg greier knapt å bevege meg fra senga og bort til toalettet uten ekstremt ubehag, det å stå å hoppe og danse er fjernt for meg de neste dagene, MEN det betyr ikke at andre har det på samme måte... Kanskje varer det i 4 timer, også er man i fin form etterpå, folk reagerer forskjellig på sykdommer, ofte ulikt symtombilde fra gang til gang også.. 

Dette er jeg helt enig i. Jeg har også migrene og hvis jeg tar medisin raskt nok kan dagen av og til fortsette omtrent som normalt, mens andre anfall er sterkere. 

Forstår heller ikke nytten i å diskutere sminken hennes, hvordan huden hennes ser ut eller andre ting som går på hennes utseende. Det blir for dumt. 

Skrevet

Imponerende at glasskrukkene med godteri er like hele etter å ha blitt sendt i posten løst i blant alt annet i ei romslig eske... 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Frøkenfryd30 skrev (6 timer siden):

Selv om DU har samme diagnose som Stine, så er det ikke ensbetydende med at hvordan du responderer på sykdommen er fasitsvaret! 

Selv har jeg migrene, og må ligge på et mørkt, stille rom i 20 - 40 timer  alt etter hvor lenge anfallet varer. Jeg greier knapt å bevege meg fra senga og bort til toalettet uten ekstremt ubehag, det å stå å hoppe og danse er fjernt for meg de neste dagene, MEN det betyr ikke at andre har det på samme måte... Kanskje varer det i 4 timer, også er man i fin form etterpå, folk reagerer forskjellig på sykdommer, ofte ulikt symtombilde fra gang til gang også.. 

Jeg er enig med deg. Ingen vet hvor skoen trykker før en prøver den på. Alle har sin egen subjektive opplevelse av sin sykdomstilstand. Videre rammer en diagnose ulikt, noen har den mildt, noen moderat og noen invalidiserende. 

Overhørte en gang en klok lege som snakket med en pasient. Han spurte hvordan pasienten hadde det, hvorpå pasienten svarte med at han hadde diagnose 1, 2, 3, 4 og et snev av 5 og 6. 

Legen svarte med at han ikke var interessert i diagnosene, men hvordan pasienten hadde det.
«Hvordan fungerer du? Hva har du problemer med? Hva plager deg. Hva hindrer deg i hverdagen?»

Han legger til at en diagnose er et hjelpemiddel og et verktøy for å finne rett behandling, men hvordan en har det, er viktigere og forteller så veldig mye mer enn diagnosene. 

Synes vi har lett for å lulle oss inn i diagnoser. Stine er intet unntak. 

Kan tenke meg at mange vil følge Stine fordi «hun lider av det samme som meg». Så følger de henne på Snap og finner få likheter.

Fibromyalgidiagnosen ligner lite på den kjente morgenstivheten, lave energien, depresjonen og muskelsmertene.
Det samme med migrenen. Mange opplever akutte, alvorlige og skremmende anfall uten at en lider av dette kronisk.  På de to månedene jeg har fulgt henne så vet jeg ikke om at hun har nevnt et eneste anfall.  Mange som sliter med migrene har flere anfall i måneden. 

Om en ser på funksjonsnivået hennes så virker hun meget velfungerende ut i fra diagnosene. Kanskje derfor noen blir provosert når hun da stadig klager på helsa? 

Mange som ikke er så bevandret i diagnoser og medisinske tilstander kan lett få bakoversveis når hun nevner alle diagnosene, og disse kjenner igjen  på en enorm sympati. De sender gaver og kjøper dyre smykker. 
Prøver egentlig bare forsøke å forklare hvorfor hun provoserer mange her. Kanskje hun hadde vunnet på å fortelle at hun ikke er så hardt rammet? Være mindre opptatt av å bli oppfattet som et offer for sykdom når hun tilsynelatende fungerer så bra? 

Endret av ClusterOfGrapes
Skriveleif
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blåbærtua85 skrev (28 minutter siden):

Imponerende at glasskrukkene med godteri er like hele etter å ha blitt sendt i posten løst i blant alt annet i ei romslig eske... 

føler jeg har sett den eska der før faktisk 👀😅

• Liker 7
Skrevet

Hvor selges slike glasskrukker med innhold da? 🤔

Skrevet
Flettfrid skrev (5 minutter siden):

Hvor selges slike glasskrukker med innhold da? 🤔

Har sånne krukker på Nille. Er jo bare å fylle opp.

• Liker 1
Skrevet

Er det på den matbutikken på Mølla hun henter pakkene sine som regel? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Spise noe fra ukjente er farlig? Når ble det farlig? ALT er jo innpakket. Nå må dere skjerpe dere 😅 mye annet som er farligere i verden🥵

er vel ikke kjente folk som lager maten deres ute feks?😂

Endret av Lene-k
  • Liker 8
Skrevet
garfunkel skrev (13 minutter siden):

Er det på den matbutikken på Mølla hun henter pakkene sine som regel? 

Nei, Coop extra Furnesvegen. Det gjelder varene hun fikk der det ble baluba med annen mottaker for en tid tilbake. Vil tro det er samme sted hun mottar pakker ellers også.

• Liker 2
Skrevet
Veranda skrev (På 27.10.2021 den 1.08):

Om Stine har tegnet innboforsikring, så dekker forsikringsselskapet rettshjelp opp til en viss sum. (Og det vil jeg tro de aller fleste har tegnet)  Summen vil variere fra selskap til selskap! Det gjelder uansett sak. 

En oppdatering på spleis burde vert på sinn plass! 🙂

Du har sikkert fått svar på dette, men i tilfelle ikke, så dekkes ikke all slags rettshjelp dessverre 😣 Ikke for eksempel navsaker eller lignende heller. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tenkmedhodet skrev (På 28.10.2021 den 13.59):

Det mest oppsiktsvekkende her er vel at kvinner velger å bruke tid og energi på å legge ut 191 poster hvor de diskuterer noen de ikke kjenner. 🙃

191 SIDER, 3824 poster 😂

PS - mente det ikke negativt som jeg etterpå ser andre mente Tenkmedhodet gjorde. Er jo en grunn til at jeg leser, er fascinerende 🙈

Endret av lillelily
La til setning.
Skrevet
lillelily skrev (7 minutter siden):

191 SIDER, 3824 poster 😂

Jeg er mann faktisk.

• Liker 2
Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Jeg er mann faktisk.

Høh? 

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig patetisk å leve livet sitt gjennom telefonen. Men i går hadde hun heldigvis litt tid for seg selv. Ehhh, har hun noe annet egentlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Nussepus skrev (19 minutter siden):

Så utrolig patetisk å leve livet sitt gjennom telefonen. Men i går hadde hun heldigvis litt tid for seg selv. Ehhh, har hun noe annet egentlig. 

Ja det hørte jeg hun klarte å fortelle,omg👸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...