Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at dere gidder å diskutere hva hun strikker og ikke strikker, det bestemmer hun da helt selv! Noen liker å strikke til seg selv, andre til barna sine. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Chrisy skrev (53 minutter siden):

Yngste går i ute-bhg så han hadde vel trengt ullgensere og ullsokker. Ullsokker kjøper hun. Hun strikket en genser til han, å den passet ikke. Noe annet har hun IKKE strikket til han nei! Bare til seg selv. Nå var det så travelt med å få ferdig den siste, for da skulle hun strikke den venninnen strikket. Den var helt nydelig!! Men så viste hun plutselig ikke hva hun skulle strikke?! Bli helt forvirret av henne jeg.. Dere kommer ALDRI til å se meg i grått eller rosa, nå er begge deler greit? 😮💨

Hva mer sa hun når hun skulle strikke genseren som venninna strikker på? Jo, hun måtte vente til venninna hadde tid til å hjelpe henne 🙄 og det virket som hun måtte vente og da vil hun mest sannsynlig begynne på noe når hun venter. Hva de forvirrende med det? 🙄

• Liker 1
Skrevet

Stine - håper du vet og tenker på at alle kan filme og ta bilder av alt du legger ut. Helt uten at du vet det! Bare å bruke en annen enhet det. Bedre å tenke på hva og hvem du legger ut da så er du på den sikre siden. Bare et tips.

• Liker 11
Skrevet
Trulteposen skrev (47 minutter siden):

Stine - håper du vet og tenker på at alle kan filme og ta bilder av alt du legger ut. Helt uten at du vet det! Bare å bruke en annen enhet det. Bedre å tenke på hva og hvem du legger ut da så er du på den sikre siden. Bare et tips.

Absolutt. Overrasket over at hun ikke viser bedre nettvett. Alt hun legger ut er fritt for alle. Det er hennes ansvar å sikre at det som formidles er noe hun kan stå for, og ikke kan misbrukes. 

Hjelper lite å minne følgere på om at de blir blokket hvis der blir tatt screenshots. Hun vil aldri få kontroll på hvilke mottakere hun har. Kun kontroll på hva hun poster. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Murstein skrev (På 9.10.2021 den 16.07):

Kan da ikke være mulig å ha så mange diagnoser. Har falt av for lenge siden, orker rett og slett ikke å høre om alt. Men tross alle disse diagnosene, elsker dama å posere foran kamera ~ å være pen og få oppmerksomhet  ser ut til å være riktig medisin. Virker nok på alle diagnoser🤦‍♀️🤷‍♀️

Jeg har 11 av disse og flere andre som ikke er på lista faktisk 🤯 og er ikke hypokonder eller noe, er helt vanlig og ikke opptatt av å skaffe meg diagnoser 😂 men ville bare si at det går an 🙈 nå har jeg langt ifra energi til å være særlig aktiv og "oppe" da. Det har vel ikke Stine heller, men mer enn hva jeg klarer ihvertfall. Men selvmordshodepine, den kjøper jeg ikke. På grunn av aktivitet og annet. Er nok en vond migrene, som migrene jo er 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
lillelily skrev (4 timer siden):

Jeg har 11 av disse og flere andre som ikke er på lista faktisk 🤯 og er ikke hypokonder eller noe, er helt vanlig og ikke opptatt av å skaffe meg diagnoser 😂 men ville bare si at det går an 🙈 nå har jeg langt ifra energi til å være særlig aktiv og "oppe" da. Det har vel ikke Stine heller, men mer enn hva jeg klarer ihvertfall. Men selvmordshodepine, den kjøper jeg ikke. På grunn av aktivitet og annet. Er nok en vond migrene, som migrene jo er 😅

"Selvmordsmigrene" var det Frua hadde. Ikke verst, å finne på nye diagnoser selv akkurat som hun ikke har nok fra før 🤦‍♀️

• Liker 2
Skrevet
Lillemor1982 skrev (59 minutter siden):

"Selvmordsmigrene" var det Frua hadde. Ikke verst, å finne på nye diagnoser selv akkurat som hun ikke har nok fra før 🤦‍♀️

Det heter Cluster/klasehodepine - og det har hun overhodet ikke. Det er en av verdens mest smertefulle sykdommer, jeg lever med det hver eneste natt, og noen ganger på dagtid. Jeg hadde heller valgt naturlig fødsel hver eneste natt enn Clusteranfall. Hadde ikke vært tvil en gang. Å forklare omfanget av klasehodepine er vanvittig vanskelig, men når en naturlig fødsel er som et lite papirkutt i forhold synes jeg det sier sitt. Og jeg blir fortsatt eitrende forbanna over at hun tar seg friheten til å slenge ut av seg diagnoser hun ikke har. Hun visker ut alvorligheten i flere av diagnosene hun nevner, for vi bli satt i "hennes bås" riste løs til russelåter på badet etter klasehodepine-anfall? In my dreams. Kjøre bil flere ganger om dagen? In my dreams. Måten hun oppfører seg på henger ikke på greip i forhold til magasinet som er ladet med diagnoser. Oppspinn, løgn og vræling om oppmerksomhet er gjennomgangsmelodien i dagene hennes. 

• Liker 14
  • Hjerte 12
Skrevet
Hyfia skrev (4 timer siden):

Det heter Cluster/klasehodepine - og det har hun overhodet ikke. Det er en av verdens mest smertefulle sykdommer, jeg lever med det hver eneste natt, og noen ganger på dagtid. Jeg hadde heller valgt naturlig fødsel hver eneste natt enn Clusteranfall. Hadde ikke vært tvil en gang. Å forklare omfanget av klasehodepine er vanvittig vanskelig, men når en naturlig fødsel er som et lite papirkutt i forhold synes jeg det sier sitt. Og jeg blir fortsatt eitrende forbanna over at hun tar seg friheten til å slenge ut av seg diagnoser hun ikke har. Hun visker ut alvorligheten i flere av diagnosene hun nevner, for vi bli satt i "hennes bås" riste løs til russelåter på badet etter klasehodepine-anfall? In my dreams. Kjøre bil flere ganger om dagen? In my dreams. Måten hun oppfører seg på henger ikke på greip i forhold til magasinet som er ladet med diagnoser. Oppspinn, løgn og vræling om oppmerksomhet er gjennomgangsmelodien i dagene hennes. 

Helt latterlig slik hun holder på. Jeg har fibromyalgi og migrene selv og bruker nesten all min energi på å stå i jobb. Dette er mer givende enn å sitte hjemme og lulle meg inn i vondter og diagnoser. Aldri opplevd noen med så stort fokus på sine plager, symptomer og diagnoser. 

Noen burde satt henne skikkelig på plass med tanke på hvordan hun slenger rundt seg med diagnoser 🤬 Enkelte av dem har hun kun funnet på selv.....

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Lillemor1982 skrev (5 timer siden):

Ja, men vil da tro hun mente diagnosen som kalles selvmordshodepine 😊

Skrevet
lillelily skrev (12 minutter siden):

Ja, men vil da tro hun mente diagnosen som kalles selvmordshodepine 😊

Sikkert. Men clusterhodepine (også kalt selvmordshodepine) og migrene er to vidt forskjellige ting 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Har lagt merke til at hun hele tiden driver å blunker og drar med øyene. Er det noe tics hun har eller er det bare del av henne? Forstår liksom ikke helt om det er ironi eller faktisk er uskyldig 

• Liker 7
Skrevet
Lillemor1982 skrev (35 minutter siden):

Helt latterlig slik hun holder på. Jeg har fibromyalgi og migrene selv og bruker nesten all min energi på å stå i jobb. Dette er mer givende enn å sitte hjemme og lulle meg inn i vondter og diagnoser. Aldri opplevd noen med så stort fokus på sine plager, symptomer og diagnoser. 

Noen burde satt henne skikkelig på plass med tanke på hvordan hun slenger rundt seg med diagnoser 🤬 Enkelte av dem har hun kun funnet på selv.....

Jeg har stor forståelse for de som har mange helseplager. Har selv en alvorlig kronisk sykdom jeg har lært å leve med siden tenårene. Hadde den vært fokuset mitt, så hadde jeg følt meg dritsjuk. Jeg må bare prøve å tenke meg frisk selv om jeg må ta medisiner, passe meg og av til må legges inn. Går fint å være i full jobb og takle familielivet likevel. 

Det samme med å gjøre telling på diagnoser. Hvem gjør slikt? Vi alle har vel  noen, mer eller mindre, men å telle dem? Da er en vel, vel sykdomsorientert?  Som om antall sykdommer er trofeer en samler på, og ynder å snakke om. 
Vi er nok forskjellige slik. Mulig hun snakker om sine diagnoser for å innhente sympati, mest sannsynlig, men blir det for mye tror jeg det kan ha motsatt effekt. Folk blir lei sykdomsprat i alle fall når hun ikke er verre enn at hun kan være timevis på snap, danse, vaske hus og ja, det aller meste. 

Hadde vært bra for henne å endre tankesettet sitt, tror jeg. Forsøke å tenke på hva en mestrer og gode dager. For mye sykdomsprat og dertil fokus hjelper henne ikke i det hele tatt. Blir kun sykere av slikt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Frklille skrev (5 minutter siden):

Har lagt merke til at hun hele tiden driver å blunker og drar med øyene. Er det noe tics hun har eller er det bare del av henne? Forstår liksom ikke helt om det er ironi eller faktisk er uskyldig 

Ja si det du. Veldig irriterende. Spesielt denne blunkinga. Ellers tror jeg den himlinga skal vise at hun er så sliten,eller at hun er oppgitt når noen i familien gjør noe hun ikke er enig i.

• Liker 7
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (9 minutter siden):

Jeg har stor forståelse for de som har mange helseplager. Har selv en alvorlig kronisk sykdom jeg har lært å leve med siden tenårene. Hadde den vært fokuset mitt, så hadde jeg følt meg dritsjuk. Jeg må bare prøve å tenke meg frisk selv om jeg må ta medisiner, passe meg og av til må legges inn. Går fint å være i full jobb og takle familielivet likevel. 

Det samme med å gjøre telling på diagnoser. Hvem gjør slikt? Vi alle har vel  noen, mer eller mindre, men å telle dem? Da er en vel, vel sykdomsorientert?  Som om antall sykdommer er trofeer en samler på, og ynder å snakke om. 
Vi er nok forskjellige slik. Mulig hun snakker om sine diagnoser for å innhente sympati, mest sannsynlig, men blir det for mye tror jeg det kan ha motsatt effekt. Folk blir lei sykdomsprat i alle fall når hun ikke er verre enn at hun kan være timevis på snap, danse, vaske hus og ja, det aller meste. 

Hadde vært bra for henne å endre tankesettet sitt, tror jeg. Forsøke å tenke på hva en mestrer og gode dager. For mye sykdomsprat og dertil fokus hjelper henne ikke i det hele tatt. Blir kun sykere av slikt. 

Hadde hun fordelt energien sin annerledes og skiftet fokus så kunne hun fint klart å hatt en jobb utenfor hjemmet også, slik som hun sjauer og styrer og driver på

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (21 minutter siden):

Må bare si meg enig i mye her, men alle klarer ikke være i jobb, men håper ikke det var det du mente. Hva Stine burde vil ikke jeg si noe om for mye vi ikke vet her. Håper Nav og helsevesen har funnet riktig løsning for henne.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Støgga skrev (1 minutt siden):

Må bare si meg enig i mye her, men alle klarer ikke være i jobb, men håper ikke det var det du mente. Hva Stine burde vil ikke jeg si noe om for mye vi ikke vet her. Håper Nav og helsevesen har funnet riktig løsning for henne.

Jeg mente faktisk ikke at hun burde være i jobb. Har nok sine grunner for å ikke kunne det, som jeg ikke kjenner til eller har noe med.
Ville først og fremst få fram at en blir ikke noe bedre av å henge seg opp i diagnoser og sykdomsprat. Skulle ønske at hun heller klarer å fokusere på hva hun mestrer. 

• Liker 12
Skrevet
Jotun skrev (7 timer siden):

What?? Hva er det jeg leser??  Meg?? Kutt ut! Så utrolig barnslig hersketeknikk å skrive slikt. Skal du liksom mobbe folk her inne også? Det biter ikke på, provoserer heller til å at jeg skal gidde å svare deg her inne. Det er vanskelig å være saklig her inne, derfor lite innlegg fra flere i det siste. For du er neimen ikke saklig. Og jeg finnest ikke redd for å svare på alt det tåpelige du gryter ut av deg for den minste lille fiseting. (Og nå skal du vel finne på noe barnslig å le av av det jeg skrev nå)

🙃

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Måne, admin. 

Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (2 timer siden):

Jeg mente faktisk ikke at hun burde være i jobb. Har nok sine grunner for å ikke kunne det, som jeg ikke kjenner til eller har noe med.
Ville først og fremst få fram at en blir ikke noe bedre av å henge seg opp i diagnoser og sykdomsprat. Skulle ønske at hun heller klarer å fokusere på hva hun mestrer. 

Bare et spørsmål. Er det ikke mulig å være transparent og åpen om diagnoser uten «å henge seg opp i dem»? Jeg synes det er trist at folk vrir på åpenhet til å være noe selvsentrert, selvmedlidende og martyraktig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Tvillingsjel skrev (30 minutter siden):

Bare et spørsmål. Er det ikke mulig å være transparent og åpen om diagnoser uten «å henge seg opp i dem»? Jeg synes det er trist at folk vrir på åpenhet til å være noe selvsentrert, selvmedlidende og martyraktig.

Jo. Man kan være åpen og ærlig UTEN at en selv drar frem diagnosene sine slik at de kontinuerlig havner i fokus. Jeg er feks åpen om min fortid med anoreksi på en slik måte at de fleste vet om det, men det er sjeldent noe jeg selv drar frem og snakker uoppfordret om til alle og en hver. Dersom temaet kommer opp på naturlig vis i en samtale, kan jeg dele egne erfaringer og tanker. Men det skjer jo  ikke særlig ofte. Det er slitsomt å ha negative folk rundt seg. På samme måte er det slitsomt å konstant snakke om en annens sykdom og diagnoser. Jeg vil heller snakke MED PERSONEN, ikke om diagnosene hun har 

Endret av Lill3My
  • Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...