Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
nomore82 skrev (2 minutter siden):

Tja - jeg ser stort sett kun navnet ditt i forbindelse med noen som kritiserer Stine. Sjeldent jeg ser deg skryte. For eks av genseren hun la ut om i går for eks (siden du blant annet følger henne pga strikkingen).

Jeg sitter med en følelse av at du egentlig er likere beskrivelsen min av meg (og mange andre) lenger opp en du vil innrømme. Du følger kanskje Stine for de positive tingene, men her inne tror jeg du finner underholdning i kritikken mot henne (og glede i å kritisere kritikerene igjen).

Jeg anser ikke deg som en dårligere person av den grunn om du tror det.

🙏

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
nomore82 skrev (10 minutter siden):

Tja - jeg ser stort sett kun navnet ditt i forbindelse med noen som kritiserer Stine. Sjeldent jeg ser deg skryte. For eks av genseren hun la ut om i går for eks (siden du blant annet følger henne pga strikkingen).

Jeg sitter med en følelse av at du egentlig er likere beskrivelsen min av meg (og mange andre) lenger opp en du vil innrømme. Du følger kanskje Stine for de positive tingene, men her inne tror jeg du finner underholdning i kritikken mot henne (og glede i å kritisere kritikerene igjen).

Jeg anser ikke deg som en dårligere person av den grunn om du tror det.

Ok. Sist hun var ferdig med en genser skrev jeg et innlegg om at den var fin. Forstår ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette en gang. Jeg skriver når JEG kjenner for å skrive noe, når formene tillater det og tiden er der. Og igjen det ser ikke hva jeg trykker liker på! 

Jeg bryr meg egentlig ikke hva dere mener, for dere synser uansett. Har ikke tenkt tanken om at dere ser på meg som en dårligere person, men takk for det 🙂

Hvem gjorde det til brukerdebatt mot meg, ikke jeg........ Var nettopp opprydding igjen her, uten meg og andre som vil ha tråden stengt som dere mener...... 

• Liker 1
Skrevet

Tenker vi legger dette dødt. Du ser ikke hva flere ser her inne. Ved å være her inne er du på lik linje som oss andre som følger tråden. At du ikke har forståelse for at noen følger Stine selv om de synes det meste er negativt , får være opp til dem selv.  Du er her for spenning og drama. Andre følger Stine for det samme.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Minmi93 skrev (15 minutter siden):

Tenker vi legger dette dødt. Du ser ikke hva flere ser her inne. Ved å være her inne er du på lik linje som oss andre som følger tråden. At du ikke har forståelse for at noen følger Stine selv om de synes det meste er negativt , får være opp til dem selv.  Du er her for spenning og drama. Andre følger Stine for det samme.

Den er grei! Vi legger den død helt enig! 

Men igjen, ikke kom å si ting som ikke er sannhet, for du vet ikke hva jeg ser, det vet kun jeg, la oss være enige om å være uenige 🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Den er grei! Vi legger den død helt enig! 

Men igjen, ikke kom å si ting som ikke er sannhet, for du vet ikke hva jeg ser, det vet kun jeg, la oss være enige om å være uenige 🙂

Nei, det er jeg ikke enig i !!! At du ikke ser det samme som jeg / flere her gjør vedrørende dine kommentarer,  er noe rart. Du er her av en grunn akkurat som oss andre.  

Endret av Minmi93
  • Liker 4
Skrevet

En ting jeg legger merke til er at hu strikker så mye gensere til seg selv. Men bruker de sjeldent. Blir dyrt å ha så mye strikk bare liggende.. Hvorfor ikke strikke noe til de andre i huset?

• Liker 9
Skrevet
kanakass skrev (1 time siden):

En ting jeg legger merke til er at hu strikker så mye gensere til seg selv. Men bruker de sjeldent. Blir dyrt å ha så mye strikk bare liggende.. Hvorfor ikke strikke noe til de andre i huset?

Status å ha mange fine plagg å ta bilder av/bilder i vettu. Det meste handler om status for Fru.Knutsen. Den "berømmelsen" og annerkjennelesen hun ikke får der hun bor prøver hun desperat å få gjennom sine sosiale medier.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Flettfrid skrev (17 minutter siden):

Status å ha mange fine plagg å ta bilder av/bilder i vettu. Det meste handler om status for Fru.Knutsen. Den "berømmelsen" og annerkjennelesen hun ikke får der hun bor prøver hun desperat å få gjennom sine sosiale medier.

Kjenner du nabolaget.

• Liker 1
Gjest Polarpuma
Skrevet
28 minutter siden, Flettfrid said:

Ja for ikke å snakke om den oppmerksomheten som hun ikke fikk som barn, som hun higer etter på sosiale medier. Det er jo utrolig trist at hennes barndom var sånn. Men hun neglisjerer jo familien sin, som jo er et paradoks når hun selv klager om fraværende foreldre i barndomsårene. Så for meg ser det ut som at hun kjører i samme spor som sitt opphav. Her er det mange paralleller.

Skrevet
kanakass skrev (2 timer siden):

Ikke sikkert mann og barn er like glad i hjemmestrikka klær…..og hun har vel strikket litt til yngste? Særlig hos tenåringsgutter har jeg inntrykk av at hjemmestrikka klær ikke står høyt på lista. 

Jeg strikker endel til meg selv (pluss søster og tantebarn) og eldstejenta. Men yngste tenåringen og mannen min er ikke noe glad i hjemmestrikk, blir for varmt. Og det er ikke kjekt å bruke penger på garn og mye tid på en genser eller ei kofte også blir det ikke brukt. 

Stine strikket vel genser til svigermoren sin (tror det var til henne) i julegave 

Jeg synes Stine er flink til å strikke, og mtp at hun er ufør så er det nok godt å kunne å strikke og ha det til å sysselsette seg med. I tillegg er det kjekt å kunne skape noe, lage noe selv. Jeg lærte selv å strikke for ca 5 år siden, og det er jeg veldig glad for. Etter at jeg ble ufør (pga kreft) og hjemmeværende så kan dagene bli utrolig lange. Og strikking krever lite fysiske krefter når man er syk og blir fort sliten. Strikking er også veldig kjekt hvis man er ofte til lege og sykehus; ofte mye forsinkelser og da er det greit med et strikketøy i veska :) 

Personlig så har jeg ikke blitt inspirert av strikkinga til Stine da vi har ulik smak. Det virker som at hun velger plagg som er ensfarget og med tykke pinner. Plagg man blir kjapt ferdig med. Jeg liker heller mønster og strukturstrikk, der jeg må tenke og fokusere litt, får brukt hjernecellene litt mere. Virker litt som at hun vil bli fort ferdig sånn at hun kan begynne på neste prosjekt

I tillegg kunne jeg ønske at hun hadde satt seg litt mere inn i tematikken garn når hun snakker om garn og anbefaler garn til følgerne sine. Hun går konsekvent etter det som er billig (f.eks fra Wish) og har ikke tenkt over det etiske perspektivet rundt garn. Ta f.eks merinoull; mye merinoull kommer fra lam som har blitt utsatt for mulesing. Dvs at kjøtt fra bakbeina på lammet blir skåret vekk uten bedøvelse! I Norge foregår det ikke mulesing, men mye norsk merinoull er blandet med utenlandsk ull. Så jeg sjekker alltid opp hvor garnet kommer fra før jeg kjøper det, å være med å støtte mulesing er uaktuelt selv om garnet kjennes godt ut og er billig. Personlig så unngår jeg også superwash-garn pga det er plastbehandlet. Og når man vasker plagg av superwashgarn så skylles tusenvis av små plastartikler ut i havet. Men så lenge garnet er billig så er tydeligvis det som er det som teller. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
kanakass skrev (2 timer siden):

Og hvorfor ikke strikke noe annet enn klompete gensere på pinne 6 og 7 🙈 Om hun er så flink som hun prøver å gi inntrykk av så finnes det vel mer utfordrende oppskrifter å prøve seg på. 

• Liker 8
Skrevet
skruf skrev (1 minutt siden):

Ikke sikkert mann og barn er like glad i hjemmestrikka klær…..og hun har vel strikket litt til yngste? Særlig hos tenåringsgutter har jeg inntrykk av at hjemmestrikka klær ikke står høyt på lista. 

Jeg strikker endel til meg selv (pluss søster og tantebarn) og eldstejenta. Men yngste tenåringen og mannen min er ikke noe glad i hjemmestrikk, blir for varmt. Og det er ikke kjekt å bruke penger på garn og mye tid på en genser eller ei kofte også blir det ikke brukt. 

Stine strikket vel genser til svigermoren sin (tror det var til henne) i julegave 

Jeg synes Stine er flink til å strikke, og mtp at hun er ufør så er det nok godt å kunne å strikke og ha det til å sysselsette seg med. I tillegg er det kjekt å kunne skape noe, lage noe selv. Jeg lærte selv å strikke for ca 5 år siden, og det er jeg veldig glad for. Etter at jeg ble ufør (pga kreft) og hjemmeværende så kan dagene bli utrolig lange. Og strikking krever lite fysiske krefter når man er syk og blir fort sliten. Strikking er også veldig kjekt hvis man er ofte til lege og sykehus; ofte mye forsinkelser og da er det greit med et strikketøy i veska :) 

Personlig så har jeg ikke blitt inspirert av strikkinga til Stine da vi har ulik smak. Det virker som at hun velger plagg som er ensfarget og med tykke pinner. Plagg man blir kjapt ferdig med. Jeg liker heller mønster og strukturstrikk, der jeg må tenke og fokusere litt, får brukt hjernecellene litt mere. Virker litt som at hun vil bli fort ferdig sånn at hun kan begynne på neste prosjekt

I tillegg kunne jeg ønske at hun hadde satt seg litt mere inn i tematikken garn når hun snakker om garn og anbefaler garn til følgerne sine. Hun går konsekvent etter det som er billig (f.eks fra Wish) og har ikke tenkt over det etiske perspektivet rundt garn. Ta f.eks merinoull; mye merinoull kommer fra lam som har blitt utsatt for mulesing. Dvs at kjøtt fra bakbeina på lammet blir skåret vekk uten bedøvelse! I Norge foregår det ikke mulesing, men mye norsk merinoull er blandet med utenlandsk ull. Så jeg sjekker alltid opp hvor garnet kommer fra før jeg kjøper det, å være med å støtte mulesing er uaktuelt selv om garnet kjennes godt ut og er billig. Personlig så unngår jeg også superwash-garn pga det er plastbehandlet. Og når man vasker plagg av superwashgarn så skylles tusenvis av små plastartikler ut i havet. Men så lenge garnet er billig så er tydeligvis det som er det som teller. 

Så enig med deg 👏 Virker som det kun er showoff som gjelder også kjapt til neste prosjekt 

• Liker 5
Skrevet
SnippSnappSnute2 skrev (21 timer siden):

Det siteres til Fru.Knutsen sin egen kommentar og uttalelse. Hun liker ikke rosa og velger aldri rosa. Eller?...selfølgelig kan man endre Smak. 

Jo selvsagt kan man endre smak...alt etter hva man får sponset/gratis det😝

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sharp75! skrev (7 timer siden):

Hva med å se på det med et større perspektiv, hun kan faktisk ha syns det var koselig at han kom med frokost på senga til henne, selve handlingen, men at hun faktisk ikke liker å spise i senga. De som følger henne vet hun er veldig ryddig av seg, så hun er vel livredd for smuler i senga.

Men det går greit å sove med møkkete fjes? Hun vasker aldri av sminken, og hun bruker som kjent veldig mye sminke. Den puta hennes er nok ikke mye innbydende 🤢 

Nok et eksempel på at ord og handling ikke henger på greip 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Blåmuggost skrev (29 minutter siden):

Men det går greit å sove med møkkete fjes? Hun vasker aldri av sminken, og hun bruker som kjent veldig mye sminke. Den puta hennes er nok ikke mye innbydende 🤢 

Kan bare si meg enig i dette. Jeg forsvarer ikke (sagt det flere ganger) , prøver kun å se det i et større perspektiv 🤷‍♀️

Endret av Sharp75!
  • Liker 3
Skrevet
Blåmuggost skrev (35 minutter siden):

Jeg bruker ingen ting uten om dag og nattkrem. Jeg renser huden morgen og kveld. Renseserviettene er rett og slett møkkete. For meg er ansiktshygiene like viktig som annen hygiene.

• Liker 7
Skrevet
Lillemor1982 skrev (1 time siden):

Og hvorfor ikke strikke noe annet enn klompete gensere på pinne 6 og 7 🙈 Om hun er så flink som hun prøver å gi inntrykk av så finnes det vel mer utfordrende oppskrifter å prøve seg på. 

Hun har ikke strikket lenge. Hun holder pinnene helt feil, å da er det vanskelig å strikke med tynne pinner og struktur🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet
skruf skrev (5 timer siden):

Takk for at du deler. Iforhold til garn et viktig tema. Takk!

• Liker 7
  • Hjerte 2
Gjest Polarpuma
Skrevet (endret)
5 minutter siden, SnippSnappSnute2 said:

Takk for at du deler. Iforhold til garn et viktig tema. Takk!

Enig! Jeg er bevisst på å kjøpe så mye lokalt som mulig. Selv om det koster litt. Stine reklamerer for Wish og Aliexpress. Billig drit fra kina, dårlig kvalitet. Jeg vil heller ha én kvalitetsgenser fra norsk ull, enn 10 gensere fra land hvor de torturerer dyr og det er barnearbeidere som spinner garnet.

Endret av Polarpuma
Skrevet
skruf skrev (5 timer siden):

Yngste går i ute-bhg så han hadde vel trengt ullgensere og ullsokker. Ullsokker kjøper hun. Hun strikket en genser til han, å den passet ikke. Noe annet har hun IKKE strikket til han nei! Bare til seg selv. Nå var det så travelt med å få ferdig den siste, for da skulle hun strikke den venninnen strikket. Den var helt nydelig!! Men så viste hun plutselig ikke hva hun skulle strikke?! Bli helt forvirret av henne jeg.. Dere kommer ALDRI til å se meg i grått eller rosa, nå er begge deler greit? 😮💨

• Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...