Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frøken_ida skrev (5 timer siden):

Jeg sammenligner dette med de som sier "jeg skal ta livet mitt" gjentatte ganger. En form for oppmerksomhet de ønsker seg. Det er de som ikke tar livet sitt. 
Dette er eksakt samme teknikk, men at det går på snap. Det er kun for oppmerksomhet disse truslene om at hun skal slutte. Mange som craver oppmerksomhet kjører denne taktikken. 

Fy flate for en stygg kommentar, tar du noe som helst hensyn til folk som har mistet nære i selvmord med det der 😡🤬

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frøken_ida skrev (6 timer siden):

Jeg sammenligner dette med de som sier "jeg skal ta livet mitt" gjentatte ganger. En form for oppmerksomhet de ønsker seg. Det er de som ikke tar livet sitt. 
Dette er eksakt samme teknikk, men at det går på snap. Det er kun for oppmerksomhet disse truslene om at hun skal slutte. Mange som craver oppmerksomhet kjører denne taktikken. 

Hvordan kan du trekke inn suicidale mennesker i dette? Denne tråden blir bare verre og verre. Hvor langt ned skal man synke i denne tråden? 

Er de som ikke tar livet sitt sier du? Har du jobbet med sårbare mennesker som er suicidale? 🙄 Vet om flere som sa det flere ganger før de tok sitt eget liv. Skrekk og gru! 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Hei, 

Jeg skulle til å sende Stine en melding, men prøver heller her først tilfelle jeg tenker feil. Hun forteller brannårsaken på et hus i nabolaget, hvor partneren jobber som tømrer. Er det egentlig lov å gå ut med, er det ingen taushetsplikt? Det er jo veldig enkelt å finne ut hvilket hus det er snakk om, og det ser ikke ut som at brannårsaken ble publisert i media. 

Spør slik at jeg kan si i fra dersom det er brudd på etiske retningslinjer/taushetsplikt, så slipper det å få kjipe konsekvenser for han.

Endret av Okidokisjokioki
Dårlig formulering.
  • Liker 9
Skrevet
Sunnmøre skrev (21 minutter siden):

Fy flate for en stygg kommentar, tar du noe som helst hensyn til folk som har mistet nære i selvmord med det der 😡🤬

Jeg har mistet min absolutt nærmeste til selvmord, og tok meg overhodet ikke nær av det Ida sa.

• Liker 4
  • Hjerte 7
Skrevet
Okidokisjokioki skrev (9 minutter siden):

Hei, 

Jeg skulle til å sende Stine en melding, men prøver heller her først tilfelle jeg tenker feil. Hun forteller brannårsaken på et hus i nabolaget, hvor partneren jobber som tømrer. Er det egentlig lov å gå ut med, er det ingen taushetsplikt? Det er jo veldig enkelt å finne ut hvilket hus det er snakk om, og det ser ikke ut som at brannårsaken ble publisert i media. 

Spør slik at jeg kan si i fra dersom det er brudd på etiske retningslinjer/taushetsplikt, så slipper det å få kjipe konsekvenser for han.

Jeg mener det er taushetsbelagt 

• Liker 1
Skrevet

Blid som ei lerke nå, penger på konto og operasjon i vente!

Da smiler livet for fru Knutsen.

• Liker 11
Skrevet
Agurk skrev (1 time siden):

Jeg har mistet min absolutt nærmeste til selvmord, og tok meg overhodet ikke nær av det Ida sa.

Da ordla jeg meg riktig og fikk frem poenget, var det jeg håpte jeg gjorde.

Føler med deg❤️ Må være helt grusomt. 

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet (endret)

Tror det er viktig å følge visse kjøreregler hvis en skal lykkes som influenser uten å provosere for mange. Tenker da på at det må være hold i det som formidles og en bør vise respekt og en viss ydmykhet for følgere og kunder. 
Synes ikke hun har lykkes helt her. Mulig det er lett å miste fotfeste når en føler seg populær og når ut til mange. Hun har jo sett den positive effekten ved spleis, gaver, godord på meldinger og stor oppslutning og sikkert bra inntjening ved bamsesmykkesalg. 

Hun blir oppgitt av kritikk og vil stadig slutte med Snap. Så kommer forsvarstaler om at alle kan gjøre feil og at det er menneskelig å feile. Jeg er så enig!

Mer graverende er det når en opplever at hun «smører litt på sannheten». Det er ikke en feil, det er et karakterbrist når en gjør slikt. Da er du ikke uheldig fordi du ikke visste bedre, da gjør en noe med fullt overlegg mest sannsynlig av egoistiske årsaker for å tjene på det. Jeg tenker da på de utallige gangene hun har gått ut med at hun forhandler bamse charms fra en Bjørklund leverandør, og at hun har kundeforhold der, da vi vet alle at dette ikke kan stemme. Når hun tar seg friheten til å gjøre slikt, da undervurderer hun virkelig sitt publikum.

Samme med sykepleieren hun har privatnummeret til. Det er vel helst direktenummeret til avdelingen hun har, hvis hun ikke er en venninne. Hun må tenke seg om litt der. Flere har et forhold til denne smerteklinikken. Synes sykepleieren det er greit at hun flagger at de er så private? 

Noe manglende respekt synes jeg også hun viser følgere som har vært så uheldige å spørre om noe de ikke har fått med seg på Snap. Da er hun ute og klager over irriterende mange spørsmål, og hun viser hvor sliten, oppgitt og lei hun blir av disse.

På eventuelle kundespørsmål om bamsesmykkene, så er disse også så stressende . Vi får med oss i fullt monn hvor mye arbeid og irriterende kundespørsmål det er for henne ved salg av disse. Hvorfor selge alt på en dag, da? Hun velger jo å gjøre dette selv. Tenk om vi gikk på Kiwi og handlet en del, og den som satt i kassa klaget over merarbeidet? Eller at sykepleieren/ legen/ læreren klager når de må utføre jobben sin? Kanskje ikke en god sammenligning, men vil en gjøre en god jobb og fortjene lønn så klager en ikke. En er ikke et offer. Her bør også hun være mer profesjonell. 

Samme med da hun snaper når hun klistrer frimerker på konvoluttene til de som har kjøpt bamser, og vi kan se navn og adresse. Heldigvis og kanskje tilfeldigvis var ikke dette så lett å se. Men igjen, vis litt respekt for dine følgere, Stine, og ikke la det skje igjen. 

Jeg ønsker å være konstruktiv i min kritikk. Hun er jo en bra formidler, mest av alt fordi hun liker å være en. 
Har kritisert at hun snapper yngste kun i boxeren. Det har hun faktisk slutta med. En del annen kritikk har hun også tatt til seg, og retta på. Det er så bra. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (14 minutter siden):

Tror det er viktig å følge visse kjøreregler hvis en skal lykkes som influenser uten å provosere for mange. Tenker da på at det må være hold i det som formidles og en bør vise respekt og en viss ydmykhet for følgere og kunder. 
Synes ikke hun har lykkes helt her. Mulig det er lett å miste fotfeste når en føler seg populær og når ut til mange. Hun har jo sett den positive effekten ved spleis, gaver, godord på meldinger og stor oppslutning og sikkert bra inntjening ved bamsesmykkesalg. 

Hun blir oppgitt av kritikk og vil stadig slutte med Snap. Så kommer forsvarstaler om at alle kan gjøre feil og at det er menneskelig å feile. Jeg er så enig!

Mer graverende er det når en opplever at hun «smører litt på sannheten». Det er ikke en feil, det er et karakterbrist når en gjør slikt. Da er du ikke uheldig fordi du ikke visste bedre, da gjør en noe med fullt overlegg mest sannsynlig av egoistiske årsaker for å tjene på det. Jeg tenker da på de utallige gangene hun har gått ut med at hun forhandler bamse charms fra en Bjørklund leverandør, og at hun har kundeforhold der, da vi vet alle at dette ikke kan stemme. Når hun tar seg friheten til å gjøre slikt, da undervurderer hun virkelig sitt publikum.

Samme med sykepleieren hun har privatnummeret til. Det er vel helst direktenummeret til avdelingen hun har, hvis hun ikke er en venninne. Hun må tenke seg om litt der. Flere har et forhold til denne smerteklinikken. Synes sykepleieren det er greit at hun flagger at de er så private? 

Noe manglende respekt synes jeg også hun viser følgere som har vært så uheldige å spørre om noe de ikke har fått med seg på Snap. Da er hun ute og klager over irriterende mange spørsmål, og hun viser hvor sliten, oppgitt og lei hun blir av disse.

Samme med eventuelle spørsmål om bamsesmykkene. Ikke nok med at vi får med oss hvor slitsomt det er for henne med salg av disse. Hvorfor selge alt på en dag, da? Hun velger jo å gjøre dette selv. Tenk om vi gikk på Kiwi og handlet en del, og den som satt i kassa klaget over merarbeidet? Eller at sykepleieren/ legen/ læreren klager når de må utføre jobben sin? Kanskje ikke en god sammenligning, men vil en gjøre en god jobb og fortjene lønn så klager en ikke. En er ikke et offer. Her bør også hun være mer profesjonell. 

Samme med da hun snaper når hun klistrer frimerker på konvoluttene til de som har kjøpt bamser, og vi kan se navn og adresse. Heldigvis og kanskje tilfeldigvis var ikke dette så lett å se. Men igjen, vis litt respekt for dine følgere, Stine, og ikke la det skje igjen. 

Jeg ønsker å være konstruktiv i min kritikk. Hun er jo en bra formidler, mest av alt fordi hun liker å være en. 
Har kritisert at hun snapper yngste kun i boxeren. Det har hun faktisk slutta med. En del annen kritikk har hun også tatt til seg, og retta på. Det er så bra. 

Jepp.

Jeg: Du, jeg lurte på om kattesprayen har kjemikalier? Jeg har fått kattunge og vurdert å kjøpe inn noe lignende.

Stine: Jeg er ikke Stine Google Knutsen.

Nei vel… 🙃

• Liker 12
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Jepp.

Jeg: Du, jeg lurte på om kattesprayen har kjemikalier? Jeg har fått kattunge og vurdert å kjøpe inn noe lignende.

Nei vel… 🙃

Nettopp. Vil hun være likandes vinner hun ikke på slik arroganse.

• Liker 6
Skrevet
Tvillingsjel skrev (9 minutter siden):

Jepp.

Nei vel… 🙃

Svarte hun seriøst det? 😬

• Liker 6
Skrevet

Noen som fikk med seg hva hu skulle feire med godteri og Pepsi Max nå i kveld?

• Liker 2
Skrevet
Agurk skrev (1 minutt siden):

Svarte hun seriøst det? 😬

Ja, faktisk. Eller hun sa det på story. Det var visst så mange som hadde spurt om sprayen istedenfor å google den. Selv har jeg jo ingen bevis på at ikke jeg var den eneste som spurte, så jeg følte meg rimelig hengt ut selv om hun ikke sa navnet mitt.

• Liker 5
Skrevet
skruf skrev (På 2.2.2022 den 14.07):

Det er ikke en regel at hele husstanden må i isolasjon hvis en i familien har covid. De andre kan på jobb, skole, barnehage. 

Hvis noen i fam har korona kan resten av familie teste seg ut   i 6 eller 10 dager og leve som normalt , men være hjemme hvis symtomer.

Skrevet
Flettfrid skrev (På 2.2.2022 den 19.16):

Hun kan på lik linje med alle andre tjene 50K i året på hobby, det skal verken skattes av eller meldes inn til Nav som inntekt ved siden av uføre. 

Dette går på lik linje med folk som strikker å selger, syr/broderer/maler osv. 

det skal betales skatt og meldes til nav. 

• Liker 1
Skrevet
Trollebolla skrev (7 minutter siden):

Ikke når det regnes som hobby, men i det øyeblikket det regnes som næringsvirksomhet, du tjener «nok» penger så må det skattes. 
Man må ikke blande de 0,4G sammen med dette. Det er noe annet, og skal skattes av fra første krone.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Trollebolla skrev (14 minutter siden):

Det er kun pensjonsgivende inntekt/næringsinntekt som påvirker uføretrygden og skal meldes inn til Nav. 

Skatt betaler man først når det anses som næringsinntekt og det gjør ikke Stines lille hobby. 

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/

FB_IMG_1643927414480.jpg

Endret av Flettfrid
La til link/bilde
  • Liker 1
Skrevet
Minipilla skrev (På 31.1.2022 den 19.23):

Kjenner jeg blir helt oppgitt av at hun får solgt så mye. Folk er lettlurte!!

Hun har deaktivert sosiale medier, derfor flere mistet henne på snapp og insta.

Skrevet
Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Det er kun pensjonsgivende inntekt/næringsinntekt som påvirker uføretrygden og skal meldes inn til Nav. 

Skatt betaler man først når det anses som næringsinntekt og det gjør ikke Stines lille hobby. 

Lille hobby, mange tusen har hun tjent på Wish bamser .

• Liker 3
Skrevet
Trollebolla skrev (20 minutter siden):

Hvis noen i fam har korona kan resten av familie teste seg ut   i 6 eller 10 dager og leve som normalt , men være hjemme hvis symtomer.

Screenshot_20220202_224908_com.android.chrome.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...