Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
GulleGull skrev (5 minutter siden):

Hadde vært supert om du lenket til lovparagrafer du viser til før du sier det er lovbrudd. Personvernloven er streng men neppe så streng at det å skrive ned navn og adresse til noen på en konvolutt og man ikke kan lese hva som står på konvolutten når det kommer på en liten snutt på snap,  det tror jeg ikke man kommer så langt med å anmelde. Ett annet spm er om hun burde tenkt over at kanskje navnene syntes på snap og ikke vist konvolutten i det hele tatt, men lovbrudd neppe. Man får sende spørsmålet til de som kan det tenker jeg, før man sier at noen bryter loven. 

Personvernlovgivningen.

Artikkel 4 punkt 1 definerer en personopplysning som enhver opplysning som kan identifisere en fysisk person. Et navn er altså en personopplysning. Punkt 12 sier at det er et brudd på personopplysningssikkerheten når noen ulovlig får tilgang til eller sprer personopplysninger. Noe Stine da har gjort ved å vise bilder av konvolutter med navnet til kjøperene sine på via sin offentlige snap. Link til kapittel 4: https://lovdata.no/lov/2018-06-15-38/gdpr/a4

Artikkel 5 punkt 1f sier at håndtering av disse opplysningene skal behandles på en måte som sikrer mot ulovlig tilgang og spredning. Noe da Stine IKKE gjør når hun viser konvoluttene med navnet til kjøperene sine via sin offentlige snap. Link til kapittel 5: https://lovdata.no/lov/2018-06-15-38/gdpr/a5

Så lenge noen i praksis kan få tilgang til navn så er navnet offentliggjort. Hvorvidt en må snu bilde og zoome inn er ikke nevnt. Det holder at det er mulig. Noe det er - selv om en prøver å avdrammatisere det her.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopp og sprett å tjo og hei og slenger beina opp på benken..klart hun må få ketamln for de grusomme smertene, i tilegg til smerteplaster, skulle da bare mangle hehe 

• Liker 11
Skrevet
Støgga skrev (5 minutter siden):

Hopp og sprett å tjo og hei og slenger beina opp på benken..klart hun må få ketamln for de grusomme smertene, i tilegg til smerteplaster, skulle da bare mangle hehe 

Hu vil jo ikke ha smertestillende tabletter vettu. For da føler a seg som en misbruker. Bedre da å få tilført a-preparat rett i blodet heile døgnet fra et plaster samt å få pumpa årene fulle av eksperimentelt legemiddel hver 6.uke. Forstå det den som kan 🤦‍♀️ Men den forklaringen var ikke logisk for meg. 

• Liker 17
Skrevet
Mina 2 skrev (1 time siden):

Ja,må vel være det hun mener. Men hun skal jo være så "viktig"

Akkurat det har du helt rett I. Ingen er mer viktig enn henne, uansett når og hvor 

• Liker 5
Skrevet
Frøken_ida skrev (23 minutter siden):

Nei. Vi selger de samme bamsene i min butikk. Vi betaler innpris og moms. Pluss at vi ansatte jobber og betaler skatt. Da godtar jeg ikke sånne ting som Stine driver med. 

Så du tar en for laget da, og går i bresjen for å ta dette mennesket? 

Jobber i butikk jeg også, og irriterer meg over mye både når det kommer til sjefer, kollegaer og kunder. Men jeg biter det i meg, mer opptatt av å holde butikken i gang og gi god kundebehandling. 

Så det er jo flott at de har sånne som deg da som steiler fullstendig og går all in, der hvor andre tenker "velg dine kamper". 

Bjørklund hever nok øyenbrynene like mye over deg og hvor mye energi og drama du legger i dette - som de gjør over Stine. 

• Liker 6
Skrevet
Leopard skrev (3 minutter siden):

Jobber i butikk jeg også, og irriterer meg over mye både når det kommer til sjefer, kollegaer og kunder. Men jeg biter det i meg, mer opptatt av å holde butikken i gang og gi god kundebehandling. 

Så det er jo flott at de har sånne som deg da som steiler fullstendig og går all in, der hvor andre tenker "velg dine kamper". 

Bjørklund hever nok øyenbrynene like mye over deg og hvor mye energi og drama du legger i dette - som de gjør over Stine. 

Ja, jeg tar en for laget. For de som jobber og betaler skatt. 
Men du synes også det er ok at man bryter taushetsplikt? Har ikke du skrevet under på det? 
Som ansatt i butikk, så anser jeg de andre butikkene i samme by som kollegaer. Vi er ikke konkurrenter, vi drar lasset sammen og utfyller hverandre på forskjellig ekspertise. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Leopard skrev (5 minutter siden):

Og bjørklund tar det her svært alvorlig. For en tidligere ansatt reklamerer for at hun selger deres varer. Og bjørklund står ikke inne for varer fra Wish. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Leopard, jeg forstår ikke at du som påstår du er ansatt i butikk kan stå inne for at en privatperson selger varer du kanskje har i butikken du jobber. 
Det er noe helt annet at man irriterer seg over andre mennesker, som du nevner. Det her er ren SVINDEL!!!! 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Leopard skrev (8 minutter siden):

Tviler på at Bjørklund bare hever bryna. De er en seriøs stor kjede og ønsker nok neppe og bli sammenlignet kvalitetsmessig som wish. Det kan man jo se fra mailen som er lagt ut her

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Støgga skrev (32 minutter siden):

Hun sa psykolog var for tapere!!!

Get over it!!! Hun sa det 1 gang, hvor mange ganger har hun sagt etterpå at hun har mottatt hjelp/behandling fra hjelpeapparatet? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Frøken_ida skrev (1 minutt siden):

Leopard, jeg forstår ikke at du som påstår du er ansatt i butikk kan stå inne for at en privatperson selger varer du kanskje har i butikken du jobber. 
Det er noe helt annet at man irriterer seg over andre mennesker, som du nevner. Det her er ren SVINDEL!!!! 

Fruen er ikke den eneste som selger bamsesmykker privat. Eller selger ting privat som de lager og har samme sak i butikkene 🤷‍♀️ er ikke det som er svindelen.......

• Liker 3
Skrevet
Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Fruen er ikke den eneste som selger bamsesmykker privat. Eller selger ting privat som de lager og har samme sak i butikkene 🤷‍♀️ er ikke det som er svindelen.......

Det er svindel når hun påstår varene kommer fra Bjørklund, og de ikke er det.

Hvorfor kunne hun ikke bare sagt bamsene var fra Wish da? Fordi da ville ingen betalt den summen hun krever...

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Frøken_ida skrev (1 minutt siden):

Jeg gidder ikke engasjere meg i bamsedebatten. Sier ikke at det ikke er feil det hun gjør (hvis det stemmer det som blir sagt her), men jeg tror kjeden har fått med seg dette nå. Dere har sagt fra og de  klarer nok resten på egenhånd nå uten videre detektivarbeid fra deg. Dere tar jo helt av, ro dere ned.

Anneisabell skrev (1 minutt siden):

Tviler på at Bjørklund bare hever bryna. De er en seriøs stor kjede og ønsker nok neppe og bli sammenlignet kvalitetsmessig som wish. Det kan man jo se fra mailen som er lagt ut her

Nå er de klar over det og sikkert satt folk på saken. Dere har gjort deres plikter og trenger ikke syte og klage mer over disse bamsene nå. Og jo, jeg tror Bjørklund hever brynene over at ei dame skaper uro og kommer inn i butikken for å sladre om siste nytt rundt denne influenseren og bamsekrim. De vet alt dette her og følger med, de trenger ikke Frøken Ida til å skrike ut ting de allerede vet

• Liker 5
Skrevet

Så litt på snappen. For det første - gir virkelig sykepleier ut privat nummeret til pasienter?? Og hvem får seg til å ringe??

• Liker 3
Skrevet
Leopard skrev (5 minutter siden):

Jeg gidder ikke engasjere meg i bamsedebatten. Sier ikke at det ikke er feil det hun gjør (hvis det stemmer det som blir sagt her), men jeg tror kjeden har fått med seg dette nå. Dere har sagt fra og de  klarer nok resten på egenhånd nå uten videre detektivarbeid fra deg. Dere tar jo helt av, ro dere ned.

Nå er de klar over det og sikkert satt folk på saken. Dere har gjort deres plikter og trenger ikke syte og klage mer over disse bamsene nå. Og jo, jeg tror Bjørklund hever brynene over at ei dame skaper uro og kommer inn i butikken for å sladre om siste nytt rundt denne influenseren og bamsekrim. De vet alt dette her og følger med, de trenger ikke Frøken Ida til å skrike ut ting de allerede vet

Bjørklund er en stor kjede med et godt rykte, dette ryktet har en verdi. Hadde det ikke hatt det så hadde ikke Stine løyet om at hun handlet via deres leverandør. 

Når noen med en stor følgerskare der veldig mange begynte å følge av medlidenhet og interesse for en sak, for så å få et dårligere og dårligere inntrykk jo lengre de følger, blander bjørklunds rykte inn i denne smørja så er det selvfølgelig interessant for bedriften. 

Ikke bare er det negativ markedsføring kun i det at det virker som et slags samarbeid. Men om kundene er misfornøyde med bamsene, får allergier eller lignende, så er det absolutt ikke bra om man tror det er de samme som selges på Bjørklund. 

Når noe nevnes på story og forsvinner så bidrar det til at man stoler på informasjonen når flere forteller om det samme. Hun hadde ikke turt å legge det ut på selve instagrammen, der det blir liggende. Men om influensere tror de kan påstå hva som helst i story bare fordi det blir borte så er det veldig bra at det blir motbevist. 

Heia "detektivene" som gidder.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
nomore82 skrev (14 minutter siden):

Det er svindel når hun påstår varene kommer fra Bjørklund, og de ikke er det.

Hvorfor kunne hun ikke bare sagt bamsene var fra Wish da? Fordi da ville ingen betalt den summen hun krever...

Helt enig! 

I det innlegget jeg svarte på så stod ikke det, derfor svarte jeg som jeg gjorde. 

• Liker 1
Skrevet
Sharp75! skrev (1 time siden):

Dere blåser det opp til noe stort. Hadde det vært en person dere likte hadde det vært No big deal......

Jo, det er faktisk en big deal for mange hvis adresse kommer på avveie. 

• Liker 5
Gjest Polarpuma
Skrevet
30 minutter siden, Sharp75! said:

Poenget er ikke at hun selger bamser, men at hun påstår at hun har kjøpt dem fra en leverandør i Danmark og da måtte man ha et organisasjonsnr, altså registrert butikk, og det hadde hun via den gamle jobben. Det er svindelen,

Skrevet
Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

Jo, det er faktisk en big deal for mange hvis adresse kommer på avveie

Ja, det vet jeg og det har jeg skrevet. 

Var ikke det skrev No big deal til heller.

Man kan ikke se adressen 🤷‍♀️ 

• Liker 1
Skrevet
Polarpuma skrev (1 minutt siden):

Poenget er ikke at hun selger bamser, men at hun påstår at hun har kjøpt dem fra en leverandør i Danmark og da måtte man ha et organisasjonsnr, altså registrert butikk, og det hadde hun via den gamle jobben. Det er svindelen,

Se mitt tidligere svar, var ikke det hun skrev i det innlegget som jeg svarte på derfor ble mitt svar som det ble. Jeg svarer ut i fra det som blir skrevet 🤷‍♀️

Og ja, jeg er helt enig! Det er svindel! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...