Lunabelle Skrevet 1. februar 2022 #7001 Skrevet 1. februar 2022 Egentlig-grei skrev (14 minutter siden): Hvordan finner man denne tråden på dc? Lastet ned appen men forstår ikke så mye, får ikke søkt opp noe. Du må ha en invitasjon.
-mini Skrevet 1. februar 2022 #7002 Skrevet 1. februar 2022 Jeg sendte også mail.. Jeg kjøpte et smykke for å sammenligne kvaliteten! håper hun får refs 8 3
non_stop Skrevet 1. februar 2022 #7003 Skrevet 1. februar 2022 Lunabelle skrev (16 minutter siden): Du må ha en invitasjon. Send meg invite på pm da
Egentlig-grei Skrevet 1. februar 2022 #7004 Skrevet 1. februar 2022 non_stop skrev (10 minutter siden): Send meg invite på pm da Gjerne til meg også😊
Mina 2 Skrevet 1. februar 2022 #7005 Skrevet 1. februar 2022 Åh,Gid hun har privatnummeret til sykepleieren der hun får behandlingen sin. Hun ringte nemmelig det for å høre om hun kunne komme i dag. Særlig. Hvorfor skulle hun få nummeret? Eller gir sykepleieren privatnummeret sitt til alke pasientene der.... 6
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #7006 Skrevet 1. februar 2022 Leopard skrev (2 timer siden): Nå overdriver du veldig her da. Jeg fryste videoen og sjekket selv. Det er temmelig vanskelig å se hva som står da skrifta er blurry og den blir speilvendt. At traume og voldsutsatte bestilller seg smykker av Knutsen tviler jeg på, de har vel viktigere ting fore. Og tror du seriøst at en med besøksforbud sitter å tråler gjennom videoer sv YouTubere og snappere i TILFELLE eksen har kjøpt noe av de og de står å vifter med både navn og adresse foran kamera?? Nå må du skille litt på barten og snørren. For det første så sier ikke personvernloven noe om HVEM som får tak i opplysningene. Det holder at databehandler (Stine Knutsen) gjør de tilgjengelige for andre. Hvem andre er er ikke viktig. Det må ikke være noen som vil noen vondt. Det må heller ikke være noen som har relasjon til den det er lekket info om heller. Dette er en ganske viktig lov som beskytter alle våres personopplysninger fra å komme på avveie. Jeg vet mange tenker det er ikke så farlig. Men loven forhindrer like mye at Coop Mega deler dine opplysninger om handlevaner med ditt forsikringsselskap eller arbeidsgiver som at en liten blogger legger ut opplysninger som følgerene sine. Noe Stine her har gjort. Og lagt ut på snap. Loven sier noe om omfang. Men omfanget har ikke betydning for om det HAR vært en datalekasje, bare noe om hvor alvorlig datalekasjen er. Så selv om Stine "kun" har offentliggjort noen få konvolutter med navn på så er det like fult ut en datalekasje. For det andre så synes jeg du er ganske sneversynt og forutinntatt når du mener at personer som er utsatt for traumer og vold har bedre ting å gjøre enn å bestille bamsesmykker fra Stine. Hvordan i alle dager kan du sitter der å mene noe i det hele tatt om hva andre skal bruke tiden sin på? 19 1
Leopard Skrevet 1. februar 2022 #7007 Skrevet 1. februar 2022 nomore82 skrev (1 minutt siden): Nå må du skille litt på barten og snørren. For det første så sier ikke personvernloven noe om HVEM som får tak i opplysningene. Det holder at databehandler (Stine Knutsen) gjør de tilgjengelige for andre. Hvem andre er er ikke viktig. Det må ikke være noen som vil noen vondt. Det må heller ikke være noen som har relasjon til den det er lekket info om heller. Dette er en ganske viktig lov som beskytter alle våres personopplysninger fra å komme på avveie. Jeg vet mange tenker det er ikke så farlig. Men loven forhindrer like mye at Coop Mega deler dine opplysninger om handlevaner med ditt forsikringsselskap eller arbeidsgiver som at en liten blogger legger ut opplysninger som følgerene sine. Noe Stine her har gjort. Og lagt ut på snap. Loven sier noe om omfang. Men omfanget har ikke betydning for om det HAR vært en datalekasje, bare noe om hvor alvorlig datalekasjen er. Så selv om Stine "kun" har offentliggjort noen få konvolutter med navn på så er det like fult ut en datalekasje. For det andre så synes jeg du er ganske sneversynt og forutinntatt når du mener at personer som er utsatt for traumer og vold har bedre ting å gjøre enn å bestille bamsesmykker fra Stine. Hvordan i alle dager kan du sitter der å mene noe i det hele tatt om hva andre skal bruke tiden sin på? Ok
Sharp75! Skrevet 1. februar 2022 #7008 Skrevet 1. februar 2022 Tvillingsjel skrev (11 timer siden): Det kan være traumeutsatte/voldsutsatte som bestiller, som av årsaker Stine ikke kjenner til, IKKE bør få informasjon om adresse offentliggjort slik at det kan spores. Det vet jeg og det er mange i Norge som har hemmelig adresse og det skal man ikke tulle med. Men igjen, her skal det lages drama av alt! Og overdrive som det står i innlegget over. Forstår ikke at det er mulig! 2
Gjest Polarpuma Skrevet 1. februar 2022 #7009 Skrevet 1. februar 2022 2 minutter siden, nomore82 said: For det andre så synes jeg du er ganske sneversynt og forutinntatt når du mener at personer som er utsatt for traumer og vold har bedre ting å gjøre enn å bestille bamsesmykker fra Stine. Hvordan i alle dager kan du sitter der å mene noe i det hele tatt om hva andre skal bruke tiden sin på? De bamsesmykkene, er det ikke noe som startet med bakgrunn fra mennesker som er utsatt for traumer og vold? Og er ikke mange av Stines følgere folk som er utsatt for traumer og vold? Det mener jeg bestemt hun har sagt, de strømmet til etter TV2 indslaget og relaterer seg jo til saken hennes.
Sharp75! Skrevet 1. februar 2022 #7010 Skrevet 1. februar 2022 Polarpuma skrev (4 minutter siden): De bamsesmykkene, er det ikke noe som startet med bakgrunn fra mennesker som er utsatt for traumer og vold? Og er ikke mange av Stines følgere folk som er utsatt for traumer og vold? Det mener jeg bestemt hun har sagt, de strømmet til etter TV2 indslaget og relaterer seg jo til saken hennes. Dette er vel originalen og har ikke noe med traumer og vold å gjøre...... https://www.nettavisen.no/livsstil/disse-norske-gummibjornene-har-tatt-verden-med-storm/s/12-95-3424172654
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #7011 Skrevet 1. februar 2022 Sharp75! skrev (Akkurat nå): Det vet jeg og det er mange i Norge som har hemmelig adresse og det skal man ikke tulle med. Men igjen, her skal det lages drama av alt! Og overdrive som det står i innlegget over. Forstår ikke at det er mulig! Og jeg forstår ikke at det er mulig at en voksen person som Stine ikke er i stand til å tenke en millimeter lengre enn nesetippen sin. Det er den samma forbaska oppskrifta hver j**la gang. En blogger får mange følgere og ser sitt snitt i å tjene penger på de. Noen ber om støtte via Vipps/Spleis, andre gir interiørtips og mange som Stine begynner å lage hjemmelaget ræl som de selger til følgerene sine. Kjøpt på Wish. Nektet for at det er kjøpt på Wish. Kliss like selges på Wish. Og med en pris som ikke ligner grisen. Så snubler de. En eller flere ganger. Noen blitt tatt i å lyve. Andre blir tatt i å lure kundene og følgerene sine. Og mange bryter loven. Gjerne på småting. Men småting som en burde ha klart å unngått hadde en brydd seg LITT om hva en gjør. Men det er ikke det viktige. Det viktige er å tjene noen raske penger. Og det trigger meg. Men når en absolutt skal forsvare Stine på alle måter for alt det er verdt så klarer en kanskje ikke å se at dette ganske enkelt er et klart lovbrudd. For det er jo bare drama.. 17 2
Gjest Polarpuma Skrevet 1. februar 2022 #7012 Skrevet 1. februar 2022 13 minutter siden, Sharp75! said: Dette er vel originalen og har ikke noe med traumer og vold å gjøre...... https://www.nettavisen.no/livsstil/disse-norske-gummibjornene-har-tatt-verden-med-storm/s/12-95-3424172654 Ah ok. Jeg leste et sted at smykkene var blitt en trend og et symbol for voldsramte.
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #7013 Skrevet 1. februar 2022 Polarpuma skrev (Akkurat nå): Ah ok. Jeg leste et sted at smykkene var blitt en trend og et symbol for voldsramte. Det er det vel flere som sprer ja. Jeg vet ikke hva som stemmer. 1
Minni75 Skrevet 1. februar 2022 #7014 Skrevet 1. februar 2022 Mina 2 skrev (1 time siden): Åh,Gid hun har privatnummeret til sykepleieren der hun får behandlingen sin. Hun ringte nemmelig det for å høre om hun kunne komme i dag. Særlig. Hvorfor skulle hun få nummeret? Eller gir sykepleieren privatnummeret sitt til alke pasientene der.... Ja, det er veldig normalt. Alle «mine» har mitt privat nr også.
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #7015 Skrevet 1. februar 2022 Minni75 skrev (1 minutt siden): Ja, det er veldig normalt. Alle «mine» har mitt privat nr også. Hvilke vurderinger er gjort opp mot GDPR? Dvs at du som behandler har persondata liggende på privat telefon. 2
Minni75 Skrevet 1. februar 2022 #7016 Skrevet 1. februar 2022 nomore82 skrev (22 minutter siden): Hvilke vurderinger er gjort opp mot GDPR? Dvs at du som behandler har persondata liggende på privat telefon. Har jeg persondata liggende på privat telefon? Nei. Men jeg svarer når telefonen min ringer. Stor forskjell 🤣 1
Mina 2 Skrevet 1. februar 2022 #7017 Skrevet 1. februar 2022 Minni75 skrev (25 minutter siden): Ja, det er veldig normalt. Alle «mine» har mitt privat nr også. Normalt er det nok ikke. Hvorfor skal pasienter ha privatnr.? Ringer vel legekontor/sykehus direkte. 7
nomore82 Skrevet 1. februar 2022 #7018 Skrevet 1. februar 2022 Minni75 skrev (Akkurat nå): Har jeg persondata liggende på privat telefon? Nei. Men jeg svarer når telefonen min ringer. Stor forskjell 🤣 Telefonnummer og navn er persondata. Når du har en standard rutine for at pasientene dine kan kontakte deg på privat telefon så vil du måtte ta høyde for å lagre både navn, mobilnr - som begge er personopplysninger - og du vil til og med risikere å motta helseopplysninger på telefonen i form av meldinger fra pasienter. Alt dette gjør at du som behandler av disse dataene er pålagt ekstra stort ansvar og kan som følge av dette ikke blande den med privat bruk. Men nå er dette utenfor denne trådens tema. Poenget mitt var mer at dette er den type slapp håndtering av persondata som jeg kritiserer Stine for. Og mange andre. Det er så ræva forhold til personopplysninger her i Norge at jeg blir dårlig. Og du er dessverre ikke alene. Og samtidig så kommer det gjentatte innlegg på dette forumet med spørsmål "er dette svindel?", "er denne meldingen ekte?" og "jeg får så mye spam!". Ja. Hvor tror en at en får tak i disse opplysningene da mon tro? Jo - en stor kilde er folk som ukritisk deler tilganger og opplysninger.... 5
Frøken_ida Skrevet 1. februar 2022 #7019 Skrevet 1. februar 2022 Mina 2 skrev (2 timer siden): Åh,Gid hun har privatnummeret til sykepleieren der hun får behandlingen sin. Hun ringte nemmelig det for å høre om hun kunne komme i dag. Særlig. Hvorfor skulle hun få nummeret? Eller gir sykepleieren privatnummeret sitt til alke pasientene der.... Alle avdelinger har et direktenummer, sånn at man ikke må ringe sentralbordet på sykehuset. Hun må jo gjerne kalle det privatnummer, men det er i realiteten nummeret så hun kommer direkte til avdelingen. 😊 5
Sharp75! Skrevet 1. februar 2022 #7020 Skrevet 1. februar 2022 nomore82 skrev (2 timer siden): Og jeg forstår ikke at det er mulig at en voksen person som Stine ikke er i stand til å tenke en millimeter lengre enn nesetippen sin. Det er den samma forbaska oppskrifta hver j**la gang. En blogger får mange følgere og ser sitt snitt i å tjene penger på de. Noen ber om støtte via Vipps/Spleis, andre gir interiørtips og mange som Stine begynner å lage hjemmelaget ræl som de selger til følgerene sine. Kjøpt på Wish. Nektet for at det er kjøpt på Wish. Kliss like selges på Wish. Og med en pris som ikke ligner grisen. Så snubler de. En eller flere ganger. Noen blitt tatt i å lyve. Andre blir tatt i å lure kundene og følgerene sine. Og mange bryter loven. Gjerne på småting. Men småting som en burde ha klart å unngått hadde en brydd seg LITT om hva en gjør. Men det er ikke det viktige. Det viktige er å tjene noen raske penger. Og det trigger meg. Men når en absolutt skal forsvare Stine på alle måter for alt det er verdt så klarer en kanskje ikke å se at dette ganske enkelt er et klart lovbrudd. For det er jo bare drama.. Forsvare, forsvare, forsvare. At dere ikke blir lei av det kortet! Hadde dere sett alt det jeg trykker på og er enig i så hadde dere kanskje ikke dratt det kortet. Jeg fatter det ikke. Men her jages det etter drama og skal ta henne på hver ting! Tenk om jeg skulle dratt misunnelsekortet, da hadde det blitt liv, dere hadde klikka i vinkel!! 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå