Anneisabell Skrevet 21. desember 2021 #6041 Skrevet 21. desember 2021 LinaHg skrev (20 minutter siden): For hver nye vondt/diagnose, så sier hun først at det plutselig kom, at hun ikke vet hva det kan være osv. Dagen etter sier hun at hun har opplevd det/hatt det mange ganger før. Det er heller ikke uvanlig å kjenne på vonde følelser i jula, det er det mange som gjør. Både vanskelige følelser, savn, stress, press, minner. Hvor mange ganger skal hun snakke om hvor vanskelig jula er for henne? Skjønner at det har vært vanskelige juletider for henne og at det selvsagt er vondt med en mor som var rusa i jula. Men hun sier jo at hun som oftest var hos faren på julaften og at det var både ribbe og gaver. Ikke det at det veier opp for alt, men likevel så har hun hatt en julekveld i trygge omgivelser hos far. At han overlot Stine til moren i førjulstid og romjul, står virkelig på han, ikke BV. I hvert fall når mor og far har brutt avtaler BV laget og ordnet private avtaler i stedet. Bærer seg over at det er stress for henne med gaver, julekalender, baking, juleverksted, pynting osv. Jada, jula er stress, men hun har tross alt en mann, hun er absolutt ikke alene om hverken juleforberedelser, barna eller andre ting. De har også økonomi til å stelle i stand alt dette. Det finnes nok av folk som hverken har familie eller økonomi til noe av dette. Vær litt takknemlig og sett pris på alt du har og får til og får i jula. Hun går på repeat om alt som er negativt, vondt og slitsomt. Hun lever og ånder kunn for det negative. Det må gi henne noe ekstra når hun kan sitte og messe og messe opp igjen og opp igjen på alt folk har hørt 1 million ganger før 11
Minni75 Skrevet 21. desember 2021 #6042 Skrevet 21. desember 2021 Jeg reagerer veldig på at hun ikke har levert barneteppene. De som har strikket har brukt tid og penger på no hun har liggende hjemme. SKAM 38
LinaHg Skrevet 21. desember 2021 #6043 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Minni75 skrev (13 minutter siden): Jeg reagerer veldig på at hun ikke har levert barneteppene. De som har strikket har brukt tid og penger på no hun har liggende hjemme. SKAM Ja, enig. Og sånn er det jo med mye. Akkurat som med spleis, «nekter» å vise frem advokatregning, dokumentasjon eller oppdatere angående spleisen. Og når hun først gjør det, er hun hissig, sier ikke mas, og snakker til følgere og de som har gitt til spleis som om de er masete og dumme. Og med bamsene. Folk kjøper og støtter. Og hun blir sur og ufin når kjøpere etterlyser bamsene i posten. Isteden for å forklare at de er sendt, at det mulig tar tid med posten men at hun kan sjekke det opp om det tar veldig lang tid, så blir hun sur, roper ut «ikke mas», «det er ikke mitt ansvar lenger, det er posten. Fader så utakknemlig hun er. Endret 21. desember 2021 av LinaHg 28
Anneisabell Skrevet 21. desember 2021 #6044 Skrevet 21. desember 2021 LinaHg skrev (26 minutter siden): Ja, enig. Og sånn er det jo med mye. Akkurat som med spleis, «nekter» å vise frem advokatregning, dokumentasjon eller oppdatere angående spleisen. Og når hun først gjør det, er hun hissig, sier ikke mas, og snakker til følgere og de som har gitt til spleis som om de er masete og dumme. Og med bamsene. Folk kjøper og støtter. Og hun blir sur og ufin når kjøpere etterlyser bamsene i posten. Isteden for å forklare at de er sendt, at det mulig tar tid med posten men at hun kan sjekke det opp om det tar veldig lang tid, så blir hun sur, roper ut «ikke mas», «det er ikke mitt ansvar lenger, det er posten. Fader så utakknemlig hun er. Hadde gledet meg stort om folk ikke støttet hennes påfunn lengre. De bamsene er det blodpris på. Andre selger de for 30 kr stk. Har ikke folk øyne og ser hva andre tar for de. Og hvorfor sender heller ikke disse folkene teppene rett til sykehuset selv, må da føles bedre enn at de borte i mengden som s har oppbevart i evigheter. Var slutten av september som var første frist. Snakker om 3 mnd liksom... 16
ClusterOfGrapes Skrevet 21. desember 2021 #6045 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Hun er et «Løvetannbarn» som ser ut til å ha klart seg bra tross en vond barndom. Hun er nok ei tøff jente og virker til å ha svært god selvtillit tross alle odds. Og bra er det. Har ikke fulgt henne så lenge. En av de første snapene jeg hørte var da hun messet om at vi bør være moderate når det gjelder julehandelen. Slutte å bruke så mye penger for det er ikke det julen handler om. Ja, dette snakket hun varmt og overbevisende om. Fornuftig dame, tenkte jeg. Bare for i forsettelsen i videre snaping å være vitne til ei som mange ganger daglig forteller om kjøp, om hva hun har bestilt, pakker hun har fått, om klær hun har på og hvor de er kjøpt, tilbud, salg og billig over heile linja. Har aldri vært vitne til større kjøpebonanza. Den fornuftige dama blir en vits, for mer inkonsekvent kan vel en vel neppe fremstå. For ikke lenge siden rantet hun også om alkohol på julaften og barn. På grunn av dårlige minner vil hun selv ikke kombinere dette. Mange barnefamilier praktiserer avhold av samme grunn. Er helt enig med henne der. Men hva er det hun forteller nå? Joda, hos henne blir det servert akevitt, øl og konjakk. Det er vel full pakke det! Adventspakkekalender til barn er hun også imot. Og hun er glad for at barna hennes er fornuftige og takker nei til dette. Komisk da at hun selv har pakkekalender. Joda, vet hun fikk den billig, men det var jo dette med prinsipper da! Bruke sin tid på å snakke om viktige emner og gi råd for å få opp øynene til folk? og så viser det seg at hun slett ikke etterlever disse velmente rådene selv. Hvem er det hun snakker til, hvem vil hun overbevise? Hvem vil hun påvirke? Seg selv? Hørte også at hun formidlet at folk «mener for mye». Var nok kritikerne sine hun tenkte på da. Men hva med henne selv da? Hun mener jo selv så mye om mangt og uttaler seg, da må hun vel tåle at andre gjør ditto. Folk som muligens står for meningene sine også. Hun bør gå litt i seg selv og vise at det er hold i hva hun snakker om. Slik inkonsekvens hun viser, provoserer mange. Endret 21. desember 2021 av ClusterOfGrapes 46
Babyblue69 Skrevet 21. desember 2021 #6046 Skrevet 21. desember 2021 ClusterOfGrapes skrev (1 time siden): Hun er et «Løvetannbarn» som ser ut til å ha klart seg bra tross en vond barndom. Hun er nok ei tøff jente og virker til å ha svært god selvtillit tross alle odds. Og bra er det. Har ikke fulgt henne så lenge. En av de første snapene jeg hørte var da hun messet om at vi bør være moderate når det gjelder julehandelen. Slutte å bruke så mye penger for det er ikke det julen handler om. Ja, dette snakket hun varmt og overbevisende om. Fornuftig dame, tenkte jeg. Bare for i forsettelsen i videre snaping å være vitne til ei som mange ganger daglig forteller om kjøp, om hva hun har bestilt, pakker hun har fått, om klær hun har på og hvor de er kjøpt, tilbud, salg og billig over heile linja. Har aldri vært vitne til større kjøpebonanza. Den fornuftige dama blir en vits, for mer inkonsekvent kan vel en vel neppe fremstå. For ikke lenge siden rantet hun også om alkohol på julaften og barn. På grunn av dårlige minner vil hun selv ikke kombinere dette. Mange barnefamilier praktiserer avhold av samme grunn. Er helt enig med henne der. Men hva er det hun forteller nå? Joda, hos henne blir det servert akevitt, øl og konjakk. Det er vel full pakke det! Adventspakkekalender til barn er hun også imot. Og hun er glad for at barna hennes er fornuftige og takker nei til dette. Komisk da at hun selv har pakkekalender. Joda, vet hun fikk den billig, men det var jo dette med prinsipper da! Bruke sin tid på å snakke om viktige emner og gi råd for å få opp øynene til folk? og så viser det seg at hun slett ikke etterlever disse velmente rådene selv. Hvem er det hun snakker til, hvem vil hun overbevise? Hvem vil hun påvirke? Seg selv? Hørte også at hun formidlet at folk «mener for mye». Var nok kritikerne sine hun tenkte på da. Men hva med henne selv da? Hun mener jo selv så mye om mangt og uttaler seg, da må hun vel tåle at andre gjør ditto. Folk som muligens står for meningene sine også. Hun bør gå litt i seg selv og vise at det er hold i hva hun snakker om. Slik inkonsekvens hun viser, provoserer mange. Hun har tidligere sagt at hun har en personlighetsforstyrrelse. Det kommer veldig godt frem gjennom snap. At hennes oppførsel provoserer folk, har jeg forståelse for. For hennes egen del og ikke minst for barna skyld, burde hun slutte å dele livet sitt med andre. Det slår bare negativt tilbake på henne. 22
Sharp75! Skrevet 21. desember 2021 #6047 Skrevet 21. desember 2021 I min jobb i psykiatrien har jeg nok aldri møtt noen med så lite/ingen selvinnsikt og som marinerer seg selv i så mye sykdom, den grusomme barndommen og negativitet som hun gjør. Det er skremmende 😱 Sier igjen, hun kunne ikke velge hva som skjedde i barndommen, men i dag kan hun velge hvordan hun vil leve sitt liv, nå og framover, iallefall så godt som overhodet mulig. Det valget har hun iallefall ikke valgt å ta 🤦♀️ 23
Flettfrid Skrevet 21. desember 2021 #6048 Skrevet 21. desember 2021 Først nå hun har oppdaget at hun mangler legejournalene fra 84 til 97? Seriøst, dama har "sitte på de papirene i 4 mnd", å oppdager når det skal sendes at det mangler fra det jeg vil si er den viktigste tiden 🙄 snakk om å ha liten kontroll... 29
Clara80 Skrevet 21. desember 2021 #6049 Skrevet 21. desember 2021 Flettfrid skrev (1 minutt siden): Først nå hun har oppdaget at hun mangler legejournalene fra 84 til 97? Seriøst, dama har "sitte på de papirene i 4 mnd", å oppdager når det skal sendes at det mangler fra det jeg vil si er den viktigste tiden 🙄 snakk om å ha liten kontroll... Seriøst?? Det ække mulig...Var ikke alt av papirer hentet inn nå??? Det er vel akkurat de årene hvir papirer kunne hatt noe å si? Årene etter spiller jo ingen stor rolle, da det vil være umulig å påvise noen sammenheng mellom sykdom og barndom hvis det ikke finnes noe fra den tiden. Veldig spesielt. 15
ClusterOfGrapes Skrevet 21. desember 2021 #6050 Skrevet 21. desember 2021 Babyblue69 skrev (55 minutter siden): Hun har tidligere sagt at hun har en personlighetsforstyrrelse. Det kommer veldig godt frem gjennom snap. At hennes oppførsel provoserer folk, har jeg forståelse for. For hennes egen del og ikke minst for barna skyld, burde hun slutte å dele livet sitt med andre. Det slår bare negativt tilbake på henne. Hun har nok bagasje, men nå uttaler jeg meg kun om hva hun formidler. Hun kan være en viktig stemme mtp på den vanskelige oppveksten. Hennes åpenhet kan være til ettertanke og kanskje også støtte for de som har opplevd samme, bare så synd at hun ikke tilstreber å være autentisk når hun bruker denne stemmen. 7
Babyblue69 Skrevet 21. desember 2021 #6051 Skrevet 21. desember 2021 ClusterOfGrapes skrev (3 minutter siden): Hun har nok bagasje, men nå uttaler jeg meg kun om hva hun formidler. Hun kan være en viktig stemme mtp på den vanskelige oppveksten. Hennes åpenhet kan være til ettertanke og kanskje også støtte for de som har opplevd samme, bare så synd at hun ikke tilstreber å være autentisk når hun bruker denne stemmen. Hun formidler også dessverre mye løgn. Derfor er det mange som har vansker med å tro på henne. 19
Anneisabell Skrevet 21. desember 2021 #6052 Skrevet 21. desember 2021 Flettfrid skrev (11 minutter siden): Først nå hun har oppdaget at hun mangler legejournalene fra 84 til 97? Seriøst, dama har "sitte på de papirene i 4 mnd", å oppdager når det skal sendes at det mangler fra det jeg vil si er den viktigste tiden 🙄 snakk om å ha liten kontroll... Så fra nyfødt til 13 år har hun ingen ting. Og det så de ikke når hun venninna hennes kom en helg for å hjelpe. Hun der er ikke sann 15
FrkZ Skrevet 21. desember 2021 #6053 Skrevet 21. desember 2021 Anneisabell skrev (14 minutter siden): Så fra nyfødt til 13 år har hun ingen ting. Og det så de ikke når hun venninna hennes kom en helg for å hjelpe. Hun der er ikke sann Er noe som skurrer der.. 12
Toiny Skrevet 21. desember 2021 #6054 Skrevet 21. desember 2021 Er mye som skurrer her! Og jeg dauer når hun sier at hennes fantastiske advokat har valgt å bruke romjula på hennes sak.. vel, det er en helt vanlig arbeidsuke for folk flest. Blir spennende og se hvilke nye diagnoser hun kommer ut med fra legen. 38
Tulltulla Skrevet 21. desember 2021 #6055 Skrevet 21. desember 2021 Toiny skrev (43 minutter siden): Er mye som skurrer her! Og jeg dauer når hun sier at hennes fantastiske advokat har valgt å bruke romjula på hennes sak.. vel, det er en helt vanlig arbeidsuke for folk flest. Blir spennende og se hvilke nye diagnoser hun kommer ut med fra legen. Den tanken har slått meg. På Stine virker det som om denne advokaten har skrinlagt jula si for å ordne opp i saken hennes. 27
Anneisabell Skrevet 21. desember 2021 #6056 Skrevet 21. desember 2021 Tulltulla skrev (3 timer siden): Den tanken har slått meg. På Stine virker det som om denne advokaten har skrinlagt jula si for å ordne opp i saken hennes. Det kan hun jo bare tro..hun er da dronninga må du vite 14
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. desember 2021 #6057 Skrevet 21. desember 2021 ClusterOfGrapes skrev (10 timer siden): Hun er et «Løvetannbarn» som ser ut til å ha klart seg bra tross en vond barndom. Hun er nok ei tøff jente og virker til å ha svært god selvtillit tross alle odds. Og bra er det. Har ikke fulgt henne så lenge. En av de første snapene jeg hørte var da hun messet om at vi bør være moderate når det gjelder julehandelen. Slutte å bruke så mye penger for det er ikke det julen handler om. Ja, dette snakket hun varmt og overbevisende om. Fornuftig dame, tenkte jeg. Bare for i forsettelsen i videre snaping å være vitne til ei som mange ganger daglig forteller om kjøp, om hva hun har bestilt, pakker hun har fått, om klær hun har på og hvor de er kjøpt, tilbud, salg og billig over heile linja. Har aldri vært vitne til større kjøpebonanza. Den fornuftige dama blir en vits, for mer inkonsekvent kan vel en vel neppe fremstå. For ikke lenge siden rantet hun også om alkohol på julaften og barn. På grunn av dårlige minner vil hun selv ikke kombinere dette. Mange barnefamilier praktiserer avhold av samme grunn. Er helt enig med henne der. Men hva er det hun forteller nå? Joda, hos henne blir det servert akevitt, øl og konjakk. Det er vel full pakke det! Adventspakkekalender til barn er hun også imot. Og hun er glad for at barna hennes er fornuftige og takker nei til dette. Komisk da at hun selv har pakkekalender. Joda, vet hun fikk den billig, men det var jo dette med prinsipper da! Bruke sin tid på å snakke om viktige emner og gi råd for å få opp øynene til folk? og så viser det seg at hun slett ikke etterlever disse velmente rådene selv. Hvem er det hun snakker til, hvem vil hun overbevise? Hvem vil hun påvirke? Seg selv? Hørte også at hun formidlet at folk «mener for mye». Var nok kritikerne sine hun tenkte på da. Men hva med henne selv da? Hun mener jo selv så mye om mangt og uttaler seg, da må hun vel tåle at andre gjør ditto. Folk som muligens står for meningene sine også. Hun bør gå litt i seg selv og vise at det er hold i hva hun snakker om. Slik inkonsekvens hun viser, provoserer mange. Signerer 👍 4
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. desember 2021 #6058 Skrevet 21. desember 2021 Clara80 skrev (8 timer siden): Seriøst?? Det ække mulig...Var ikke alt av papirer hentet inn nå??? Det er vel akkurat de årene hvir papirer kunne hatt noe å si? Årene etter spiller jo ingen stor rolle, da det vil være umulig å påvise noen sammenheng mellom sykdom og barndom hvis det ikke finnes noe fra den tiden. Veldig spesielt. Veldig spesielt. Har hørt om disse papirene i mange mnd. Har jeg misforstått Stine? Juleferie står for døren. Kommunen fikk så hatten passet av deg, for at de faktisk tok seg 3 uker sommerferie. 8
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. desember 2021 #6059 Skrevet 21. desember 2021 Babyblue69 skrev (8 timer siden): Hun formidler også dessverre mye løgn. Derfor er det mange som har vansker med å tro på henne. Har null tillit etter å ha fulgt henne i lang tid. Leser her at det går i det samme sporet. Hun er Ingen god ambassadør for oss med samme type oppvekst. 21
Minipilla Skrevet 22. desember 2021 #6060 Skrevet 22. desember 2021 Facinerende at hun tror advokaten tar på seg å sitte med hennes sak i romjulen kun for å være god. Hun fakturere vel rundt et par tusen i timen så det smerter nok ikke advokaten så mye å jobbe i romjulen....slik de fleste som ikke har feriedager igjen må gjøre...det er tross alt helt vanlige arbeidsdager. Nå har jeg ikke fulgt henne så lenge og må innrømme at jeg skipper endel av snappene for døgnet har rett og slett ikke nok timer til å høre på alt hun lirer av seg - men så mye som hun holder på i løpet av dagen med husvask og ærender og alt mulig rart er det ikke rart at hun ikke greier jobbe noen prosent? Det er jo omtrent en fulltidsstilling å snappe så mye som hun gjør. Jeg har fulgt endel folk opp igjennom og INGEN kommer i nærheten til å snappe så mye av dagen sin som henne. Har hun ingen venner eller nære hun kan snakke med istede for å utlevere hvert sekund av døgnet på snap? At folk skal se henne lage middag fra start til oppvask er rimelig skremmende at hun tror finnes interessant. Og hvor mange snapper kan man bruke på å forklare enkle ting? Noen ganger når jeg skal spole meg kjapt igjennom for å komme ajour snakkes det om samme banale ting i det uendelig! Er det virkelig noen her som ser igjennom alt hun legger ut? 24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå