Babyblue69 Skrevet 19. desember 2021 #6021 Skrevet 19. desember 2021 EllaSays skrev (21 minutter siden): På grunn av alle selvmotsigelsene er det rett og slett vanskelig å forstå hva som er riktig og hva som ikke er det. Får vondt av henne, skjønner at hun har opplevd fæle ting, men hun må få hjelp til å håndtere dette. Oppførselen hennes er skremmende og hun fremstår ikke som et godt menneske, mer som en løgner. Akkurat sånn som det er nå, så kan ingen stole på henne. Det er som du skriver, at hun trenger hjelp. Mye hos henne virker spaltet. 13
FrkZ Skrevet 19. desember 2021 #6022 Skrevet 19. desember 2021 EllaSays skrev (30 minutter siden): På grunn av alle selvmotsigelsene er det rett og slett vanskelig å forstå hva som er riktig og hva som ikke er det. Får vondt av henne, skjønner at hun har opplevd fæle ting, men hun må få hjelp til å håndtere dette. Oppførselen hennes er skremmende og hun fremstår ikke som et godt menneske, mer som en løgner. Hun ødelegger for seg selv med all lyginga. Det vil ikke hjelpe henne i en eventuell rettssak mot kommunen… 18
Babyblue69 Skrevet 19. desember 2021 #6023 Skrevet 19. desember 2021 (endret) FrkZ skrev (48 minutter siden): Hun ødelegger for seg selv med all lyginga. Det vil ikke hjelpe henne i en eventuell rettssak mot . Å juge i en eventuelt rettssak, vil slå hardt tilbake på henne. Hvis det i tillegg kommer frem at hun er en person som ikke snakker sant, så vil det så tvil om hennes troverdighet. Endret 19. desember 2021 av Babyblue69 1
LinaHg Skrevet 19. desember 2021 #6024 Skrevet 19. desember 2021 (endret) Det begynner å bli vanskelig å tro på henne. Jeg tror på at hun har hatt en vond barndom altså. Men alt det andre, og mye rundt forklaringene/historiene hennes er også rare/forskjellige fra gang til gang. Skjønner at det er lett å utsette å lese igjennom og sende inn papirene, at det er vondt. Men hun klikka i sommer da BV skulle ha ferie og ikke fikk gått igjennom det før etter ferie. Hun har kun forståelse for seg selv og tar kun hensyn til egne følelser, ønsker og behov. Og siden hun sier at julen er belastende for henne, hvorfor begynne med disse papirene midt i jula og fem dager før julaften? Hun går hjemme hver eneste dag, men da hele familien er hjemme og har juleferie, nei da skal hun bruke en hel dag på å sitte med papirer. Jeg forstår at det er vondt og vanskelig å lese om seg selv i journaler når man har en tung bagasje. Jeg har også lest igjennom egne journaler som er fulle av vonde og forferdelige ting. Men måten hun repeterer det og snakker om det tydeliggjør bare enda mer at hun virkelig skulle tatt tak og fått hjelp. Man skal selvsagt ikke sammenligne saker og tenke at den ene er verre enn den andre. Men hun snakker om det hun har blitt utsatt for som om det er helt unikt, at ingen har hatt det så ille som henne, at ingen har blitt utsatt for så grove feil fra BV som hun etc. Og i tillegg hvordan hun ikke evner å se at far også hadde et ansvar her, som han definitivt ikke tok. Jeg er også veldig spent på den kampen hun sier hun skal kjempe for alle andre når hun er ferdig med egen sak…Hun sier hun vil bli vernepleier og jobbe innen rusomsorg. Forstår hun ikke da at hun kommer til å møte på en del mennesker som utsetter/har utsatt barna sine for omsorgssvikt grunnet egen sykdom og eget rusmisbruk? Hun evner jo ikke å se at hennes egen mor var syk.( Selv om det selvsagt ikke er en unnskylding for å utsette barn for omsorgssvikt). Man skal være veldig ferdig og ha bearbeidet egen bagasje før man begir seg ut i jobb med psykiatri/rus. Surver over at det har vært vanskelig å spare penger til advokat når man er ufør. Seriøst?! Men å bruke flere tusen i mnd på shopping er tydeligvis ikke noe problem med en uførinntekt. Jeg blir uvel av henne, og alt hun får seg til å si og gjøre. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 19. desember 2021 av Måne Rampelyset 34
Babyblue69 Skrevet 19. desember 2021 #6025 Skrevet 19. desember 2021 (endret) LinaHg skrev (1 time siden): Det begynner å bli vanskelig å tro på henne. Jeg tror på at hun har hatt en vond barndom altså. Men alt det andre, og mye rundt forklaringene/historiene hennes er også rare/forskjellige fra gang til gang. Skjønner at det er lett å utsette å lese igjennom og sende inn papirene, at det er vondt. Men hun klikka i sommer da BV skulle ha ferie og ikke fikk gått igjennom det før etter ferie. Hun har kun forståelse for seg selv og tar kun hensyn til egne følelser, ønsker og behov. Og siden hun sier at julen er belastende for henne, hvorfor begynne med disse papirene midt i jula og fem dager før julaften? Hun går hjemme hver eneste dag, men da hele familien er hjemme og har juleferie, nei da skal hun bruke en hel dag på å sitte med papirer. Jeg forstår at det er vondt og vanskelig å lese om seg selv i journaler når man har en tung bagasje. Jeg har også lest igjennom egne journaler som er fulle av vonde og forferdelige ting. Men måten hun repeterer det og snakker om det tydeliggjør bare enda mer at hun virkelig skulle tatt tak og fått hjelp. Man skal selvsagt ikke sammenligne saker og tenke at den ene er verre enn den andre. Men hun snakker om det hun har blitt utsatt for som om det er helt unikt, at ingen har hatt det så ille som henne, at ingen har blitt utsatt for så grove feil fra BV som hun etc. Og i tillegg hvordan hun ikke evner å se at far også hadde et ansvar her, som han definitivt ikke tok. Hun klarer heller ikke å se at å overse, himle med øya, nedprioritere, avvise etc, eget barn også er vondt og skadelig for et lite barn. Selv om hun har opplevd slike ting selv fra egen mor. Omtrent som om rene klær, middag på bordet og leker dekker alle behov, og er det viktigste. Jeg er også veldig spent på den kampen hun sier hun skal kjempe for alle andre når hun er ferdig med egen sak…Hun sier hun vil bli vernepleier og jobbe innen rusomsorg. Forstår hun ikke da at hun kommer til å møte på en del mennesker som utsetter/har utsatt barna sine for omsorgssvikt grunnet egen sykdom og eget rusmisbruk? Hun evner jo ikke å se at hennes egen mor var syk.( Selv om det selvsagt ikke er en unnskylding for å utsette barn for omsorgssvikt). Man skal være veldig ferdig og ha bearbeidet egen bagasje før man begir seg ut i jobb med psykiatri/rus. Surver over at det har vært vanskelig å spare penger til advokat når man er ufør. Seriøst?! Men å bruke flere tusen i mnd på shopping er tydeligvis ikke noe problem med en uførinntekt. Jeg blir uvel av henne, og alt hun får seg til å si og gjøre. Veldig godt skrevet. Hvordan du beskriver henne som person er det mange som støtter deg i. Jeg har skrevet tidligere at jeg tror faktisk hun er lik sin mor på mange områder. Det et først meg selv og så meg selv. Hun oppleves som en bortskjemt tenåring. Det at hun har 3 barn, gjør saken enda mere tragisk. Stakkars barn. Håper noen setter ned foten snart, selv om jeg ikke har noen tro på det. Dette er ei dame som juger og manipulerer for å få sympati og viljen sin. Ble helt uvel av henne jeg også. Endret 19. desember 2021 av Babyblue69 17
Babyblue69 Skrevet 19. desember 2021 #6026 Skrevet 19. desember 2021 Babyblue69 skrev (26 minutter siden): Veldig godt skrevet. Hvordan du beskriver henne som person er det mange som støtter deg i. Jeg har skrevet tidligere at jeg tror faktisk hun er lik sin mor på mange områder. Det et først meg selv og så meg selv. Hun oppleves som en bortskjemt tenåring. Det at hun har 3 barn, gjør saken enda mere tragisk. Stakkars barn. Håper noen setter ned foten snart, selv om jeg ikke har noen tro på det. Dette er ei dame som juger og manipulerer for å få sympati og viljen sin. Ble helt uvel av henne jeg også.
LinaHg Skrevet 19. desember 2021 #6027 Skrevet 19. desember 2021 (endret) For all del, jeg føler med den syke delen av Stine, som hun ikke ser selv. Det er ikke uvanlig at barn som har blitt utsatt for omsorgssvikt streber etter en form for samme oppmerksomhet og sympati som voksen. Men jeg syns likevel det er rart at hun ikke skjønner selv at terapi hadde vært nyttig for henne. Hun snakker selv om senskader etter barndommen, hvor belastende det har vært/er både fysisk og psykisk, hun snakker om sykdom som om hun skulle hatt en doktorgrad. Da er det litte grann pussig at hun kommer med utsagt som at psykolog er for tapere. Jeg skal ærlig si at jeg av og til undres på om hun samler på diagnoser mest for egen vinning mtp BV saken. At hun er syk er det ingen tvil om. Men med andre diagnoser enn hun selv kaster om seg. Skal ikke uttale meg her om hvilke diagnoser jeg tror hun har men.. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 19. desember 2021 av Måne Rampelyset 20
Måne Rampelyset Skrevet 19. desember 2021 #6028 Skrevet 19. desember 2021 Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Måne, admin.
Gresshoppa Skrevet 20. desember 2021 #6029 Skrevet 20. desember 2021 Mange år siden hun sluttet med hjemmefarging.. Så når frisørvenninnen (som ikke jobber som frisør engang) farger håret hennes med farge kjøpt på Vita eller Europris, så er ikke dette hjemmefarging…? Ååkeiiii…🤦🏼♀️ 31
LinaHg Skrevet 20. desember 2021 #6030 Skrevet 20. desember 2021 Gresshoppa skrev (3 timer siden): Mange år siden hun sluttet med hjemmefarging.. Så når frisørvenninnen (som ikke jobber som frisør engang) farger håret hennes med farge kjøpt på Vita eller Europris, så er ikke dette hjemmefarging…? Ååkeiiii…🤦🏼♀️ Det begynner jo faktisk å gå på psyken løs og gå rundt å ha grønt hår og ikke være fornøyd sa hun så🤦🏼♀️😂 16
EllaSays Skrevet 20. desember 2021 #6031 Skrevet 20. desember 2021 LinaHg skrev (36 minutter siden): Det begynner jo faktisk å gå på psyken løs og gå rundt å ha grønt hår og ikke være fornøyd sa hun så🤦🏼♀️😂 Skulle til å kommentere det jeg også. Når det er å slite mentalt å ha litt grønnskjær i håret, da lurer jeg jo på hvor dypt alt stikker. For en tåpelig kommentar når hun snakker om å ha psykiatriske diagnoser, blande håret inn liksom. 27
FrkZ Skrevet 20. desember 2021 #6032 Skrevet 20. desember 2021 (endret) EllaSays skrev (2 timer siden): Skulle til å kommentere det jeg også. Når det er å slite mentalt å ha litt grønnskjær i håret, da lurer jeg jo på hvor dypt alt stikker. For en tåpelig kommentar når hun snakker om å ha psykiatriske diagnoser, blande håret inn liksom. Hun er ikke akkurat kjent for å underdrive😂 Endret 20. desember 2021 av FrkZ 6
Tulltulla Skrevet 20. desember 2021 #6033 Skrevet 20. desember 2021 Godt gjort Stine.., Å mye kontakt har du hatt med denne fantastiske advokaten din, når du ikke veit hvor hun holder til. Eller er det skuespiller yrket som slår til? 19
Anneisabell Skrevet 20. desember 2021 #6034 Skrevet 20. desember 2021 Ganske gøy å følge med på skuespilleren innimellom.. 6
Flettfrid Skrevet 20. desember 2021 #6035 Skrevet 20. desember 2021 Det andre pleddet hun hadde strikket/med gråfarger, mener det er ett av babypleddene etter minste sønnen som hun viste frem for noen uker siden? 🤔🙄 7
Måne Rampelyset Skrevet 20. desember 2021 #6036 Skrevet 20. desember 2021 Tråden er ryddet for persondebatt. Spørsmål knyttet til regelverket for Kvinneguiden eller kritikk av moderator kan rettes til Ris og Ros og vil ikke bli besvart her. Måne, admin. 1
SnippSnappSnute2 Skrevet 20. desember 2021 #6037 Skrevet 20. desember 2021 Flettfrid skrev (51 minutter siden): Det andre pleddet hun hadde strikket/med gråfarger, mener det er ett av babypleddene etter minste sønnen som hun viste frem for noen uker siden? 🤔🙄 Har ventet på den. Ikke overasket! 6
LinaHg Skrevet 21. desember 2021 #6038 Skrevet 21. desember 2021 For hver nye vondt/diagnose, så sier hun først at det plutselig kom, at hun ikke vet hva det kan være osv. Dagen etter sier hun at hun har opplevd det/hatt det mange ganger før. Det er heller ikke uvanlig å kjenne på vonde følelser i jula, det er det mange som gjør. Både vanskelige følelser, savn, stress, press, minner. Hvor mange ganger skal hun snakke om hvor vanskelig jula er for henne? Skjønner at det har vært vanskelige juletider for henne og at det selvsagt er vondt med en mor som var rusa i jula. Men hun sier jo at hun som oftest var hos faren på julaften og at det var både ribbe og gaver. Ikke det at det veier opp for alt, men likevel så har hun hatt en julekveld i trygge omgivelser hos far. At han overlot Stine til moren i førjulstid og romjul, står virkelig på han, ikke BV. I hvert fall når mor og far har brutt avtaler BV laget og ordnet private avtaler i stedet. Bærer seg over at det er stress for henne med gaver, julekalender, baking, juleverksted, pynting osv. Jada, jula er stress, men hun har tross alt en mann, hun er absolutt ikke alene om hverken juleforberedelser, barna eller andre ting. De har også økonomi til å stelle i stand alt dette. Det finnes nok av folk som hverken har familie eller økonomi til noe av dette. Vær litt takknemlig og sett pris på alt du har og får til og får i jula. Hun går på repeat om alt som er negativt, vondt og slitsomt. 34
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. desember 2021 #6039 Skrevet 21. desember 2021 LinaHg skrev (4 minutter siden): For hver nye vondt/diagnose, så sier hun først at det plutselig kom, at hun ikke vet hva det kan være osv. Dagen etter sier hun at hun har opplevd det/hatt det mange ganger før. Det er heller ikke uvanlig å kjenne på vonde følelser i jula, det er det mange som gjør. Både vanskelige følelser, savn, stress, press, minner. Hvor mange ganger skal hun snakke om hvor vanskelig jula er for henne? Skjønner at det har vært vanskelige juletider for henne og at det selvsagt er vondt med en mor som var rusa i jula. Men hun sier jo at hun som oftest var hos faren på julaften og at det var både ribbe og gaver. Ikke det at det veier opp for alt, men likevel så har hun hatt en julekveld i trygge omgivelser hos far. At han overlot Stine til moren i førjulstid og romjul, står virkelig på han, ikke BV. I hvert fall når mor og far har brutt avtaler BV laget og ordnet private avtaler i stedet. Bærer seg over at det er stress for henne med gaver, julekalender, baking, juleverksted, pynting osv. Jada, jula er stress, men hun har tross alt en mann, hun er absolutt ikke alene om hverken juleforberedelser, barna eller andre ting. De har også økonomi til å stelle i stand alt dette. Det finnes nok av folk som hverken har familie eller økonomi til noe av dette. Vær litt takknemlig og sett pris på alt du har og får til og får i jula. Hun går på repeat om alt som er negativt, vondt og slitsomt. Godt skrevet🙏. 5
Linye Skrevet 21. desember 2021 #6040 Skrevet 21. desember 2021 16 minutter siden, LinaHg said: For hver nye vondt/diagnose, så sier hun først at det plutselig kom, at hun ikke vet hva det kan være osv. Dagen etter sier hun at hun har opplevd det/hatt det mange ganger før. Det er heller ikke uvanlig å kjenne på vonde følelser i jula, det er det mange som gjør. Både vanskelige følelser, savn, stress, press, minner. Hvor mange ganger skal hun snakke om hvor vanskelig jula er for henne? Skjønner at det har vært vanskelige juletider for henne og at det selvsagt er vondt med en mor som var rusa i jula. Men hun sier jo at hun som oftest var hos faren på julaften og at det var både ribbe og gaver. Ikke det at det veier opp for alt, men likevel så har hun hatt en julekveld i trygge omgivelser hos far. At han overlot Stine til moren i førjulstid og romjul, står virkelig på han, ikke BV. I hvert fall når mor og far har brutt avtaler BV laget og ordnet private avtaler i stedet. Bærer seg over at det er stress for henne med gaver, julekalender, baking, juleverksted, pynting osv. Jada, jula er stress, men hun har tross alt en mann, hun er absolutt ikke alene om hverken juleforberedelser, barna eller andre ting. De har også økonomi til å stelle i stand alt dette. Det finnes nok av folk som hverken har familie eller økonomi til noe av dette. Vær litt takknemlig og sett pris på alt du har og får til og får i jula. Hun går på repeat om alt som er negativt, vondt og slitsomt. Signerer. Veldig bra skrevet. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå