Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Babyblue69 skrev (1 time siden):

De som ønsker seg diagnoser, leser seg opp. De kan symptomer og fremmedord som en lege kan det. Skummelt, men de blir gjennomskuet av helsevesenet til slutt. Det blir brukt mye unødvendig tid, penger og ressurser på disse menneskene. Den rette hjelpen et psykoterapi. 

Klapper for den🙏

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FrkZ skrev (4 timer siden):

Er kanskje en del klor i vannet deres. Hun vasker jo håret hver dag😵Det sliter. Og isllefall hvis hun bruker utørkende fudge shampo ofte. I tillegg bruker hun rettetang ofte. Ikke rart hun har tynt, grønt hår😵😵

De er å bader hver søndag i klorvann, derav grønt hår. Fudge tørker fremdeles ut håret. Som «lilla-shampo» anbefaler jeg Maria Nila.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Umami skrev (15 minutter siden):

De er å bader hver søndag i klorvann, derav grønt hår. Fudge tørker fremdeles ut håret. Som «lilla-shampo» anbefaler jeg Maria Nila.

Har aldri sett at hun har badet. Har kun fått med meg at hun sitter med strikketøy eller at hun går rundt bassengkanten for å filme gutta som bader. Hun hadde helt sikkert snappet fra bassenget om hun også hadde vert uti. Alt skal jo synes frem! 

Endret av Veranda
  • Liker 12
Skrevet
Umami skrev (51 minutter siden):

Tror ikke hun bader😅

• Liker 1
Skrevet

Hun har jo nevnt at hun har vært uti bassenget de fleste gangene de har vært der. Men hun bader ikke like lenge som de andre. Kan jo ikke være for lenge vekke fra tlf! 😏

• Liker 4
Skrevet
Babyblue69 skrev (4 timer siden):

De som ønsker seg diagnoser, leser seg opp. De kan symptomer og fremmedord som en lege kan det. Skummelt, men de blir gjennomskuet av helsevesenet til slutt. Det blir brukt mye unødvendig tid, penger og ressurser på disse menneskene. Den rette hjelpen et psykoterapi. 

Eller kognitiv adferdsterapi. Der man lærer å endre negative tankemønstre, drite i det man ikke får gjort noe med, og heller endre det man kan gjøre noe med, for å få et bedre, mer lykkelig liv. 

• Liker 6
Skrevet
Anemonen skrev (3 minutter siden):

Eller kognitiv adferdsterapi. Der man lærer å endre negative tankemønstre, drite i det man ikke får gjort noe med, og heller endre det man kan gjøre noe med, for å få et bedre, mer lykkelig liv. 

Ikke så lett for henne tror jeg. Hun har et forvridd virkelighetsbilde. 

• Liker 2
Gjest Isadora2
Skrevet
Frøken_fjong1 skrev (1 time siden):

Hun har jo nevnt at hun har vært uti bassenget de fleste gangene de har vært der. Men hun bader ikke like lenge som de andre. Kan jo ikke være for lenge vekke fra tlf! 😏

Slik har jeg også oppfatteret henne. Men vil ikke tro hu blir særlig våt i håret... for hun legger jo FULL SMINKE  før de drar til bassenget🙈

Skrevet
Babyblue69 skrev (1 time siden):

Ikke så lett for henne tror jeg. Hun har et forvridd virkelighetsbilde. 

Ja, viktig med selvinnsikt for å få utbytte av kognitiv terapi. Man må ønske å bli bedre, og jobbe aktivt mot det. 

• Liker 5
Skrevet
Umami skrev (4 timer siden):

Da skal jeg teste den fra Maria Nila! 🤩 Har brukt sånn hårkur med farge i det merket, jeg mener å huske jeg var fornøyd med den ihvertfall! 😊

Skrevet

Ennå ikke fått gått gjennom alle papitene og sendt papirene/lege journalene til advoksten nei. Skulle fikset dette i 3-4 mnd nå. 

Det er dama som sto å kjeftet, hengte ut navngitte ansatte i BV/kommunen før sommerferien. For at de ville ha frist til etter sommerferien med å besvare brev/begjæringer sendt fra Stines advokat, for at enkelte ansatte skulle gå ut i ferie. Hvem var de som trodde at deres sommerferie var viktigere enn hennes sak!!

Så har hun nå trenert saken i flere mnd selv 🙄🙈

• Liker 23
Skrevet
Anemonen skrev (6 timer siden):

Kognitiv terapi er ikke anbefalt for komplekse traumelidelser..

• Liker 2
Skrevet

Så nettopp den dating reelsen hennes på snap. Uten lyd. Anbefales. Det ble bare komisk å se alt hun gjør seg til uten lyden.😂😂😂  Skjemmer seg altså så ut.. 

• Liker 9
Skrevet
Gjenferdet skrev (2 timer siden):

Kognitiv terapi er ikke anbefalt for komplekse traumelidelser..

Man kan alltid ha nytte av en eller annen form for kognitiv terapi. Trenger da ikke pirke i traumene. Men feks lære seg å snu negative tankemønstre om til positive. 

kognitiv terapi er jo inspirert av stoikere, som mener man på en mest mulig fornuftig måte må endre det som kan endres, og drite i det som ikke kan endres. For å leve lykkeligst mulig i nuet. 

Coaching, mentoring, mindfullness er alle en form for kognitiv terapi. Man må bare finne det som funker best for en selv. 

man skal selvfølgelig også bearbeide traumer, men jeg personlig mener alle kan ha godt av det. 

• Liker 4
Skrevet
Anemonen skrev (6 minutter siden):

Man kan alltid ha nytte av en eller annen form for kognitiv terapi. Trenger da ikke pirke i traumene. Men feks lære seg å snu negative tankemønstre om til positive. 

kognitiv terapi er jo inspirert av stoikere, som mener man på en mest mulig fornuftig måte må endre det som kan endres, og drite i det som ikke kan endres. For å leve lykkeligst mulig i nuet. 

Coaching, mentoring, mindfullness er alle en form for kognitiv terapi. Man må bare finne det som funker best for en selv. 

man skal selvfølgelig også bearbeide traumer, men jeg personlig mener alle kan ha godt av det. 

Du mener at alle kan ha godt av det? Jeg har vært innlagt på avdeling for traumelidelser på Modum Bad, og ulike behandlingsformer var noe behandlerne tok opp. Kognitiv terapi henvender seg til hodet (tenkehjernen). Den delen av hjernen som styrer fornuft og rasjonalitet. Problemet er at når man er trigget så stenges broen mellom tenkehjernen og de to andre hjernene (reptilhjernen og følelseshjernen). Det nytter dermed ikke med en terapiform som bare henvender seg til tenkehjernen, når mennesket er så traumatisert at reptilhjernen og følelseshjernen er koblet ut. Kort forklart: Kognitiv terapi retter seg mot tenkehjernen. Denne terapiformen starter «fra toppen». Traumeterapi henvender seg til reptilhjernen og følelseshjernen. Den starter «fra bunnen», og integrerer de andre hjernehalvdelene. Hvis man ikke har med reptilhjernen og følelseshjernen, vil man ikke få noe samsvar mellom tanke/fornuft og følelse/kroppslig fornemmelse når man kun henvender seg til tenkehjernen, logisk nok. Derfor er i stor grad kognitiv terapi frarådet mot barndomstraumer.

• Liker 11
Skrevet

Akkurat hva slags behandling Stine trenger/hadde hatt nytte av, er ikke godt å si. Men at hun burde fått hjelp og behandling er det ingen tvil om. Det finnes også ulike former for kognitiv terapi, hvor noen av de retter seg mot PTSD. Men jeg er ingen psykolog, så skal ikke uttale meg bastant om dette. Poenget til mange her er i hvert fall at hun burde ta initiativ eller takke ja til hjelp og terapi. Men jeg tror ikke hun selv ser hvor skakkjørt mye av egen oppførsel, adferd og tankegang er. Men rart hun er så lite bevisst og reflekterende mtp egen oppvekst. Jeg har hatt en veldig kronglete oppvekst, kan ha utfordringer med emosjonell nærhet, tidvis lite kontakt med eget følelsesliv, hadde en fraværende og narkoman pappa som har preget meg på mange måter. Jeg er ekstremt bevisst på dette mtp på egne barn. Ba om ekstra oppfølging av fastlege og psykolog under og en stund etter graviditeten. Hun som er såå opptatt av egne sykdommer og prater om mange av de som om hun er ekspert, burde gidde å bruke litt energi på å sette seg inn i hvordan hennes egne traumer og adferd påvirker de som står henne nærmest også.

• Liker 23
Skrevet
LinaHg skrev (2 timer siden):

Akkurat hva slags behandling Stine trenger/hadde hatt nytte av, er ikke godt å si. Men at hun burde fått hjelp og behandling er det ingen tvil om. Det finnes også ulike former for kognitiv terapi, hvor noen av de retter seg mot PTSD. Men jeg er ingen psykolog, så skal ikke uttale meg bastant om dette. Poenget til mange her er i hvert fall at hun burde ta initiativ eller takke ja til hjelp og terapi. Men jeg tror ikke hun selv ser hvor skakkjørt mye av egen oppførsel, adferd og tankegang er. Men rart hun er så lite bevisst og reflekterende mtp egen oppvekst. Jeg har hatt en veldig kronglete oppvekst, kan ha utfordringer med emosjonell nærhet, tidvis lite kontakt med eget følelsesliv, hadde en fraværende og narkoman pappa som har preget meg på mange måter. Jeg er ekstremt bevisst på dette mtp på egne barn. Ba om ekstra oppfølging av fastlege og psykolog under og en stund etter graviditeten. Hun som er såå opptatt av egne sykdommer og prater om mange av de som om hun er ekspert, burde gidde å bruke litt energi på å sette seg inn i hvordan hennes egne traumer og adferd påvirker de som står henne nærmest også.

Godt sagt🙏

• Liker 3
Skrevet
Gjenferdet skrev (8 timer siden):

Du mener at alle kan ha godt av det? Jeg har vært innlagt på avdeling for traumelidelser på Modum Bad, og ulike behandlingsformer var noe behandlerne tok opp. Kognitiv terapi henvender seg til hodet (tenkehjernen). Den delen av hjernen som styrer fornuft og rasjonalitet. Problemet er at når man er trigget så stenges broen mellom tenkehjernen og de to andre hjernene (reptilhjernen og følelseshjernen). Det nytter dermed ikke med en terapiform som bare henvender seg til tenkehjernen, når mennesket er så traumatisert at reptilhjernen og følelseshjernen er koblet ut. Kort forklart: Kognitiv terapi retter seg mot tenkehjernen. Denne terapiformen starter «fra toppen». Traumeterapi henvender seg til reptilhjernen og følelseshjernen. Den starter «fra bunnen», og integrerer de andre hjernehalvdelene. Hvis man ikke har med reptilhjernen og følelseshjernen, vil man ikke få noe samsvar mellom tanke/fornuft og følelse/kroppslig fornemmelse når man kun henvender seg til tenkehjernen, logisk nok. Derfor er i stor grad kognitiv terapi frarådet mot barndomstraumer.

Jeg er enig med deg. Akkurat i det scenarioet du beskriver må man bearbeide for å komme seg videre. 

Det kan være at jeg er litt for glad i Ellis og Beck, (fedrene til moderne kognitiv terapi).  Men kognitiv terapi kan være så mangt. 

I din situasjon, selv om du ikke skal gå for en hardcore kognitiv terapi for å bearbeide traumet, så kan feks det å bruke meditasjon, mindfullness, positive tanker hjelpe med forbedre hverdagen her og nå. 

Mange, spesielt de som har opplevd traumer, har negative tanker om seg selv. Så annen type terapi for å bearbeide traumer, kognitive former for selvhjelp til å snu negative hverdagslige tanker. 

Og det at du klarer å selv forstå forskjellen mellom de ulike typer traumebehandling og hva som funker best for deg er jo også veldig stoisk. 

Høres ut som du er i gang og får hjelp. Håper du får nytte av terapien, og du blir bedre. ❤️ 

Life sucks og er urettferdig. Så er det opptil oss selv hva vi skal gjøre med det videre.  

• Liker 8
Skrevet

Dronninga av selvmotsigelser 

Stine : jeg har aldri hatt selvmordstanker 

også Stine halvt minutt etterpå:var så langt neda at jeg ikke så noen vei ut av det . Hver gang   jeg møtte lastebil tenkte jeg , nå har du muligheten til bare å bli ferdig . 

barndommen hennes er tragisk å det burde selvfølgelig gjort noe for at hun ikke skulle bli hos moren . Men der sitter hun å dveler og syns synd på seg selv. Hun vil ikke ut av offerrollen. 

• Liker 28
Skrevet

På grunn av alle selvmotsigelsene er det rett og slett vanskelig å forstå hva som er riktig og hva som ikke er det. 

Får vondt av henne, skjønner at hun har opplevd fæle ting, men hun må få hjelp til å håndtere dette. Oppførselen hennes er skremmende og hun fremstår ikke som et godt menneske, mer som en løgner. 

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...