Veranda Skrevet 20. november 2021 #5361 Skrevet 20. november 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Hun er 37. Ok. Trodde hun var mye eldre.. 6
Nussepus Skrevet 21. november 2021 #5362 Skrevet 21. november 2021 Å gud bedre. Get over den jævla pakka. Er det mulig. Det er noen helt upersonlige klær. Ingen arvesmykker eller noe som viktig som ble forsinket. Stakkars unge som må vokse opp med en mor som er totalt fraværende. 18
Litjepiiia Skrevet 21. november 2021 #5363 Skrevet 21. november 2021 Nussepus skrev (40 minutter siden): Å gud bedre. Get over den jævla pakka. Er det mulig. Det er noen helt upersonlige klær. Ingen arvesmykker eller noe som viktig som ble forsinket. Stakkars unge som må vokse opp med en mor som er totalt fraværende. Enig, for et styr 🤯 Hun ser vel ikke selv hva hun utsetter ungen(e) for, stakkars gutta 😓 8
NiceOrNothing Skrevet 21. november 2021 #5364 Skrevet 21. november 2021 SnippSnappSnute2 skrev (4 timer siden): Vi kan mene å tenke om akkurat dette tema. Det er mye man etter hvert reagerer på ja. Dette vil kanskje bli et tema i saken. Hvis jeg har skjønt rett var faren hennes nærmest pårørende han viste om morens misbruk og var første hånda informasjon. Stine har garantert mye sinne og sorg i forhold til moren og faren. Vi som har opplevd omsorgssvikt, vet at dette er en vanskelig situasjon å stå I. Veldig trist hun ikke ønsker å ta imot profesjonell hjelp. Mener det hadde gagnet hennes helsessituasjon, samt saken hennes. Ja, det er jo helt innlysende at hun skulle hatt hjelp. Virker som hun bruker snap som quick -fix / trøst /dop. Den oppmerksomheten hun ikke fikk i barndommen , får hun i massevis nå. Hadde hun bare brukt LITT av snap -tiden hos psykolog . d ville hjulpet saken hennes at hun tok imot hjelp .En ting er å bevise skadeomfanget oppvekst har hatt ( for det må hun i en rettsak ) Noe annet er egen vilje til å begrense/reparere skadene . Å gå videre i livet sitt . Det virker for meg som at hun trives i offerrollen . Klamrer seg fast i den. 18
Gjest Heeipådeg Skrevet 21. november 2021 #5365 Skrevet 21. november 2021 Stine sier hu er blitt skeptisk til postnord/post i butikk etter dette med pakka. Men stod ikke hu før helga og åpnet en pakke ifra lager 157? Eller har jeg noe dèja vu på gang? .
Silva Pluvialis Skrevet 21. november 2021 #5366 Skrevet 21. november 2021 Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å mistro folk som forteller at de har diagnoser, men etterhvert er det ekstremt hvor mange diagnoser Stine har snakket om. - Fibromyalgi - Nervesmerter - Leddgikt (?) - Migrene - Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låst nakke - IBS - Hull i lungen (neumotorax) - Hull i hjertet - Utmattelse, fatigue/ME - Byller, hudsykdom - Endometriose - PTSD - Angst / sosial angst - OCD - Tilpasningsforstyrrelse /personlighetsforstyrrelse Har jeg glemt noen? 18
LinaHg Skrevet 21. november 2021 #5367 Skrevet 21. november 2021 Gjenferdet skrev (6 timer siden): Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å mistro folk som forteller at de har diagnoser, men etterhvert er det ekstremt hvor mange diagnoser Stine har snakket om. - Fibromyalgi - Nervesmerter - Leddgikt (?) - Migrene - Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låst nakke - IBS - Hull i lungen (neumotorax) - Hull i hjertet - Utmattelse, fatigue/ME - Byller, hudsykdom - Endometriose - PTSD - Angst / sosial angst - OCD - Tilpasningsforstyrrelse /personlighetsforstyrrelse Har jeg glemt noen? Søvnproblemer har hun også. Ikke det at det i seg selv er en diagnose, men hun har jo alle vondter og plager som finnes snart. Dagene dreier seg i stor grad om å spekulerer i nye diagnoser og vondter. Vet at dette kan ha noe med barndom og et behov for en sympati/omsorg hun ikke fikk som barn. Og det er selvsagt trist. Men samtidig så er det rart at hun ikke er interessert i å motta hjelp/behandling for psyken. Tror ikke hun selv innser hvor psyk hun kanskje er, men hun som snakker så mye om psykiske diagnoser, symptomer osv, burde skjønne at det er lurt å få hjelp. 11
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. november 2021 #5368 Skrevet 21. november 2021 NiceOrNothing skrev (7 timer siden): Ja, det er jo helt innlysende at hun skulle hatt hjelp. Virker som hun bruker snap som quick -fix / trøst /dop. Den oppmerksomheten hun ikke fikk i barndommen , får hun i massevis nå. Hadde hun bare brukt LITT av snap -tiden hos psykolog . d ville hjulpet saken hennes at hun tok imot hjelp .En ting er å bevise skadeomfanget oppvekst har hatt ( for det må hun i en rettsak ) Noe annet er egen vilje til å begrense/reparere skadene . Å gå videre i livet sitt . Det virker for meg som at hun trives i offerrollen . Klamrer seg fast i den. Det er mange typer rus. Det kan bli en rus å få så mye oppmerksomhet. Hun blir mer og mer på sosiale medier. Vi er i 2021 og mye hjelp å få der ute. Kanskje hun ser at hun er på feil spor en dag. Snap er nok ikke rett terapi. 7
Clara80 Skrevet 21. november 2021 #5369 Skrevet 21. november 2021 Går hun ikke i noen form for terapi eller psykiatrisk behandling??? 5
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. november 2021 #5370 Skrevet 21. november 2021 Heeipådeg skrev (7 timer siden): Stine sier hu er blitt skeptisk til postnord/post i butikk etter dette med pakka. Men stod ikke hu før helga og åpnet en pakke ifra lager 157? Eller har jeg noe dèja vu på gang? . Hun åpnet en pakke fra 157 før helgen. 3
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. november 2021 #5371 Skrevet 21. november 2021 Clara80 skrev (5 minutter siden): Går hun ikke i noen form for terapi eller psykiatrisk behandling??? Det gjør hun ikke nå. Hun har dårlig erfaring og sier det er for tapere. Mye dårlig erfaring med mangt å mye som vi har hørt detaljert og mye om. Vi har kun hørt hennes versjon. 17
Clara80 Skrevet 21. november 2021 #5372 Skrevet 21. november 2021 NiceOrNothing skrev (7 timer siden): Ja, det er jo helt innlysende at hun skulle hatt hjelp. Virker som hun bruker snap som quick -fix / trøst /dop. Den oppmerksomheten hun ikke fikk i barndommen , får hun i massevis nå. Hadde hun bare brukt LITT av snap -tiden hos psykolog . d ville hjulpet saken hennes at hun tok imot hjelp .En ting er å bevise skadeomfanget oppvekst har hatt ( for det må hun i en rettsak ) Noe annet er egen vilje til å begrense/reparere skadene . Å gå videre i livet sitt . Det virker for meg som at hun trives i offerrollen . Klamrer seg fast i den. Her er du inne på et viktig poeng. Hun vil nok helt sikkert si at hun har gått videre med livet sitt, ved å skape familie og hjem f.eks. Og hun vil jo sikkert si at hun har gjort det hun kan for å prøve seg i arbeidslivet og mottar den behandlingen hun trenger fra fastlege/spesialister. Gjøre et poeng ut av at hun kunne jo ligget i rennesteinen med store rusproblemer osv. Tilsynelatende er hun jo en person som har klart seg ganske bra. Å ikke være i stand til å ha en vanlig jobb, er det imidlertid nok til å kunne kreve erstatning? Jeg har vanskelig for å se hva hun kunne dratt frem i en rettsak son er av stor betydning. Alle disse "diffuse" diagnosene, er det nok? Det virker jo som denne saken mot kommunen egentlig blir mindre og mindre viktig for henne..? At hun nå tilsynelatende har funnet sin greie her i livet, med masse følgere og oppmerksomhet, det ser ut til å fylle mange av hennes behov. Så lenge folk vil se henne danse foran speilet på badet og prate om ingenting, så er vel det nok for henne da. Man skal være ganske selvsentrert for å kunne rettferdiggjøre er slikt oppmerksomhetsbehov...jeg blir direkte flau av å tenke på å skulle gjort noe lignende selv. Hva hadde kolleger sagt? Venner? Familie?? Mulig det er lettere å leve sånn når man ikke har en jobb og et normalt sosialt nettverk? 19
Konfliktsky Skrevet 21. november 2021 #5373 Skrevet 21. november 2021 Gjenferdet skrev (7 timer siden): Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å mistro folk som forteller at de har diagnoser, men etterhvert er det ekstremt hvor mange diagnoser Stine har snakket om. - Fibromyalgi - Nervesmerter - Leddgikt (?) - Migrene - Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låst nakke - IBS - Hull i lungen (neumotorax) - Hull i hjertet - Utmattelse, fatigue/ME - Byller, hudsykdom - Endometriose - PTSD - Angst / sosial angst - OCD - Tilpasningsforstyrrelse /personlighetsforstyrrelse Har jeg glemt noen? Hun tror også hun har søvnparalyse 🤔 7
Heahea1 Skrevet 21. november 2021 #5374 Skrevet 21. november 2021 Gjenferdet skrev (8 timer siden): Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å mistro folk som forteller at de har diagnoser, men etterhvert er det ekstremt hvor mange diagnoser Stine har snakket om. - Fibromyalgi - Nervesmerter - Leddgikt (?) - Migrene - Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låst nakke - IBS - Hull i lungen (neumotorax) - Hull i hjertet - Utmattelse, fatigue/ME - Byller, hudsykdom - Endometriose - PTSD - Angst / sosial angst - OCD - Tilpasningsforstyrrelse /personlighetsforstyrrelse Har jeg glemt noen? «Snill pike syndrom» 6
NiceOrNothing Skrevet 21. november 2021 #5375 Skrevet 21. november 2021 SnippSnappSnute2 skrev (1 time siden): Det gjør hun ikke nå. Hun har dårlig erfaring og sier det er for tapere. Mye dårlig erfaring med mangt å mye som vi har hørt detaljert og mye om. Vi har kun hørt hennes versjon. Det er ganske dømmende av henne å si behandling er for tapere . Jeg mener motsatt . Behandling er for de som ønsker ta tak i ting , reparere , gå videre . Min traumebehandler kalte det å «rydde i ryggsekken « . Kvitte seg med ting ( gamle tankemønster ) man ikke trenger lenger , å lære seg å håndtere følelser på en mer konstruktiv måte . Å lære seg å fokusere på fremtid isteden for fortid . Jeg hadde ptsd å symptom på ME. Gikk i traumebehandling pluss på rehabilitering . Å er idag i 100% jobb å har minimalt m plager . Så d er faktisk mulig , hvis man VIL . Men ifølge henne er jeg altsa en taper 😂😂 23
SnippSnappSnute2 Skrevet 21. november 2021 #5376 Skrevet 21. november 2021 NiceOrNothing skrev (22 minutter siden): Det er ganske dømmende av henne å si behandling er for tapere . Jeg mener motsatt . Behandling er for de som ønsker ta tak i ting , reparere , gå videre . Min traumebehandler kalte det å «rydde i ryggsekken « . Kvitte seg med ting ( gamle tankemønster ) man ikke trenger lenger , å lære seg å håndtere følelser på en mer konstruktiv måte . Å lære seg å fokusere på fremtid isteden for fortid . Jeg hadde ptsd å symptom på ME. Gikk i traumebehandling pluss på rehabilitering . Å er idag i 100% jobb å har minimalt m plager . Så d er faktisk mulig , hvis man VIL . Men ifølge henne er jeg altsa en taper 😂😂 I følge henne er du, jeg og mange her tapere ja. Trist uttalelse hvis hun har unge følgere som tar alt hun sier seriøst. Det et veldig stigmatiserende og dømmende for oss som virkelig tar imot hjelp. Som hver dag jobber knall hardt for å fungere best mulig på best mulig måte. Som vil jobbe og ha et godt liv med familie og venner. Hun viser sider som er alt annet en greit. 10
Lillemor1982 Skrevet 21. november 2021 #5377 Skrevet 21. november 2021 Clara80 skrev (1 time siden): Her er du inne på et viktig poeng. Hun vil nok helt sikkert si at hun har gått videre med livet sitt, ved å skape familie og hjem f.eks. Og hun vil jo sikkert si at hun har gjort det hun kan for å prøve seg i arbeidslivet og mottar den behandlingen hun trenger fra fastlege/spesialister. Gjøre et poeng ut av at hun kunne jo ligget i rennesteinen med store rusproblemer osv. Tilsynelatende er hun jo en person som har klart seg ganske bra. Å ikke være i stand til å ha en vanlig jobb, er det imidlertid nok til å kunne kreve erstatning? Jeg har vanskelig for å se hva hun kunne dratt frem i en rettsak son er av stor betydning. Alle disse "diffuse" diagnosene, er det nok? Det virker jo som denne saken mot kommunen egentlig blir mindre og mindre viktig for henne..? At hun nå tilsynelatende har funnet sin greie her i livet, med masse følgere og oppmerksomhet, det ser ut til å fylle mange av hennes behov. Så lenge folk vil se henne danse foran speilet på badet og prate om ingenting, så er vel det nok for henne da. Man skal være ganske selvsentrert for å kunne rettferdiggjøre er slikt oppmerksomhetsbehov...jeg blir direkte flau av å tenke på å skulle gjort noe lignende selv. Hva hadde kolleger sagt? Venner? Familie?? Mulig det er lettere å leve sånn når man ikke har en jobb og et normalt sosialt nettverk? Tror ikke hun skal forvente seg så mye i erstatning, da ofrene i Alvdalsaken f.eks kun fikk noen hundre tusen. Men Stine forventer fler millioner. Herregud for et brødhue🤦♀️🤦♀️ Hun nevnte en gang at de ikke hadde mulighet til å kjøpe seg hus men må leie. Underforstått at en erstatning skal gå til hus. Hadde hun gjort som oss andre, spart penger og hatt et fornuftig forbruk så hadde de sikkert fått låne penger til hus de også 🤦♀️🤦♀️ 24
NiceOrNothing Skrevet 21. november 2021 #5378 Skrevet 21. november 2021 SnippSnappSnute2 skrev (Akkurat nå): I følge henne er du, jeg og mange her tapere ja. Trist uttalelse hvis hun har unge følgere som tar alt hun sier seriøst. Det et veldig stigmatiserende og dømmende for oss som virkelig tar imot hjelp. Som hver dag jobber knall hardt for å fungere best mulig på best mulig måte. Som vil jobbe og ha et godt liv med familie og venner. Hun viser sider som er alt annet en greit. Ja, det er litt «image -breaking» for henne som vil være så «snill og god» . At hun kaller folk i behandling for tapere. Jeg tar meg ikke nær av d altså . Tvert imot . Kan heller tenke meg at terapeuten(e) har sagt noe hun ikke liker / vil ta innover seg. For behandling handler i stor grad om din egen evne til å håndtere utfordringer / tanker / følelser . Andre kan man jo ikke forandre . 9
NiceOrNothing Skrevet 21. november 2021 #5379 Skrevet 21. november 2021 Lillemor1982 skrev (3 minutter siden): Tror ikke hun skal forvente seg så mye i erstatning, da ofrene i Alvdalsaken f.eks kun fikk noen hundre tusen. Men Stine forventer fler millioner. Herregud for et brødhue🤦♀️🤦♀️ Hun nevnte en gang at de ikke hadde mulighet til å kjøpe seg hus men må leie. Underforstått at en erstatning skal gå til hus. Hadde hun gjort som oss andre, spart penger og hatt et fornuftig forbruk så hadde de sikkert fått låne penger til hus de også 🤦♀️🤦♀️ Tror ikke hun får noen millionerstatning nei . Når man ser hvor lite de som er utsatt for vold / seksuelle overgrep får . Hun burde heller tenke over hvor heldig hun er , som har snill mann , flotte barn og et rimelig bra liv. Det er nok mange som lider mer enn henne . Mn takknemlighet har jeg nesten ikke hørt henne nevne , tror jeg 14
Babyblue69 Skrevet 21. november 2021 #5380 Skrevet 21. november 2021 (endret) NiceOrNothing skrev (54 minutter siden): Tror ikke hun får noen millionerstatning nei . Når man ser hvor lite de som er utsatt for vold / seksuelle overgrep får . Hun burde heller tenke over hvor heldig hun er , som har snill mann , flotte barn og et rimelig bra liv. Det er nok mange som lider mer enn henne . Mn takknemlighet har jeg nesten ikke hørt henne nevne , tror jeg Hun nevnte det flere ganger da jeg jeg fulgte henne. Sa hun hadde det bra osv… Fikk inntrykk av at hun mente at hun hadde det godt tross barndommen Endret 21. november 2021 av Babyblue69 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå