Peppervin Skrevet 19. november 2021 #5181 Skrevet 19. november 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Ikke jeg heller, av sikkerhetsmessige årsaker. Ikke jeg heller, svarer kun kjente nr🙂 Og det kan jo hende pakken ikke er åpnet heller! Altså, det er snart jul og mange handler mye på nett. Jeg vet selv at jeg ofte bare henter pakker og åpner de senere, fordi jeg er kronisk syk og faktisk ikke orker å åpner pakken akkurat når den er hentet. Da kan den bli liggende i bilen i uker før den blir åpnet…. 11
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2021 #5182 Skrevet 19. november 2021 Konfliktsky skrev (27 minutter siden): Det virker ikke som hun får erstatning før Coop eller postnord har fått svar fra hun damen som har fått pakken hennes 🤔 Derfor tror jeg hun vil politianmelde, hun er utålmodig på å få erstattet pakken. Hun har vel funnet noe mer hun skal shoppe så hun trenger pengene 😳 Jeg så gjennom snappen nå, og det virket litt mer forståelig etter å ha sett den. Hun som har mottatt pakken har ikke svart på 16 dager. Butikken kan heller ikke gi ut navn på vedkommende pga. personvern, og Stine får derfor ingen mulighet til å kontakte henne selv og avtale tid for å hente pakken. Eneste mulighet til å få navnet er gjennom politiet. Jeg skjønner at hun kontakter politiet, men ikke at hun anmelder. Får hun navnet kan hun vel bare kontakte personen selv og få pakken? 3
Gjest Polarpuma Skrevet 19. november 2021 #5183 Skrevet 19. november 2021 6 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg så gjennom snappen nå, og det virket litt mer forståelig etter å ha sett den. Hun som har mottatt pakken har ikke svart på 16 dager. Butikken kan heller ikke gi ut navn på vedkommende pga. personvern, og Stine får derfor ingen mulighet til å kontakte henne selv og avtale tid for å hente pakken. Eneste mulighet til å få navnet er gjennom politiet. Jeg skjønner at hun kontakter politiet, men ikke at hun anmelder. Får hun navnet kan hun vel bare kontakte personen selv og få pakken? Du skjønner at hun kontakter politiet? Det skjønner ikke jeg.
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2021 #5184 Skrevet 19. november 2021 Polarpuma skrev (2 minutter siden): Du skjønner at hun kontakter politiet? Det skjønner ikke jeg. Har hun fått pengene tilbake? Hvis hun ikke har fått pengene tilbake, vedkommende ikke svarer butikken, og butikken heller ikke kan gi ut navn, hvilke alternativer har hun? 2
Gjest Polarpuma Skrevet 19. november 2021 #5185 Skrevet 19. november 2021 Just now, Gjenferdet said: Har hun fått pengene tilbake? Hvis hun ikke har fått pengene tilbake, vedkommende ikke svarer butikken, og butikken heller ikke kan gi ut navn, hvilke alternativer har hun? Webshoppen, Coop eller Postnord vil gi henne erstatning. Det er ikke normalt at kunden selv skal erstatte fordi en leverandør har gjort feil.
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2021 #5186 Skrevet 19. november 2021 Polarpuma skrev (21 minutter siden): Webshoppen, Coop eller Postnord vil gi henne erstatning. Det er ikke normalt at kunden selv skal erstatte fordi en leverandør har gjort feil. Hvis hun får erstatning så bør jo problemet være ute av verden. Enig i det. 3
Agurk Skrevet 19. november 2021 #5187 Skrevet 19. november 2021 Politiet kommer ALDRI til å utlevere navnet til den damen som var uheldig å få med seg feil pakke. Altså hvem faen tror Stine at hun er?! 😨 17
Sharp75! Skrevet 19. november 2021 #5188 Skrevet 19. november 2021 Får man en pakke som ikke tilhører seg selv så tar man vel å leverer den tilbake til utleveringssted??? Normalt folkevett/oppdragelse/ærlighet ?? Jeg hadde allerede stusset når jeg hentet pakken, hvorfor det var 2, om jeg ikke hadde fått beskjed at den var delt opp i 2 pakker. Jeg hadde også blitt rimelig forbanna på den personen som har beholdt pakken. Og om et nummer ringer flere ganger, ja da sjekker man med 1880 hvem som har ringt...... Så å legge alt på Stine er å dra det laaaaaaaaangt. At hun gjør et stort nummer ut av det, hun om det, men det kunne vært løst mye tidligere hadde personen vært ærlig og gjort opp for seg. 8
Agurk Skrevet 19. november 2021 #5189 Skrevet 19. november 2021 (endret) Sharp75! skrev (18 minutter siden): Får man en pakke som ikke tilhører seg selv så tar man vel å leverer den tilbake til utleveringssted??? Normalt folkevett/oppdragelse/ærlighet ?? Jeg hadde allerede stusset når jeg hentet pakken, hvorfor det var 2, om jeg ikke hadde fått beskjed at den var delt opp i 2 pakker. Jeg hadde også blitt rimelig forbanna på den personen som har beholdt pakken. Og om et nummer ringer flere ganger, ja da sjekker man med 1880 hvem som har ringt...... Så å legge alt på Stine er å dra det laaaaaaaaangt. At hun gjør et stort nummer ut av det, hun om det, men det kunne vært løst mye tidligere hadde personen vært ærlig og gjort opp for seg. Jeg hadde aldri i verden blitt forbanna på den som hadde beholdt pakken. Hadde ikke tenkt tanken en gang. Hadde fått Coop/PostNord til å erstatte pakken og blitt ferdig med saken. Endret 19. november 2021 av Agurk 22
Flettfrid Skrevet 19. november 2021 #5190 Skrevet 19. november 2021 Jeg forsto det slik at Coop/posten/postnord ikke blir enige om hvem som skal erstatte pakke og at de ønsker å komme i kontakt med damen som mottok den. For å få den returnert slik at Stine kan få den og saken blir ute av verden. Hvis vedkommende som mottok pakken har Coop'en som nærbutikk, lager hun jo egentlig å problemer/ubehag for seg selv ved å ikke returnere den nå. 7
Agurk Skrevet 19. november 2021 #5191 Skrevet 19. november 2021 Flettfrid skrev (2 minutter siden): Jeg forsto det slik at Coop/posten/postnord ikke blir enige om hvem som skal erstatte pakke og at de ønsker å komme i kontakt med damen som mottok den. For å få den returnert slik at Stine kan få den og saken blir ute av verden. Hvis vedkommende som mottok pakken har Coop'en som nærbutikk, lager hun jo egentlig å problemer/ubehag for seg selv ved å ikke returnere den nå. Det er jo ikke dama som mottok pakken sin feil at Coop/postnord har utlevert feil pakke og at de ikke blir enige om hvem som skal betale erstatning 😅 Dette er en Ikke-sak. 17
Vintermåne Skrevet 19. november 2021 #5192 Skrevet 19. november 2021 Agurk skrev (13 minutter siden): Jeg hadde aldri i verden blitt forbanna på den som hadde beholdt pakken. Hadde ikke tenkt tanken en gang. Hadde fått Coop/PostNord til å erstatte pakken og blitt ferdig med saken. Enig!! 5
Sharp75! Skrevet 19. november 2021 #5193 Skrevet 19. november 2021 (endret) Agurk skrev (15 minutter siden): Jeg hadde aldri i verden blitt forbanna på den som hadde beholdt pakken. Hadde ikke tenkt tanken en gang. Hadde fått Coop/PostNord til å erstatte pakken og blitt ferdig med saken. Okidoki, det er iallefall ikke normalt å beholde en pakke man ikke er eier av Hadde du beholdt en pakke som ikke var din? 🤔 Endret 19. november 2021 av Sharp75! 3
Agurk Skrevet 19. november 2021 #5194 Skrevet 19. november 2021 Sharp75! skrev (Akkurat nå): Okidoki, det er iallefall ikke normalt å beholde en pakke man ikke er eier av Hadde beholdt en pakke som ikke var din? 🤔 Ikke «normalt» å levere ut feil pakker heller. Det juridiske ansvaret skal plasseres der det hører hjemme. Moral og etikk har ingen ting med det juridiske spørsmålet å gjøre. 8
Sharp75! Skrevet 19. november 2021 #5195 Skrevet 19. november 2021 Agurk skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke dama som mottok pakken sin feil at Coop/postnord har utlevert feil pakke og at de ikke blir enige om hvem som skal betale erstatning 😅 Dette er en Ikke-sak. Ærlighet varer lengst 😉 sak hadde vært løst hadde h*n som mottok pakke levert den tilbake 🤷♀️
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2021 #5196 Skrevet 19. november 2021 Sharp75! skrev (Akkurat nå): Ærlighet varer lengst 😉 sak hadde vært løst hadde h*n som mottok pakke levert den tilbake 🤷♀️ Enig, men ingen grunn til å anmelde uansett. 10
Sharp75! Skrevet 19. november 2021 #5197 Skrevet 19. november 2021 Agurk skrev (Akkurat nå): Ikke «normalt» å levere ut feil pakker heller. Det juridiske ansvaret skal plasseres der det hører hjemme. Moral og etikk har ingen ting med det juridiske spørsmålet å gjøre. Seriøst, feil skjer både her og der. Da håper jeg du aldri opplever det 1
Agurk Skrevet 19. november 2021 #5198 Skrevet 19. november 2021 Sharp75! skrev (Akkurat nå): Ærlighet varer lengst 😉 sak hadde vært løst hadde h*n som mottok pakke levert den tilbake 🤷♀️ Plasser ansvaret der det hører hjemme. Nok en gang henger Stine ut folk på åpen snapkanal, og du hiver deg på og forsvarer Stine. Kan være 1000 grunner for at damen ikke har fått levert tilbake pakken/svart på telefon. 18
Sharp75! Skrevet 19. november 2021 #5199 Skrevet 19. november 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Enig, men ingen grunn til å anmelde uansett. Det er jeg enig i 1
Agurk Skrevet 19. november 2021 #5200 Skrevet 19. november 2021 Sharp75! skrev (Akkurat nå): Seriøst, feil skjer både her og der. Da håper jeg du aldri opplever det Har opplevd feil mange ganger, og valgt å løse det på en helt annen måte enn Stine. Og det løste seg, uten at jeg trengte å henge ut folk eller involvere politi av den grunn. 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå