Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
coralgol skrev (16 minutter siden):

Det er mage tarm problemer, C er forstoppelse, går opptil 10 dager før jeg kommer meg på do. Magen eser virkelig ut, helt sprengt. 

Ibs-d vil si løs mage, og B, vil si variert 

Vet det er mage/tarm, har både ibd(crohns) og ibs selv, men har aldri hørt om benevnelsene etter ibs.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tessa12 skrev (4 minutter siden):

Vet det er mage/tarm, har både ibd(crohns) og ibs selv, men har aldri hørt om benevnelsene etter ibs.

Usikker på dette selv, men fastlegen nevnte C, spurte da på det samme som deg, da forklarte gan fort b, C, D. Veldig ubehagelig. 

• Liker 1
Skrevet
Hyfia skrev (3 timer siden):

NEI! Jeg har Cluster, Stine huker ikke av på en eneste boks av symptomer. Det er ikke det samme for at hun slenger it diagnoser i fleng. Hun må ikke holdes fysisk holdes nede hver natt av mannen sin for å ikke klore ut sitt eget øye, denge hode i veggen, forsøke å knekke sine egne hender, knuse jeksler med tang for å kjenne en annen smerte enn Clusteranfall. Eller legge seg ut i snøen i minusgrader midt på natt for at hun er desperat etter å kjenne noe annet enn anfallet. Cluster forløper likt hos alle, den eneste forskjellen er klokkeslettet det kommer på, eller antall anfall. Hun har ikke lydisolert soverommet sitt så barna hennes ikke skal høre hyling, skriking, sparking i vegger, desperate rop om hjelp, og en utslitt samboer som har brukt rå muskelkraft i flere timer for å hindre at hun skader seg. Det nevnte over her er slik jeg lever hver natt. De aller aller fleste med Cluster har åpen innleggelse ved nærmeste sykehus med nevrologisk sengepost. Gud så lei jeg er av at flere her inne må forsvare diagnosene sine fordi Stine har påstått at hun har en av de - men har et helt annet handlingsmønster, hun sprer misinformasjon om sykdommer, det er ikke ok. Clusterhodepine er kategorisert som verdens verste smerte et menneske kan overleve, Cluster ligger mange hakk over naturlig fødsel. Og jeg hadde gladelig født hver natt enn å ha anfall. 

Sender deg masse medfølelse❤ Jeg syns virkelig synd på deg. Og jeg er så enig o det du skriver. Jeg har "bare" et par kraftige migreneanfall i halvåret, som varer 5-7 dager. Jeg blir regelrett forbanna når Stine sier hun har Clusterhodepine! Migrene og, for den del. Den migrena hennes er jævla mild og kortvarig i så fall.

• Liker 10
Skrevet (endret)
Brumundaline skrev (2 minutter siden):

Sender deg masse medfølelse❤ Jeg syns virkelig synd på deg. Og jeg er så enig o det du skriver. Jeg har "bare" et par kraftige migreneanfall i halvåret, som varer 5-7 dager. Jeg blir regelrett forbanna når Stine sier hun har Clusterhodepine! Migrene og, for den del. Den migrena hennes er jævla mild og kortvarig i så fall.

Hodevondt tror jeg vi kaller Stines vonter. Rett og slett,verken mer eller mindre

Endret av Anneisabell
  • Liker 12
Skrevet
Anneisabell skrev (6 minutter siden):

Ja synes så utrolig synd på han. Kan han ikke få de gavene og hun takke selv. Eller legge de bort og gi de til jul. Lærer jo at det er normalt åfå pakker snart hver eneste dag.  Humøret på henne selv også steg mange hakk etter boksen og litt gaver til seg selv. Tok hun hintet fra Jannicke tro ang å ikke vise gaven?

Ja så enig, godt mulig hun tok hintet for dem liker jo å herme mange av disse vloggerne🙈

• Liker 4
Skrevet (endret)

stakkars gode, fine gutten som blir eksponert på den måten❤️😩 Huff så du bråker.. spis med munnen lukket takk…. Den lille kvalitetstiden han får med moren, foregår igjennom skjerm, foran 1000’vis av fremmede mennesker. Ser hun må bite i seg irritasjonen, når han «forstyrrer». MÅ hun drive å prøve de brillene for ente gang. Kan hun ikke bare fokusere på sønnen sin. Uten mobil og strikketøy…

Endret av FrkZ
  • Liker 32
Skrevet

Hun sier hadet for å kose seg i stuen med sønnen. Skal legge vekk både mobil og strikketøy. Noen minutter etterpå er hun tilbake på snap og holder på med covidtest på kjøkkenet. Ca en halvtime etterpå filmer hun seg selv med strikketøy. 
Det er faktisk ganske trist. 

Skrevet

Hun prater til og ser på sønnen sin VIA skjermen…….. hun ser ikke på han direkte hun ser på han via mobilskjermen…. Så trist! 

• Liker 26
Skrevet

Jeg blir oppriktig trist av å se på når de står ved kjøkkenbenken sammen. Stine himler nærmest med øynene, klager på at han bråker, at han spiser med munnen åpen, hun ser stort sett inn i kameraet og ignorerer ting han sier. Ikke spesielt ålreit å gjøre foran 7500 ukjente mennesker. Hvorfor prøve briller for hundrede gang i stedet for å gi sønnen sin hennes fulle oppmerksomhet? Sønnen er tydelig vandt til at mor ikke alltid tilbringer tid med han eller leker med han, og at hun driver med andre ting og er passiv. «Nå får du ikke lov til å strikke» sa sønnen. Ser jo kveld etter kveld at hun sitter å strikker og prater til tlf mens minsten leker med pappa’n og de største guttene sitter i sofaen. Mens hun er kun opptatt av tlf, snap og seg selv.

• Liker 22
Skrevet

Hun sier «nå foretrekker han at pappa gjør ting» eh ja det hadde jeg og om mamma bare snakka til telefonen😅 Huska mamma sin telefon ringte ofte og som barn følte jeg meg tilsidesatt og at alt vi gjorde alltid ble avbrutt 

• Liker 19
Skrevet

Altså… Hun vier jo mer oppmerksomhet til kattene enn til yngste barn. 

• Liker 18
Skrevet
Egentlig-grei skrev (25 minutter siden):

Altså… Hun vier jo mer oppmerksomhet til kattene enn til yngste barn. 

Trist å se på. 

Skrevet

Hun tar sin første Covid-test nå. For hun har ikke hatt symptomer før. Hun som var syk med forkjølelse og vondt i halsen for ikke så lenge siden? Husker hun var uten stemme/hes! Er ikke det også tegn på Covid? Jeg har testet ved hver minste symptom både meg og barna.. Så lurer på hvorfor hun ikke har testet seg før egentlig.. har hun bara letet som om hun har vært syk tidligere? 🤷🏼‍♀️

• Liker 16
Skrevet
Trøndelag84 skrev (Akkurat nå):

Hun tar sin første Covid-test nå. For hun har ikke hatt symptomer før. Hun som var syk med forkjølelse og vondt i halsen for ikke så lenge siden? Husker hun var uten stemme/hes! Er ikke det også tegn på Covid? Jeg har testet ved hver minste symptom både meg og barna.. Så lurer på hvorfor hun ikke har testet seg før egentlig.. har hun bara letet som om hun har vært syk tidligere? 🤷🏼‍♀️

Tydeligvis er jo alt på liksom. Ser ikke så stiv ut den nakken heller, hodet går jo i alle retninger 😏

• Liker 11
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar til slettet innhold og persondebatt. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet
kanakass skrev (6 minutter siden):

Tydeligvis er jo alt på liksom. Ser ikke så stiv ut den nakken heller, hodet går jo i alle retninger 😏

Sant! Hun var jo på butikken i ettermiddag så.. trodde man skulle holde seg hjemme om man hadde symptomer og ikke var testet, men det gjelder sikkert ikke for henne..

• Liker 21
Skrevet

Blir hun sponsa med garn? Bare de nøstene i sofaen koster vel mange hundrelapper. «Får bare strikke en til da», ikke verre enn det nei. Jeg skulle ønske jeg kunne strikket mer men kan faktisk ikke ta meg råd til slike prosjekter. Ei garnpakke til genser koster fort oppunder tusenlappen. Hvor høy er hennes uføresats egentlig?! Har hun ingen økonomiske forpliktelser utover matinnkjøp?😅

• Liker 8
Skrevet
Polarpuma skrev (6 timer siden):

Hei og velkommen til. :)

Skal ikke plukke fra noe som helst. Du har like mye rett til å ha din mening, som jeg har min. ❤️

Dog vil jeg gjerne svare på ditt innlegg og i tillegg spørre: hvor lenge har du fulgt henne? Ser i et annet innlegg at du snakker om skikk og bruk, har du prøvd å kontakte Stine ang skikk og bruk? Og i fall, hvordan gikk det? Mange har prøvd å kontakte henne med konstruktiv kritikk. Da blir de blokkert. Hos henne er det kun ros og gaver som gjelder.

Du ser på Stine som en “vanlig person med følelser”. Jeg ser en person som har følelser, men kun overfor seg selv. Når det angår andre mennesker, kan hun gå over lik for å få det som hun vil. Hun har masser av empati, men kun for sitt eget ve og vel.

Jeg har ikke noe i mot at hun søker erstatning. Hvis retten finner det riktig at hun fortjener det, er det fint. Synes ikke at diskusjonen på forumet her handler særlig om det, men hva man ser og observerer på hennes kanal. Mye som skurrer og mye av det er grovt. 
Du nevner kommunen, et eksempel er det med at hun oppfordrer folk til å handle lokalt, men gjør det ikke selv. Det ble nevnt her i forumet, men det er kun et av mange mange eksempler på at ord og handling ikke samsvarer. Har det bare vært en og annen ting som ikke stemmer, så ville ikke diskusjonen her inne eksistert. Men det er ekstremt! Så mye at jeg vil si at det er regelen istedenfor unntaket.

Ang din uttalelse om at barn lærer av voksne hvordan man snakker om folk. Jeg håper virkelig at barn lærer å si fra, og at de lærer at det ikke er ok å finne seg i løgn, juks, eller bli holdt for narr.

Mange mennesker har en konfliktsky holdning til offentlige personer. Man hører: “De (influenserne) gjør mye rart, men vi skal ikke blande oss”. Det synes jeg ikke er riktig. Rop opp hvis du synes noe er galt. Helst til vedkommende det gjelder, men det er jo prøvd. Fører til blokkering. 

Du mener at Kvinneguiden er useriøst forum. Hvorfor kom du hit? 

AMEN! Som jeg skulle sagt det selv!!!

Skrevet
Trøndelag84 skrev (2 timer siden):

Hun har jo vært syk flere ganger. Tydligvis ikke så viktig å test seg da. Og når hun åpnet testen og såg forvirra og spent ut, aldri gjort det før. Hun hjalp jo sønnen med dette for noen uker siden, så hun vet vel nøyaktig hva hun skal gjøre. Men alt for underholdning foran skjermen, alt er jo et show... 

• Liker 22
Skrevet
Brumundaline skrev (4 timer siden):

Takker for det! ❤️ Har hørt at migrene kan være vanskelig å leve med også, og er det 1% av hva Cluster er så synes jeg fryktelig synd i deg. Og da kan iallfall ikke Stine stå å headbange på badet. Det er vanskelig å få en diagnose i fanget som man ikke har hørt om, som det er få pasienter som har og som ikke har en spesifikk behandling. Det er store krefter i sving når ikke engang det sterkeste en anestesilege kan gi deg tar noe av smertene. Jeg har lært meg å leve med det, livet er egentlig ganske så fantastisk - utenom mellom 02 og 04:30. Det er håp for Cluster i USA. En liten chip i bakhodet. Norge kom ikke til å benytte seg av den på tross av en langvarig studie der 85% fikk redusert anfallene til et par ganger i året i stede for hver natt. Vi må ut med nesten 1 million for å gjennomføre operasjon i usa, og det er både jeg og mannen min skjønt enig om at vi skal gjennomføre. Jeg føler jeg må heve stemmen for alle de som har en sykdom som er ukjent/lite forsket på og vanskelig å behandle. Derfor reagerer jeg så kraftig når Stine jatter i vei om den ene og den andre diagnosen. 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...