Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hyfia skrev (22 minutter siden):

Vel, nå burde det vært fullstendig unødvendig å skrive både en kronikk eller delta i en debatt om skikk & bruk på snap. Jeg trodde voksne mennesker hadde vett og forstand nok til å forstå dette selv. Dessverre ikke Stine. Det er IKKE likegyldig at hun pøser ut diagnoser etter diagnoser når mange her inne har den faktiske diagnosen og kan overhodet ikke kjenne seg igjen i Stines handlingsmønster. Hun låser oss til "sin diagnose boks" og det skal jeg virkelig ha meg frabedt. Du trenger ikke å kommer her med en pekefinger til oss - les deg heller igjennom en del sider så forstår du hvorfor vi reagerer. Mange har prøvd å sagt ifra til henne om både det ene og det andre. De blir blokkert og kalt fittetryner. Og la oss ikke glemme at dama truet 5000 mennesker med politianmeldelse. 

Ja det burde være unødvendig å skrive en kronikk eller å delta i en debatt, men det kunne vært interessant. Dere er mange som mener mye i denne tråden og jeg skulle gjerne sett og hørt dere i mer seriøse fora enn kvinneguiden😊

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Javasoft skrev (56 minutter siden):

Om hun har cluster hodepine eller ikke er helt likegyldig for meg. Å hvilke symptomer hun eventuelt har.

jeg mener at alle burde snakke pent om andre. Om en aller annen person på snap snakker mye stygt om folk/henger de ut så ikke fortsett å snakke stygt om vedkommende her. Det blir bare til at man fortsetter en ond sirkel. Spesielt med de som har lagt inne linker til diverse diagnoser osv. 

er det noen av dere som er villig til å skrive en kronikk om skikk og bruk på snap? Stille opp i en debatt på tv? Det ville vært nyttig å få hevet denne tråden til en nyttig mer generell  diskusjon om skikk og bruk på nett/snap 

Som en annen skriver lenger her nede, så er det ikke helt likegyldig hvilke diagnoser hun slenger rundt seg. Det er provoserende at hun sier hun har cluster hodepine når hun ikke har symptomer på det, når det finnes folk som virkelig har det og som sliter hver dag for å klare å orke å leve videre. I tillegg opprettholder hun fordommer og stigmaer rundt enkelte sykdommer når diagnoser og hverdag overhode ikke står i stil. 

Og igjen, det aller meste her inne er gjentakelser av hva Stine selv har sagt og snakker om, og folk diskuterer dette da mye av det overhode ikke henger på greip. Og når hun da i tillegg blokkerer deg om du stiller et kritisk spørsmål, så er det ikke så rart at folk kanskje har behov for å høre om andre opplever henne på samme måte, om andre også reagerer på feks spleisen. Jeg er enig at man ikke trenger å kommentere negativt om utseende hennes, hvordan hun går kledd eller si at hun er stygg etc. 

Jeg kunne både ha skrevet en og to kronikker om dette temaet. Det er mange store vloggere/influensere som den siste tiden har fått kritikk for både offentlige oppvasker seg i mellom, overdådig forbruk og miljø, skjønnhets/mote press, manglende oppføring av reklame/spons etc. Man har faktisk et visst ansvar når man velger å bli en «offentlig» person. Man børe tenke seg om en gang før man pøser ut ting. 

• Liker 18
Skrevet
Litjepiiia skrev (42 minutter siden):

Åh ja..Kommer vel noe snart nå da 😌

Gjør det vet du, er sikkert bare at hun er så dårlig etter helga...jævlig rart hun klarte å henge med fra fredag morgen og helt til søndag ettermiddag.  Var ikke så mye klaging akkurat da. Men visste jo det kom til å komme, så hun kan få noen stakkars deg mld. 

• Liker 10
Skrevet
LinaHg skrev (12 minutter siden):

Som en annen skriver lenger her nede, så er det ikke helt likegyldig hvilke diagnoser hun slenger rundt seg. Det er provoserende at hun sier hun har cluster hodepine når hun ikke har symptomer på det, når det finnes folk som virkelig har det og som sliter hver dag for å klare å orke å leve videre. I tillegg opprettholder hun fordommer og stigmaer rundt enkelte sykdommer når diagnoser og hverdag overhode ikke står i stil. 

Og igjen, det aller meste her inne er gjentakelser av hva Stine selv har sagt og snakker om, og folk diskuterer dette da mye av det overhode ikke henger på greip. Og når hun da i tillegg blokkerer deg om du stiller et kritisk spørsmål, så er det ikke så rart at folk kanskje har behov for å høre om andre opplever henne på samme måte, om andre også reagerer på feks spleisen. Jeg er enig at man ikke trenger å kommentere negativt om utseende hennes, hvordan hun går kledd eller si at hun er stygg etc. 

Jeg kunne både ha skrevet en og to kronikker om dette temaet. Det er mange store vloggere/influensere som den siste tiden har fått kritikk for både offentlige oppvasker seg i mellom, overdådig forbruk og miljø, skjønnhets/mote press, manglende oppføring av reklame/spons etc. Man har faktisk et visst ansvar når man velger å bli en «offentlig» person. Man børe tenke seg om en gang før man pøser ut ting. 

Så fint om du kan skrive en kronikk om temaet. 

altså for å ha det klart, jeg er helt helt enig at ingen skal snakke stygt om noen. Noe av det som står her er stygt, det som går på utsende osv. 

det er selvfølgelig ikke bra at noen «slenger om seg» med symptomer og diagnoser, men kan det være mulig at Stine har andre symptomer enn de tilfellene du vet om av clusterhodepine? Det er det jeg mener med at det er samme for meg hvilken diagnose hun har eller eventuelt ikke har. Selvfølgelig håper jeg ingen har Clusterhodepine. Det er jo «slengt ut» litt diagnoser her å

• Liker 4
Skrevet

Merkelig prioritering av energi der i gården, så dårlig, fått en gigasmell etter helga osv. Men å dusje og sminke seg hver bidige dag er langt viktigere enn å kanskje ha litt ekstra energi til ungene. 

Som kronisk syk og ufør har jeg ikke mulighet til å dusje meg hver dag, bare å tørke og få stelt håret etter en dusj er krevende. Dusja i går og det var alt jeg klart gjennom dagen, bortsett fra å være sammen med ungene mine. Kan fort gå 3-5 dager mellom jeg klarer å dusje. Skulle jeg dusjet hver bidige dag, hadde jeg blitt sengeliggende resten av tiden 😔

• Liker 26
Skrevet
Anneisabell skrev (11 minutter siden):

Gjør det vet du, er sikkert bare at hun er så dårlig etter helga...jævlig rart hun klarte å henge med fra fredag morgen og helt til søndag ettermiddag.  Var ikke så mye klaging akkurat da. Men visste jo det kom til å komme, så hun kan få noen stakkars deg mld. 

Tror jeg må være synsk, hu har lagt nå hvertfall 😂 jeg sa jo det kom 😂

• Liker 8
Skrevet
Litjepiiia skrev (Akkurat nå):

Tror jeg må være synsk, hu har lagt nå hvertfall 😂 jeg sa jo det kom 😂

Lagt ut mente jeg 😂

• Liker 1
Skrevet
Flettfrid skrev (5 minutter siden):

Merkelig prioritering av energi der i gården, så dårlig, fått en gigasmell etter helga osv. Men å dusje og sminke seg hver bidige dag er langt viktigere enn å kanskje ha litt ekstra energi til ungene. 

Som kronisk syk og ufør har jeg ikke mulighet til å dusje meg hver dag, bare å tørke og få stelt håret etter en dusj er krevende. Dusja i går og det var alt jeg klart gjennom dagen, bortsett fra å være sammen med ungene mine. Kan fort gå 3-5 dager mellom jeg klarer å dusje. Skulle jeg dusjet hver bidige dag, hadde jeg blitt sengeliggende resten av tiden 😔

Sånn har jeg det også. På dårlige dager vasker jeg meg med våtservietter. Har ikke energi til å vaske håret , dusje og sminke meg. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Javasoft skrev (27 minutter siden):

altså for å ha det klart, jeg er helt helt enig at ingen skal snakke stygt om noen. Noe av det som står her er stygt, det som går på utsende osv. 

det er selvfølgelig ikke bra at noen «slenger om seg» med symptomer og diagnoser, men kan det være mulig at Stine har andre symptomer enn de tilfellene du vet om av clusterhodepine? Det er det jeg mener med at det er samme for meg hvilken diagnose hun har eller eventuelt ikke har. Selvfølgelig håper jeg ingen har Clusterhodepine. Det er jo «slengt ut» litt diagnoser her å

NEI! Jeg har Cluster, Stine huker ikke av på en eneste boks av symptomer. Det er ikke det samme for at hun slenger it diagnoser i fleng. Hun må ikke holdes fysisk holdes nede hver natt av mannen sin for å ikke klore ut sitt eget øye, denge hode i veggen, forsøke å knekke sine egne hender, knuse jeksler med tang for å kjenne en annen smerte enn Clusteranfall. Eller legge seg ut i snøen i minusgrader midt på natt for at hun er desperat etter å kjenne noe annet enn anfallet. Cluster forløper likt hos alle, den eneste forskjellen er klokkeslettet det kommer på, eller antall anfall. Hun har ikke lydisolert soverommet sitt så barna hennes ikke skal høre hyling, skriking, sparking i vegger, desperate rop om hjelp, og en utslitt samboer som har brukt rå muskelkraft i flere timer for å hindre at hun skader seg. Det nevnte over her er slik jeg lever hver natt. De aller aller fleste med Cluster har åpen innleggelse ved nærmeste sykehus med nevrologisk sengepost. Gud så lei jeg er av at flere her inne må forsvare diagnosene sine fordi Stine har påstått at hun har en av de - men har et helt annet handlingsmønster, hun sprer misinformasjon om sykdommer, det er ikke ok. Clusterhodepine er kategorisert som verdens verste smerte et menneske kan overleve, Cluster ligger mange hakk over naturlig fødsel. Og jeg hadde gladelig født hver natt enn å ha anfall. 

Endret av Hyfia
  • Liker 28
  • Hjerte 1
Skrevet
Hyfia skrev (34 minutter siden):

NEI! Jeg har Cluster, Stine huker ikke av på en eneste boks av symptomer. Det er ikke det samme for at hun slenger it diagnoser i fleng. Hun må ikke holdes fysisk holdes nede hver natt av mannen sin for å ikke klore ut sitt eget øye, denge hode i veggen, forsøke å knekke sine egne hender, knuse jeksler med tang for å kjenne en annen smerte enn Clusteranfall. Eller legge seg ut i snøen i minusgrader midt på natt for at hun er desperat etter å kjenne noe annet enn anfallet. Cluster forløper likt hos alle, den eneste forskjellen er klokkeslettet det kommer på, eller antall anfall. Hun har ikke lydisolert soverommet sitt så barna hennes ikke skal høre hyling, skriking, sparking i vegger, desperate rop om hjelp, og en utslitt samboer som har brukt rå muskelkraft i flere timer for å hindre at hun skader seg. Det nevnte over her er slik jeg lever hver natt. De aller aller fleste med Cluster har åpen innleggelse ved nærmeste sykehus med nevrologisk sengepost. Gud så lei jeg er av at flere her inne må forsvare diagnosene sine fordi Stine har påstått at hun har en av de - men har et helt annet handlingsmønster, hun sprer misinformasjon om sykdommer, det er ikke ok. Clusterhodepine er kategorisert som verdens verste smerte et menneske kan overleve, Cluster ligger mange hakk over naturlig fødsel. Og jeg hadde gladelig født hver natt enn å ha anfall. 

Jeg er utrolig lei meg får å høre hvordan du har det. Det er virkelig trist.

• Liker 8
Skrevet
Javasoft skrev (56 minutter siden):

Nei, det kan faktisk ikke være slik at hun har andre symptomer enn de tilfellene jeg vet om. Det er visse kriterier man MÅ oppfylle for å få diagnosen. Hun har ingen av de. Hun har har kun vært borte fra snap en dag sammenhengende i det siste halvåret/året. Hun hadde ikke vært i fysisk stand til det om hun hadde hatt cluster. 
Og jada, alle opplever ulike diagnoser forskjellig, i forskjellig grad osv. Men det er jo litt rart at hun som har migrene, fibro, nakkeproblemer, søvnproblemer, angst, ptsd, hull i lungen, prolaps i ryggen og revmatisme klarer å opprettholde det tempoet hun har når det kommer til shopping, dansing, husarbeid, strikking, styring med planter, smykkelaging, etc. Jada man kan presse seg til mye og ofre helsa når man er kronisk syk. Men hun gjør alle/mange av disse tingene hver bidige formiddag. Det skjønner jeg at er både provoserende og tvilsomt i hvert fall for de som er kronisk syke selv. Det er også trist å se hennes prioritering hva kommer til hva som gagner henne selv kontra tid med barna. Hun forteller usannheter gang på gang. Det er ikke noe jeg spekulerer i. Det er helt tydelig at er sant fordi hun dagen etter kommer med en helt annen historie, jeg vet om/kjenner steder og folk hun påstår enkelte ugreie ting om, ting hun sier stemmer overhode ikke med fakta etc. 

• Liker 23
Skrevet
LinaHg skrev (5 minutter siden):

Nei, det kan faktisk ikke være slik at hun har andre symptomer enn de tilfellene jeg vet om. Det er visse kriterier man MÅ oppfylle for å få diagnosen. Hun har ingen av de. Hun har har kun vært borte fra snap en dag sammenhengende i det siste halvåret/året. Hun hadde ikke vært i fysisk stand til det om hun hadde hatt cluster. 
Og jada, alle opplever ulike diagnoser forskjellig, i forskjellig grad osv. Men det er jo litt rart at hun som har migrene, fibro, nakkeproblemer, søvnproblemer, angst, ptsd, hull i lungen, prolaps i ryggen og revmatisme klarer å opprettholde det tempoet hun har når det kommer til shopping, dansing, husarbeid, strikking, styring med planter, smykkelaging, etc. Jada man kan presse seg til mye og ofre helsa når man er kronisk syk. Men hun gjør alle/mange av disse tingene hver bidige formiddag. Det skjønner jeg at er både provoserende og tvilsomt i hvert fall for de som er kronisk syke selv. Det er også trist å se hennes prioritering hva kommer til hva som gagner henne selv kontra tid med barna. Hun forteller usannheter gang på gang. Det er ikke noe jeg spekulerer i. Det er helt tydelig at er sant fordi hun dagen etter kommer med en helt annen historie, jeg vet om/kjenner steder og folk hun påstår enkelte ugreie ting om, ting hun sier stemmer overhode ikke med fakta etc. 

🙏

• Liker 4
Skrevet

Himla go hun ble i formen npr hun fikk pakker i posten da 🤣

• Liker 12
Gjest Polarpuma
Skrevet (endret)
4 hours ago, Javasoft said:

Blir helt dårlig av denne tråden. Så mye negativt og synsing. 

dere som skiver her husk at barn lærer av voksene hvordan man snakker om og til folk. Om dere har problemer med Stine (eller hvem som helst andre) sin snap konto så ta det direkte opp med riktig instans, om det er reklame som ikke er merket så ta det opp, om dere mener hun ikke støtter kommunen sin så gå gjennom hvordan du støtter din. Se på deg selv først. Har du aldri mottatt sykepenger/behandling på sykehus osv. Og om du blir utsatt for noe i morgen feks et grovt overgrep som gjør at du ikke kan jobbe mer ville ikke du også søkt erstatning? 

Nå blir sikkert det jeg har skrevet plukket fra hverandre og det kommer tusen grunner til at dere har rett osv. Uanset hva dere mener om Stine eller en annen profilert person så er de bare vanlige mennesker med følelser, bare la folk være i fred.

Hei og velkommen til. :)

Skal ikke plukke fra noe som helst. Du har like mye rett til å ha din mening, som jeg har min. ❤️

Dog vil jeg gjerne svare på ditt innlegg og i tillegg spørre: hvor lenge har du fulgt henne? Ser i et annet innlegg at du snakker om skikk og bruk, har du prøvd å kontakte Stine ang skikk og bruk? Og i fall, hvordan gikk det? Mange har prøvd å kontakte henne med konstruktiv kritikk. Da blir de blokkert. Hos henne er det kun ros og gaver som gjelder.

Du ser på Stine som en “vanlig person med følelser”. Jeg ser en person som har følelser, men kun overfor seg selv. Når det angår andre mennesker, kan hun gå over lik for å få det som hun vil. Hun har masser av empati, men kun for sitt eget ve og vel.

Jeg har ikke noe i mot at hun søker erstatning. Hvis retten finner det riktig at hun fortjener det, er det fint. Synes ikke at diskusjonen på forumet her handler særlig om det, men hva man ser og observerer på hennes kanal. Mye som skurrer og mye av det er grovt. 
Du nevner kommunen, et eksempel er det med at hun oppfordrer folk til å handle lokalt, men gjør det ikke selv. Det ble nevnt her i forumet, men det er kun et av mange mange eksempler på at ord og handling ikke samsvarer. Har det bare vært en og annen ting som ikke stemmer, så ville ikke diskusjonen her inne eksistert. Men det er ekstremt! Så mye at jeg vil si at det er regelen istedenfor unntaket.

Ang din uttalelse om at barn lærer av voksne hvordan man snakker om folk. Jeg håper virkelig at barn lærer å si fra, og at de lærer at det ikke er ok å finne seg i løgn, juks, eller bli holdt for narr.

Mange mennesker har en konfliktsky holdning til offentlige personer. Man hører: “De (influenserne) gjør mye rart, men vi skal ikke blande oss”. Det synes jeg ikke er riktig. Rop opp hvis du synes noe er galt. Helst til vedkommende det gjelder, men det er jo prøvd. Fører til blokkering. 

Du mener at Kvinneguiden er useriøst forum. Hvorfor kom du hit? 

Endret av Polarpuma
Skrevet
Flettfrid skrev (1 time siden):

Har det på samme måte som deg

• Liker 2
Gjest Polarpuma
Skrevet
2 hours ago, Flettfrid said:

Kjenner meg igjen😞 men har det heldigvis bedre. God bedring ❤️

Skrevet
Flettfrid skrev (2 timer siden):

Nå har jeg vært ute av huset to ganger på to uker, dagene går i å ligge under dyna, stå opp å lage mat til familien, legge meg på sofaen. Dusje. Spise, gå på do, er ikke pro, men vanskelig å unngå do🙈 kan ikke se for meg at om det kommer ei pakke i posten så vil jeg klare å danse, synge, hoppe og sprette. Jeg har ikke så mange diagnoser som Stine. Heldigvis. Men, ME, fibro, migrene, ibs-C

• Liker 9
Skrevet
coralgol skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg vært ute av huset to ganger på to uker, dagene går i å ligge under dyna, stå opp å lage mat til familien, legge meg på sofaen. Dusje. Spise, gå på do, er ikke pro, men vanskelig å unngå do🙈 kan ikke se for meg at om det kommer ei pakke i posten så vil jeg klare å danse, synge, hoppe og sprette. Jeg har ikke så mange diagnoser som Stine. Heldigvis. Men, ME, fibro, migrene, ibs-C

Hva er ibs-c?

Gjest Polarpuma
Skrevet (endret)
5 hours ago, LinaHg said:

Du glemte hull i hjertet, endiometrose og hudsykdom, og kul i lysken. Og hadde hun ikke ME også?

Endret av Polarpuma
Skrevet
Tessa12 skrev (4 minutter siden):

Hva er ibs-c?

Det er mage tarm problemer, C er forstoppelse, går opptil 10 dager før jeg kommer meg på do. Magen eser virkelig ut, helt sprengt. 

Ibs-d vil si løs mage, og B, vil si variert 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...