Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
hufsaaaaa skrev (5 minutter siden):

En liten digresjon: Må bare få si at jeg føler virkelig med dere som sliter med migrene, selvmordshodepine, fibro, ptsd, kroniske sykdommer og annet som har blitt nevnt her inne. Det er ting jeg (stort sett bare) har hørt litt om men generelt vet lite om utover det. Så takk til dere som har delt hvordan hverdagene kan arte seg, jeg har lært mye i denne tråden.

:smilyblomst:

Takk for at du forstår❤ For ved å følge S kan man lett tro at det er en dans på roser med disse diagnosene.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
charlotte0 skrev (2 timer siden):

Ja ikke sant! Jeg er i tillegg veldig konfliktsky, liker at alle rundt meg har det bra og har til tider vært selvutslettende. Blitt litt bedre på det nå da, og tar mer hensyn til meg selv. Men er veldig opptatt av å være snill med familie og venner. 

Kjent ❤

• Liker 2
Skrevet
Polarpuma skrev (2 timer siden):

Jeg har heldigvis veldig sjeldent migrene etter at jeg sluttet å drikke Pepsi Max og spise godterier/sukker, melk, brød, rødt kjøtt og stivelse. Kaffe drikker jeg sjeldnere, har redusert antall kopper fra 10 kopper i uka til 3 kopper.

Jeg tror jeg har en “mild” migreneform ut i fra det jeg ser og hører andre har. Migreneanfall kommer som regel snikende i løpet av formiddagen og intensiveres på ettermiddagen. Når det skjer må jeg legge meg under dyna og ha det helt stille og mørkt i rommet, og bare ligge helt i ro til det går over og er helt ubevegelig. Det er ubeskrivelig jævlig og smertefullt. Ingen paracet hjelper. Ro, hvile og søvn er det eneste.  

Jeg kan våkne neste morgen “ frisk” igjen, men ikke så frisk at jeg kan hoppe og danse rundt som Stine gjør. Nå har jeg en jobb, så kan ikke sove lenge som Stine heller. Er jo trøtt etter en sånn omgang, men så lenge jeg ikke har smerter så er jeg glad. :) 

Mine migreneanfall er ingenting imot hva andre har, som har det i flere dager. Når jeg hører Stine sier hun sliter med migrene, synes jeg det er rart at hun daglig kjører i seg Monster energidrikk, Pepsi Max, kaffe, sukker, godter, doughnuts osv. Det trigger både migrene og fibro, samt mange andre plager som hun påstår at hun har.

Jeg har ikke fibro, men jeg vet at folk som har dette er helt i dørken av smerter. Er virkelig glad jeg ikke har det, må være helt forferdelig.

Folk som har migrene og fibro vet at kosthold og mosjon/frisk luft er forebyggende. Man blir derfor forundret over å se Stine sitte innendørs hver dag, aldri i bevegelse, og kjøre i seg store mængder usunn mat/drikke, samt både morgen og kveld svinse rundt, danse, shoppe, sminke seg, snappe og har en energi som en lekesyk hundehvalp med tunga ut av kjeften og logrende hale. Helt til noe går imot henne, da kommer dragen og spyr ild og flammer.
Og innimellom så ligger hun og snapper om hvor syk hun er og hvor vondt hun har. Neste minutt dans, neste sekund vondter. Her skifter det fra sol til frisk bris og stiv kuling og orkan annehvert minutt. Ja noen kaldte det for sirkus og et freak show. Det er beskrivelser som passer godt ja. 

👏🙏👏👏👏👏👏

Skrevet
Anemonen skrev (2 timer siden):

Og så få timer søvn i natt...

Er kronisk syk selv, jeg måtte ha sovet dag og natt i 2 uker minst for å lade til en slik helg. Og lagt inn pauser/hvile utover dagen/dagene. 

Blir også kvalm og svimmel av togtur pga nakke/hodeskade. Bare togturen hadde slått meg helt ut.  

Vi er selvfølgelig alle forskjellig, men...

Jeg hadde trengt samme lading og pauser som deg. Kjenner på de samme utfordringer med hode, nakke og svimmelhet. 

Et stort men....

• Liker 2
Skrevet
Polarpuma skrev (På 8.11.2021 den 16.23):

Takk for svar. Lei meg for å høre om dine plager.<3 Ang din forklaring, ja naturlig å krasjlande etter å ha brukt masse energi. Men jeg forstår ikke at hun som mor vil presse seg på dagen ved å bruke masse energi, for så å krasjlande, når familien kommer hjem. Det naturlige er å tenke at hun ville spare sin energi til familien kommer hjem. Men hun gir ALT på snap, for masse fremmede publikum. Jeg er bare et stort spørsmålstegn til dette.

Jeg synes ikke det er så rart lenger. Det er hennes personlighet som er sånn. Først meg selv og så meg selv. Hun elsker å få oppmerksomhet fra de som følger henne på Snap. 

• Liker 5
Skrevet

Hun som ikke kler gull har på seg gullsmykker i kveld 😂

• Liker 18
Skrevet
Trøndelag84 skrev (Akkurat nå):

Hun som ikke kler gull har på seg gullsmykker i kveld 😂

Å måtte gå å bytte til gullsmykker 😆

• Liker 8
Skrevet

Ser ikke ut som hun vondt et eneste sted i dag hvertfall!!! 
Ennå hun har vært aktiv siden kl 06.00 i morges .. med tog, shopping og nå full fres! Blid som ei lerke

• Liker 20
Skrevet
Brumundaline skrev (2 timer siden):

Takk for at du forstår❤ For ved å følge S kan man lett tro at det er en dans på roser med disse diagnosene.

Takk❤. S sin adferd gjør at folk setter spørsmål ved usynlige diagnoser. Hun er liksom en ambassadør og ekspert på diagnoser. Not!! Hun feiler noe annet 

• Liker 19
Skrevet

Tråden er stengt for moderering.

Sol, admin.

Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning, spekulasjoner, latterliggjøring, persondebatt og krenkende innlegg. 

Minner om at bygdesladder ikke har noe på forumet å gjøre. 

Sol, admin.

• Liker 5
Skrevet
Syrinia skrev (21 minutter siden):

Så stille det ble fra jentene da...

Ute i limo sikkert. 

• Liker 4
Skrevet
Frøken_ida skrev (16 minutter siden):

Ute i limo sikkert. 

Trodde kanskje det hadde skjedd noe... Men så var det i gang igjen😊 Skulle visst opp i baren på hotellet.

• Liker 4
Skrevet
charlotte0 skrev (7 timer siden):

Ja det tenkte jeg og, jeg har selv sosial angst. Jeg blir stille, og liker å holde meg i bakgrunn. Jeg kan bli så stille og beskjeden at folk tror jeg er sur og overlegen, det er veldig ubehagelig. 😓 Gruer meg til sosiale settinger der jeg ikke kjenner alle folkene som er med. 
Men kanskje hun reagerer på en helt annen måte på angsten enn meg…

Samme her..... Sosial angst er vel sosial angst, men hun må vel ha det mildere 🤔

Skrevet

Spent på hvordan morgendagen blir for dem😅

• Liker 5
Skrevet

Rart å se hvor annerledes de alle er når de ikke er filmet sånn som de pleier.. :) 

• Liker 10
Skrevet

Det er slike som Stine som gjør at folk får fordommer mot uføretrygdede. Ser i ulike grupper på Facebook så er det mange som mener at fibromyalgi ikke er en reell diagnose f.eks.
Men når du hører Stine snakker og legger ut om alle de alvorlige diagnosene sine, og samtidig ser det liver hun lever, så tenker man jo at hun helt klart hadde greid å jobbe litt...og at de diagnosene kanskje ikke er så alvorlige og/eller relle allikevel. Hun ødelegger jo faktisk for ganske mange, som også blir mistrodd.

Jeg er kronisk syk selv, men det er nesten ingen som har sett hvor dårlig jeg er på de dårlige dagene. Da er jeg kun hjemme, ligger på sofaen, har ikke ork til å scrolle på telefon engang. Langt mindre filme meg selv, skravle, danse, rydde, vaske, shoppe osv.

De dagene jeg er bedre og folk ser meg på butikken eller andre steder så får de nok inntrykk av at jeg er arbeidsfør...nettopp fordi jeg aldri viser mine dårlige dager til andre enn mine helt nærmeste.  

• Liker 24
Skrevet
MiniMusa skrev (6 timer siden):

Det er slike som Stine som gjør at folk får fordommer mot uføretrygdede. Ser i ulike grupper på Facebook så er det mange som mener at fibromyalgi ikke er en reell diagnose f.eks.
Men når du hører Stine snakker og legger ut om alle de alvorlige diagnosene sine, og samtidig ser det liver hun lever, så tenker man jo at hun helt klart hadde greid å jobbe litt...og at de diagnosene kanskje ikke er så alvorlige og/eller relle allikevel. Hun ødelegger jo faktisk for ganske mange, som også blir mistrodd.

Jeg er kronisk syk selv, men det er nesten ingen som har sett hvor dårlig jeg er på de dårlige dagene. Da er jeg kun hjemme, ligger på sofaen, har ikke ork til å scrolle på telefon engang. Langt mindre filme meg selv, skravle, danse, rydde, vaske, shoppe osv.

De dagene jeg er bedre og folk ser meg på butikken eller andre steder så får de nok inntrykk av at jeg er arbeidsfør...nettopp fordi jeg aldri viser mine dårlige dager til andre enn mine helt nærmeste.  

Takk🙏. Føler på akkurat det samme. 

• Liker 6
Skrevet
MiniMusa skrev (8 timer siden):

Saraemilie er ikke noe bedre. Jeg er også kronisk syk og kjemper meg på jobb hver dag. Ingen som ser at jeg bare ligger på sofaen resten av døgnet. Jeg har måneder der jeg er sykemeldt da men.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...