Sommerfuul Skrevet 8. november 2021 #4441 Skrevet 8. november 2021 Polarpuma skrev (1 minutt siden): Du Gullegull som har svar på alt: Hvordan kan hun være uføretrygda? Hun har jo energi som en Duracell-kanin på speed. Sånn som det virker utad på snap, så har hun energi hele dagen, frem til familien kommer hjem, samt sliten og myyye sykdom hver eneste helg, så lenge hu ikke har besøk av venninner. 🤷🏻♀️ 20
GulleGull Skrevet 8. november 2021 #4442 Skrevet 8. november 2021 Polarpuma skrev (Akkurat nå): Du Gullegull som har svar på alt: Hvordan kan hun være uføretrygda? Hun har jo energi som en Duracell-kanin på speed. Det tror jeg du vet at jeg ikke kan svare på og har ikke så mye med min kommentar å gjøre. Jeg -er forøvrig ikke så opptatt av hvorfor andre er uføretrygded eller hvordan de har fått uføretrygd😊 2
Gjest Polarpuma Skrevet 8. november 2021 #4443 Skrevet 8. november 2021 1 minutt siden, GulleGull said: Det tror jeg du vet at jeg ikke kan svare på og har ikke så mye med min kommentar å gjøre. Jeg -er forøvrig ikke så opptatt av hvorfor andre er uføretrygded eller hvordan de har fått uføretrygd😊 Du pleier å ha viten og svar på alt ang Stine. Så trodde du hadde et smart svar til dette.
GulleGull Skrevet 8. november 2021 #4444 Skrevet 8. november 2021 Polarpuma skrev (Akkurat nå): Du pleier å ha viten og svar på alt ang Stine. Så trodde du hadde et smart svar til dette. Jeg svarer kun der jeg føler jeg har noe konstruktivt å bidra med😊 Legger forøvrig merke til at du er litt «spydig» i kommentarene til meg. «Vet alt om Stine» -det skjønner du godt at jeg ikke gjør, føler du er ute etter å ta meg på noe eller degradere mine kommentarer?! Du får korrigere om jeg tar feil. Ingen her som vet alt om Stine, så hvordan du kan lese mine kommentarer som det må du gjerne komme med eksempler om du orker -så skal jeg omformulere meg så det ikke fremstår som om jeg vet alt om Stine om det er irriterende for noen🙏🏻 4
Støgga Skrevet 8. november 2021 #4445 Skrevet 8. november 2021 GulleGull skrev (26 minutter siden): Ved mange sykdommer så har man korbomide tilstander/lidelser. Jeg har ME men den fører også til migrene, ibs, hjerterytmeforstyrrelse, ortostatisk intoleranse, parstieser, lavt blodtrykk, lammelse etc.. Tror uansett sykdom så er mye likt også rammer det allikevel litt ulikt. Så det er ikke alltid «rikitg» å sammenligne en og samme diagnose med hverandre 100%😊 Trur de fleste skjønte hva jeg mente. 3
GulleGull Skrevet 8. november 2021 #4446 Skrevet 8. november 2021 (endret) Støgga skrev (5 minutter siden): Trur de fleste skjønte hva jeg mente. Beklager, Jeg skrev ikke for å korrigere deg, men for å øke bevisstheten til de som leser tråden og kanskje ikke er syke selv som ikke helt forstår hvordan det kan henge sammen at feks Stine «ramser» opp diagnoser, at en diagnose lett gjerne kan fører til flere😊 Endret 8. november 2021 av GulleGull 1
Gjest Polarpuma Skrevet 8. november 2021 #4447 Skrevet 8. november 2021 7 minutter siden, GulleGull said: Jeg svarer kun der jeg føler jeg har noe konstruktivt å bidra med😊 Legger forøvrig merke til at du er litt «spydig» i kommentarene til meg. «Vet alt om Stine» -det skjønner du godt at jeg ikke gjør, føler du er ute etter å ta meg på noe eller degradere mine kommentarer?! Du får korrigere om jeg tar feil. Ingen her som vet alt om Stine, så hvordan du kan lese mine kommentarer som det må du gjerne komme med eksempler om du orker -så skal jeg omformulere meg så det ikke fremstår som om jeg vet alt om Stine om det er irriterende for noen🙏🏻 Beklager ikke meningen å være spydig mot deg. Du bruker alltid å ha en forklaring på hvorfor og hvordan hun oppfører seg. Det er vanskelig for mange, inkl meg, å forstå Stine. Har en mistanke om at du kanskje kjenner henne og at du derfor kunne gi en forklaring. Vi vil forstå. Tror mange her tenker: hun hopper og danser rundt, synger og skråler, tjo og hei, full aktivitet, helt til familien kommer hjem, eller det er helg. Da er hun veldig sliten og klarer ingenting. Dette skurrer for mange. Men ikke for deg, har jeg fått inntrykk av på bakgrunn av dine svar i dette forumet. Det gjelder alle svar unntatt det siste du ga meg. Tror mange tenker: Er det sånn det er å være uføretrygdet?
GulleGull Skrevet 8. november 2021 #4448 Skrevet 8. november 2021 (endret) Polarpuma skrev (14 minutter siden): Beklager ikke meningen å være spydig mot deg. Du bruker alltid å ha en forklaring på hvorfor og hvordan hun oppfører seg. Det er vanskelig for mange, inkl meg, å forstå Stine. Har en mistanke om at du kanskje kjenner henne og at du derfor kunne gi en forklaring. Vi vil forstå. Tror mange her tenker: hun hopper og danser rundt, synger og skråler, tjo og hei, full aktivitet, helt til familien kommer hjem, eller det er helg. Da er hun veldig sliten og klarer ingenting. Dette skurrer for mange. Men ikke for deg, har jeg fått inntrykk av på bakgrunn av dine svar i dette forumet. Det gjelder alle svar unntatt det siste du ga meg. Tror mange tenker: Er det sånn det er å være uføretrygdet? Takk for oppklaring. Jeg kan ikke svare for andre rundt det, jeg er nok mye dårligere en det som Stine er, fungerer nok generelt mye dårligere en mange av de som får innvilget uføretrygd. Så jeg kan nesten ikke bruke selv som erfaringsgrunnlag. Er på aap selv og må straks søke om uføretygd. Men det er jo forskjell på hvordan sykdom påvirker og på hvilken arenaer det påvirker og diagnoser er forskjellig fea person til person -det er vel hele pakka som blir vurdert ved uførhet. Jeg kjenner forøvrig ikke Stine annet en fra Snap og kommentere jeg noe her er det fordi jeg syntes noen innlegg/temaer trenger en nyansering og fremme at ting KAN ha en annen forklaring/sammenheng en det som blir sagt. Jeg sitter ikke på sannheten, det tror jeg heller jeg aldri har sagt -men har mye erfaring fra å jobbe med mennesker, så kan ha en annen forståelse av mennesker og deres valg en andre. Endret 8. november 2021 av GulleGull 5
Silva Pluvialis Skrevet 8. november 2021 #4449 Skrevet 8. november 2021 (endret) Ofte er jo dagene veldige varierte med kronisk sykdom, i tillegg til at mange gjerne får etterreaksjoner hvis de presser seg for mye. Så at Stine har masse energi en dag for å så krasjlande den neste er ikke rart. Det er ofte sånn kronisk sykdom opptrer. Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
Gresshoppa Skrevet 8. november 2021 #4450 Skrevet 8. november 2021 Når skal hun slutte å gjøre narr av sønnene sine og mannen sin fordi dem ikke rydder opp?! Det er så stygt gjort. 22
Linye Skrevet 8. november 2021 #4451 Skrevet 8. november 2021 4 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg har selv 2, mulig 3 diagnoser. Kompleks PTSD, angst, og mulig OCD. Jeg har også tilleggsplager som tilknytningsskade, selvskadingstanker, søvnproblemer, mageproblemer, betydelig (foreløpig, udiagnostisert) utmattelse m.m. Jeg hadde aldri orket eller hatt kapasitet å snappe hele dagen. Jeg har nok med å komme meg gjennom behandling, litt jobb og noe sosialt i løpet av en uke. I dag har jeg ligget rett ut med svimmelhet, kvalme og oppkast.. men, jeg vet at sykdom slår ut veldig forskjellig! Selv om jeg ikke hadde hatt kapasitet til å snappe, danse, synge og skråle rundt, så kan jo andre klare det. Jeg er, for eksempel, ekstremt teoretisk og kan få svimlende resultater på skole og universitet, noe som ingen skjønner at er mulig med min bagasje - men teori er min styrke! Andre har andre styrker, selv tross sykdom. Sykdom slår ut veldig forskjellig fra person til person. Ofte er jo dagene veldige varierte med kronisk sykdom, i tillegg til at man gjerne får etterreaksjoner hvis man presser seg for mye - noe man gjerne gjør fordi man så gjerne vil virke frisk og normal. Så at Stine har masse energi en dag for å så krasjlande den neste er ikke rart. Det er ofte sånn kronisk sykdom opptrer. Vi har erfaring med ulike diagnoser og plager mange her. Men reagerer på noen gjengangere med Stine. Hvor feks hun er sliten og har vondter så fort familien er tilbake, som ettermiddag og helg. Hvorfor må hun da digge seg selv og danse flere ganger pr dag, om det kan gjøre at ungene slipper å høre om en sliten mor? Jeg reagerer sterkt, fordi jeg selv lader opp til å kunne være en oppegående mor de timene folkene mine er i hus. Hadde jeg brukt energien slik hu gjør hadde jeg også klagd kvelden lang. Hu må vel heller ikke snakke til snap bare for å gjøre det? Så mye tomprat og gjentagelser at det nesten er komisk. Vi MÅ ikke ha så mye prat i skjermen. Spare seg litt hadde vært smart. 13
Anneisabell Skrevet 8. november 2021 #4452 Skrevet 8. november 2021 Gresshoppa skrev (29 minutter siden): Når skal hun slutte å gjøre narr av sønnene sine og mannen sin fordi dem ikke rydder opp?! Det er så stygt gjort. Er du overrasket? Hun himler jo med øya så fort det er noe med gutta i huset. Stakkars gutter sier jeg bare 13
Anneisabell Skrevet 8. november 2021 #4453 Skrevet 8. november 2021 Linye skrev (29 minutter siden): Vi har erfaring med ulike diagnoser og plager mange her. Men reagerer på noen gjengangere med Stine. Hvor feks hun er sliten og har vondter så fort familien er tilbake, som ettermiddag og helg. Hvorfor må hun da digge seg selv og danse flere ganger pr dag, om det kan gjøre at ungene slipper å høre om en sliten mor? Jeg reagerer sterkt, fordi jeg selv lader opp til å kunne være en oppegående mor de timene folkene mine er i hus. Hadde jeg brukt energien slik hu gjør hadde jeg også klagd kvelden lang. Hu må vel heller ikke snakke til snap bare for å gjøre det? Så mye tomprat og gjentagelser at det nesten er komisk. Vi MÅ ikke ha så mye prat i skjermen. Spare seg litt hadde vært smart. Tenkte akkurat på det, tenk å sitte så mye og snakke til en tlf om alt du gjør og alt du tenker. For et ensomt og trist liv. Det kan jo ikke være godt for verken psyken eller formen på noe som helst måte 7
Gjest Polarpuma Skrevet 8. november 2021 #4454 Skrevet 8. november 2021 40 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg har selv 2, mulig 3 diagnoser. Kompleks PTSD, angst, og mulig OCD. Jeg har også tilleggsplager som tilknytningsskade, selvskadingstanker, søvnproblemer, mageproblemer, betydelig (foreløpig, udiagnostisert) utmattelse m.m. Jeg hadde aldri orket eller hatt kapasitet å snappe hele dagen. Jeg har nok med å komme meg gjennom behandling, litt jobb og noe sosialt i løpet av en uke. I dag har jeg ligget rett ut med svimmelhet, kvalme og oppkast.. men, jeg vet at sykdom slår ut veldig forskjellig! Selv om jeg ikke hadde hatt kapasitet til å snappe, danse, synge og skråle rundt, så kan jo andre klare det. Jeg er, for eksempel, ekstremt teoretisk og kan få svimlende resultater på skole og universitet, noe som ingen skjønner at er mulig med min bagasje - men teori er min styrke! Andre har andre styrker, selv tross sykdom. Sykdom slår ut veldig forskjellig fra person til person. Ofte er jo dagene veldige varierte med kronisk sykdom, i tillegg til at man gjerne får etterreaksjoner hvis man presser seg for mye - noe man gjerne gjør fordi man så gjerne vil virke frisk og normal. Så at Stine har masse energi en dag for å så krasjlande den neste er ikke rart. Det er ofte sånn kronisk sykdom opptrer. Takk for svar. Lei meg for å høre om dine plager.<3 Ang din forklaring, ja naturlig å krasjlande etter å ha brukt masse energi. Men jeg forstår ikke at hun som mor vil presse seg på dagen ved å bruke masse energi, for så å krasjlande, når familien kommer hjem. Det naturlige er å tenke at hun ville spare sin energi til familien kommer hjem. Men hun gir ALT på snap, for masse fremmede publikum. Jeg er bare et stort spørsmålstegn til dette.
Gjest Polarpuma Skrevet 8. november 2021 #4455 Skrevet 8. november 2021 1 hour ago, GulleGull said: Takk for oppklaring. Jeg kan ikke svare for andre rundt det, jeg er nok mye dårligere en det som Stine er, fungerer nok generelt mye dårligere en mange av de som får innvilget uføretrygd. Så jeg kan nesten ikke bruke selv som erfaringsgrunnlag. Er på aap selv og må straks søke om uføretygd. Men det er jo forskjell på hvordan sykdom påvirker og på hvilken arenaer det påvirker og diagnoser er forskjellig fea person til person -det er vel hele pakka som blir vurdert ved uførhet. Jeg kjenner forøvrig ikke Stine annet en fra Snap og kommentere jeg noe her er det fordi jeg syntes noen innlegg/temaer trenger en nyansering og fremme at ting KAN ha en annen forklaring/sammenheng en det som blir sagt. Jeg sitter ikke på sannheten, det tror jeg heller jeg aldri har sagt -men har mye erfaring fra å jobbe med mennesker, så kan ha en annen forståelse av mennesker og deres valg en andre. Takk for svar <3.
FrkZ Skrevet 8. november 2021 #4456 Skrevet 8. november 2021 Polarpuma skrev (13 minutter siden): Takk for svar. Lei meg for å høre om dine plager.<3 Ang din forklaring, ja naturlig å krasjlande etter å ha brukt masse energi. Men jeg forstår ikke at hun som mor vil presse seg på dagen ved å bruke masse energi, for så å krasjlande, når familien kommer hjem. Det naturlige er å tenke at hun ville spare sin energi til familien kommer hjem. Men hun gir ALT på snap, for masse fremmede publikum. Jeg er bare et stort spørsmålstegn til dette. Enig! Hun kunne heller ha roa ned på formiddagen, og slappa av da. Og så heller hatt energi til å være med barn og mann. Eventuelt hatt guttungen hjemme litt på dagtid. Slik at han får nyte litt av den energien hun har da🤪 15
Gresshoppa Skrevet 8. november 2021 #4457 Skrevet 8. november 2021 Anneisabell skrev (51 minutter siden): Er du overrasket? Hun himler jo med øya så fort det er noe med gutta i huset. Stakkars gutter sier jeg bare Ingenting som overrasker meg med henne, nei. 4
Babyblue69 Skrevet 8. november 2021 #4458 Skrevet 8. november 2021 Linye skrev (1 time siden): Vi har erfaring med ulike diagnoser og plager mange her. Men reagerer på noen gjengangere med Stine. Hvor feks hun er sliten og har vondter så fort familien er tilbake, som ettermiddag og helg. Hvorfor må hun da digge seg selv og danse flere ganger pr dag, om det kan gjøre at ungene slipper å høre om en sliten mor? Jeg reagerer sterkt, fordi jeg selv lader opp til å kunne være en oppegående mor de timene folkene mine er i hus. Hadde jeg brukt energien slik hu gjør hadde jeg også klagd kvelden lang. Hu må vel heller ikke snakke til snap bare for å gjøre det? Så mye tomprat og gjentagelser at det nesten er komisk. Vi MÅ ikke ha så mye prat i skjermen. Spare seg litt hadde vært smart. Stine har mye å lære, både på det ene og andre feltet selv om hun er en godt voksen dame. Hun har et barnlig sinn på mange områder . Ser ikke konsekvenser. 19
Mux Skrevet 8. november 2021 #4459 Skrevet 8. november 2021 Umami skrev (På 6.11.2021 den 9.14): Ny diagnose da dere, søvnparalyse 😳 Får med seg alt som skjer, men kroppen «sover». Søvnparalyse er vel ikke akkurat en diagnose da. Og det er heller ikke uvanlig. 4
L.F Skrevet 8. november 2021 #4460 Skrevet 8. november 2021 Mux skrev (8 minutter siden): Søvnparalyse er vel ikke akkurat en diagnose da. Og det er heller ikke uvanlig. Det hadde jeg mye under graviditetene faktisk, merkelig følelse! Tror det er ganske vanlig ja, og det regnes vel ikke som en diagnose. Men tror Stine snakker om at kroppen "slår seg av", pga hun er sliten? Tolket ikke det som at det skjer under søvn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå