Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun der altså! Så aktiv og mye energi hun har i løpet av dagene. Og så lite hun sover, så kan hun ikke «skryte» på seg ME. Herregud!! Utmattelse henger jo i hop med fibroen og. Rett og slett flaut å se på henne. Hva blir neste diagnose hun tror hun har. Regner med at de følgerne hennes som har ME reagerer også. De medisinene hun bruker har noen bivirkninger som kan trigge disse symptomene også. Så hun burde sjekke opp i det isåfall.

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si meg, sa hun i går at hun ikke drikke sukker brus? Hva med mango loco, Mønster drikka hun har i seg hver dag, er ikke den full av sukker? 

• Liker 10
Skrevet
coralgol skrev (2 minutter siden):

Si meg, sa hun i går at hun ikke drikke sukker brus? Hva med mango loco, Mønster drikka hun har i seg hver dag, er ikke den full av sukker? 

Er det ikke ultra fiesta mango hun drikker da? 

Skrevet
coralgol skrev (8 minutter siden):

Så må hun røre ut kulsyra for hun tåler ikke kulsyre..🙈 travle dager.. glemte det igår da hun smakte på ny brus..

• Liker 15
Skrevet
Tessa12 skrev (14 minutter siden):

Er det ikke ultra fiesta mango hun drikker da? 

Jo kanskje, synes det ser ut som mango loco jeg🤔

• Liker 1
Skrevet
coralgol skrev (Akkurat nå):

Jo kanskje, synes det ser ut som mango loco jeg🤔

Mulig hun drikker begge. Men ultra fiesta er i hvert fall uten sukker. 

Skrevet
Kaffeskål skrev (16 timer siden):

De bamsene ho stine selger, er det med kjede? Eller kun bamse som er klar til å henges på? 

Bare bamse

• Liker 2
Skrevet
FrkZ skrev (2 timer siden):

Hun der altså! Så aktiv og mye energi hun har i løpet av dagene. Og så lite hun sover, så kan hun ikke «skryte» på seg ME. Herregud!! Utmattelse henger jo i hop med fibroen og. Rett og slett flaut å se på henne. Hva blir neste diagnose hun tror hun har. Regner med at de følgerne hennes som har ME reagerer også. De medisinene hun bruker har noen bivirkninger som kan trigge disse symptomene også. Så hun burde sjekke opp i det isåfall.

Jeg har ME, og noen med ME sover veldig lite 😔 hos meg varierer det, når formen er på det verste, så får jeg ikke sove.

Nå liker ikke jeg å diskutere andre sine diagnoser, men hun har jo ikke sagt direkte at hun har fått diagnose om jeg hørte riktig. Om jeg  "gjetter" ut i fra det jeg har sett på snap og ut i fra meg selv og flere jeg kjenner med ME diagnose satt av spesialist, så tviler jeg STERKT på at hun har ME. 

• Liker 7
Skrevet
Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Jeg har ME, og noen med ME sover veldig lite 😔 hos meg varierer det, når formen er på det verste, så får jeg ikke sove.

Nå liker ikke jeg å diskutere andre sine diagnoser, men hun har jo ikke sagt direkte at hun har fått diagnose om jeg hørte riktig. Om jeg  "gjetter" ut i fra det jeg har sett på snap og ut i fra meg selv og flere jeg kjenner med ME diagnose satt av spesialist, så tviler jeg STERKT på at hun har ME. 

Jeg har også ME, de første årene sov jeg nesten 24/7.

Nå sover jeg knapt, kroppen klarer rett og slett ikke å lande. Legene på Aker sa, at dette var det mest vanlige, meeen jeg klarer knapt å være aktiv, sitter stort sett som et slakt

• Liker 4
Skrevet
FrkZ skrev (2 timer siden):

Regner med at de følgerne hennes som har ME reagerer også. 

Nei, det reagerer jeg ikke på, ME og Fibromyalgi kan ofte misstolkes og feil diagnose settes. Enkelte har også begge diagnosene. 

Det Stine forklarer er veldig gjennkjennelig slik vi med ME har det når vi blir slitene. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet

Nå har hun sikkert lest innpå her.. derav helt tyst på snap! Ligger antagelig som et slakt på sofaen, utmattet med cluster hodepine.

Hun har nok skjønt at hun må legge inn litt stille dager, for å være mer troverdig!

• Liker 13
Skrevet
Flettfrid skrev (54 minutter siden):

Nei, det reagerer jeg ikke på, ME og Fibromyalgi kan ofte misstolkes og feil diagnose settes. Enkelte har også begge diagnosene. 

Det Stine forklarer er veldig gjennkjennelig slik vi med ME har det når vi blir slitene. 

Det er jeg enig i, jeg har begge, men det energinivået? Har ikke en brøkdel av det 😔 og ja, vi (jeg) har gode og dårlige dager, men ikke en gang på en god dag har jeg det energinivået....... Og PEM slår inn...... 🤬 Og vi er forskjellige, men PEM er et av kriteriene man ha for å få diagnosen ME. (om jeg ikke husker feil) Det er noe av det som skiller det fra fibro. 

Forbanna dritt sykdom!

• Liker 6
Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan hun kan ha følgere.

Blir kvalm av, kaffeskål til gjengen. Men ikke ring meg privat! Er kjerringa helt rape gal??

• Liker 16
Skrevet
Toiny skrev (29 minutter siden):

Nå har hun sikkert lest innpå her.. derav helt tyst på snap! Ligger antagelig som et slakt på sofaen, utmattet med cluster hodepine.

Hun har nok skjønt at hun må legge inn litt stille dager, for å være mer troverdig!

👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 3
Skrevet

Føler seg såååå prippen og deilig med tyggis da.. 😂😂 Herreguuuud

• Liker 7
Skrevet
Gjenferdet skrev (15 timer siden):

Kjenner du henne?

Jeg er kritisk til flere ting hva angår snappen til Stine. Blant annet overforbruk kombinert med spleis og hvordan hun behandler enkelte av følgerne sine, men akkurat sykdom synes jeg vi skal holde oss for god til å spekulere i. Det er slike innlegg som skaper stigma knyttet til å ha usynlig sykdom. 

Tenk så vondt det må være å være syk og ikke bli trodd? Jeg vet ikke om du har usynlig sykdom selv, og om du har opplevd at andre ikke har trodd på deg? Det er kjempevondt!

Så vær så snill. Alle. Ha respekt for de plagene hun har. Om det så skulle vise seg at noe ikke stemmer, så hva? Det er langt verre hvis hun snakker sant, og opplever at folk mistror, spekulerer og antar en hel del ting uten å kjenne det hele bildet.

Tenk. Hadde det vært deg, så hadde du ikke likt å bli mistrodd. Igjen. Jeg vil heller tro på en som lyver, enn å mistro en som snakker sant - for jeg vet hvor vondt det er å bli avvist, misforstått og ikke tatt på alvor. Det er ikke noe jeg unner noen.

For min del, så er det sånne som Stine som gjør at folk med usynlig sykdom blir mistrodd. Jeg hverken mistror, dømmer eller stigmatiserer folk som har kronisk usynlig sykdom. Men jeg har aldri «møtt» et menneske som har alle diagnoser i verden, samtidig som hun ikke har halvparten av symptomene på noen av diagnosene, og i tillegg gjør stikk i motsatt av hva som er anbefalt å gjøre/ikke gjøre mtp diagnosen og sykdomsbildet. Jeg tror faktisk ikke noe på at hun har cluster hodepine. Og selv om man har vondt et sted, er det ikke synonymt med at det må være en diagnose. Hun har også andre diagnoser som gi samme symptomer, og hun får sterke smertestillende som kan gi bivirkninger. Hun har jo snart en ny diagnose hver eneste uke. 

• Liker 25
Gjest Isadora2
Skrevet
LinaHg skrev (1 time siden):

For min del, så er det sånne som Stine som gjør at folk med usynlig sykdom blir mistrodd. Jeg hverken mistror, dømmer eller stigmatiserer folk som har kronisk usynlig sykdom. Men jeg har aldri «møtt» et menneske som har alle diagnoser i verden, samtidig som hun ikke har halvparten av symptomene på noen av diagnosene, og i tillegg gjør stikk i motsatt av hva som er anbefalt å gjøre/ikke gjøre mtp diagnosen og sykdomsbildet. Jeg tror faktisk ikke noe på at hun har cluster hodepine. Og selv om man har vondt et sted, er det ikke synonymt med at det må være en diagnose. Hun har også andre diagnoser som gi samme symptomer, og hun får sterke smertestillende som kan gi bivirkninger. Hun har jo snart en ny diagnose hver eneste uke. 

Er det ikke også slik at mange av disse diagnosene hun har, så er det ikke lett å å påvise disse med blodprøver, mr, ct ol.. altså legene/spesialisertene må stole på og setter diagnoser ut fra hva pasientene sier om div symptomer?

Skrevet
LinaHg skrev (1 time siden):

En diagnose som stemmer ut fra det hun sa, er personlighetsforstyrrelse. Vet at hun endret dette etter at hun hadde fått tenkt seg om. Ingen med en friskt sinn setter diagnoser på seg i hytt og pine. Inger shopper ukritisk og rakker ned på andre mennesker som hun ikke liker i det offentlige rom. Ingen med et friskt sinn setter seg høyere en andre og utnytter andre økonomisk til sin fordel. 

• Liker 19
Skrevet

Om strikkebøker: denne har jeg aldri strikket noe fra, sikkert bare kjøpt fordi den er billig! 

Dette var sitat, altså. 

Uansett hvor billig ting er er det ikke billig hvis det aldri blir brukt. Sløser! 

• Liker 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...