Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om jeg hadde begått en så stor feil på jobb at en person hadde fått hele barndommen ødelagt, så hadde jeg fortjent å høre det. Jeg er i utgangspunktet ikke for uthenging, men det den BV-ansatte må tåle nå er INGENTING i motsetning til hva Stine måtte leve under hele barndommen. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke synes så veldig synd på de som blir hengt ut med navn hvis de har vært med på å ødelegge en hel barndom. Min mening da.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Polarpuma
Skrevet
1 minutt siden, Gjenferdet said:

Om jeg hadde begått en så stor feil på jobb at en person hadde fått hele barndommen ødelagt, så hadde jeg fortjent å høre det. Jeg er i utgangspunktet ikke for uthenging, men det den BV-ansatte må tåle nå er INGENTING i motsetning til hva Stine måtte leve under hele barndommen. Jeg må helt ærlig si at jeg ikke synes så veldig synd på de som blir hengt ut med navn hvis de har vært med på å ødelegge en hel barndom. Min mening da.

Gjenferdet, du har kun hørt Stines versjon. Vi har gang på gang sett (på snap) at hun ikke forteller sannheten. Vent med å dømme bv-lederen før saken har vært i retten.

Skrevet
Polarpuma skrev (5 minutter siden):

Gjenferdet, du har kun hørt Stines versjon. Vi har gang på gang sett (på snap) at hun ikke forteller sannheten. Vent med å dømme bv-lederen før saken har vært i retten.

Det er jo åpenbart at hun må vinne denne saken. Hvis ikke skjønner jeg ingenting. Ingen skal vokse opp sånn. Jeg kan virkelig ikke fatte hva barnevernet tenkte med, eller at de tenkte i det hele tatt. 

• Liker 2
Skrevet

Altfor dårlig jobb utført av bv den gangen ja. De skulle ha gått hardere til verks, og satt Stine i forsterhjem de ukene faren var på jobb. Eventuelt fulltid  der. Men tydeligvis var far med på å lage disse avtalene. Og det har en del å si for saken også. Det kan nok føre til at hun ikke får så mye erstatning som hun håper på. Hvis samme bv menneske, jobber i bv i dag, så håper og satser jeg på at hun har lært av sine feil, og ikke begår samme tabbe som den gang. Og høre blindt på mor og far… Stine trenger ikke synke ned på samme, lave nivå iallefall. Men heller prøve å være et bedre menneske. Tror ikke det hjelper på saken hennes, at hun bryter alt av personvern. Må skjerpe den attituden  sin litt, og jekke seg ned x antall hakk. 

• Liker 18
Skrevet

Mente det stod i det tv 2 klippet at far ville at det skulle ordnes privat det med «plassering « når han var på jobb . Mulig jeg husker feil . Jeg vil nå si at far ikke bør gå fri for ansvar å jeg da . For å beholde hus , jobb og bil . Det var viktigere enn å få dattern bort fra mor . Det er mor som har begått omsorgssvikten men med en oppegående far kan man ikke bare legge skylda på barnevernet for vond barndom å at de ikke tok henne ut av hjemmet 

• Liker 16
Skrevet
Hønemor74 skrev (3 minutter siden):

Mente det stod i det tv 2 klippet at far ville at det skulle ordnes privat det med «plassering « når han var på jobb . Mulig jeg husker feil . Jeg vil nå si at far ikke bør gå fri for ansvar å jeg da . For å beholde hus , jobb og bil . Det var viktigere enn å få dattern bort fra mor . Det er mor som har begått omsorgssvikten men med en oppegående far kan man ikke bare legge skylda på barnevernet for vond barndom å at de ikke tok henne ut av hjemmet 

👏👏👏👏👏👏

• Liker 3
Skrevet
FrkZ skrev (Akkurat nå):

54C093D8-3A05-4529-93F8-B2C33F6911FA.jpeg

Far og mor lager avtale. At han i det hele tatt var dum nok til å gjøre det…

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, FrkZ said:

Han egnet seg heller ikke, det er jo fakta. Han hadde vært egnet om gan tok ansvaret sitt, men det gjorde han ikke. Hus, bil og høy inntekt veide tyngre enn datteren. Så tror nok ikke hun kommer sp langt med denne saken. Men klart de burde fått far til å innse ansvaret sitt! 

• Liker 10
Skrevet
16 minutter siden, Gjenferdet said:

Det er jo åpenbart at hun må vinne denne saken. Hvis ikke skjønner jeg ingenting. Ingen skal vokse opp sånn. Jeg kan virkelig ikke fatte hva barnevernet tenkte med, eller at de tenkte i det hele tatt. 

Hva tenker du om far sitt ansvar her da, Gjenferdet? Kun BV som skal ta vare på barn?

• Liker 8
Gjest Polarpuma
Skrevet
8 minutter siden, FrkZ said:

Jeg ser den. Hvordan kan bv ha det fulle ansvar, når faren lagde denne avtalen og lot ting skure og gå?

Skrevet
Linye skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du om far sitt ansvar her da, Gjenferdet? Kun BV som skal ta vare på barn?

Han hadde jo absolutt hovedansvaret, ja, enig i det. Samtidig skjønner jeg hvorfor Stine ikke klandrer ham. Det var hennes nærmeste, og hun hadde det godt da hun var hos han. Det ligger nok en lojalitet her også. Man er gjerne lojal mot omsorgspersonene selv om de har håndtert situasjoner feil. Det er lettere å klandre systemene enn sine egne.

• Liker 6
Skrevet
Polarpuma skrev (26 minutter siden):

La saken komme til retten hvor de kan snakke med hverandre. 

• Liker 2
Gjest Polarpuma
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Gjenferdet said:

Han hadde jo absolutt hovedansvaret, ja, enig i det. Samtidig skjønner jeg hvorfor Stine ikke klandrer ham. Det var hennes nærmeste, og hun hadde det godt da hun var hos han. Det ligger nok en lojalitet her også. Man er gjerne lojal mot omsorgspersonene selv om de har håndtert situasjoner feil. Det er lettere å klandre systemene enn sine egne.

Jeg forstår at hun vil være lojal mot han. Men i retten vil det ikke være snakk om følelser, men om fakta, og faktum er at faren sviktet Stine. Det er hva retten vil fokusere på, tror jeg.

Endret av Polarpuma
Skrevet
Hønemor74 skrev (20 minutter siden):

Far er en del av omsorgssvikten. Jeg hadde aldri reist fra et barnet mitt under  disse omstendighetene. Aldri.

• Liker 15
Skrevet
Frøken_ida skrev (18 minutter siden):

👏👏👏👏👏👏

Har lest det samme som deg. 

Skrevet

Hvis jeg forstod henne rett idag så er det ikke snakk om rettsak enda men eventuelt en beklagelse og erstatning . Dersom ikke hun event går inn forlik kan det da tas vidre til en eventuell rettsak 

• Liker 2
Skrevet
Hønemor74 skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg forstod henne rett idag så er det ikke snakk om rettsak enda men eventuelt en beklagelse og erstatning . Dersom ikke hun event går inn forlik kan det da tas vidre til en eventuell rettsak 

Hun håper på 3,5 mill 😘

• Liker 6
Skrevet
Babyblue69 skrev (5 minutter siden):

Far er en del av omsorgssvikten. Jeg hadde aldri reist fra et barnet mitt under  disse omstendighetene. Aldri.

Derfor jeg mener dette er en litt kompleks sak . Er ikke sikkert det er så «enkelt» at barnevernet påtar seg all skyld selvom de absolutt burde gjort noe i denne saken . Vil ikke tro det er til saken hennes sin fordel at hun ble bortprioritert pga jobben til far 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Frøken_ida skrev (3 minutter siden):

Hun håper på 3,5 mill 😘

Ja jeg leste det her engang , det tror jeg ikke hun får hvertfall . Alvdal ofrene har vel knapt nok fått det tilsammen engang . 
de to minste fikk 4,1 i erstatning tilsammen leste jeg nå . Måtte gå inn å sjekke 😊

Endret av Hønemor74
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...