Gjest Chroma Skrevet 31. oktober 2021 #4001 Skrevet 31. oktober 2021 Og målet på den første spleisen står som 200.000 kroner. 😦
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2021 #4002 Skrevet 31. oktober 2021 Chroma skrev (3 minutter siden): Hun fikk inn 83.755 kroner fordelt på 3 spleiser. Den siste fikk hun bare 800 kroner på, i motsetning til de to andre hvor hun fikk 45.455 og 37.250 kroner. Svimlende summer. Fordelt på 463 personer. Altså 180 kr i snitt per person. Det er faktisk en del. Hun burde vise at pengene har gått dit de skal. 9
Veranda Skrevet 31. oktober 2021 #4003 Skrevet 31. oktober 2021 Malleli89 skrev (1 time siden): Måååtte bare ha ei ny plante… 🤦♀️ lord.. å hvorfor handler hun på plantasjen hvis plantene er så dårlige der?? Hærregud.. jeg kjøper nesten bare på plantasjen å har aldri fått trips, og å plante om plantene er noe man bør gjøre uansett.. Ja da det var ikke mye positivt å si om plantasjenen. 🙈🙄 4
Gjest Polarpuma Skrevet 31. oktober 2021 #4004 Skrevet 31. oktober 2021 12 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg er kritisk til spleis, når hun samtidig viser et vanvittig overforbruk. Jeg er kritisk til at hun ikke gir bevis på at pengene har gått til advokat. Jeg er kritisk til at hun behandler følgere dårlig når de stiller helt normale spørsmål. Som da jeg spurte et vanlig spørsmål om en kattespray og fikk en rant tilbake om at hun ikke er Stine Google Knutsen. Jeg er kritisk til at hun blokkerer følgere, og samtidig snakker om dem på kanalen uten at de kan forsvare seg. Men - jeg har respekt for barndommen og sykehistorien hennes, og mener at vi bør holde det utenfor debattene. Det er fryktelig å ikke bli trodd når man er usynlig syk. Min policy er at jeg heller vil tro på en som lyver, enn å mistro en som er ærlig. Det skader ingen å bli trodd, men det kan gjøre stor skade å bli mistrodd. Forstår deg. Jeg har selv usynlig sykdom. Men det kan også gjøre stor skade å tro på sykdom som ikke finnes. Har du lest om historien til Gypsy Rose Blanchard og Belle Gibson? Oppdiktede sykdommer, veldig alvorlig. Jeg sier ikke at Stines sykdommer er oppdiktede, men det er lov å stusse når hun viser frem en liste som er lang som et vondt år, og samtidig viser hun mere energi enn en helt frisk person. Tror ikke jeg har sett noen betvile oppveksten hennes.
Gjest Polarpuma Skrevet 31. oktober 2021 #4005 Skrevet 31. oktober 2021 9 minutter siden, Gjenferdet said: Fordelt på 463 personer. Altså 180 kr i snitt per person. Det er faktisk en del. Hun burde vise at pengene har gått dit de skal. Det er blant annet lavt bemidlede personer som har bidratt i spleisen hennes, og ofret tur i lekeland/kino med egne barn, for å støtte Stine. Samtidig ser disse personer at Stine handler som en gal både på nett og i butikker. Det er ikke greit.
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2021 #4006 Skrevet 31. oktober 2021 Polarpuma skrev (4 minutter siden): Forstår deg. Jeg har selv usynlig sykdom. Men det kan også gjøre stor skade å tro på sykdom som ikke finnes. Har du lest om historien til Gypsy Rose Blanchard og Belle Gibson? Oppdiktede sykdommer, veldig alvorlig. Jeg sier ikke at Stines sykdommer er oppdiktede, men det er lov å stusse når hun viser frem en liste som er lang som et vondt år, og samtidig viser hun mere energi enn en helt frisk person. Tror ikke jeg har sett noen betvile oppveksten hennes. Jeg har også usynlig sykdom, og ville blitt veldig lei meg om noen betvilte meg og mente at jeg løy. Jeg synes man skal holde seg for god til å spekulere i andres sykdom. Det er sårt og vondt å ikke bli trodd. 6
Gjest Isadora2 Skrevet 31. oktober 2021 #4007 Skrevet 31. oktober 2021 Ny plante i hus, trips på monstera hu hadde hjemme... karma is a bitch😄😄😄
Gjest Polarpuma Skrevet 31. oktober 2021 #4008 Skrevet 31. oktober 2021 6 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg har også usynlig sykdom, og ville blitt veldig lei meg om noen betvilte meg og mente at jeg løy. Jeg synes man skal holde seg for god til å spekulere i andres sykdom. Det er sårt og vondt å ikke bli trodd. Det er sårt og vondt å ikke bli trodd. Men det er også et problem hvis mennesker lyver på seg sykdommer de ikke har. De tar plassen på sykehuset som virkelig syke mennesker trenger. Hva hvis du har en datter eller en mor som virkelig er syk, men ikke får hjelp fordi en eller flere friske personer tar plass foran dem i køen. Er det greit? Det skjer oftere enn man tror i vårt samfunn, man kan ikke bare lukke øynene for det.
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2021 #4009 Skrevet 31. oktober 2021 Polarpuma skrev (Akkurat nå): Det er sårt og vondt å ikke bli trodd. Men det er også et problem hvis mennesker lyver på seg sykdommer de ikke har. De tar plassen på sykehuset som virkelig syke mennesker trenger. Hva hvis du har en datter eller en mor som virkelig er syk, men ikke får hjelp fordi en eller flere friske personer tar plass foran dem i køen. Er det greit? Det skjer oftere enn man tror i vårt samfunn, man kan ikke bare lukke øynene for det. Vi har jo ingen bevis for at Stine lyver om sykdom? Hva om hun snakker sant, og så sitter vi her og sprer rykter, beskylder henne for løgn, mistror henne og samtidig da rammer andre usynlige syke som stigmatiseres? Er det greit? 2
Sharp75! Skrevet 31. oktober 2021 #4010 Skrevet 31. oktober 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Vi har jo ingen bevis for at Stine lyver om sykdom? Hva om hun snakker sant, og så sitter vi her og sprer rykter, beskylder henne for løgn, mistror henne og samtidig da rammer andre usynlige syke som stigmatiseres? Er det greit? Helt enig, om vi mistror henne ifht det hun har papirer på, så mistror vi også helsevesenet som stiller diagnoser. For det må hun jo ha ifht NAV. Det er jammen ikke lett å leve med en usynlig sykdom....... 3
Frøken_ida Skrevet 31. oktober 2021 #4011 Skrevet 31. oktober 2021 Sharp75! skrev (1 minutt siden): Helt enig, om vi mistror henne ifht det hun har papirer på, så mistror vi også helsevesenet som stiller diagnoser. For det må hun jo ha ifht NAV. Det er jammen ikke lett å leve med en usynlig sykdom....... Men, jeg tenker at hun motsier en del av sine sykdommer selv. Eller tenker jeg feil da? 12
Sharp75! Skrevet 31. oktober 2021 #4012 Skrevet 31. oktober 2021 Frøken_ida skrev (1 minutt siden): Men, jeg tenker at hun motsier en del av sine sykdommer selv. Eller tenker jeg feil da? Mye mulig, jeg orker ikke å høre alt hun babler om. Syns bare det er generelt feil å spekulere i folks sykdommer det er jo det som fører til stigma. Jeg gjør mye jeg ikke skulle ha gjort med mine sykdommer og går på smell etter smell, for man vil så inderlig, men ligger ikke i nææææææærheten av hennes energinivå 🙊 2
Gjest Polarpuma Skrevet 31. oktober 2021 #4013 Skrevet 31. oktober 2021 3 minutter siden, Gjenferdet said: Vi har jo ingen bevis for at Stine lyver om sykdom? Hva om hun snakker sant, og så sitter vi her og sprer rykter, beskylder henne for løgn, mistror henne og samtidig da rammer andre usynlige syke som stigmatiseres? Er det greit? Kan godt se hvorfor du spør. Jeg vil ikke tvile på noen. Men mamma sa en gang: "hvis noe er for godt til å være sant, så er det nettopp det". Jeg tillater meg å ha en kritisk sans. Det finnes 7 milliarder mennesker i denne verden og hver og en av dem kan innbille oss hva som helst. Det betyr ikke at jeg personlig hverken tror eller mistror alt hva som blir fremlagt. I utgangspunktet tror jeg på hva folk sier. Men hvis det tar helt av, og ord og handling ikke samsvarer overenes - over tid, blir jeg mistroisk. Men jeg respekterer din holdning.
Silva Pluvialis Skrevet 31. oktober 2021 #4014 Skrevet 31. oktober 2021 (endret) Frøken_ida skrev (På 31.10.2021 den 18.54): Men, jeg tenker at hun motsier en del av sine sykdommer selv. Eller tenker jeg feil da? Folk er forskjellige, tross diagnoser. Som jeg prøvde å forklare for en tid tilbake siden så er det ikke sikkert at det som virker som en selvmotsigelse er det. Det kan like godt være at man ikke vet alt, og at ting derfor virker selvmotsigende fordi man ikke har hele bildet. Må alt forklares med alle nyanser for at folk ikke skal spekulere i om det er løgn og selvmotsigende? Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 4
Ginevra Skrevet 31. oktober 2021 #4015 Skrevet 31. oktober 2021 Frøken_ida skrev (1 time siden): Jeg gir henne en sjanse med spleisen først. Nå har jeg venta tålmodig på at det skal skje noe i saken hennes, så vi fikk se regninger på advokat. Men hun holder igjen selv på saken, fordi hun skal ha mest mulig goder fra snap først. Tro meg. Hun burde ikke bare legge frem regninger, men faktiske kvitteringer på at de har blitt betalt. Bra at du følger opp saken! 14
Frøken_ida Skrevet 31. oktober 2021 #4016 Skrevet 31. oktober 2021 Ginevra skrev (23 minutter siden): Hun burde ikke bare legge frem regninger, men faktiske kvitteringer på at de har blitt betalt. Bra at du følger opp saken! Og regnestykket på hva som blir igjen til donasjonen. ❤️ 11
Lillemor1982 Skrevet 31. oktober 2021 #4017 Skrevet 31. oktober 2021 Isadora2 skrev (1 time siden): Ny plante i hus, trips på monstera hu hadde hjemme... karma is a bitch😄😄😄 Fniste litt inni meg av dette 🤭 Går fint ann å behandle planter med skadedyr så de blir friske igjen men det gidder hun vel ikke. Neida kjøp kjøp kjøp🤢 3
Malleli89 Skrevet 31. oktober 2021 #4018 Skrevet 31. oktober 2021 Babyblue69 skrev (2 timer siden): Kan dette formidles til andre instanser ? Media ? Sannheten om hva som foregår burde nå flere etter min mening. Så enig! Men hvordan?? Jo flere som tar saken jo bedre, da blir det jo selvsagt mere troverdig!! Hadde vært så bra om tv2 ba om en oppfølging, også ang spleisen.. Men vil tv2 være med på dette?? 8
ruskejento Skrevet 31. oktober 2021 #4019 Skrevet 31. oktober 2021 Malleli89 skrev (26 minutter siden): Så enig! Men hvordan?? Jo flere som tar saken jo bedre, da blir det jo selvsagt mere troverdig!! Hadde vært så bra om tv2 ba om en oppfølging, også ang spleisen.. Men vil tv2 være med på dette?? Stine skriver selv på spleisen "I November hadde jeg mitt første offentlige innlegg på TV2 nyhetene, det skal sies at TV har virkelig vært supre i denne saken!" Det vil vel kanskje da kunne si at de er veldig interesserte i å følge veien videre for henne. Spørs om ho er like interessesrt i å vise veien videre. Jeg lurer også på hvilke to anerkjente advokater i Tønsberg ho bruker i saken. 8
Gjest Polarpuma Skrevet 31. oktober 2021 #4020 Skrevet 31. oktober 2021 1 hour ago, Gjenferdet said: Folk er forskjellige, tross diagnoser. Som jeg prøvde å forklare for en tid tilbake siden så er det ikke sikkert at det som virker som en selvmotsigelse er det. Det kan like godt være at man ikke vet alt, og at ting derfor virker selvmotsigende fordi man ikke har hele bildet. Som det eksempelet jeg dro frem med å være livredd for kroppskontakt, men samtidig være en klemmeperson. Det kan virke kjempeselvmotsigende, men det er ikke det. Om jeg får traumereaksjon av kroppskontakt eller ikke avhenger av så mye. Dagsform, relasjon til den som tar på meg (er det familiemedlem, venninne, en fremmed?), situasjon og kontekst (er det uttrykket som et ønske om å vise omsorg, eller oppleves det seksuelt ladet?), er jeg i en trygg situasjon, eller er jeg alene med en person jeg ikke kjenner intensjonene til? Er det berøring på et trygt sted på kroppen, eller utløser den spesielle kroppsdelen reaksjoner som er knyttet til et tidligere traume? Er det mann eller kvinne? Et lite barn, eller en stor og sterk voksen som kan overmanne meg? Det vil si, at noe kroppskontakt kan utløse nesten dødsangst, mens jeg vil være helt avhengig av klemmer, for eksempel, fordi det oppleves som omsorg. For å nevne noe. Jeg er livredd for visse typer kroppskontakt, men reagerer ikke hvis mamma, pappa eller en venninne gir meg klem, for eksempel. Må alt forklares med alle nyanser for at folk ikke skal spekulere i om det er løgn og selvmotsigende? Nei, men jeg prøver bare å si at ikke alt alltid er sort eller hvitt bestandig Har heller ikke sådd noen tvil om dine plager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå