Frøken_ida Skrevet 28. oktober 2021 #3761 Del Skrevet 28. oktober 2021 Lillemor1982 skrev (Akkurat nå): Sjukt at noen betaler for rælsmykkene hun lager når man får kjøpt slike i smykkebutikker til samme pris 🤢 Jeg selger sånne på jobb, med sølv. Rett ved der Stine bor. Vi har dem også i nettbutikken, kjapt søk på GOOGLE, Stine. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 28. oktober 2021 #3762 Del Skrevet 28. oktober 2021 Lillemor1982 skrev (2 minutter siden): Sjukt at noen betaler for rælsmykkene hun lager når man får kjøpt slike i smykkebutikker til samme pris 🤢 Du mener vel billigere i smykkebutikk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 28. oktober 2021 #3763 Del Skrevet 28. oktober 2021 Arkin skrev (Akkurat nå): Aldri i verden om Stine hadde giddet dette hvis hun ikke tjener penger på det. Burde jo snart klare å betale de advokatregningene selv, men så klart skal jo ikke hun betale dette selv 😱😱 det er jo blodig urettferdig så klart. Begynner å bli så lattelig hele opplegget.. Tenker at bamsepengene skal gå til shopping, shopping og ennå mere shopping.. Dette har hun jo virkelig fortjent i hennes øyne. Kanskje hun kan begynne å betale tilbake til de som har bidratt til Spleisen 🎉🎉 jeg vil gjerne ha tilbake mine penger.. Jeg også uføretrygdet og har ikke mye penger å rutte med. Kunne ha tatt med meg datteren min på kafe eller lekeland, da dette er ting som jeg ikke kan prioritere på ett uføre budsjett. Akkurat den saken der med penger tilbake har jeg plan på. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 28. oktober 2021 #3764 Del Skrevet 28. oktober 2021 Arkin skrev (1 minutt siden): Aldri i verden om Stine hadde giddet dette hvis hun ikke tjener penger på det. Burde jo snart klare å betale de advokatregningene selv, men så klart skal jo ikke hun betale dette selv 😱😱 det er jo blodig urettferdig så klart. Begynner å bli så lattelig hele opplegget.. Tenker at bamsepengene skal gå til shopping, shopping og ennå mere shopping.. Dette har hun jo virkelig fortjent i hennes øyne. Kanskje hun kan begynne å betale tilbake til de som har bidratt til Spleisen 🎉🎉 jeg vil gjerne ha tilbake mine penger.. Jeg også uføretrygdet og har ikke mye penger å rutte med. Kunne ha tatt med meg datteren min på kafe eller lekeland, da dette er ting som jeg ikke kan prioritere på ett uføre budsjett. Hvorfor gi bort penger hvis du har så dårlig råd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 28. oktober 2021 #3765 Del Skrevet 28. oktober 2021 Luckie skrev (Akkurat nå): Hvorfor gi bort penger hvis du har så dårlig råd? Fordi jeg har så jeg akkuratt klarer meg. Og jeg er oppdratt til å tenke på andre og ikke bare meg selv. Jeg har hatt en super oppvekst med mange fine mennesker rundt meg, noe hun ikke har hatt. Hun har klart å lure folk trill rundt og jeg vet at man ikke får masse penger når man er ufør så jeg trodde jo virkelig at dette var noe hun ikke klarte å betale og virkelig trengte hjelp. Da ville jeg gjerne bidra med det jeg kunne og ville ofre den kaféturen eller lekeland. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 28. oktober 2021 #3766 Del Skrevet 28. oktober 2021 Luckie skrev (7 minutter siden): Hvorfor gi bort penger hvis du har så dårlig råd? Og selvfølgelig fordi jeg synes hun fortjente en rettferdighet og avslutning på en så vond og traumatisk barndom 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 28. oktober 2021 #3767 Del Skrevet 28. oktober 2021 Arkin skrev (12 minutter siden): Du mener vel billigere i smykkebutikk Såpass også ja 🙈 Arkin skrev (13 minutter siden): Aldri i verden om Stine hadde giddet dette hvis hun ikke tjener penger på det. Burde jo snart klare å betale de advokatregningene selv, men så klart skal jo ikke hun betale dette selv 😱😱 det er jo blodig urettferdig så klart. Begynner å bli så lattelig hele opplegget.. Tenker at bamsepengene skal gå til shopping, shopping og ennå mere shopping.. Dette har hun jo virkelig fortjent i hennes øyne. Kanskje hun kan begynne å betale tilbake til de som har bidratt til Spleisen 🎉🎉 jeg vil gjerne ha tilbake mine penger.. Jeg også uføretrygdet og har ikke mye penger å rutte med. Kunne ha tatt med meg datteren min på kafe eller lekeland, da dette er ting som jeg ikke kan prioritere på ett uføre budsjett. Dere som har gitt penger burde seriøst sende hu Vippskrav for å få penga deres tilbake 🤬 Og noen burde be Tv2 lage en oppfølger til reportasjen om Stine, barnevernet og innsamlingen. Hvordan penga er brukt og hvor saken står i dag 🤬 Det går ikke ann å oppføre seg slik som henne uten at det får konsekvenser! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 28. oktober 2021 #3768 Del Skrevet 28. oktober 2021 1 hour ago, Brumundaline said: Med de mengdene hun har solgt hittil av bamser og maskemaskører, så har hun nok passert 40000kr, kanskje 50000kr også. Det er ingen eksakt sum med tanke på å betale skatt, og hobby går over til næring. Men meningen bak det, og at man kjøper inn noe i den hensikt å selge det videre for å tjene penger, og det gjentakende og over tid. Hun er heller ikke langt unna grensa for merverdiavgift. Hun presiserer at det er så enormt mye jobb...Hun "lager" et anheng på 2 sekunder🙄 Hun preker stadig om kostnader på utstyr hun bruker også, men hun bruker jo bare ei tang, og den koster 50kr, så den har hun tjent inn hundre ganger. Skjønner det er litt jobb med å skrive på adresser osv, men så lang tid tar det ikke. Veldig god timebetaling, og hun tjener jo lett 15-20000kr på en dag! Si hun får advokatutgifter på 100k, da kan hun "jobbe" i 6-7 dager, 3 dager om hun dropper kattesnapper og nettshopping de 3 dagene, så har hun faktisk nok omsetning og overskudd til å dekke advokat. jeg er 100% sikker på at hun ikke er så god venn med en bedriftseier(eller hva det var), at hun får kjøpe inn bamser derifra🙀 EBay, Wish, Ali osv florerer av de delene hun bruker ser utrolig mange butikker også som selger akkurat det samme... Men, samtidig så er det jo ingen som blir tvunget til å kjøpe, det er faktisk frivillig. Jeg lager selv de samme anhengene, med med kjede, og har solgt de for 130kr, uten kjede har jeg tatt 80kr. Min sønn på 14 hjelper meg da, og står for salget. Men vi har ikke Some med mange mange tusen følgere, så det blir ingen store summer, men litt ekstra til sparing moped😉 Syns også hun ofte gjør til stemmen sin, en måte/stemme å snakke med når hun skal selge, en annen når hun skal få følgere til å syns synd i seg...litt småirriterende...å falskt. Men sånn har hun alltid vært. Hun er den store snakkisen over alt her, på butikken, på arbeidsplasser, på kaffeslabberas, ja over alt. Hun sleiker folk oppetter ryggen når hun trenger de for egne goder, og vender ryggen til når hun ikke trenger de for utnyttelse lengre. Jeg treffer på hun nå og da, hun vet hvem jeg er, men hun hilser ALDRI, noe alle andre gjør når man går seg på bekjente på butikken osv. Mannen hennes smiler og hilser på de fleste, og da lyner det fra hennes øyne😝 Og ny kul i lysken, det er ikke rart det samler seg talg i den kroppen!! Med all den dritten hun putter i kjeften. Et veldig tykt lag med sminke, som kun taes av når ny maske skal på. Og den sminken får fram rynkene noe enormt! Hun er finere, og ser yngre ut uten sminke faktisk. Dette ble så langt, at det er vel ingen som orker å lese...kunne skrevet enda mere, men skal stoppe nå🤪 Leser alt jeg. I går lå hun i senga med masse sminke på. Senere på dagen gikk hun ut på badet og sa: nå skal jeg ta bort gårsdagens sminke. Så gjorde hun det og la ny sminke i mange lag. Det undrer meg at en som har en hudsykdom, som hun selv hevder, sover med så mye sminke i fjeset. Det kan jo ikke være bra. Og de smykkerne, har hun en avanse på 98 kr per bamse, der er jo helt vanvittig. Men det er jo opp til folk om de vil kjøpe dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 28. oktober 2021 #3769 Del Skrevet 28. oktober 2021 Polarpuma skrev (9 minutter siden): Leser alt jeg. I går lå hun i senga med masse sminke på. Senere på dagen gikk hun ut på badet og sa: nå skal jeg ta bort gårsdagens sminke. Så gjorde hun det og la ny sminke i mange lag. Det undrer meg at en som har en hudsykdom, som hun selv hevder, sover med så mye sminke i fjeset. Det kan jo ikke være bra. Og de smykkerne, har hun en avanse på 98 kr per bamse, der er jo helt vanvittig. Men det er jo opp til folk om de vil kjøpe dem. Kan jo være at folk kjøper de for å være "snill" 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 28. oktober 2021 #3770 Del Skrevet 28. oktober 2021 6 minutter siden, Arkin said: Kan jo være at folk kjøper de for å være "snill" Ja men jeg reagerer på at hun sier at hun må ta den prisen for å “dekke kostnadene”, det er jo bare tull. Det kan man jo se på de regnestykkene til de over her og på innkjøpspriser på diverse nettsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 28. oktober 2021 #3771 Del Skrevet 28. oktober 2021 Arkin skrev (40 minutter siden): Fordi jeg har så jeg akkuratt klarer meg. Og jeg er oppdratt til å tenke på andre og ikke bare meg selv. Jeg har hatt en super oppvekst med mange fine mennesker rundt meg, noe hun ikke har hatt. Hun har klart å lure folk trill rundt og jeg vet at man ikke får masse penger når man er ufør så jeg trodde jo virkelig at dette var noe hun ikke klarte å betale og virkelig trengte hjelp. Da ville jeg gjerne bidra med det jeg kunne og ville ofre den kaféturen eller lekeland. Jeg håper jeg kan ordne opp så du får pengene tilbake❤️ Du er garantert ikke den eneste som kunne trengt pengene selv. Unner deg lekeland. 🥰 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 28. oktober 2021 #3772 Del Skrevet 28. oktober 2021 Polarpuma skrev (6 minutter siden): Ja men jeg reagerer på at hun sier at hun må ta den prisen for å “dekke kostnadene”, det er jo bare tull. Det kan man jo se på de regnestykkene til de over her og på innkjøpspriser på diverse nettsider. Helt enig.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 28. oktober 2021 #3773 Del Skrevet 28. oktober 2021 Må jeg skatte og av hva? Alle penger og sponsede produkter med økonomisk verdi som du får på bakgrunn av salgsblogg, nettbutikk, produktomtale, affiliate, oppdrag og lignende, som har å gjøre med bloggvirksomheten. Alle penger du får på bakgrunn av annonser, reklame og lignende. Gratis eller rabatterte produkter/gaver med økonomisk verdi, som for eksempel sminke, hår- og hudpleieprodukter, bøker, klær, reiser, spill, teknologisk utstyr, barneutstyr m.m. Dette skal inntektsføres til omsetningsverdi (eventuelt omsetningsverdi fratrukket det beløp du har betalt for varen) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 28. oktober 2021 #3774 Del Skrevet 28. oktober 2021 Blogging og sosiale medier Blogging kan både være hobby og næringsvirksomhet. Du skal opplyse om alle inntekter, men de kan være skattefrie. Blogging som hobby Blogging anses som hobby når den er av ikke-økonomisk karakter, altså at den ikke gir overskudd eller økonomiske fordeler. Inntekter av hobbyvirksomhet er ikke skattepliktig, og du får heller ikke fradrag for kostnader til slik aktivitet. Du skal likevel opplyse om eventuelle inntekter på skattemeldingen. Trenger du å vite mer om hobby/næring? Se definisjon av hobby/næring. Om du har behov for å kontakte oss, så kan du gjøre det via kontakt oss. Blogging som næringsvirksomhet Blogging ansees som næringsvirksomhet dersom den drives for egen regning og risiko tar sikte på å ha en viss varighet og omfang, og er egnet til å gi overskudd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 28. oktober 2021 #3775 Del Skrevet 28. oktober 2021 Frøken_ida skrev (2 minutter siden): Blogging og sosiale medier Blogging kan både være hobby og næringsvirksomhet. Du skal opplyse om alle inntekter, men de kan være skattefrie. Blogging som hobby Blogging anses som hobby når den er av ikke-økonomisk karakter, altså at den ikke gir overskudd eller økonomiske fordeler. Inntekter av hobbyvirksomhet er ikke skattepliktig, og du får heller ikke fradrag for kostnader til slik aktivitet. Du skal likevel opplyse om eventuelle inntekter på skattemeldingen. Trenger du å vite mer om hobby/næring? Se definisjon av hobby/næring. Om du har behov for å kontakte oss, så kan du gjøre det via kontakt oss. Blogging som næringsvirksomhet Blogging ansees som næringsvirksomhet dersom den drives for egen regning og risiko tar sikte på å ha en viss varighet og omfang, og er egnet til å gi overskudd Oioi🙈Hun kan riskere å få seg en økonomisk smell når skattemyndighetene får snusen i dette.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 28. oktober 2021 #3776 Del Skrevet 28. oktober 2021 Frøken_ida skrev (Akkurat nå): Jeg håper jeg kan ordne opp så du får pengene tilbake❤️ Du er garantert ikke den eneste som kunne trengt pengene selv. Unner deg lekeland. 🥰 Vi har så vi klarer oss, men med ett stramt budsjett gikk den posten med lek og morro til Stine da jeg synes hun fortjente det og at vi kunne avse de aktivitetene den mnd. Men når jeg ser at de pengene går bare til fjas og shopping blir jeg bare lei meg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 28. oktober 2021 #3777 Del Skrevet 28. oktober 2021 FrkZ skrev (Akkurat nå): Oioi🙈Hun kan riskere å få seg en økonomisk smell når skattemyndighetene får snusen i dette.. Det kan skje før hun rekker si "kaffeskååål" 😄 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 28. oktober 2021 #3778 Del Skrevet 28. oktober 2021 Frøken_ida skrev (14 minutter siden): Det kan skje før hun rekker si "kaffeskååål" 😄 Yes😂🌟 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 28. oktober 2021 #3779 Del Skrevet 28. oktober 2021 Arkin skrev (1 time siden): Aldri i verden om Stine hadde giddet dette hvis hun ikke tjener penger på det. Burde jo snart klare å betale de advokatregningene selv, men så klart skal jo ikke hun betale dette selv 😱😱 det er jo blodig urettferdig så klart. Begynner å bli så lattelig hele opplegget.. Tenker at bamsepengene skal gå til shopping, shopping og ennå mere shopping.. Dette har hun jo virkelig fortjent i hennes øyne. Kanskje hun kan begynne å betale tilbake til de som har bidratt til Spleisen 🎉🎉 jeg vil gjerne ha tilbake mine penger.. Jeg også uføretrygdet og har ikke mye penger å rutte med. Kunne ha tatt med meg datteren min på kafe eller lekeland, da dette er ting som jeg ikke kan prioritere på ett uføre budsjett. Det er mange som føler på dette 😥. Trist!! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 28. oktober 2021 #3780 Del Skrevet 28. oktober 2021 Frøken_ida skrev (1 time siden): Jeg selger sånne på jobb, med sølv. Rett ved der Stine bor. Vi har dem også i nettbutikken, kjapt søk på GOOGLE, Stine. Jeg ville helt klart ha kjøpt av deg i butikk. For at et samfunnet skal gå rundt trenger vi også nærbutikken. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå