Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Polarpuma skrev (På 18.10.2021 den 23.29):

Blir vel neppe sint på han, hun vil vel ikke bli gjort arveløs…

Denne kommentaren gjør at denne tråden blir tatt useriøs dessverre. Det kommer mye bra frem her inne, men slike ting som dette ødelegger tråden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Chroma said:

Men da er det jo legen som må snakke med ungdommen og forklare de ting, man kan ikke skåne barn og ungdom for alt. Jeg synes ikke hun har snakket om behandlingen sin på en ugrei måte, med mindre jeg har gått glipp av noe. Hun forklarte jo bare hva det går ut på, det kan da ikke kalles å reklamere for en behandling? Dette er heller ikke noe man bare kan bestille seg, det krever jo utredning og henvisninger. Jeg forstår ikke alt folk skal ta Stine for i denne tråden. 

Selvfølgelig krever det henvisning! Men det kunne like gjerne vært paralgin forte hun reklamerte for og det skal være greit?! Er en grunn til at det IKKE reklameres for alkohol og medisiner feks i media! Ser du ikke det? Handler ikke om å skåne dem for alt, men bruke sunn fornuft og være litt varsom!

Endret av Linye
Manglet en setning
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å DÆR hadde hun strikket et teppe😅 Har sett dette 7 ganger siste dager på snap, så hun har neppe strikket flere uten å vist oss… eller «det premature teppet» som hun kaller det😅

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
9 minutter siden, Frøken_fjong1 said:

Denne kommentaren gjør at denne tråden blir tatt useriøs dessverre. Det kommer mye bra frem her inne, men slike ting som dette ødelegger tråden. 

Ja beklager. Meg som tenkte høyt. Burde holdt det inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isadora2
kalini skrev (15 minutter siden):

å DÆR hadde hun strikket et teppe😅 Har sett dette 7 ganger siste dager på snap, så hun har neppe strikket flere uten å vist oss… eller «det premature teppet» som hun kaller det😅

Reagerte på det samme😄😄 ikke sett snurten til det(eller de) andre hun har strikka. Men dette blir vist frem til de grader! Som hun pleier å gjøre med strikkeprosjekt. Bra det endelig blir strikka teppe😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være fint å bli så jabbete ( snakke mye), få så mye energi og generelt i så godt humør av et migreneanfall..... Skulle ønske mine anfall også var sånn, og ikke tvang meg i seng på et mørkt soverom med spybøtta i 1-3 døgn...  Heldig hun der 😝 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en annen ting, de ønsker ikke å svøpe premature barn, som har større risiko for infeksjoner i tepper som kommer fra hjem med dyr. Er mye kattehår i den sofaen.. å bakterier fra fks avføring av katt…!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (1 time siden):

en annen ting, de ønsker ikke å svøpe premature barn, som har større risiko for infeksjoner i tepper som kommer fra hjem med dyr. Er mye kattehår i den sofaen.. å bakterier fra fks avføring av katt…!

Teppene blir vel vasket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (5 minutter siden):

Teppene blir vel vasket? 

Vet du hvilken temperatur du må vaske et plagg på for å drepe div bakterier? Tåler ull så høye temperaturer? Nei.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (1 time siden):

https://www.amandaprosjektet.no/2021/01/30/diamantteppe-til-de-aller-aller-minste-og-sarteste-2/
Her står det i hvertfall hvordan du strikker tepper til de under 1500 gr og at de kan vaskes i vaskemaskinen og pakkes inn i pose før de sendes. Hva man gjør med de på sykehuset etter de har fått de inn står det forøvrig ikke noe om😊

Endret av GulleGull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (2 minutter siden):

https://www.amandaprosjektet.no/2021/01/30/diamantteppe-til-de-aller-aller-minste-og-sarteste-2/
Her står det i hvertfall hvordan du strikker tepper til de under 1500 gr og at de kan vaskes i vaskemaskinen og pakkes inn i pose før de sendes. Hva man gjør med de på sykehuset etter de har fått de inn står det forøvrig ikke noe om😊

de skal vaskes ja😅 Men skal helst ikke komme fra hjem med dyr/katte/hundehår. Nå snakket stine netopp om at katten (som alltid er i sen sofaen hun har pleddet i) kom løpende full av avføring i pelsen…! Veldig dumt å legge det i ei kuvøse til små, utsatte premature barn. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (5 minutter siden):

de skal vaskes ja😅 Men skal helst ikke komme fra hjem med dyr/katte/hundehår. Nå snakket stine netopp om at katten (som alltid er i sen sofaen hun har pleddet i) kom løpende full av avføring i pelsen…! Veldig dumt å legge det i ei kuvøse til små, utsatte premature barn. 

Står ihvertfall ikke noe om det i beskrivelsen av teppene så langt jeg kunne se😊 Om det handlet om bakterier så bør ikke sykehuset ta i mot noe som helst laget fra private hjem tenker jeg😊 Syntes det da er pussig at man tar i mot i det hele tatt🤔

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 minutter siden):

Står ihvertfall ikke noe om det i beskrivelsen av teppene så langt jeg kunne se😊 Om det handlet om bakterier så bør ikke sykehuset ta i mot noe som helst laget fra private hjem tenker jeg😊 Syntes det da er pussig at man tar i mot i det hele tatt🤔

Ja, det tenker jeg også. Sykehuset vet jo ingenting om de som strikker plaggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chroma skrev (8 minutter siden):

Ja, det tenker jeg også. Sykehuset vet jo ingenting om de som strikker plaggene. 

Jeg har to premature barn, har ikke ønsket disse hjemmestrikkede pleddene når de har ligget på intensiven😅 æsj

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (7 minutter siden):

Jeg har to premature barn, har ikke ønsket disse hjemmestrikkede pleddene når de har ligget på intensiven😅 æsj

Okei. Men mange setter stor pris på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig krever det henvisning! Men det kunne like gjerne vært paralgin forte hun reklamerte for og det skal være greit?! Er en grunn til at det IKKE reklameres for alkohol og medisiner feks i media! Ser du ikke det? Handler ikke om å skåne dem for alt, men bruke sunn fornuft og være litt varsom!

Såå enig med deg 👍 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nussepus skrev (6 timer siden):

Man får 20 MG ketalar ved smertebehandling. Blandet med lokalbedøvelse og nacl. Så mengden ketalar er veldig liten. 

Dette er nærmest eksperimentell behandling, da ketamin ikke har indikasjon for smertebehandling i Norge. Ikke noe en så stor vlogger bør fronte og "reklamere" for. Skjønner mengden er liten, men nå bruker hun rimelig høy styrke smerteplaster i tillegg.  Skjønner ikke hva poenget er med å legge ut SÅ detaljert om behandling og legemidler....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (10 minutter siden):

Dette er nærmest eksperimentell behandling, da ketamin ikke har indikasjon for smertebehandling i Norge. Ikke noe en så stor vlogger bør fronte og "reklamere" for. Skjønner mengden er liten, men nå bruker hun rimelig høy styrke smerteplaster i tillegg.  Skjønner ikke hva poenget er med å legge ut SÅ detaljert om behandling og legemidler....

Ketalar er jo et smertestillende som brukes masse innen akuttmedisin. Uansett om behandlingen er eksperimentell så er den brukt i mange år og med veldig godt resultat. Mange slutter med vanedannende medisiner etter å ha startet med dette. Og dette er behandling som settes i verk av spesialister så at du mener at hun påvirker andre til å bruke dette er bare tull. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alt med medisiner/ sykdommer/ diagnoser det tar hun gjerne repetisjoner på gang på gang.. i motsetning til andre ting folk lurer på, som hvor klær og sminke er fra. Hun traller og danser og ser direkte lykkelig ut når hun jabber i vei om smerteplaster og diagnoser!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boralis skrev (3 timer siden):

Må jo være fint å bli så jabbete ( snakke mye), få så mye energi og generelt i så godt humør av et migreneanfall..... Skulle ønske mine anfall også var sånn, og ikke tvang meg i seng på et mørkt soverom med spybøtta i 1-3 døgn...  Heldig hun der 😝 

Samme her, da hadde jo ikke migrene vært noe stress i det hele tatt, da kunne jeg lett dratt på jobb, laget mat for fammen, å jeg hadde seeelvsagt ikke brukt 2 døgn i senga, satt sprøyte i magen å «kasta bort dagene» med å ikke klare å være sammen med barna mine annet i fra soffan, (når den er mildt) å se på telefonen/tv/høre musikk/ å jeg hadde selvsagt droppa å ligge på ett mørkt kaldt rom.. Jises! Blir for dumt… 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...