Babyblue69 Skrevet 18. oktober 2021 #3241 Del Skrevet 18. oktober 2021 Polarpuma skrev (1 time siden): Smerteplaster over puppen. Knappene ned på gensern, så vi alle kan se det🙈. Nå er det ikke vær for å bruke singlet og ha plaster på armen, så da må man sette det på et synlig sted. Polarpuma skrev (1 time siden): Smerteplaster over puppen. Knappene ned på gensern, så vi alle kan se det🙈. Nå er det ikke vær for å bruke singlet og ha plaster på armen, så da må man sette det på et synlig sted. Smerteplaster skal ikke plasseres på samme sted hver gang man skifter. Det anbefales å skifte plassering på kroppen når man skal sette på nytt. Overkropp og armer er det beste stedet å feste plasteret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 18. oktober 2021 #3242 Del Skrevet 18. oktober 2021 Anneisabell skrev (Akkurat nå): Og må du henge deg opp i at andre reagerer på det. Ingen har sagt en har noe med det, men er lov å mene noe om det for det Du registere kansje at hun skiftet til varmere tøy fordi hun var kaldt. Og du må henge deg opp i at hun skifter flere ganger 😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. oktober 2021 #3243 Del Skrevet 18. oktober 2021 GulleGull skrev (11 timer siden): Tror dessverre fibromyalgi -på lik linje som andre «kvinnesykdommer» ikke blir tatt så seriøst annet en å diagnostisere. Når det kommer til utløsende årsak så kan det være at man ikke tar så stort hensyn til det -uansett årsak så har det jo utviklet seg til en sykdom. Man blir jo ikke frisk av å finne ut av utløsende årsak. Er flere sykdommer man mener at negativt stress over lang tid kan bidra med å utløse, men det er medisinsk behandling man får😊 Bare synd man ikke er mer interessert i å finne gode medisinske behandlinger for disse utelukkelsesdiagnosene😏 Jeg har akkurat vært på ett foredrag om Fibromyalgi. Det et en sammenheng mellom Biologiske, psykologiske og sosiale faktorer. Dette ble et nyttig verktøy som får puslespill brikkene til å falle på plass. Jeg er veldig overasket over at så få vet om og bruker dette. Man føler at man "famler i blinde" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 18. oktober 2021 #3244 Del Skrevet 18. oktober 2021 Polarpuma skrev (1 time siden): Smerteplaster over puppen. Knappene ned på gensern, så vi alle kan se det🙈. Nå er det ikke vær for å bruke singlet og ha plaster på armen, så da må man sette det på et synlig sted. Vi vet at hun bruker smerteplaster. Hvorfor er det så ille for deg at følgerne ser det ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 18. oktober 2021 #3245 Del Skrevet 18. oktober 2021 4 minutter siden, Babyblue69 said: Vi vet at hun bruker smerteplaster. Hvorfor er det så ille for deg at følgerne ser det ? Det er ikke ille for meg at følgerne ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 18. oktober 2021 #3246 Del Skrevet 18. oktober 2021 Polarpuma skrev (1 minutt siden): Det er ikke ille for meg at følgerne ser det. Så bra 😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alma87 Skrevet 18. oktober 2021 #3247 Del Skrevet 18. oktober 2021 Sa Stine at hun syntes det var dårlig å måtte betale advokat og rettsak for egne penger for sin urettferdighet eller noe??? En vet vel hva som skal til og hva det koster før en hiver seg på en sånn sak. Urettferdig? Slik er det bare for alle. Om du går til rettsak pga du har blitt voldtatt, bodd med voldelig partner og mange andre grove og triste saker.. så JA det koster energi og PENGER. Men vinner man saken så får man dekt det eller..? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alma87 Skrevet 18. oktober 2021 #3248 Del Skrevet 18. oktober 2021 Vil bare tipse om en bok jeg har lest som var så bra ; «det er ikke mer synd på deg enn andre». Av Wilhelmsen Gjennomgangsfiguren i boken er en 30 år gammel kvinne som etter en vanskelig oppvekst fikk store psykiske problemer og gikk inn i en offerrolle i livet sitt. Et offer forklarer sine problemer med ting som har skjedd i fortiden; man føler seg låst, og det er ingenting man kan gjøre med det. Andre må ta ansvaret. Da forfatteren i samtale med pasienten sa til henne: "Det er ikke er mer synd på deg enn andre", følte hun seg utrolig krenket. Til tross for dette tok hun etter en tid et gjennomgripende oppgjør med sine egne holdninger og sin atferd, blant annet offerrollen. Hovedproblemet i livet vårt er ikke det som skjer, men hvordan vi velger å forholde oss til det. Pasienten endret holdning til bekymring, verdens urettferdighet og livets usikkerhet, døden og fremtiden; og ikke minst tok hun ansvar for sine egne valg. Dette førte til en helt ny frihet i livet hennes, men også et nytt ansvar. Boken inneholder pasientens egen beretning, som kommenteres av forfatteren i kapitler om blant annet "Empati og konfrontering", "Skyld og skam", "Selvbilde, selvfølelse og selvtillit", "Oppmerksomt nærvær", "Personlighet og personlighetsforstyrrelser" og problemer knyttet til diagnostikk innen psykiatrien og terapeutrollen. Boken illustrerer at uansett bakgrunn og livssituasjon kan vi alle velge å se håpefullt på fremtiden. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 18. oktober 2021 #3249 Del Skrevet 18. oktober 2021 Isabel Raad og søsteren fikk 350K hver fra barnevernstjenesten/kommunen de saksøkte. Så tror ikke Fru. Knutsen må håpe på mange millioner i erstatning..... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 18. oktober 2021 #3250 Del Skrevet 18. oktober 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporing, brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 18. oktober 2021 #3251 Del Skrevet 18. oktober 2021 Alma87 skrev (29 minutter siden): Vil bare tipse om en bok jeg har lest som var så bra ; «det er ikke mer synd på deg enn andre». Av Wilhelmsen Gjennomgangsfiguren i boken er en 30 år gammel kvinne som etter en vanskelig oppvekst fikk store psykiske problemer og gikk inn i en offerrolle i livet sitt. Et offer forklarer sine problemer med ting som har skjedd i fortiden; man føler seg låst, og det er ingenting man kan gjøre med det. Andre må ta ansvaret. Da forfatteren i samtale med pasienten sa til henne: "Det er ikke er mer synd på deg enn andre", følte hun seg utrolig krenket. Til tross for dette tok hun etter en tid et gjennomgripende oppgjør med sine egne holdninger og sin atferd, blant annet offerrollen. Hovedproblemet i livet vårt er ikke det som skjer, men hvordan vi velger å forholde oss til det. Pasienten endret holdning til bekymring, verdens urettferdighet og livets usikkerhet, døden og fremtiden; og ikke minst tok hun ansvar for sine egne valg. Dette førte til en helt ny frihet i livet hennes, men også et nytt ansvar. Boken inneholder pasientens egen beretning, som kommenteres av forfatteren i kapitler om blant annet "Empati og konfrontering", "Skyld og skam", "Selvbilde, selvfølelse og selvtillit", "Oppmerksomt nærvær", "Personlighet og personlighetsforstyrrelser" og problemer knyttet til diagnostikk innen psykiatrien og terapeutrollen. Boken illustrerer at uansett bakgrunn og livssituasjon kan vi alle velge å se håpefullt på fremtiden. Lest boka👏👏👏. Anbefaler alle hans bøker. Vært på mange foredrag med Wilhelmsen, anbefales 👏👏👏. Stine bør få time på klinikken til Wilhelmsen. Jeg synes virkelig synd på henne, for hennes oppvekst. Noen av oss vet hva hun snakker om. Vi har kjent og kjenner på de samme følelsene og vi har de samme sårene. Forskjellen er hvordan vi ønsker å gå videre med fortiden vår. Jeg hadde aldri reist fra mine barn. Jeg har sloss for mine barn med nebb og klør. Stine sier hun skal forandre systemet. Antar at systemet har forandret seg mye siden hun var barn. Hun er sint på systemet, men ikke faren som var hennes viktigste støttespiller. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 18. oktober 2021 #3252 Del Skrevet 18. oktober 2021 15 minutter siden, SnippSnappSnute2 said: Lest boka👏👏👏. Anbefaler alle hans bøker. Vært på mange foredrag med Wilhelmsen, anbefales 👏👏👏. Stine bør få time på klinikken til Wilhelmsen. Jeg synes virkelig synd på henne, for hennes oppvekst. Noen av oss vet hva hun snakker om. Vi har kjent og kjenner på de samme følelsene og vi har de samme sårene. Forskjellen er hvordan vi ønsker å gå videre med fortiden vår. Jeg hadde aldri reist fra mine barn. Jeg har sloss for mine barn med nebb og klør. Stine sier hun skal forandre systemet. Antar at systemet har forandret seg mye siden hun var barn. Hun er sint på systemet, men ikke faren som var hennes viktigste støttespiller. Blir vel neppe sint på han, hun vil vel ikke bli gjort arveløs… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 18. oktober 2021 #3253 Del Skrevet 18. oktober 2021 SnippSnappSnute2 skrev (25 minutter siden): Lest boka👏👏👏. Anbefaler alle hans bøker. Vært på mange foredrag med Wilhelmsen, anbefales 👏👏👏. Stine bør få time på klinikken til Wilhelmsen. Jeg synes virkelig synd på henne, for hennes oppvekst. Noen av oss vet hva hun snakker om. Vi har kjent og kjenner på de samme følelsene og vi har de samme sårene. Forskjellen er hvordan vi ønsker å gå videre med fortiden vår. Jeg hadde aldri reist fra mine barn. Jeg har sloss for mine barn med nebb og klør. Stine sier hun skal forandre systemet. Antar at systemet har forandret seg mye siden hun var barn. Hun er sint på systemet, men ikke faren som var hennes viktigste støttespiller. Er det rart at hun er sint på systemet? Systemet har sviktet henne på det groveste. Det er SUNT å rette sinnet utover - mot de som har begått uretten. Det er sunt og bra å være sint. Det er følelser som er helt berettiget, og de handler ikke om at hun setter seg i offerrollen. Slike bemerkninger kan virkelig skade et menneske. Hun SKAL være sint. Hun skal IKKE legge lokk på det. Da kommer det ut i andre former, og hun vil kjenne på skam istedenfor, noe som er en mye mer usunn følelse i ekstremt grad. Skam er en hemmende følelse, mens sinne er en aktiverende følelse. Må folk faen meg få lov til å reagere på urett uten at de skal bli beskyldt for å være i offerrollen! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amourerah Skrevet 18. oktober 2021 #3254 Del Skrevet 18. oktober 2021 1 minutt siden, Gjenferdet said: Er det rart at hun er sint på systemet? Systemet har sviktet henne på det groveste. Det er SUNT å rette sinnet utover - mot de som har begått uretten. Det er sunt og bra å være sint. Det er følelser som er helt berettiget, og de handler ikke om at hun setter seg i offerrollen. Slike bemerkninger kan virkelig skade et menneske. Hun SKAL være sint. Hun skal IKKE legge lokk på det. Da kommer det ut i andre former, og hun vil kjenne på skam istedenfor, noe som er en mye mer usunn følelse i ekstremt grad. Skam er en hemmende følelse, mens sinne er en aktiverende følelse. Må folk faen meg få lov til å reagere på urett uten at de skal bli beskyldt for å være i offerrollen! Helt enig!!❤ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amourerah Skrevet 18. oktober 2021 #3255 Del Skrevet 18. oktober 2021 Jeg vet ikke så mye om denne saken men. Jeg syns det er dårlig gjort og henge andre ut på SOME. Altså om du ikke kjenner vedkommende eller ikke vet alt hva vedkommende har gått I gjennom så hold kjeft enkelt og greit. Ingen liker og bli snakket stygt om, ikke de som slenger stygge kommentarer Heller, og da bør man holde seg for god til og synke lavt og sitte bak en skjerm og skrive masse stygge nedlatende ting for og selv føle seg bedre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 18. oktober 2021 #3256 Del Skrevet 18. oktober 2021 Polarpuma skrev (37 minutter siden): Blir vel neppe sint på han, hun vil vel ikke bli gjort arveløs… Jeg håper samtlige av dere en dag våkner opp og innser hva dere har gjort mot et annet menneske. Dette er bare helt spinnvilt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amourerah Skrevet 18. oktober 2021 #3257 Del Skrevet 18. oktober 2021 (endret) 7 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg håper samtlige av dere en dag våkner opp og innser hva dere har gjort mot et annet menneske. Dette er bare helt spinnvilt. Helt enig. Blir helt Matt selv, helt utrolig at folk skriver slikt. utrolig unødvendig. Endret 18. oktober 2021 av amourerah 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amourerah Skrevet 18. oktober 2021 #3258 Del Skrevet 18. oktober 2021 45 minutter siden, Polarpuma said: Blir vel neppe sint på han, hun vil vel ikke bli gjort arveløs… Rapportert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 19. oktober 2021 #3259 Del Skrevet 19. oktober 2021 Gjenferdet skrev (6 timer siden): Er det rart at hun er sint på systemet? Systemet har sviktet henne på det groveste. Det er SUNT å rette sinnet utover - mot de som har begått uretten. Det er sunt og bra å være sint. Det er følelser som er helt berettiget, og de handler ikke om at hun setter seg i offerrollen. Slike bemerkninger kan virkelig skade et menneske. Hun SKAL være sint. Hun skal IKKE legge lokk på det. Da kommer det ut i andre former, og hun vil kjenne på skam istedenfor, noe som er en mye mer usunn følelse i ekstremt grad. Skam er en hemmende følelse, mens sinne er en aktiverende følelse. Må folk faen meg få lov til å reagere på urett uten at de skal bli beskyldt for å være i offerrollen! Ja, så absolutt lov å være sint på systemet. Det er lov å være sint og få ut all dritten man har opplevd. Nei, man skal ikke legge lokk på det. Vi har også et fantastisk system som også kan hjelpe når hun er klar for det. For å komme videre, kan mange ha nytte av årevis med faglig hjelp. Kanskje resten av livet, for å komme seg videre. Jeg synes synd på hennes barndom, jeg føler med alt hun har opplevd. Det er grovt og forferdelig. Reagerer på sinne som fordeles ulikt. Reagerer på uttalelser om helsepersonell av terapeuter hun møter på sin veg. Hun har også følgere, kanskje unge. Hva slags signal sender hun ut? Her bør flere tenke seg om, iforhold til hva som kommer ut. Og vi hører hennes versjon om alt og alle i åpen kanal. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnippSnappSnute2 Skrevet 19. oktober 2021 #3260 Del Skrevet 19. oktober 2021 Gjenferdet skrev (6 timer siden): Jeg håper samtlige av dere en dag våkner opp og innser hva dere har gjort mot et annet menneske. Dette er bare helt spinnvilt. Hvem har gjort hva mot et annet menneske? Hvorfor reagerer du ikke på hun som snakker om personer på sin offentlige kanal? Hva vet vi om disse menneskene? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå