Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Hyfia skrev (23 minutter siden):

Ikke prøv å ta meg på symptomer, jeg har aldri nevnt et ord om symptomer. Jeg har skrevet om hva som skjer under og etter anfall. Ingen med Cluster går hele dagen å har symptomer. Det kommer brått, som lyn fra klar himmel. Og når du ble utredet men åpenbart ikke fått diagnose så synes jeg argumentet ditt faller i grus. Triptaner vs oksygen kan diskuteres - hele poenget er at hun løy å sippet over en sykdom hun IKKE har. Jeg driter i hva hun gjør ellers, men jeg tar det personlig når hun kan kaste ut av seg både det ene og det andre, hun latterliggjør mange alvorlige sykdommer. Hun hadde heller ikke hatt lappen hvis hun hadde Cluster på dagtid, som hun også hevdet. Du kan dra denne diskusjonen så langt du vil, den fører bare til forumets kjerne: At alt hun gjør er kalkulert for sympati og at hun lyver om sykdommer. 

Har ikke prøvd å ta deg på symptomer, så ikke ta den....... 🤦‍♀️ 

Ta ikke alle under en kam er mitt poeng 🤦‍♀️ er det faen mulig! Alle har det ikke som deg. Jeg har ME, jeg hopper ikke på folk som f eks klarer mye mer enn meg. Folk er faen meg forskjellige, godta det! Gjelder ALLE diagnoser! 

Her betviler de generelt Stines sykdommer, spesielt usynlige som er vanskelige å ha, og i dette forumet er mange spesialister , ser på andre grupper her på KG også, men ikke i nærheten som her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Har ikke prøvd å ta deg på symptomer, så ikke ta den....... 🤦‍♀️ 

Ta ikke alle under en kam er mitt poeng 🤦‍♀️ er det faen mulig! Alle har det ikke som deg. Jeg har ME, jeg hopper ikke på folk som f eks klarer mye mer enn meg. Folk er faen meg forskjellige, godta det! Gjelder ALLE diagnoser! 

Her betviler de generelt Stines sykdommer, spesielt usynlige som er vanskelige å ha, og i dette forumet er mange spesialister , ser på andre grupper her på KG også, men ikke i nærheten som her. 

Av det lille jeg vet om Cluster, så betviler jeg STERKT at Stine har dette !!! Og at du må banne for og argumentere, da har du tapt i mine øyner...Hun påstår også at hun har OCD, noe jeg har, og tidligere har hatt i sterk grad. Det nytter ik og si man har OCD for at man liker å ha det ryddig ! Det styrer hele livet ditt, det går ut over nattesøvn, jobb og famile.. Man skal være forsiktig med og kaste rundt seg med diagnoser. Ja det er synd i Stine for den forferdelige oppveksten hun har hatt. Men hun har alikevell et ansvar for hva hun slenger ut av seg..

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (4 minutter siden):

Av det lille jeg vet om Cluster, så betviler jeg STERKT at Stine har dette !!! Og at du må banne for og argumentere, da har du tapt i mine øyner...Hun påstår også at hun har OCD, noe jeg har, og tidligere har hatt i sterk grad. Det nytter ik og si man har OCD for at man liker å ha det ryddig ! Det styrer hele livet ditt, det går ut over nattesøvn, jobb og famile.. Man skal være forsiktig med og kaste rundt seg med diagnoser. Ja det er synd i Stine for den forferdelige oppveksten hun har hatt. Men hun har alikevell et ansvar for hva hun slenger ut av seg..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var til @esmeralda1 🙈

Jaja helt greit det, men var ikke jeg som la ord i andres munn og gikk rett i forsvar og tatt ut av sammenheng, om man leser så ser man at det var min historie og ikke noe som er siktet til den personen 🤷‍♀️

Ikke jeg som sitter og betviler andres historie/sykdom, det er min argumentasjon 🤷‍♀️ det synes jeg faktisk alle kan holde seg for gode til. Samme med som du skriver med å kaste rundt seg av diagnoser, liker ingen av delene.

At ting skurrer ja. 

Endret av Sharp75!
Ble en feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Jaja helt greit det, men var ikke jeg som la ord i andres munn og gikk rett i forsvar og tatt ut av sammenheng, om man leser så ser man at det var min historie og ikke noe som er siktet til den personen 🤷‍♀️

Ikke jeg som sitter og betviler andres historie/sykdom, det er min argumentasjon 🤷‍♀️ det synes jeg faktisk alle kan holde seg for gode til. Samme med som du skriver med å kaste rundt seg av diagnoser, liker ingen av delene.

At ting skurrer ja. 

Jeg er helt enig med deg i at det ikke er pent å spekulere i andres diagnoser / sykdommer. Problemet er jo at flere sliter og har disse diagnosene som Stine sier hun har. Og selv om ingen sykdommsmønster er like hos folk, så er det mye som skurrer hos oss som faktisk sliter. For meg personlig virker det som at Stine tror at jo flere diagnoser, jo mer sympati og likes får henne. Men igjen, jeg synes oppriktig synd i Stine for den oppveksten hun har hatt, ingen barn burde oppleve så mye smerte og omsorgssvikt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (59 minutter siden):

Både OCD og migrene er typiske sykdommer mange slenger ut at de har. OCD hvis de liker å ha det ryddig eller liker å ha ting sortert. Det er veldig dumt at det nærmest er blitt et «slangord», det ødelegger for de som har sykdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Igjen, alle har det faktisk ikke likt, det er ikke en fasit på en diagnose, det kommer det aldri til og bli. Har selv vært under utredning for Cluster, hadde ikke alle symptomene, men ble utredet for det. Ikke alle som har oksygen for å takle det, noen klarer seg på triptaner. Noen må ha begge deler. 

Å jo, folk dømmer diagnoser her inne. Ingen har gått i hennes sko....... 

Nei, jeg tror ikke jeg er bedre fordi  jeg ikke er enig..... 

Nei, jeg er ikke fan....... 

Neida, ikke alle har det helt likt mtp sykdom og symptomer. Men det finnes diagnosesystemer og visse kriterier man må oppfylle for å få diagnosen. Man utreder for å enten utelukke eller fastsette. Enkelte symptomer må være til stede for å få enkelte diagnoser. Sånn er det bare.  Ingen har gått i hennes sko nei, men enkelte ting lukter det fisk av lang vei. Å påstå at man har CH fordi man har hatt en anfall med voldsom hodepine blir jo rett og slett for dumt. Uansett hvor forskjellig alle er, så får du ikke diagnosen CH uten at du har hatt et visst antall anfall over et visst antall sammenhengende uker. Og hu har aldri vært borte fra snap mer enn en dag av gangen. Hadde hun hatt CH med 1-8 anfall per dag over feks 3 ukers periode, hadde hun virkelig ikke prioritert eller orket snap. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (8 minutter siden):

Neida, ikke alle har det helt likt mtp sykdom og symptomer. Men det finnes diagnosesystemer og visse kriterier man må oppfylle for å få diagnosen. Man utreder for å enten utelukke eller fastsette. Enkelte symptomer må være til stede for å få enkelte diagnoser. Sånn er det bare.  Ingen har gått i hennes sko nei, men enkelte ting lukter det fisk av lang vei. Å påstå at man har CH fordi man har hatt en anfall med voldsom hodepine blir jo rett og slett for dumt. Uansett hvor forskjellig alle er, så får du ikke diagnosen CH uten at du har hatt et visst antall anfall over et visst antall sammenhengende uker. Og hu har aldri vært borte fra snap mer enn en dag av gangen. Hadde hun hatt CH med 1-8 anfall per dag over feks 3 ukers periode, hadde hun virkelig ikke prioritert eller orket snap. 

Det er jeg fullstendig klar over. Jeg har ALDRI påstått at hun har Cluster eller andre sykdommer for den saks skyld, jeg sier hverken eller....... Men her er mange så påståelige på at hun kan ikke ha det eller det eller det........ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyblue69 skrev (8 timer siden):

På hvilket grunnlag kan du påstå at ingen tar meg seriøst her inne ? I det store og hele så er det ikke det som betyr noe for meg. For meg er det viktig å realitetsorientere hva som er fakta av usannheter rundt sykdomsbildet som hat vært tema. Dine reaksjoner av mine svar er et tegn på usikkerhet og dårlige holdninger mot medmennsker som ikke er innenfor dine rammer. 

Siterte feil person. Beklager 

Endret av SnippSnappSnute2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av å belyse fakta i sykdomsdiagnoser. Ut fra mange innlegg her, er det mye uvitenhet rundt diagnoser. Da mennesker blir dømt av andre på grunnlag av kunnskapsløshet, så må det være rom for å reagere på dette. 

Siterte feil. Beklager 

Endret av SnippSnappSnute2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (På 18.10.2021 den 15.26):

Både OCD og migrene er typiske sykdommer mange slenger ut at de har. OCD hvis de liker å ha det ryddig eller liker å ha ting sortert. Det er veldig dumt at det nærmest er blitt et «slangord», det ødelegger for de som har sykdommen. 

OCD er ikke det samme som å ha det ryddig og sortert. Jeg har hørt flere si at de har OCD bare fordi de liker å ha det ryddig og rent rundt seg. Det er ikke det samme.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

OCD er ikke det samme som å ha det ryddig og sortert. Jeg har hørt flere si at de har OCD bare fordi de liker å ha det ryddig og rent rundt seg. Det er ikke det samme. Jeg kan ikke uttale meg om Stine har OCD eller ikke, men jeg vet i alle fall at det er en helvetes diagnose å ha. Jeg fikk den på papiret av forrige psykolog, kom så til OCD-team som fjernet den, og nå til ny psykiater som igjen snakker om OCD. Jeg vet ikke om jeg har diagnosen eller ikke. Det er visst uenigheter blant spesialistene. For meg handler ikke tvangen om rydding, rengjøring og vasking av hender. Heller kropp - og seksualiserte, samt voldelige tvangstanker. Helt kaotisk, og fører til masse irrasjonell oppførsel.

🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

OCD er ikke det samme som å ha det ryddig og sortert. Jeg har hørt flere si at de har OCD bare fordi de liker å ha det ryddig og rent rundt seg. Det er ikke det samme. Jeg kan ikke uttale meg om Stine har OCD eller ikke, men jeg vet i alle fall at det er en helvetes diagnose å ha. Jeg fikk den på papiret av forrige psykolog, kom så til OCD-team som fjernet den, og nå til ny psykiater som igjen snakker om OCD. Jeg vet ikke om jeg har diagnosen eller ikke. Det er visst uenigheter blant spesialistene. For meg handler ikke tvangen om rydding og vasking. Jeg har kroppsrelaterte, seksualiserte og voldelige tvangstanker. Helt kaotisk, og fører til masse irrasjonell oppførsel.

Det vet jeg, men det virker ikke som om alle andre vet det. OCD er et betegnelse som er mye misbrukt, og det er så trist. En av mine nærmeste har diagnosen og jeg ser hvor ødeleggende det er. 

Håper du får god hjelp. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chroma skrev (På 18.10.2021 den 16.29):

Det vet jeg, men det virker ikke som om alle andre vet det. OCD er et betegnelse som er mye misbrukt, ❤️

Jeg skjønte at du visste det, og jeg er helt enig med deg. Det er en diagnose som fort blir slengt ut. 

Føler med den du kjenner som har diagnosen. Det er så utmattende og tar så mye livskvalitet. ❤️ 

Takk. ❤️ 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag kan du påstå at ingen tar meg seriøst her inne ? I det store og hele så er det ikke det som betyr noe for meg. For meg er det viktig å realitetsorientere hva som er fakta av usannheter rundt sykdomsbildet som hat vært tema. Dine reaksjoner av mine svar er et tegn på usikkerhet og dårlige holdninger mot medmennsker som ikke er innenfor dine rammer. 

Tror du har fått svar av de fleste her nå😆 på det grunnlaget ☺️👌🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Babyblue69 

Jeg er enig med deg i at det er uheldig å spekulere i diagnoser og at vi ikke har rett til å fortelle henne hvordan hun skal leve med sykdommene sine. Det er veldig mye belæring og "sånn er det ikke for meg, derfor lyver hun", og det er en uting. Jeg må likevel si at jeg også reagerte på at du la igjen panneklask på et sårbart innlegg @Hyfia skrev angående sin clusterhodepine. Det er lov å være uenig, men man trenger ikke å ty til panneklask som viser til, "Er du helt idiot eller?". Det er ikke konstruktivt. Kom heller med saklige argumenter.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjenferdet skrev (9 minutter siden):

@Babyblue69 

Jeg er enig med deg i at det er uheldig å spekulere i diagnoser og at vi ikke har rett til å fortelle henne hvordan hun skal leve med sykdommene sine. Det er veldig mye belæring og "sånn er det ikke for meg, derfor lyver hun", og det er en uting. Jeg må likevel si at jeg også reagerte på at du la igjen panneklask på et sårbart innlegg @Hyfia skrev angående sin clusterhodepine. Det er lov å være uenig, men man trenger ikke å ty til panneklask som viser til, "Er du helt idiot eller?". Det er ikke konstruktivt. Kom heller med saklige argumenter.

Til forsvar, jeg bruker 🤦‍♀️ og det er ikke, er du helt idiot, da er jeg oppgitt og frustrert. Tviler på det ble ment til hele innlegget, sorry klarte ikke å la være 🤷‍♀️

Screenshot_20211018_165521_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Til forsvar, jeg bruker 🤦‍♀️ og det er ikke, er du helt idiot, da er jeg oppgitt og frustrert. Tviler på det ble ment til hele innlegget, sorry klarte ikke å la være 🤷‍♀️

Screenshot_20211018_165521_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Det er uansett en veldig lite empatisk tilnærming til et sårbart innlegg fra en alvorlig syk person.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (17 minutter siden):

@Babyblue69 

Beklager, for det. Jeg la ut på feil innlegg. Skjønner godt at du/ dere reager på det. Det var ikke ment på det innlegget som du viser til. Igjen, jeg beklager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma87 skrev (22 minutter siden):

Tror du har fått svar av de fleste her nå😆 på det grunnlaget ☺️👌🏻

Det går fint 😊👍 Jeg tåler det. Jeg som har tråkket i baret ved å svare på feil innlegg.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...