LinaHg Skrevet 16. oktober 2021 #3121 Del Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Altså, jeg blir helt sjokkert og matt jeg. Eier hun ikke skam overhode? Shopper og shopper og shopper. Dag ut og dag inn. Plagg på plagg på plagg. Hun handler ekstremt mye klær, og generelt ting. Og i tillegg er hun frekk nok til å stå å si at hun sjeldent/aldri kjøper noe til seg selv! Og står høy på livet med stjerner i øya å viser gladelig frem alt hun har kjøpt. Og hver gang med «unnskyldning» om at det var på tilbud og til halvpris, «den kosta bare», hu hadde verdikuponger osv. Hu rydder klesskapet og nærmest skryter over at hun har altfor mye klær, altfor mye hun aldri engang har brukt. For så å si dagen etter at hun aldri kjøper klær til seg selv. Fatter hun ikke hvor selvmotsigende det er? Og hvor jækla dumt det er å klage over økonomi og gladelig ta imot spleis på spleis når hun bruker så ekstremt mye penger? Er så absolutt ikke rart hun mister både troverdighet og respekt. Eller at hun blir «anklaget» for å ha null selvinnsikt. Blir helt paff jeg. Endret 16. oktober 2021 av LinaHg 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmuggost Skrevet 17. oktober 2021 #3122 Del Skrevet 17. oktober 2021 Nå som Gry skulle komme, er det ikke et snev av alle diagnosene. Da er det fit for fight og full energi. Blir FOR DUMT! Få opp øya a folk 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinaHg Skrevet 17. oktober 2021 #3123 Del Skrevet 17. oktober 2021 Blåmuggost skrev (3 timer siden): Nå som Gry skulle komme, er det ikke et snev av alle diagnosene. Da er det fit for fight og full energi. Blir FOR DUMT! Få opp øya a folk Ja, det er som med nesten alt annet. Ikke noe er noe problem så lenge det gagner hu, hu får noe ut av det, eller det er ting hu syns er gøy. Og det er så tydelig at hun til enhver tid jakter etter ros, oppmerksomhet, kommentarer om at hu er tøff, sterk, flink etc. Omtrent hver helg siste mnd(eller hver dag) har hun klaget over vondt her eller der. Nå er det ikke et snev av noe som helst. Som du skriver; full energi. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 17. oktober 2021 #3124 Del Skrevet 17. oktober 2021 LinaHg skrev (55 minutter siden): Ja, det er som med nesten alt annet. Ikke noe er noe problem så lenge det gagner hu, hu får noe ut av det, eller det er ting hu syns er gøy. Og det er så tydelig at hun til enhver tid jakter etter ros, oppmerksomhet, kommentarer om at hu er tøff, sterk, flink etc. Omtrent hver helg siste mnd(eller hver dag) har hun klaget over vondt her eller der. Nå er det ikke et snev av noe som helst. Som du skriver; full energi. Bare vent til I kveld og et par dager fremover. Da renner det på med vondt her og der, tenker jeg 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alma87 Skrevet 17. oktober 2021 #3125 Del Skrevet 17. oktober 2021 Anneisabell skrev (35 minutter siden): Bare vent til I kveld og et par dager fremover. Da renner det på med vondt her og der, tenker jeg Tenkte å skrive det samme.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 17. oktober 2021 #3126 Del Skrevet 17. oktober 2021 Anneisabell skrev (1 time siden): Bare vent til I kveld og et par dager fremover. Da renner det på med vondt her og der, tenker jeg Det vil vær helt naturlig hvis det skjer. Når menneske som har fibromyalgi er i en situasjon som krever mye energi over noen dager, så kommer smertene og utmattelsen enten man vil det eller ei. Vær så snill å ikke døm når du ikke har innsikt i sykdommen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 17. oktober 2021 #3127 Del Skrevet 17. oktober 2021 Babyblue69 skrev (3 minutter siden): Det vil vær helt naturlig hvis det skjer. Når menneske som har fibromyalgi er i en situasjon som krever mye energi over noen dager, så kommer smertene og utmattelsen enten man vil det eller ei. Vær så snill å ikke døm når du ikke har innsikt i sykdommen. Hva vet du om at jeg ikke har innsikt i sykdommen. Mange her med samme sykdom og mange vet hvordan hverdagen er. Men det er mønseret vi snakker om.. har du noen av disse sykdommene er det faktisk sjelden at dagen kan inneholde så mye som den gjør hos Stine uansett om hun har besøk eller ikke. Noen her har bare lukket øynene for absolutt alt, helt utrolig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 17. oktober 2021 #3128 Del Skrevet 17. oktober 2021 Anneisabell skrev (15 minutter siden): Hva vet du om at jeg ikke har innsikt i sykdommen. Mange her med samme sykdom og mange vet hvordan hverdagen er. Men det er mønseret vi snakker om.. har du noen av disse sykdommene er det faktisk sjelden at dagen kan inneholde så mye som den gjør hos Stine uansett om hun har besøk eller ikke. Noen her har bare lukket øynene for absolutt alt, helt utrolig. Jeg har samme sykdom, så jeg vet hva jeg snakker om Har hatt fibromyalgi i mange år. Symptomene kan også være forskjellig fra person til person. Slutt å dømme den du ikke kjenner godt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alma87 Skrevet 17. oktober 2021 #3129 Del Skrevet 17. oktober 2021 Anneisabell skrev (25 minutter siden): Hva vet du om at jeg ikke har innsikt i sykdommen. Mange her med samme sykdom og mange vet hvordan hverdagen er. Men det er mønseret vi snakker om.. har du noen av disse sykdommene er det faktisk sjelden at dagen kan inneholde så mye som den gjør hos Stine uansett om hun har besøk eller ikke. Noen her har bare lukket øynene for absolutt alt, helt utrolig. 🥳👏🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 17. oktober 2021 #3130 Del Skrevet 17. oktober 2021 Babyblue69 skrev (9 minutter siden): Jeg har samme sykdom, så jeg vet hva jeg snakker om Har hatt fibromyalgi i mange år. Symptomene kan også være forskjellig fra person til person. Slutt å dømme den du ikke kjenner godt. Her er må jeg si meg veldig enig med deg -ved kronisk sykdom -som flere skriver at de har her, så vet man også at man «manner seg opp» ved sånne anledninger. Så får man da smellen igjen i etterkant -trodde kontoen hennes handlet om hverdagens opp- og nedturer/på godt og vondt -da er det jo det man ser. De kontrastene det faktisk er å leve med kronisk sykdom. Om noen burde vite det så er det vel også kronikere selv i hvertfall😊PS om det har noe å si så har jeg også kronisk sykdom, dog ikke fibromyalgi men noe annet -det er akkurat sånn det er -jeg henger ikke med hue når jeg er sammen med de jeg vanligvis ikke deler hus sammen med, men det blir ekstra ille i etterkant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 17. oktober 2021 #3131 Del Skrevet 17. oktober 2021 Babyblue69 skrev (13 minutter siden): Jeg har samme sykdom, så jeg vet hva jeg snakker om Har hatt fibromyalgi i mange år. Symptomene kan også være forskjellig fra person til person. Slutt å dømme den du ikke kjenner godt. Du vet ingen ting om meg og mitt, hva jeg vet/kjenner,så slutt med de kommentarene der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 17. oktober 2021 #3132 Del Skrevet 17. oktober 2021 Anneisabell skrev (10 minutter siden): Du vet ingen ting om meg og mitt, hva jeg vet/kjenner,så slutt med de kommentarene der. Ut fra det du skriver om Stine, så har du liten eller ingen innsikt i sykdommen fibromyalgi. Det er lurt å lese seg opp for å forstå hvordan fibromyalgi kan være hos den enkelte. Jeg var som Stine da jeg var yngre. Presset meg for å være så normal som mulig. Fikk mange nedturer pga det. Det jeg ikke viste var at fibromyalgien ble forverret med økt alder fordi jeg presset meg. I tillegg er sykdomsbildet til Stine mere sammensatt som så. Nå har vi fått vite at hun har flere diagnoser som har gjør at hun er den hun er. Slutt å dømme og kritisere henne for at hun har vært sterk denne helgen. Det har hun gjort for å komme seg videre i saken. Blir hun sengeliggende med smerter og utmattelse, så er det ingen som har noe med det. Hvis det irriterer deg fordi du tror du vet hvordan hennes sykdom påvirket henne, så ikke følg henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 17. oktober 2021 #3133 Del Skrevet 17. oktober 2021 Babyblue69 skrev (2 minutter siden): Ut fra det du skriver om Stine, så har du liten eller ingen innsikt i sykdommen fibromyalgi. Det er lurt å lese seg opp for å forstå hvordan fibromyalgi kan være hos den enkelte. Jeg var som Stine da jeg var yngre. Presset meg for å være så normal som mulig. Fikk mange nedturer pga det. Det jeg ikke viste var at fibromyalgien ble forverret med økt alder fordi jeg presset meg. I tillegg er sykdomsbildet til Stine mere sammensatt som så. Nå har vi fått vite at hun har flere diagnoser som har gjør at hun er den hun er. Slutt å dømme og kritisere henne for at hun har vært sterk denne helgen. Det har hun gjort for å komme seg videre i saken. Blir hun sengeliggende med smerter og utmattelse, så er det ingen som har noe med det. Hvis det irriterer deg fordi du tror du vet hvordan hennes sykdom påvirket henne, så ikke følg henne. Omg det irriterer meg over hodet ikke. Jeg og flere ser et klart mønster,det var det som ble påpekt. Jeg vet mye om fibro så kom ikke her og fortell meg hva jeg vet eller ikke. Det er dessuten ikke meg denne tråden handler om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 17. oktober 2021 #3134 Del Skrevet 17. oktober 2021 Jeg kom til å lure på om det kan være en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Jeg har bitt meg merke i at det er veldig mange med fibromyalgi som er blitt utsatt for omsorgssvikt i barneårene... Noen som har stusset over det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støgga Skrevet 17. oktober 2021 #3135 Del Skrevet 17. oktober 2021 Forundret.. skrev (8 minutter siden): Jeg kom til å lure på om det kan være en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Jeg har bitt meg merke i at det er veldig mange med fibromyalgi som er blitt utsatt for omsorgssvikt i barneårene... Noen som har stusset over det? Du er nok inne på noe der. Men jeg har fibromyalgi og har ingen traumer, så er nok begge deler. En annen ting er at det kan jo være arvelig mener de som har greie på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 17. oktober 2021 #3136 Del Skrevet 17. oktober 2021 Anneisabell skrev (12 minutter siden): Omg det irriterer meg over hodet ikke. Jeg og flere ser et klart mønster,det var det som ble påpekt. Jeg vet mye om fibro så kom ikke her og fortell meg hva jeg vet eller ikke. Det er dessuten ikke meg denne tråden handler om. Jeg svarer deg på grunnlag av ditt innlegg. Synes det er viktig å belyse fakta om fibromyalgi. Jeg oppfatter ditt innlegg som uvitenhet rundt sykdomsforløpet. Det er viktig at følgere ikke blir feilinformert om symptomer, og som igjen vil føre til fordømmelse av Stine og andre med samme sykdom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heahea1 Skrevet 17. oktober 2021 #3137 Del Skrevet 17. oktober 2021 Forundret.. skrev (10 minutter siden): Jeg kom til å lure på om det kan være en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Jeg har bitt meg merke i at det er veldig mange med fibromyalgi som er blitt utsatt for omsorgssvikt i barneårene... Noen som har stusset over det? Det er allmennkunnskap sånn egentlig, spess for mange som har diagnosen. Min tante fikk det etter å ha jobbet seg nesten i hjel, jeg fikk det som 11 åring etter mange år med mobbing. Har ofte med å gjøre at en er anspent i mange år også smeller det for kroppen. Og jeg sier ikke alle, men mange 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 17. oktober 2021 #3138 Del Skrevet 17. oktober 2021 Forundret.. skrev (16 minutter siden): Jeg kom til å lure på om det kan være en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Jeg har bitt meg merke i at det er veldig mange med fibromyalgi som er blitt utsatt for omsorgssvikt i barneårene... Noen som har stusset over det? Hei 😊 Det er helt riktig at det er en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Det gjelder ikke alle, men mange. Det er også flere med fibromyalgi som ikke vet at det det har opplevd kan være en traume. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinaHg Skrevet 17. oktober 2021 #3139 Del Skrevet 17. oktober 2021 GulleGull skrev (1 time siden): Her er må jeg si meg veldig enig med deg -ved kronisk sykdom -som flere skriver at de har her, så vet man også at man «manner seg opp» ved sånne anledninger. Så får man da smellen igjen i etterkant -trodde kontoen hennes handlet om hverdagens opp- og nedturer/på godt og vondt -da er det jo det man ser. De kontrastene det faktisk er å leve med kronisk sykdom. Om noen burde vite det så er det vel også kronikere selv i hvertfall😊PS om det har noe å si så har jeg også kronisk sykdom, dog ikke fibromyalgi men noe annet -det er akkurat sånn det er -jeg henger ikke med hue når jeg er sammen med de jeg vanligvis ikke deler hus sammen med, men det blir ekstra ille i etterkant. Det er helt forståelig det, og det tror jeg de fleste skjønner. Men er det ikke litt rart da, at hun har masse energi ved hver anledning som gagner henne, men ikke ellers. Skjønner at BV saken er viktig for henne og at det er fint å få en venninne på besøk som kan hjelpe, og skjønner at det krever en del å gå igjennom alle papirene hennes. Men den energien hun viste i går var jo helt ekstrem. Greit at man «tar seg sammen» og gir ekstra om man får besøk. Men det var da virkelig ikke måte på. Det var shopping og rusling hele dagen, det var vin, det var sånn et voldsomt sprudlende humør. Det er noe av samme energien hun har når hun kan drive med ting hun syns er gøy/liker, strikking, organisering, smykkelaging, shopping, osv. Med en gang det er noe som butter imot , ikke er like gøy å drive med eller hun får kritikk, er hun helt utslått, har migrene, smerter i hele kroppen og you name it. Jeg har også ting jeg syns er gøy å drive med, og ting går fortere unna da. Men samtidig så er ikke livet bare morsomt og gøy hele tiden for noen av oss. Rart hun viser at hun har hundre ganger mer energi og entusiasme når hun har besøk av en venninne og driver med en krevende og vond sak, enn når hun er med mann og barn. Og neida, vi ser ikke 24/7 eller alt hun gjør med familien, men vi ser mye av det i ganske mange ulike situasjoner, og aldri sett en slikt energi da. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 17. oktober 2021 #3140 Del Skrevet 17. oktober 2021 Forundret.. skrev (40 minutter siden): Jeg kom til å lure på om det kan være en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Jeg har bitt meg merke i at det er veldig mange med fibromyalgi som er blitt utsatt for omsorgssvikt i barneårene... Noen som har stusset over det? Tror man mener det kan utløses av langvarig psykisk/fysisk stress og påkjenninger, det er jo en del sykdommer man mener disse faktorer også har påvirkning, hjerte-/kar sykdommer og noen krefttyper er jo blant disse -flere som jeg ikke kommer på i farta. Mye av disse autoimmune tilstandene (som man også mistenker/har en teori om at fibromyalgi er) mener man kan være utløst av livsstil, påkjenninger og stress. Så det stemmer nok at det er en stor mulighet for det😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå