Tessa12 Skrevet 9. oktober 2021 #2781 Del Skrevet 9. oktober 2021 Tulltulla skrev (1 time siden): Jeg er slettes ingen lege, men ut i fra linken her, så ser jeg det som urealistisk at hun har denne formen for hodepine. Ja, for det er jo ikke uten grunn den blir betegnet som selvmordshodepine, det er jo pga smertenivået, og hvis man virkelig har så vondt så klarer man IKKE å styre en snapdag i hvert fall. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumundaline Skrevet 9. oktober 2021 #2782 Del Skrevet 9. oktober 2021 Pålur skrev (6 timer siden): -Fibromyalgi -Me -Migrene -Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låsninger i nakken - IBS - Byller i munn og lyske - Allergiske reaksjoner - PTSD - Angst - Søvnvansker - Leddgikt/revmatisme Det er diagnosene jeg har fått med meg🤔 Og en hudsykdom ( jeg og får den om jeg sover med et tykt lag sminke flere netter på rad🙈)... og husk, den PTSD'N er ikke bare det...det er KOMPLEKS PTSD. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. oktober 2021 #2783 Del Skrevet 9. oktober 2021 Brumundaline skrev (7 minutter siden): Og en hudsykdom ( jeg og får den om jeg sover med et tykt lag sminke flere netter på rad🙈)... og husk, den PTSD'N er ikke bare det...det er KOMPLEKS PTSD. Selvfølgelig er det det. Det er forskjell på PTSD etter enkeltstående traume og på PTSD etter relasjonstraumer begått av omsorgsperson(er) i oppveksten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulltulla Skrevet 9. oktober 2021 #2784 Del Skrevet 9. oktober 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er det det. Det er forskjell på PTSD etter enkeltstående traume og på PTSD etter relasjonstraumer begått av omsorgsperson(er) i oppveksten. Det er jeg helt enig, men uansett hva Stine har, så er det ingen mild form i sykdomsforløpet- ALLTID det værste, harderst rammet, ingen som har det så som henne bla bla bla. Det er vel det som er poenget til flere her. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 9. oktober 2021 #2785 Del Skrevet 9. oktober 2021 Hyfia skrev (45 minutter siden): Nå er det rett før jeg eksploderer. At hun har nerver til å påstå at hun har Clusterhodepine. Jeg har det, og hver forbanna natt må samboeren min sette seg på hendene mine, ha på meg oksygenmasken, holde meg fast så jeg ikke denger hodet med full kraft i veggen, sette sprøyte i magen og hjelpe meg å holde ut. Jeg er så desperat når det pågår at jeg ikke har tall på hvor mange ganger jeg har lagt meg ute på verandaen fra soverommet vårt, jeg har lagt meg ned i snø å minusgrader i bare undertøy for å prøve å lindre det forferdelige som foregår. Clusterhodepine er rangert som det vondeste et menneske kan overleve, den ligger mange hakk foran smerter ved fødsel. Det er Cluster og kun Cluster som kalles selvmordshodepine. Det hjelper ikke med en Imigran nesespray, ikke engang kontinuerlig tilførsel av morfin ved anfall på sykehus lindrer noe særlig! Beklager at jeg banner, men jeg sliter med å holde tilbake når hun påstår hun lider av noe som er i ferd med å ødelegge meg som menneske. Jeg er 34 år, har to barn og mann - men jeg har et monster som jager meg hver natt. To anfalls frie dager i en mnd er en skikkelig god måned. Vi har bygd om soverommet vårt slik at det er helt lydtett så barna våre ikke skal høre de desperate ropene og hylene om natten. Jeg har åpen innleggelse på nevrologisk avdeling, jeg må alltid bli kjørt i ambulanse dit. At hun våger å Google-diagnosere seg med Cluster gjør meg illsint! Jeg kjemper med nebb og klør hver bidige dag, jeg holder ut fordi jeg har to fantastiske barn å en stor og fin familie. Uten det nettverket hadde jeg ikke vært her. Nå har hun gått for langt, det siste hun bør gjøre er å tråkke på folk med alvorlige diagnoser, være seg kreft, Cluster, MS ++- akkurat nå er jeg så sint at jeg er glad jeg bor på andre siden av landet. Jeg pleier ikke å hisse meg opp når hun gnager om diagnoser, men når hun bruker Cluster så ser jeg rødt. Jeg blir flyforbanna på vegne av de med diagnosen som ikke har et nettverk til å hjelpe seg, som kanskje ikke har familie i umiddelbar nærhet og må klare seg selv, det er de stakkar skjebnene som ikke greier mer og som velger å avslutte livet. Jeg har null problemer med å stå frem med hvem jeg er, jeg har null problemer med å klage inn TV2 til PFU for at de lar en lystløgner, svindler og en heks få tv-tid. Beklager altså, men nå koker det her. Hun er noe av det mest forferdelig mennesket jeg har kommet over. Og jeg håper dere skjønner at jeg ikke langer ut mot noen av dere i denne gruppen 🙂 Må være helt jævlig å ha det slik som du har det. Denne type hodepine er den lidelsen jeg frykter aller mest å få. Hadde en kjæreste tidligere, som "bare" hadde migrene. Og det var skremmende å se hvor dårlig hun ble. Og det var egentlig bare blåbær i forhold til det du sliter med. Sender deg all verdens gode tanker❤️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. oktober 2021 #2786 Del Skrevet 9. oktober 2021 Hyfia skrev (49 minutter siden): Nå er det rett før jeg eksploderer. At hun har nerver til å påstå at hun har Clusterhodepine. Jeg har det, og hver forbanna natt må samboeren min sette seg på hendene mine, ha på meg oksygenmasken, holde meg fast så jeg ikke denger hodet med full kraft i veggen, sette sprøyte i magen og hjelpe meg å holde ut. Jeg er så desperat når det pågår at jeg ikke har tall på hvor mange ganger jeg har lagt meg ute på verandaen fra soverommet vårt, jeg har lagt meg ned i snø å minusgrader i bare undertøy for å prøve å lindre det forferdelige som foregår. Clusterhodepine er rangert som det vondeste et menneske kan overleve, den ligger mange hakk foran smerter ved fødsel. Det er Cluster og kun Cluster som kalles selvmordshodepine. Det hjelper ikke med en Imigran nesespray, ikke engang kontinuerlig tilførsel av morfin ved anfall på sykehus lindrer noe særlig! Beklager at jeg banner, men jeg sliter med å holde tilbake når hun påstår hun lider av noe som er i ferd med å ødelegge meg som menneske. Jeg er 34 år, har to barn og mann - men jeg har et monster som jager meg hver natt. To anfalls frie dager i en mnd er en skikkelig god måned. Vi har bygd om soverommet vårt slik at det er helt lydtett så barna våre ikke skal høre de desperate ropene og hylene om natten. Jeg har åpen innleggelse på nevrologisk avdeling, jeg må alltid bli kjørt i ambulanse dit. At hun våger å Google-diagnosere seg med Cluster gjør meg illsint! Jeg kjemper med nebb og klør hver bidige dag, jeg holder ut fordi jeg har to fantastiske barn å en stor og fin familie. Uten det nettverket hadde jeg ikke vært her. Nå har hun gått for langt, det siste hun bør gjøre er å tråkke på folk med alvorlige diagnoser, være seg kreft, Cluster, MS ++- akkurat nå er jeg så sint at jeg er glad jeg bor på andre siden av landet. Jeg pleier ikke å hisse meg opp når hun gnager om diagnoser, men når hun bruker Cluster så ser jeg rødt. Jeg blir flyforbanna på vegne av de med diagnosen som ikke har et nettverk til å hjelpe seg, som kanskje ikke har familie i umiddelbar nærhet og må klare seg selv, det er de stakkar skjebnene som ikke greier mer og som velger å avslutte livet. Jeg har null problemer med å stå frem med hvem jeg er, jeg har null problemer med å klage inn TV2 til PFU for at de lar en lystløgner, svindler og en heks få tv-tid. Beklager altså, men nå koker det her. Hun er noe av det mest forferdelig mennesket jeg har kommet over. Og jeg håper dere skjønner at jeg ikke langer ut mot noen av dere i denne gruppen 🙂 Alle gode tanker til deg. Det må være helt forjævlig å ha det sånn. Føler virkelig med deg ❤️❤️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmeralda1 Skrevet 9. oktober 2021 #2787 Del Skrevet 9. oktober 2021 Heahea1 skrev (2 timer siden): https://www.tv2.no/a/13792561/ Videoen nederst viser ei så har denne typen hodepine.. Har en venn som har det samme men i mildere grad og ho klarte ikke opne øynene eller snakke. Sååå janei vett ikke jeg altså. Bare tenker når jeg har vanlig hodepine, ikke den farten på meg si Jeg er sjokkert og satt ut etter og ha sett den videoen ! Og at Stine er frekk nok til og påstå at dette er det hun har....Jeg har ikke ord altså!! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 9. oktober 2021 #2788 Del Skrevet 9. oktober 2021 Pålur skrev (7 timer siden): -Fibromyalgi -Me -Migrene -Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låsninger i nakken - IBS - Byller i munn og lyske - Allergiske reaksjoner - PTSD - Angst - Søvnvansker - Leddgikt/revmatisme Det er diagnosene jeg har fått med meg🤔 Detp er ikke uvanlig å ha mange tilstander i følge med diagnoser, IBS, søvnvansker migrene følger gjerne fibromyalgi og har man autoimmune sykdommer som feks leddgikt så har du gjerne masse andre småplager i form av utslett her og der og betennelser. PTSF og angst kan helt sikkert ha utløst en fibromyalgi. Så om man sliter med kropp og sjel er det ikke uvanlig at det «baller» på seg med plager. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 9. oktober 2021 #2789 Del Skrevet 9. oktober 2021 Ikke fått med meg at hun har sagt hun har ME. Ikke fremstår hun som en som har det heller, ser aldri hun har det typiske ansiktsdraget/skevheten, blikket osv som vi med ME stort sett har hele tiden. På dager man er ekstra utmattet blir man gjerne veldig skjev i ansiktet, ser ut musklaturen er avslått og den ene siden av fjeste henger nedover. Jeg er selv ufør pga ME, vært det over 14 år. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. oktober 2021 #2790 Del Skrevet 9. oktober 2021 Pålur skrev (7 timer siden): -Fibromyalgi -Me -Migrene -Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Låsninger i nakken - IBS - Byller i munn og lyske - Allergiske reaksjoner - PTSD - Angst - Søvnvansker - Leddgikt/revmatisme Det er diagnosene jeg har fått med meg🤔 Disse er vel strengt tatt ikke diagnoser. Om å gjøre å stille henne i dårligst lys her? Det er helt vanlig å ha søvnvansker om man har PTSD, for eksempel. Det er en del av diagnosen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 9. oktober 2021 #2791 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg tviler ikke på at hun har mange plager, men det virker som om hun alltid overdriver. At hodepine blir til migrene/cluster, magesmerter til IBS osv. Det virker ikke som om hun tenker seg om når hun slenger ut alle disse diagnosene, til slutt blir det veldig mye, veldig mange, og veldig lite troverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 9. oktober 2021 #2792 Del Skrevet 9. oktober 2021 Malleli89 skrev (1 time siden): Synes det er merkelig at ikke alle disse diagnosene hennes ble nevnt på alle opptakene med tv2…? Clusterhodepine er en sjelden lidelse så da synes jeg det er rart å underlig at dette ikke blir nevnt noen plass mtp at hun sier at alle diagnosene kommer ifra en vond oppvekst å barndom?? søker man på clusterhodepine på YouTube ser man det hellvete disse stakkars menneskene som lever med dette har, så spør du meg, så pisser Stine på de som faktisk har denne diagnosen! Jeg vedder mer enn en tier på at alt er ett spill for galleriet for å vise kommunen hvor synd det er på henne å hvor ødelagt hun er..🙈🤦♀️ 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyblue69 Skrevet 9. oktober 2021 #2793 Del Skrevet 9. oktober 2021 Flettfrid skrev (13 minutter siden): Ikke fått med meg at hun har sagt hun har ME. Ikke fremstår hun som en som har det heller, ser aldri hun har det typiske ansiktsdraget/skevheten, blikket osv som vi med ME stort sett har hele tiden. På dager man er ekstra utmattet blir man gjerne veldig skjev i ansiktet, ser ut musklaturen er avslått og den ene siden av fjeste henger nedover. Jeg er selv ufør pga ME, vært det over 14 år. Har ikke sagt at hun har ME. Utmattelse av smerter p g a Fibromyalgi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alma87 Skrevet 9. oktober 2021 #2794 Del Skrevet 9. oktober 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Alle gode tanker til deg. Det må være helt forjævlig å ha det sånn. Føler virkelig med deg ❤️❤️ Alle gode tanker til Stine å da? For hun sier hun har det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 9. oktober 2021 #2795 Del Skrevet 9. oktober 2021 Alma87 skrev (8 minutter siden): Alle gode tanker til Stine å da? For hun sier hun har det samme.. Det er bare ikke troverdig. Hun har nok mange plager og sikkert diagnoser, men cluster? Det tror jeg ikke ett sekund på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmeralda1 Skrevet 9. oktober 2021 #2796 Del Skrevet 9. oktober 2021 Alma87 skrev (17 minutter siden): Alle gode tanker til Stine å da? For hun sier hun har det samme.. Hva hun sier er en ting, hva hun gjør er en helt annen ting. Ut i fra det lille jeg vet om denne sykdommen tror jeg absolutt ikke det er hva Stine har. Det er MIN mening og oppfattelse av hva hun selv legger ut og viser på snap!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 9. oktober 2021 #2797 Del Skrevet 9. oktober 2021 58 minutter siden, Gjenferdet said: Disse er vel strengt tatt ikke diagnoser. Om å gjøre å stille henne i dårligst lys her? Det er helt vanlig å ha søvnvansker om man har PTSD, for eksempel. Det er en del av diagnosen. Hun stiller da seg selv i et dårlig lys. og hvis vi tar bort de punkter som du mener ikke er diagnoser, så står vi igken med: -Fibromyalgi -Me -Migrene -Selvmordshodepine - Prolaps i ryggen - Endiometrose - IBS - Byller i munn og lyske - Hull i lungene - PTSD - Angst - Hudsykdom i ansiktet - Leddgikt/revmatisme Du mener at det er sannsynlig at hun har alle disse diagnosene i værste grad, samtidig som hun snapper hver dag, passer barn og familie, maler hus, sminker seg, shopper, danser på badet, strikker, lager bamsesmykker osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. oktober 2021 #2798 Del Skrevet 9. oktober 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Disse er vel strengt tatt ikke diagnoser. Om å gjøre å stille henne i dårligst lys her? Det er helt vanlig å ha søvnvansker om man har PTSD, for eksempel. Det er en del av diagnosen. Søvnvansker er en diagnose ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. oktober 2021 #2799 Del Skrevet 9. oktober 2021 Orly skrev (Akkurat nå): Søvnvansker er en diagnose ! Nei. Insomni, hypersomni, søvnapné, forsinket døgnfasesyndrom m.m er diagnoser. Søvnvansker er bare en beskrivelse av et problem og kan favne om veldig mye. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. oktober 2021 #2800 Del Skrevet 9. oktober 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Nei. Insomni, hypersomni, søvnapné, forsinket døgnfasesyndrom m.m er diagnoser. Søvnvansker er bare en beskrivelse av et problem og kan favne om veldig mye. Da vet du bedre enn min lege da , selvsagt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå