Jajajane Skrevet 29. august #15821 Del Skrevet 29. august skruf skrev (18 timer siden): Hadde vel ikke kapasitet til både jobb og snap tenker jeg… Når man snapper så mye og så aktivt så kan jeg tenke meg det også går bort mye tid på å følge opp kommentarer og de hun velger å svare. Og det ser ut til at det er Stine som gjør alt hjemme. Det reagerer jeg på. Hun bor med mannen sin, en myndig sønn, en som er snart myndig og en på barneskole. Men det er Stine som vasker, handler, lager middag, rydder, vasker klær, bretter sammen, sorterer og legger på plass. Jeg hadde aldri funnet meg i at mannen min og de nå voksne døtrene våre ikke hadde bidratt, selv ikke da jeg ble syk og ble ufør (mannen min merket jeg begynte å slakke av på oppgaver hjemme da jeg ble ufør, men han fikk grei beskjed om at det er ikke pga jeg har et inderlig ønske om å være husmor ala 50-tallet at jeg er hjemme, men pga jeg har kreft. Vi er en familie der alle skal bidra for at det skal være levelig og bo her, for at vi skal ha middag hver dag…..ikke at jeg som er syk skal bruke alle kreftene og det overskuddet jeg har på å være fulltids husmor og dermed bli så sliten og få så mye smerter at jeg feks ikke klarer å gå meg en tur, møte ei venninne, lese ei bok, strikke osv…,,ting som gir meg glede og mening i livet pga de andre skulle slippe å gjøre noe nå som jeg er hjemme likevel) Stine dokumenterer det meste, og de få gangene mannen lager middag så har han nesten blitt tiljublet. Hun rydder t.o,m rommet til yngste! Og for noen dager siden så erklærte hun at de eldste sønnene fra nå av fikk sortere undertøyet sitt selv etter at hun hadde lagt det sammen pga de brukte samme størrelse og hun såg ikke forskjell på hva som var hvem sitt. Dette er såpass gamle gutter at de burde ha vasket klær selv Her har i alkefall jentene bidratt med husarbeid fra de var ganske små, såklart tilpasset etter alder. De har flyttet ut nå, og det skal jo sønnene til Stine etterhvert også. Hun gjør de en bjørnetjeneste ved å gjøre alt for de og ikke ruste de til å lage mat, vaske klær, hus osv når de flytter for seg selv Og som med meg så er Stine hjemmeværende pga hun er ufør; for syk til å jobbe. Men det er som et 50-tallshjem der hun gjør absolutt alt hjemme. Og det er slitsomt og en lite takknemlig jobb, også for de som er frisk. Annenhver uke er de 5 stk hjemme; ikke rart vaskemaskin går i ett. Og med en haug med katter som går ut og inn så må gulv og møbler støvsuges ofte. Jeg forstår ikke at hun ikke innser at hadde de hatt ei jevnere fordeling av husarbeid så hadde hun ikke vært like sliten og hun hadde hatt mindre smerter. Lagt fra seg litt snap så hadde hun kanskje også hatt overskudd til den 30% stillingen i den butikken. Ikke rart hun er sliten. Hun er ufør og sliter med smerter og utmattelse, og 3 voksne menn kommer til duk og dekket bord og slipper å bidra+en gutt i barneskolealder som skal følges opp. Og ift familien så kan de hvis de vil; noe de viste da de måtte steppe opp og bidra da hun ble liggende rett ut hver dag etter rettssaken + tiden etter. Da var hun nesten ikke på snap heller, så jeg betviler ikke at hun var utkjørt Hun har jo et enormt kontrollbehov og klarer heller ikke sitte i ro. Så at hun vasker kjøkkenskap osv hver uke omtrent gjør hun av fri vilje. Har aldri sett henne vaske gulv feks, så det må være Alex sin oppgave. Alex jobber fulltid og tar seg vel strengt talt mest av yngstemann i huset, mens konemor vasker/sorterer garn/sorterter klær. At hun er så sliten og syk som hun påstår tror jeg derimot ingenting på. Jeg har samme sykdomsbilde som henne, og har mine gode og dårlige dager. De dårlige dagene mine gjør ikke at jeg bare MÅ sminke meg, fikse håret og kle meg pent med pene smykker osv. Det går ikke! Jeg har nok med å bare være tilstede for barna disse dagene. Jeg går til og med treigere enn vanlig. Klarer ikke hoppe opp og danse til harry musikk eller å bare «måtte» rydde boden fordi det plaget meg at det ikke var i orden der. Jeg kan bli helt utmattet som hun føler seg etter rettsaken nå, og kjente meg igjen i at hun velger å ikke kjøre bil når utmattelsen er stor. Men Vipps så var hun i bilen, kjører hit og dit, fin på håret, sminken på plass osv. Det virker som hun er alvorlig syk et øyeblikk, for så å være friskere enn friskest bare en halvtime etter. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 29. august #15822 Del Skrevet 29. august Jajajane skrev (2 timer siden): Hun har jo et enormt kontrollbehov og klarer heller ikke sitte i ro. Så at hun vasker kjøkkenskap osv hver uke omtrent gjør hun av fri vilje. Har aldri sett henne vaske gulv feks, så det må være Alex sin oppgave. Alex jobber fulltid og tar seg vel strengt talt mest av yngstemann i huset, mens konemor vasker/sorterer garn/sorterter klær. At hun er så sliten og syk som hun påstår tror jeg derimot ingenting på. Jeg har samme sykdomsbilde som henne, og har mine gode og dårlige dager. De dårlige dagene mine gjør ikke at jeg bare MÅ sminke meg, fikse håret og kle meg pent med pene smykker osv. Det går ikke! Jeg har nok med å bare være tilstede for barna disse dagene. Jeg går til og med treigere enn vanlig. Klarer ikke hoppe opp og danse til harry musikk eller å bare «måtte» rydde boden fordi det plaget meg at det ikke var i orden der. Jeg kan bli helt utmattet som hun føler seg etter rettsaken nå, og kjente meg igjen i at hun velger å ikke kjøre bil når utmattelsen er stor. Men Vipps så var hun i bilen, kjører hit og dit, fin på håret, sminken på plass osv. Det virker som hun er alvorlig syk et øyeblikk, for så å være friskere enn friskest bare en halvtime etter. Enig. På de verre dagene klarer jeg ikke gå ut i postkassa,dusje,lage meg mat,rydde osv osv. Sofaen er best og jeg prøver samle»energi»så jeg orker og klarer og gå på do. Stine’s ordbruk når hun beskriver og har dårlige dager i forhold til Stine’s kroppsbruk ,se det er to vidt forskjellige varianter!!! Jeg har ofte tenkt at hun heller ikke har høy smerteterskel samt lav terskel for når hun føler seg utslitt osv der andre ville sagt de er slitne. Tror ikke hun tåler så mye av noe som hun gjerne vil ha det til og uttrykke ovenfor alle fiiiiiiine følgere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 30. august #15823 Del Skrevet 30. august Stine er friskest og har det best når hun kan klage over noe fysisk….som litt grumsete hals samt legge på litt grumsete lyd når hun snakker. Akkurat like avhengig av oppmerksomhet(på en ikke helt vanlig-normal måte)slik moren hennes også var avhengig av på sin måte! Og uttalelser som «jævla urettferdig og unødvendig for noe så opplagt!»?? Nei,det er ikke bestandig helt opplagt dn skal vinne retttsaker og få utbetalt flere millioner! Bud nr en da er og være ærlig,oppføre seg ærlig,ikke lyve/finne på ting/si en ting og så gjøre det motsatte osv osv. At barndommen har vært vanskelig,er nok riktig. At paragrafer og regler ikke skal gjelde når det kommer til henne,er en annen sak. Men i dag kan hun ihvertfall motta masse oppmerksomhet siden halsen er bittelitt grumsete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 30. august #15824 Del Skrevet 30. august «Unner meg litt…..så lenge jeg har råd til det.» Jammen da går det nok kjempebra økonomisk hvis hun taper saken og må betale omkostninger for alle parter da? Siden hun har råd til og unne seg noe flere ganger i uka istedenfor og spare til dårligere tider?? Er sikkert bare jeg som har hørt feil når hun har preiket om hvor dyrt det er og kan bli videre fremover etter rettsaken. Depositum til eget hus er da ikke så farlig,hun har sikkert råd til det også. Lurer på om hun noengang sjekker i nettbank hvor mye hun sløser på mat,klær og andre poster? Hun har nok full kontroll😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whitesnake69 Skrevet 31. august #15825 Del Skrevet 31. august Skjønner godt at Stine har slettet dette fra facebooksiden sin. Kunne jo risikert å bli spurt om det 6nder rettsaken.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 31. august #15826 Del Skrevet 31. august Whitesnake69 skrev (19 minutter siden): Skjønner godt at Stine har slettet dette fra facebooksiden sin. Kunne jo risikert å bli spurt om det 6nder rettsaken.. Oi,såpass ja. Men uansett hun har slettet dette,så eksisterer det likevel….men ser hennes væremåte/raksjon når meldinga fra fiiiiiine følgere(som heller ikke tenker særlig praktisk/logisk/nyttig/fornuftig/opplagt de heller)der de skriver at klart hun skal unne seg snop og andre ting da hun fortjener det. Fem min tidligere(langvarige snapper gitt!)sier hun hun er redd hun har ødelagt for resten av familien lkonomiisk hvis hun taper.! Ei krone her,ei krone der,blir mye penger av det enten ut på unødvendig sløsing og økende dårlig kosthold,stappa kles/sminke skap…. Eller peeng på bok! Så hun skriver/snapper/legger ut så mye som ikke taler til hennes fordel i det hele tatt men det skjønner hun ikke sjøl altså?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseenrødt Skrevet 31. august #15827 Del Skrevet 31. august Whitesnake69 skrev (4 timer siden): Skjønner godt at Stine har slettet dette fra facebooksiden sin. Kunne jo risikert å bli spurt om det 6nder rettsaken.. Hun har snappet flere versjoner av denne hendelsen!! Prøvde å riste liv i henne, inne på pasienteommet på Sanderud! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 1. september #15828 Del Skrevet 1. september Og vasker litt i dag selv om hun er forkjølet,litt snufsing og kaaaaanskje feber til og med??!!😱😱=masse medlidenhets/tapre du/nå må du slappe av/ikke vaske nå/blablabla meldinger fra fiiiiiine følgere(som hun håper på v og legge ut snapping i dag). Trodde foressten hun tok avstand/ikke drikker alkohol?? Husker hun snappet noe om alkohol osv,men mistet vel tråden etter hundre snapper🍷🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjærgårds_datter Skrevet 1. september #15829 Del Skrevet 1. september Husker før så var hun så på at hun ikke engang kunne være i nærheten av folk som drakk. Jaja... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whitesnake69 Skrevet 2. september #15830 Del Skrevet 2. september skjærgårds_datter skrev (10 timer siden): Husker før så var hun så på at hun ikke engang kunne være i nærheten av folk som drakk. Jaja... Det gjelder nok bare når Alex skal ut med kollegaer eller kompiser.. DA har hu store problemer.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 2. september #15831 Del Skrevet 2. september Jeg tror det som skjedde når hun kom tilbake til snap var at hun fikk ekstremt mye meldinger ala: husk å ta vare på det selv, ta det med ro, helsa først, ikke bli utbrent osv osv osv. Alle blir vi påvirket av hva andre mennesker rundt oss sier, og istedenfor å heie frem det at hun jobbet, og fokusere på hvor godt en jobb kan gjøre for psykisk helse, gjør veldig mange følgere motsatt - de behandler jobben som en fiende, som noe hun må passe seg for. Folk må gjerne være uenig eller argumentere mot meg, men min oppriktige mening er at mennesker som er så syke (fysisk eller psykisk) at de kan jobbe NULL prosent, har ikke det overskuddet Stine har. Hun snapper så mye at jeg får helt bakoversveis. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 2. september #15832 Del Skrevet 2. september Sammy! skrev (3 timer siden): Jeg tror det som skjedde når hun kom tilbake til snap var at hun fikk ekstremt mye meldinger ala: husk å ta vare på det selv, ta det med ro, helsa først, ikke bli utbrent osv osv osv. Alle blir vi påvirket av hva andre mennesker rundt oss sier, og istedenfor å heie frem det at hun jobbet, og fokusere på hvor godt en jobb kan gjøre for psykisk helse, gjør veldig mange følgere motsatt - de behandler jobben som en fiende, som noe hun må passe seg for. Folk må gjerne være uenig eller argumentere mot meg, men min oppriktige mening er at mennesker som er så syke (fysisk eller psykisk) at de kan jobbe NULL prosent, har ikke det overskuddet Stine har. Hun snapper så mye at jeg får helt bakoversveis. Akkurat det du skriver her er 💯%riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 2. september #15833 Del Skrevet 2. september Når kommer dommen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 2. september #15834 Del Skrevet 2. september Har dere hørt låten lagd om fru knutsen. Jeg dør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 2. september #15835 Del Skrevet 2. september Anneisabell skrev (14 minutter siden): Har dere hørt låten lagd om fru knutsen. Jeg dør. En sang om henne??? Hva i all verden? Discord? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 2. september #15836 Del Skrevet 2. september Eevie skrev (42 minutter siden): En sang om henne??? Hva i all verden? Discord? Ligger på discord ja. Er så spot on Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaogMini Skrevet 2. september #15837 Del Skrevet 2. september Anneisabell skrev (13 minutter siden): Ligger på discord ja. Er så spot on Har du link ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Polarpuma Skrevet 2. september #15838 Del Skrevet 2. september 46 minutter siden, Anneisabell said: Ligger på discord ja. Er så spot on Hahaha ja. Russemusikk genre, typisk Stine-låt (som hun bruker å ha på full guffe på høytaleren mens hun har migrene og headbanger på badet.) Teksten handler om Fru Knutsen, og er så spot on.😂 Hvem er det som er så kreativ som finner på sånt noe?!.😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseenrødt Skrevet 2. september #15839 Del Skrevet 2. september Anneisabell skrev (2 timer siden): Har dere hørt låten lagd om fru knutsen. Jeg dør. Den er så braaaaa 🤣🤣🎼🎶🎹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 2. september #15840 Del Skrevet 2. september Roseenrødt skrev (14 minutter siden): Den er så braaaaa 🤣🤣🎼🎶🎹 Ja vet...fy fader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå