Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tessa12 skrev (14 timer siden):

Kun de som får innvilget ung ufør som evt får etterbetaling, hvis de ikke har hatt tillegget på aap, og den kategorien er ikke Stine i, så noe etterbetaling har hun ikke fått. 

Dette stemmer. Jeg er ikke langt unna Stine i alder og ble selv ufør i 2021 pga kreft, og fikk ikke noe etterbetaling. Det er det bare de som er unge nok til å ha krav på ung ufør. Sykdommen man blir ufør for må ha blitt dokumentert av lege eller spesialist før fylte 26 år, og man må søke uføretrygd før du fyller 36 år 

https://www.nav.no/no/person/pensjon/uforetrygd/ung-ufor

Men Stine har ekstra barnetillegg for 3 barn i utbetalingen sin frem til de fyller 18, og det kan utgjør en del. Hun får fullt for de eldste som har annen far, og fellesbarn får man utbetalt redusert etter hva den andre tjener. Men fullt barnetillegg er inntil 0,4 G. 
https://www.nav.no/no/person/pensjon/uforetrygd/barnetillegg-til-uforetrygd

Selv om jeg også er ufør så klarte jeg faktisk ikke komme meg gjennom en hel dag med Stine sin snap, det tok for mye tid. Ikke at jeg har så mye å gjøre på sånn sett, men jeg har fortsatt ett en hjemmeboende tenåring, hund og katt, en sykdom som krever oppfølging, ett hus som ikke rydder seg selv (selv om jeg ikke klarer fysisk de tyngste takene som støvsuging og gulvvask lengre), prioriterer å gå tur på gode dager, strikker, leser bøker, har venner som tar seg en tur….osv. Skulle jeg ha fått med meg alt Stine legger ut en hel dag så måtte jeg ha sittet pal med mobilen i hånda, det ville blitt en tidstyv. Hun dokumentere jo så og si alt fra hun står opp til hun legger seg. Men stort pluss for at hun holder middagstiden hellig og ikke snapper mens de er samlet til bords. Og for at hun eksponerer barna, særlig yngste, mindre. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog; jeg er helt enig i at det å klippe opp en lås og stjele en sparkesykkel, eller stjele noe annet, er drittsekk-oppførsel. Dette var i tillegg utenfor en skole, så innlysende at det var en elev sin sparkesykkel 

Jeg hadde også blitt forbanna hvis mine barn kom gående hjem pga sykkelen var bitt frastjålet. Sykler og sparkesykler er ikke billige. 

Men hun hadde ikke behøvd å filme han som kom med sparkesykkelen. Ikke sikkert det var han som stjal den heller, kanskje det var han som fant den. Og i stedet for å være så rasende så heller roe seg ned noen hakk og takke ungdommen som ga den til henne. Brummundal er ikke en stor plass, og nå går kanskje folk som gjenkjente gutten rundt og tror at han er en tyv. Ikke så kjekt å få det stempelet på seg. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (10 timer siden):

Det husker jeg ikke, men den ble kjøpt og treningsklokke, som jeg heller ikke har sett hun har brukt.

Hva skal hun med en treningsklokke? Kjekt å ha sånn i tilfelle😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (1 minutt siden):

Hva skal hun med en treningsklokke? Kjekt å ha sånn i tilfelle😅

Dette var i fjor sommer, hun sa legen hennes hadde sagt hun burde ha det såvidt jeg husker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (1 time siden):

Dog; jeg er helt enig i at det å klippe opp en lås og stjele en sparkesykkel, eller stjele noe annet, er drittsekk-oppførsel. Dette var i tillegg utenfor en skole, så innlysende at det var en elev sin sparkesykkel 

Jeg hadde også blitt forbanna hvis mine barn kom gående hjem pga sykkelen var bitt frastjålet. Sykler og sparkesykler er ikke billige. 

Men hun hadde ikke behøvd å filme han som kom med sparkesykkelen. Ikke sikkert det var han som stjal den heller, kanskje det var han som fant den. Og i stedet for å være så rasende så heller roe seg ned noen hakk og takke ungdommen som ga den til henne. Brummundal er ikke en stor plass, og nå går kanskje folk som gjenkjente gutten rundt og tror at han er en tyv. Ikke så kjekt å få det stempelet på seg. 

Det var ingen som ble filma ved den sparkesykkelen? Den stod jo der på gangstien uten noe folk? Hun pratet på i ettertid at det var noen i nærheten som de trodde kunne være den som brukte sparkesykkelen. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanakass skrev (4 timer siden):

Det var ingen som ble filma ved den sparkesykkelen? Den stod jo der på gangstien uten noe folk? Hun pratet på i ettertid at det var noen i nærheten som de trodde kunne være den som brukte sparkesykkelen. 

Helt riktig, det var ingen i nærheten når de fant den sparkesykkel igjen, det hun gjorde var å lage en dramatisk historie rundt den. Jeg sier bare herregud... Det er en sparkesykkel... Men for henne er dette mellom liv og død... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin50 skrev (42 minutter siden):

Helt riktig, det var ingen i nærheten når de fant den sparkesykkel igjen, det hun gjorde var å lage en dramatisk historie rundt den. Jeg sier bare herregud... Det er en sparkesykkel... Men for henne er dette mellom liv og død... 

ja- herregud, er det mulig å lage så mye drama og gnål om en sparkesykkel som var forsvunnet noen timer 😳😳 nå har hun fortalt mange ganger at «jeg driter ikke penger» - for så å dra rett på Mc’ern og i dag kom det ny pakke fra Lager 157 - hun shopper og shopper - men viktig å poengtere at hun ikke driter penger 🙄🙄 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (13 minutter siden):

ja- herregud, er det mulig å lage så mye drama og gnål om en sparkesykkel som var forsvunnet noen timer 😳😳 nå har hun fortalt mange ganger at «jeg driter ikke penger» - for så å dra rett på Mc’ern og i dag kom det ny pakke fra Lager 157 - hun shopper og shopper - men viktig å poengtere at hun ikke driter penger 🙄🙄 

Sånn hun bruker penger, så gjør hun det " driter penger" ny shopping rundt idag. 

Jeg håper de  har støtte henne med penger, tar den utfordringer med å krever de tilbake. Her har hun solgt en historie, om det er sant eller, ikke vet jeg.. Men i denne historien er mye rart.. Etter som jeg skjønner, har hun nok penger, til og betale advokaten sakkyndige og til å med litt shopp, mens vanlige folk i gata, er bekymret for neste faktura ang strøm. Hun sover like godt om natta...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin50 skrev (3 timer siden):

var det ikke sønnen hennes som fant den mens hun filmet da? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ofrer ikke ungene sine en eneste tanke her hun holder på m de mest meningsløse snapper full av innkjøp,tigging osv osv. Ikke en eneste tanke om at foreldre til sønner’s venner helt sikkert følger/er innom denne galskapen på snap OG snakker om henne i div ordelag! Hun som sier»jg har så stort hjerte»tenker  kun på sg sjøl og ikke at dette styret her og kan gå utover hennes unger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffeskål! skrev (33 minutter siden):

var det ikke sønnen hennes som fant den mens hun filmet da? 

Jepp, ingen andre var der. Når hun kom hjem, kommer det en historie fram en om en gutt som hadde ta den.  Som hun da henger ut, hvor grusom han var. Hun filmet hele veien, det var kun hun og sønn. Ikke misforstår meg, men sånn ting kan skje, jeg sier at det her ikke er greit. Men det er ikke hennes jobb til å oppdra andres barn... 

Endret av Kristin50
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
28 minutter siden, Kristin50 said:

Jepp, ingen andre var der. Når hun kom hjem, kommer det en historie fram en om en gutt som hadde ta den.  Som hun da henger ut, hvor grusom han var. Hun filmet hele veien, det var kun hun og sønn. Ikke misforstår meg, men sånn ting kan skje, jeg sier at det her ikke er greit. Men det er ikke hennes jobb til å oppdra andres barn... 

var tyven/svindlersken misfornøyd med at noe var stjålet fra henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarpuma skrev (24 minutter siden):

var tyven/svindlersken misfornøyd med at noe var stjålet fra henne?

Jepp, hun holdt et foredrag om dette, hvor grusom han var, og at han kanskje ikke hadde det så bra hjemme... så sagt, en galskap hvordan hun holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mav1975 skrev (14 timer siden):

Tenkte på fru Knutsen med en gang jeg så den her. 

E0E0DF29-15C7-4133-BD06-5EBE064EC855.jpeg

👌 

At sparkesykkelen er et hjelpemiddel for hun er faktisk det dummeste jeg har hun hun si noen gang. For den som vet hvem denne dama er, så vet en veldig godt at hun ikke trenger noe hjelpemiddel for beina. Muligens for latskapen sin... For det er hun! Men mulig hun fikk ørlite mer oppmerksomhet av å si det.... 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanakass skrev (23 timer siden):

Da misforsto jeg

Det sto en ungdom ved sparkesykkelen, ett godt stykke unna henne, og hun gikk han rasende i møte og ropte. Ungdommen ga henne sparkesykkelen, kikket litt brydd ned (hun filmet ikke hele ansiktet hans, men det var en blond ungdom med rød tskjorte på seg), og gikk i en annen retning enn Stine 

Derfor fikk jeg ikke inntrykk av at det var sønnen, da ville han vel slått følge med moren tilbake til bilen der Alex satt å ventet og blitt med å feire med frappe og smoothie 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (4 minutter siden):

Da misforsto jeg

Det sto en ungdom ved sparkesykkelen, ett godt stykke unna henne, og hun gikk han rasende i møte og ropte. Ungdommen ga henne sparkesykkelen, kikket litt brydd ned (hun filmet ikke hele ansiktet hans, men det var en blond ungdom med rød tskjorte på seg), og gikk i en annen retning enn Stine 

Derfor fikk jeg ikke inntrykk av at det var sønnen, da ville han vel slått følge med moren tilbake til bilen der Alex satt å ventet og blitt med å feire med frappe og smoothie 🤷🏼‍♀️

Det var sønnen, hun ropte og spurte «er det vår». Det så nok bare ut som han gikk en annen vei for at han ville unngå kamera. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...