Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Nana skrev (1 time siden):

I tillegg sa hun at det ble oppdaget første gang ifbm at hun var innlagt med migrene og tok CT av hodet. Jeg er ikke helsepersonell, men tar både CT og MR maaaange ganger i løpet av et år for å se etter kreft/metastaser.

Er det én ting som er sikkert så er det at de ikke tar CT av lungene hvis du er inne til CT av hodet. Alt er «delt opp», det har jeg merket godt hvis de f.eks har glemt å henvise til CT Thorax (som er lunger). Da får jeg «bare» andre kroppsdeler (inkl hodet som en egen, bekkenet som en egen etc) og må ha ny henvisning for lungene eller om det er noe annet som er glemt. Det er ikke sånn at man bare kan be om «full pakke» sånn som hun tydeligvis tror.

Hvis ikke verden er spesielt tilrettelagt for henne, da, men i så fall ville jeg trodd at vi med skikkelige diagnoser også kunne si «kan du ikke bare ta lungene når du først er i gang».

Men kommer vel en (bort)forklaring på dette også 

Hu er ikke sann!!!!!!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

annev skrev (6 minutter siden):

Kjenner dere henne?

Nei heldigvis ikke. Men hun har en offentlig snap konto med flere tusen følgere. Hun deler ekstremt mye av eget og andres liv, så det er ikke unaturlig at folk diskuterer det hun poster. 

• Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annev skrev (40 minutter siden):

Kjenner dere henne?

Kjente. Nå ser jeg bare på skipet som synker. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annev skrev (44 minutter siden):

Kan godt være alt stemmer,men synes likevell det er feil å skrive det her,vær tøff og si det til henne selv.

Hvorfor skal en ikke kunne diskutere det en offentlig person legger ut offentlig?

Stine lyver og fremstiller sykdommer, symptomer, adferd og mye annet feil og til tider skadelig feil. Når en prøver å si fra til henne direkte så blir det slettet og man blir blokkert fortere enn man får trykket på send. Skal man da bare ignorere adferden og lyvinga hun driver med sånn at andre tror hun forteller sannheten og får feil info og skadelig info?

For eksempel dette med punktert lunge. Folk kan jo faktisk finne på å tro at det er slik ei punktert lunge er og oppleves. Eller alle de andre diagnosene hun påstår å ha. Så begynner jo folk å danne seg et feilaktig bilde som igjen gir misforståelser og ikke minst økt fordømming av andre med reelle sykdommer.

Et godt eksempel der er jo clustermigrenen hun påstår å ha. To minutt etterpå danser hun til festmusikk/russemusikk. Eller hudsykdommen hun påstår å ha i ansiktet som ikke får utbrudd i ansiktet. Eller utmattelsen hun påstår å oppleve. Etter hver eneste familiehelg. Og så har hun plutselig enormt overskudd til å rydde i garnkassene sine eller kleshyllene i timesvis for tiende gang på 20 dager.

Hva med de som faktisk har clustermigrene? Hudsykdom? Utmattelse? Forstoppelse? Punktert lunge? Å være kronisk sjuk er tøft nok fra før med mange som fordømmer en fordi en ikke orker og ikke kan - om ikke snappinga til Stine i tillegg skal skape ett inntrykk av at det ikke er så ille bare man får i seg litt energidrikke og et fint rundstykke.

Det er mange kronisk sjuke i dette landet som er utmattet i dagesvis etter et migreneanfall tilsvarende det Stine viser frem. Men Stine er på plass så snart hun har litt sminke i ansiktet. Hva tror du ikke det gjør med stigmatiseringen av syke og uføre her i landet?

Jo det er ødeleggende. Det er hun som mobber. Men viktig å forsvare stakkars Stine!

• Liker 19
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annev skrev (1 time siden):

Kan godt være alt stemmer,men synes likevell det er feil å skrive det her,vær tøff og si det til henne selv.

Vi er mange her som har gjort det... men Frua ga oss blokkering på direkten😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (28 minutter siden):

Hvorfor skal en ikke kunne diskutere det en offentlig person legger ut offentlig?

Stine lyver og fremstiller sykdommer, symptomer, adferd og mye annet feil og til tider skadelig feil. Når en prøver å si fra til henne direkte så blir det slettet og man blir blokkert fortere enn man får trykket på send. Skal man da bare ignorere adferden og lyvinga hun driver med sånn at andre tror hun forteller sannheten og får feil info og skadelig info?

For eksempel dette med punktert lunge. Folk kan jo faktisk finne på å tro at det er slik ei punktert lunge er og oppleves. Eller alle de andre diagnosene hun påstår å ha. Så begynner jo folk å danne seg et feilaktig bilde som igjen gir misforståelser og ikke minst økt fordømming av andre med reelle sykdommer.

Et godt eksempel der er jo clustermigrenen hun påstår å ha. To minutt etterpå danser hun til festmusikk/russemusikk. Eller hudsykdommen hun påstår å ha i ansiktet som ikke får utbrudd i ansiktet. Eller utmattelsen hun påstår å oppleve. Etter hver eneste familiehelg. Og så har hun plutselig enormt overskudd til å rydde i garnkassene sine eller kleshyllene i timesvis for tiende gang på 20 dager.

Hva med de som faktisk har clustermigrene? Hudsykdom? Utmattelse? Forstoppelse? Punktert lunge? Å være kronisk sjuk er tøft nok fra før med mange som fordømmer en fordi en ikke orker og ikke kan - om ikke snappinga til Stine i tillegg skal skape ett inntrykk av at det ikke er så ille bare man får i seg litt energidrikke og et fint rundstykke.

Det er mange kronisk sjuke i dette landet som er utmattet i dagesvis etter et migreneanfall tilsvarende det Stine viser frem. Men Stine er på plass så snart hun har litt sminke i ansiktet. Hva tror du ikke det gjør med stigmatiseringen av syke og uføre her i landet?

Jo det er ødeleggende. Det er hun som mobber. Men viktig å forsvare stakkars Stine!

En dusj hjelper…da er bra igjen🤪🤪🤪

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

annev skrev (1 time siden):

Kjenner dere henne?

Kjente. Og den tiden var det aldri snakk om hverken sykdommer eller traumer pga oppveksten. Hu nevnte en gang at moren hennes var alkoholiker og døde som en følge av det. Da var Stine en oppegående mor til to små gutter og hun var alltid blid og sprudlende. Skulle tro det var to forskjellige mennesker. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (50 minutter siden):

Kjente. Nå ser jeg bare på skipet som synker. 

Samme her!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annev skrev (3 timer siden):

Nesten 600 sider dritt

om et menneske dere kanskje ikke kjenner,dette er rett og slett mobbing.

Kanskje noe er sant,og kanskje ikke,men er da ikke andres problem dette her.tenk om noen hadde skrevet så mye shit om akkurat deg,og du ikke kunne forsvare deg,det er vondt det og ikke minst farlig.!!!!

Her må hver og en feie for sin egen dør, sikkert ikke perfekte dere heller.

Er det ikke det vi prøver å lære barna våre,at mobbing ikke er greit.

Tenk om vedkommende leser dette innlegget, fytti så vondt d må være. 

Skjerp dere!!!!!denne tråden burde vært slettet.

Fått med deg at hun lyver på seg alvorlige sykdommer som noen av oss her inne faktisk har? Fått med deg uthengingen av ansatte på butikker? Fått med seg smykke-svindelen? Fått med deg at Bjørklund også prøver å nå henne pga løgn? Fått med deg noe i det hele tatt? 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 600 sider dritt

om et menneske dere kanskje ikke kjenner,dette er rett og slett mobbing.

Kanskje noe er sant,og kanskje ikke,men er da ikke andres problem dette her.tenk om noen hadde skrevet så mye shit om akkurat deg,og du ikke kunne forsvare deg,det er vondt det og ikke minst farlig.!!!!

Her må hver og en feie for sin egen dør, sikkert ikke perfekte dere heller.

Er det ikke det vi prøver å lære barna våre,at mobbing ikke er greit.

Tenk om vedkommende leser dette innlegget, fytti så vondt d må være. 

Skjerp dere!!!!!denne tråden burde vært slettet.

Nei mobbing er det altsp ikke!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det ja. Ikke mange dagene siden jeg sa hu kom til å få et nøste av det hu mangla på magisk vis… 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (3 timer siden):

I tillegg sa hun at det ble oppdaget første gang ifbm at hun var innlagt med migrene og tok CT av hodet. Jeg er ikke helsepersonell, men tar både CT og MR maaaange ganger i løpet av et år for å se etter kreft/metastaser.

Er det én ting som er sikkert så er det at de ikke tar CT av lungene hvis du er inne til CT av hodet. Alt er «delt opp», det har jeg merket godt hvis de f.eks har glemt å henvise til CT Thorax (som er lunger). Da får jeg «bare» andre kroppsdeler (inkl hodet som en egen, bekkenet som en egen etc) og må ha ny henvisning for lungene eller om det er noe annet som er glemt. Det er ikke sånn at man bare kan be om «full pakke» sånn som hun tydeligvis tror.

Hvis ikke verden er spesielt tilrettelagt for henne, da, men i så fall ville jeg trodd at vi med skikkelige diagnoser også kunne si «kan du ikke bare ta lungene når du først er i gang».

Men kommer vel en (bort)forklaring på dette også 

Hehehehehehehe, jeg hørte det! Jeg tar ofte CT pga Cluster, de tar CT av HODET - lungene mine har ikke en dritt med Cluster å gjøre, og de tar ikke CT av lunger ved migrene heller. Jeg må slutte å se på henne, jeg hisser meg sånn opp av all pisspreiket hennes. Hvilken fantasiverden hun lever i er ikke godt å si, men hun er ikke på samme planet som oss andre. For er spetakkel 

• Liker 18
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke mobbing. Stine håner og mobber sin egen familie daglig og de menneskene som har diagnosene hun påstår hun har. Jeg følte meg som en verdiløs og lat person for jeg klarer ikke allt hun gjør. Og egentlig vet jeg at jeg ikke er det. Jeg har hatt et godt liv før jeg ble kroniker, men det glemte jeg da jeg oppdaget henne.

Da jeg oppdaget snappen hennes følte jeg meg mobbet. 

Jeg vil heller lide i ensomhet. Jeg ønsker ikke sympati, det er mange som har det verre.  Jeg skapte noe med positivitet da jeg var "frisk" Jeg har barn som jeg har fantastiske bånd til. Jeg lyver ikke, snakker ikke stygt, mobber ikke. Jeg har vært ærlig og ekte og det er deilig følelse. Jeg vet, at jeg har et godt navn og rykte. Så får det bli at mine skap ikke har brettekanter.. At av og til er det litt vanlig rot når jeg ikke har helse. Jeg ønsker å ha en hel, ren og "brettekant" samvittighet. 

Jeg er opptatt av å bygge opp mennesker, ikke bryte ned. Av og gi og ikke få. Jeg bryr meg ikke om øyenbrynene hennes, men av den giften hun spyr ut. Og er det en hoggorm på stien og det kommer flere bak meg så syns jeg at jeg burde advare.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For oss som kjenner denne dama, så er det bare komisk å se hvordan hun snakker og oppfører seg - der står hun, tilgjort og falsk, og skal fremstå som hjertevarm og raus. Gud bedre for et opplegg!

Skjønner veldig godt at dere som er kronisk syke, med de sykdommene Stine påstår hun har, blir provosert. Legger ut om hvor syk hun er, men også hvor viktig det er for henne å stelle og sminke seg hver dag - da blir hun friskere med en gang. Som hun sier: «da føler jeg meg bedre». Ok, så da er det med andre ord psyken hun sliter med! Når hun tror hun er FYSISK SYK når hun står opp, før hun kommer seg i dusjen og «får på seg fjeset». Det er dette vi andre kaller «stå opp».

Ekstra gøy er det at hun hver dag lurer på hvilke dag det er. Vi ser på ei trebarnsmor med to unger i skolen og en i barnehagen, som ikke aner om det er mandag eller torsdag… svært!

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja1892

Kjenner dere henne?

Vet godt hvem Stine Knutsen er ja. Som noen andre skrev , var aldri noen problemer før. Det blir bare verre og verre nærmer hun tror hun kommer erstatning. Det er skammelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilja1892 skrev (4 minutter siden):

Vet godt hvem Stine Knutsen er ja. Som noen andre skrev , var aldri noen problemer før. Det blir bare verre og verre nærmer hun tror hun kommer erstatning. Det er skammelig! 

Hadde hun ikke psykiske problemer som barn og ungdom?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvemerdu skrev (14 minutter siden):

For oss som kjenner denne dama, så er det bare komisk å se hvordan hun snakker og oppfører seg - der står hun, tilgjort og falsk, og skal fremstå som hjertevarm og raus. Gud bedre for et opplegg!

Skjønner veldig godt at dere som er kronisk syke, med de sykdommene Stine påstår hun har, blir provosert. Legger ut om hvor syk hun er, men også hvor viktig det er for henne å stelle og sminke seg hver dag - da blir hun friskere med en gang. Som hun sier: «da føler jeg meg bedre». Ok, så da er det med andre ord psyken hun sliter med! Når hun tror hun er FYSISK SYK når hun står opp, før hun kommer seg i dusjen og «får på seg fjeset». Det er dette vi andre kaller «stå opp».

Ekstra gøy er det at hun hver dag lurer på hvilke dag det er. Vi ser på ei trebarnsmor med to unger i skolen og en i barnehagen, som ikke aner om det er mandag eller torsdag… svært!

Hun aner ikke hva det vil si å være sliten etter å ha stått opp med barn hver morgen, ordne klær og mat før barn skal leveres, så skal det jobbes, deretter hentes barn, hjem og rydde ut av sekker, begynne med maten mens barn krangler i bakgrunnen, servere maten, rydde opp maten, stresse videre på treninger, krangle om tannpussing og dusjing av hår, før det er sengetid. Dét har hun til gjengjeld å prøve. Hadde hun prøvd halvparten av dette en eneste dag, så hadde hun holdt kjeft om det å være så forbannet sliiiiiteeeen hver.eneste.dag etter å ha brukt to timer på et jævla bad.

• Liker 17
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (9 minutter siden):

Niks. Eller jo, hige etter å få oppmerksomhet rundt fysisk helse - det kan kategoriseres som psykisk problem.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (På 7.6.2022 den 18.41):

Niks. Eller jo, hige etter å få oppmerksomhet rundt fysisk helse - det kan kategoriseres som psykisk problem.

Jeg synes det er et litt interessant fenomen, men det er en god del traumeutsatte som klarer seg veldig bra som barn og ungdom, men først krasjlander i godt voksen alder. Jeg synes det er medisinsk interessant: Hvordan noen traumatiserte får reaksjoner fra de er nesten spedbarn, mens andre tilsynelatende klarer seg og først blir syke i voksen alder.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (18 minutter siden):

Nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...