Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

LinaHg skrev (9 timer siden):

Greit nok at sønnen hennes er varm av seg, min sønn er også en varmeovn. Min går også i utebarnehage, er ute i 8 timer om dagen. Fort to-fire timer i slengen når det er -20. Da er en ullgenser nesten ett must uansett hvor varm man er av seg. Bryr meg egentlig ikke om at hun ikke strikker til sønnen sin. Men hvorfor klage på at det går så mye penger i tøy til mini i ute-bhg, når hun elsker å strikke og har haugevis av garnnøster. Samme som at hun prater i det uendelig om at det er så viktig å bidra til de som ikke har så mye, være generøs, hjelpe og gi. Strikk en lue eller to å gi bort til en av mange organisasjoner/tilbud til rusavhengige, fattige familier etc da vel. Det blir for dumt å sitte å snakke om det opp igjen og opp igjen, og fremstille seg selv som meget generøs og omtenksom ovenfor andre når man ikke gjør en skit av det.  Kan forstå de som sier at det er flisespikkeri å henge seg opp i. Men igjen; det er liksom en rød tråd i hele opplegget. 

Jeg forstå det, at man ønsker å  vise til en rød tråd  -men lett å gå i fella å drive «cherry-picking»  dvs håndplukke enkelte fakta som støtter ens egne oppfatninger:meninger, for å undergrave andres meninger og hvor man ikke tar i betraktning  eller unnlater å ta med i vurdering det som motsier ens egne oppfatninger. Det er en måte å fremme emninger på som polariserer ett bilde av noe/noen som ikke stemmer med virkeligheten, dvs danne ett svart/hvitt bilde av noen uten å se ting i flere perspektiver. Så «hele opplegget» til Stine er nok mye mer nyansert en det som kommer frem når man leser igjennom tråden -det er nok mye kirsebærplukking i argumentene her og det er lett å falle i den fella når man er engasjert i noe😊

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er rart at hun ikke setter seg bedre inn i garnkvalitet når hun er så glad i å strikke, i allefall når hun anbefaler garn til andre. 

Nettopp sett videoene der hun sitter i garnhaugen sin, og nesten alt garnet hun har ei det lite ull og mye polyester i (dvs plastikk). Ene garnet var 100% polyester, og den gledet hun seg til å strikke seg en god og varm kosegenser av……jeg kan garanterer at den genseren blir ikke mye god og varm. Heller som klam og syntetisk og ikke mye varme. Polyester er i tillegg veldig brannfarlig, bør i allefall ikke brukes til barneklær 

For å unngå å få hauger av garn uten mål og mening så er det bedre å gjøre det motsatt av hva Stine gjør; søk heller i oppskrifter og finn noe du liker. Sjekk garnanbefalinger og deretter søk etter garn. Sjekk anbefalt strikkefasthet og anbefalt pinnestørrelse. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (18 minutter siden):

Jeg forstå det, at man ønsker å  vise til en rød tråd  -men lett å gå i fella å drive «cherry-picking»  dvs håndplukke enkelte fakta som støtter ens egne oppfatninger:meninger, for å undergrave andres meninger og hvor man ikke tar i betraktning  eller unnlater å ta med i vurdering det som motsier ens egne oppfatninger. Det er en måte å fremme emninger på som polariserer ett bilde av noe/noen som ikke stemmer med virkeligheten, dvs danne ett svart/hvitt bilde av noen uten å se ting i flere perspektiver. Så «hele opplegget» til Stine er nok mye mer nyansert en det som kommer frem når man leser igjennom tråden -det er nok mye kirsebærplukking i argumentene her og det er lett å falle i den fella når man er engasjert i noe😊

Mye av det er jo ikke kun min eller andres oppfatning. Ingen kan vel nekte for at hun ofte prater om å gjøre gode ting for/mot andre, hjelpe og gi til de som ikke har så mye etc. For så å ikke gjøre noe av det hun selv sier. Jeg mener ikke at hun er pliktig til å være mor theresa eller drive med veldedighet. Men det blir falskt og hyklersk å komme med lange taler om viktigheten av det ene og det andre, når man ikke bidrar til det selv. 
Men jeg er enig med deg at det er mye unødvendig her inne som ikke har noe med dårlig oppførsel eller om man er et dårlig menneske. Feks at hun hører på «fjortis musikk», at hun kun strikker enkle ting og derfor ikke er så flink til å strikke, eller sminker seg mye(ifølge noen). 
Jeg mener ikke at Stine er et ond menneske, hun har fine kvaliteter. Men det er veldig mye ved oppførselen og utsagnene hennes som ikke er helt greit. Jeg syns hun er kjempe flink til å strikke, men syns også det er hårreisende at hun sitter å bader i garn når hun ytrer seg om dårlig økonomi. Syns hun er flink til å sminke seg og fint at hun tipser om produkter, men igjen; når man ser det enorme lageret hun har med sminke og «dårlig» økonomi. Fint å prate om åpenhet og ærlighet, men hun blir gang på gang «tatt» i løgner og endrer historier. Det hjelper liksom ikke å ha ti fine kvaliteter om man samtidig lyver, kaller opp folk, er uærlig med hensikter, er dobbeltmoralsk på 9/10 punkter etc. 

For all del, jeg er langt i fra perfekt og har mine dårlige sider jeg også. Men jeg lyver ikke folk midt opp i ansiktet. Jeg kaller ikke enkeltpersoner ei drittkjærring foran ti tusen andre. Også er det faktisk forskjell på hva man forteller/sier til en venninne eller to, kontra tusenvis av følgere.

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (1 time siden):

Mye av det er jo ikke kun min eller andres oppfatning. Ingen kan vel nekte for at hun ofte prater om å gjøre gode ting for/mot andre, hjelpe og gi til de som ikke har så mye etc. For så å ikke gjøre noe av det hun selv sier. Jeg mener ikke at hun er pliktig til å være mor theresa eller drive med veldedighet. Men det blir falskt og hyklersk å komme med lange taler om viktigheten av det ene og det andre, når man ikke bidrar til det selv. 
Men jeg er enig med deg at det er mye unødvendig her inne som ikke har noe med dårlig oppførsel eller om man er et dårlig menneske. Feks at hun hører på «fjortis musikk», at hun kun strikker enkle ting og derfor ikke er så flink til å strikke, eller sminker seg mye(ifølge noen). 
Jeg mener ikke at Stine er et ond menneske, hun har fine kvaliteter. Men det er veldig mye ved oppførselen og utsagnene hennes som ikke er helt greit. Jeg syns hun er kjempe flink til å strikke, men syns også det er hårreisende at hun sitter å bader i garn når hun ytrer seg om dårlig økonomi. Syns hun er flink til å sminke seg og fint at hun tipser om produkter, men igjen; når man ser det enorme lageret hun har med sminke og «dårlig» økonomi. Fint å prate om åpenhet og ærlighet, men hun blir gang på gang «tatt» i løgner og endrer historier. Det hjelper liksom ikke å ha ti fine kvaliteter om man samtidig lyver, kaller opp folk, er uærlig med hensikter, er dobbeltmoralsk på 9/10 punkter etc. 

For all del, jeg er langt i fra perfekt og har mine dårlige sider jeg også. Men jeg lyver ikke folk midt opp i ansiktet. Jeg kaller ikke enkeltpersoner ei drittkjærring foran ti tusen andre. Også er det faktisk forskjell på hva man forteller/sier til en venninne eller to, kontra tusenvis av følgere.

Mente ikke at du drev med cherry-picking, for legger ikke spesielt merke til hvilket nick som skriver hva her, var mer en generell observasjon og en påminnelse av at det er lett å bli en håpløs diskusjon om man ikke er litt ydmyk for at det man velger å legge vekt på, ikke nødvendigvis er en full og hel «sannhet» eller fasit nødvendigvis  Tok egentlig bare tak i din kommentar for du sa noe interessant om «rød tråd» som jeg ville komme med en generell betrakting om😊 Mye jeg ikke hadde gjort som Stine gjør men om at alt er «feil» , det tenker jeg det ikke er før man faktisk ser alt i en hel kontekst 

Endret av GulleGull
Glemte ett ord
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Joda, ser den. Det er lett å kun se det kritikkverdige når en først er negativt stemt. Det er vel slik menneskehjernen er, forsøker å sette i bås, lage et forenklet bilde for å lettere forstå. Vi må være obs på det. 

Noe av kritikken tenker jeg også går på smakssak eller en prioriteringssak. Og smak og behag kan som kjent ikke diskuteres.  
 Går ut i fra hun vet forskjellen på ull og syntetisk. Men at det kan bli dyrt å være på jakt etter det billigste garnalternativet viser hun jo ved stadige feilkjøp. Men så har vi også lært at dette med at hun har dårlig råd er en sannhet med store modifikasjoner. Så da er det vel neppe så nøye å påpeke at det kan bli dyrt å kjøpe billig. 

Fruen ønsker sympati. Virkemidlene hun bruker er overdramatisering, en del manipulering og vi tar henne ofte i selvmotsigelser og det å lyve. Det er en norm i samfunnet om at en ikke skal lyve. Når flere oppfatter at hun gjør det, så er det bra å si i fra. Da har hun en mulighet til endre dette. Reflektere mer over hva hun sier og mener for å ikke å miste troverdighet. En gjør henne en tjeneste ved å påpeke dette. Det er litt som å gjøre en venn oppmerksom på at hun går med et stort hull i buksebaken eller en buse i nesen. Vennen får negativ oppmerksomhet ved å ikke vite. Konfrontasjonen er ikke behagelig, men målet er bra. 
Vi er også selektive for hvem vi vil sympatisere med. Vi føler oss lurt når vi heier, hjelper eller gir mest til de som alltid roper høyest, lager størst drama og vil ha mest oppmerksomhet. Innerst inne vil også mottakeren skjønne at den luller seg inn i et slags selvbedrag. Ingen følelse det kan være bra å stå i.
Da kan det være lurt å si ifra om at vi ser det. Vi skjønner  at hun har det vondt, men at hun blir mistrodd ved virkemidlene hun bruker for å få det fram. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudeluttentutten skrev (På 18.4.2022 den 21.42):

Ja, jeg kjenner en som kjenner en annen som vet😉

Du er latterlig!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whitesnake69 skrev (På 21.4.2022 den 11.32):

Legger hun seg aldri samtidig som mannen sin? Hun sitter jo oppe halve natta hver bidige dag. Jeg hadde hvertfall syns det var stusslig om den jeg bodde med aldri la seg sammen med meg. 

Hun sover jo til langt på dag, så ikke rart hun ikke legger seg sammen med mannen som står opp tidlig for og dra på jobb!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en snap av kleshauger. Mye med lapper på. Virker som hu må skryte at hu har mengder av ting. Klær, garn, sminke, dilldall… 

Hu må ha et stusselig liv, når shopping og telefonen er lykke. 🤷🏼‍♀️ 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkZ skrev (På 21.4.2022 den 13.17):

Mer som samboere og venner de da. Ikke mange årene siden de gifta seg. Menmen.. så lenge de begge er fornøyd med ordningen. 

Akkurat d vet vi jo ikke noe om da: deres kjærlighetsforhold å sexliv feks! Man trenger ikke sitte sammen i sofaen eller være oppå hverandre på kvelden for å ha ett kjærlighetsliv å sexliv.. 🙂 Ikke noe negativt ment.. 🙂 Men at d ikke filmes noe særlig av de to sammen er jo sant, men d tror jeg handler mer om at Alex ikke vil være på snappen.. man ser jo at han blir irritert.. ikke ofte han har ledd å vært smilende når hun har filma han, han reiser seg å går vekk, ser vekk, eller går unna! D er jo Stine som tydelig ikke respekterer mannens ønske om å ikke være med på snappen, sånn føler jeg d hvertfall.. men d vet vi jo, at sånn er’a.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (På 21.4.2022 den 17.20):

Dette provoserer meg voldsomt. Som en som har migrene… for la meg fortelle deg. DET har denne dama IKKE!

Så enig! Jeg har også migrene… Hun vet ikke hva hun snakker om! Jeg var nede for telling med migrene i hele helgen.. Oppkast, må bare ligge i senga, ha d kaldt og mørkt, klarer nesten ikke gå på do, d er så hinsides vondt! Noen ganger hjelper ikke medisiner heller… Dagene er ødelagt, og jeg hadde ikke klart å danse om jeg så hadde fått penger for d.. Stine vet ikke forskjell på migrene og kraftig hodepine! D er 2 vidt forskjellige ting… Å ja, d er til og bli forbanna av, men sånn er den dama! Værste er at hu liksom har clusterhodepine.. Men, d ble plutselig slutt på snakk om den type hodepine etter at ei her inne fortalte om sitt hellvette med denne typen smerter! D er å gjøre narr av andre, hun er så langt ute å kjøre at d er flaut! 
Men d værste er jo at hun er syk, hun skulle hatt hjelp, psykolog å oppfølging, men d er for tapere;) Katter, klær å strikk, d er nr 1 i denne værden for denne dama! 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (4 minutter siden):

Så enig! Jeg har også migrene… Hun vet ikke hva hun snakker om! Jeg var nede for telling med migrene i hele helgen.. Oppkast, må bare ligge i senga, ha d kaldt og mørkt, klarer nesten ikke gå på do, d er så hinsides vondt! Noen ganger hjelper ikke medisiner heller… Dagene er ødelagt, og jeg hadde ikke klart å danse om jeg så hadde fått penger for d.. Stine vet ikke forskjell på migrene og kraftig hodepine! D er 2 vidt forskjellige ting… Å ja, d er til og bli forbanna av, men sånn er den dama! Værste er at hu liksom har clusterhodepine.. Men, d ble plutselig slutt på snakk om den type hodepine etter at ei her inne fortalte om sitt hellvette med denne typen smerter! D er å gjøre narr av andre, hun er så langt ute å kjøre at d er flaut! 
Men d værste er jo at hun er syk, hun skulle hatt hjelp, psykolog å oppfølging, men d er for tapere;) Katter, klær å strikk, d er nr 1 i denne værden for denne dama! 

Jeg har migrene. Hatt siden jeg var 16 år, med og uten aura. Diagnose stilt av nevrolog, så det er ikke noe jeg antar at jeg har. Får jeg migrene tar jeg medisin, som virker etter ca 30 minutter. Etter dette kan jeg gå på jobb, trene og whatever. Så jo, man KAN ha migrene og fungere helt fint etter anfall hvis man er heldig og finner en medisin som hjelper. Det er jeg et levende bevis på.

Endret av Agurk
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffeskål skrev (15 minutter siden):

Enda en snap av kleshauger. Mye med lapper på. Virker som hu må skryte at hu har mengder av ting. Klær, garn, sminke, dilldall… 

Hu må ha et stusselig liv, når shopping og telefonen er lykke. 🤷🏼‍♀️ 

Utrolig stusselig... "se hva jeg har" 🤦‍♀️ Hva er poenget liksom? Vi veit at hun er shopoholiker, hun trenger ikke understreke det flere ganger. Ikke rart det er trangt der i huset hvertfall, med hennes mengder av klær, garn, sminke og annet ræl 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SusieK skrev (På 26.4.2022 den 19.35):

Hmm ,nå har jeg ikke strikket så mye som en sokk!

Men er det normalt å ha så sinnsykt mye garn?😱 

Ble helt sjokkert ,er ikke garn dyrt ?

Først så er jakten på morgenlevering Igang,med  syt,klag ,snufs å stakkars meg!Patetisk oppførsel spør du meg ! Renner vel inn med morgenlevering i morgen!

Å nå regelrett ruller a rundt i garn å viser stolt frem alt hun har ! First price brus til bursdag men huset fult av garn ! 
passer vel flott da ,når det sikkert renner inn med morgen levering i morgen,så får a sponset mat så hun kan kjøpe mer garn å ha i skapet! 
mister mer å mer respekt !

Ikke på salg…. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

non_stop skrev (På 23.4.2022 den 11.46):

Overrasker meg ikke. Stusset litt over en viss bruker her inne som skrev ting jeg reagerte litt på (og som kun influenseren selv kan vite) for så å se at samme bruker oppretter tråd om andre fra Joviale hvor hun startet ballet med en ganske kritisk Røst.

Hvor å hvilken tråd?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene, spenningshodepine og nå rett før jul fått diagnose klasehodepine. Og for å si det slik, dersom hun har noen av disse diagnosene så vil jeg gjerne få de samme medisinene som hun bruker, for når smertene er på vei nedover hos meg så har veldig lenge etterdønninger og sliter mange dager etterpå.. ikke sjangs i havet at jeg kan stå å danse eller holde på med telefonen etter smerter.

• Liker 7
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 24.4.2022 den 13.50):

Det er ikke tilfelle. Har stilt 2 eller 3 kritiske spm og er enda ikke blokkert. 

Haha, da var de sikkert veldig kritiske.. så mye som du forsvarer henne, trur jeg ikke en DØYT på at du har stilt henne NOE KRITISK! 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meget fasinerende å se en fullsminket/partysminket, nydusjet, nyfønet og striglet dame danse til rølpelåter på full guffe, samtidig som hun sier at hun er HELT uten energi…. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det flaks pommes trikset kom igjen! 🙌🏻 Fikk ikke heeelt med meg hva jeg skulle gjøre, når hu la det ut for et par dager siden… 🤪😂🙈

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
Kaffeskål skrev (3 minutter siden):

Nå var det flaks pommes trikset kom igjen! 🙌🏻 Fikk ikke heeelt med meg hva jeg skulle gjøre, når hu la det ut for et par dager siden… 🤪😂🙈

Hva er pommes trikset? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk skrev (1 time siden):

Jeg har migrene. Hatt siden jeg var 16 år, med og uten aura. Diagnose stilt av nevrolog, så det er ikke noe jeg antar at jeg har. Får jeg migrene tar jeg medisin, som virker etter ca 30 minutter. Etter dette kan jeg gå på jobb, trene og whatever. Så jo, man KAN ha migrene og fungere helt fint etter anfall hvis man er heldig og finner en medisin som hjelper. Det er jeg et levende bevis på.

Så bra♥️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...