Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Gjest Polarpuma
Skrevet
7 minutter siden, MsFri said:

Jeg kjøpte inn veldig mye forskjellig garn når jeg begynte å strikke. Så har hatt veldig mye garn som jeg ikke liker å strikke med🤷🏼‍♀️ 
Nå kjøper jeg kun garn som er øremerket forskjellig prosjekter. Har ikke økonomi til å bare kjøpe for å kjøpe, slik som Fru Knutsen har. 

håper hun gir bort garnet til noen som trenger det og ikke har råd til å kjøpe selv. 

Det tror jeg ikke du skal regne med.

Videoannonse
Annonse
Gjest Polarpuma
Skrevet
16 minutter siden, Ville91 said:

Tviler på det er så mange tenåringsgutter som vil gå med hjemmestrikk..

Min tenåringsgutt gjør det på vinteren og elsker det.

Gjest Polarpuma
Skrevet
12 minutter siden, Utroligfortilet said:

En ting er å strikke til seg selv fordi man liker og bruke det, men hun strikker jo bare for å ta opp plass i skapet. 

Jeg strikker selv, men ekstremt sjeldent til meg selv, nettopp pga at det bare blir liggende, da liker jeg heller og glede noen med det jeg strikker, jeg skulle ønske jeg kunne strikket mer, men økonomien nå i disse tider tillater meg ikke å kjøpe garn, uføre og alene med en tenåring🙄 Jeg får ofte garn i gaver pga at det er det jeg ønsker meg slik at jeg kan glede noen. 

Skjønner ikke hva i alledager hun skal med alle disse oversized genserene. 

Du har rett, har ikke sett hun bruke det hun strikker. Kun et par dager, så er det bort med den. Kanskje hun gir de bort? De må ha enorm skapsplass der i huset. 🧐Har aldri sett noen shoppe så mye klær og alt det hun strikker, som ikke blir brukt til annet enn å vise frem når det er ferdig, etter mange likes og skryt. Jeg synes de plagg hun strikker er kjempefine, rart hun nesten ikke bruker dem.

Skrevet
Polarpuma skrev (33 minutter siden):

Så flott, min gjør ikke det. 

• Liker 2
Skrevet
Polarpuma skrev (35 minutter siden):

Så fint for han da. Det betyr vel ikke at alle tenåringsgutter elsker å gå i hjemmestrikkede klær? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Polarpuma
Skrevet
3 minutter siden, Kaffeskål! said:

Så fint for han da. Det betyr vel ikke at alle tenåringsgutter elsker å gå i hjemmestrikkede klær? 

Nei det har jeg da heller ikke sagt? 
Det var svar til Ville91; som skrev: 

Tviler på det er så mange tenåringsgutter som vil gå med hjemmestrikk..

Men det finnes noen tenåringsgutter som liker det, derav mitt svar.

57 minutter siden, Ville91 said:

Tviler på det er så mange tenåringsgutter som vil gå med hjemmestrikk..

Skrevet
Polarpuma skrev (1 minutt siden):

Nei det har jeg da heller ikke sagt? 
Det var svar til Ville91; som skrev: 

Tviler på det er så mange tenåringsgutter som vil gå med hjemmestrikk..

Men det finnes noen tenåringsgutter som liker det, derav mitt svar.

Det har iallefall vært veldig populært med Marius og Islender rundt her jeg bor, til og min tenåring ville ha i vinter🤣 

• Liker 4
Skrevet

Huff, jeg syns ikke hun hadde så mye garn om det bare er det hun ha framme på gulvet🤣🙈  Syns også det er rart at hun ikke strikker mer til minste iallefall. Går jo så fort og er jo så mye fint å strikke til de😍

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Gjest Polarpuma
Skrevet
5 minutter siden, Utroligfortilet said:

Det har iallefall vært veldig populært med Marius og Islender rundt her jeg bor, til og min tenåring ville ha i vinter🤣 

Blir litt avsporing her, sorry, men fint å se at det blir belyst her at flere ungdommer/gutter faktisk liker strikk og at det ikke bare blir konkludert med at “det liker ungdommen ikke”. Man kan feks strikke en kul hettegenser i Adidas stil med Adidas “logo/streker.” Eller med feks en minecraftfigur eller en gamingcontroller foran. 
Men tilbake til tema: fruen: Synes det er rart at hun ikke strikker mere til minsten som går i utebarnehage. Ikke bare genser, men også tykke ullbukser, til å ha under skallbukser. Hun som klager så mye på prisen på klær til minsten.

9A7814D0-6496-40BD-8C02-CB8D17F2B041.jpeg

Skrevet

Til dere som sier at hun ikke har såå mye garn og at det ikke er uvanlig å ha mye garn når man er en strikker. Igjen; det handler om det enorme pengebruket hennes når hun samtidig ytrer seg om at de har dårlig råd, at det er trangt med en ufør, bærer seg over hvor dyrt det er med uteklær til minsten osv. Og i tillegg bruker de fine strikkeplaggene fire ganger, så ser man ikke noe til de lenger. Samtidig som hun snakker om gjenbruk og overflod blant folk. Jeg strikker mye selv og har mye garn, men jeg klager heller ikke over dårlig økonomi. Jeg har barn i utebarnehage og syns det er så praktisk å strikke ulltøy til sønnen min isteden for å kjøpe. Det sparer jeg mye på. Det er summen av alt med Stine og shoppinga hennes. Til seg selv så spares det ikke på noe, kjøper stort sett alt hun har lyst på, gjerne dobbelt opp. Hun har eske på eske med sminkeprodukter som går ut på dato før hun får rukket å bruke opp halvparten. Hun har overfylte klesskap, det er  i bruk noen uker, så rett ut. Hun kjøper nesten daglig en ny type potetgull, energidrikk eller godteri, for så å si æsj og kaste det. Men når det er snakk om uteklær til sønnen, så er det horribelt dyrt. Når det er snakk om frisør(når hun ikke får spons/gratis av bekjent), så vet de jammen meg å ta betalt. And so on. Det vitner så til de grader om null selvinnsikt, null evne til å tenke litt lenger enn morgendagen og lite evne til å løftet blikket litt. 

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet
MsFri skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte inn veldig mye forskjellig garn når jeg begynte å strikke. Så har hatt veldig mye garn som jeg ikke liker å strikke med🤷🏼‍♀️ 
Nå kjøper jeg kun garn som er øremerket forskjellig prosjekter. Har ikke økonomi til å bare kjøpe for å kjøpe, slik som Fru Knutsen har. 

håper hun gir bort garnet til noen som trenger det og ikke har råd til å kjøpe selv. 

Jeg har ikke råd til å kjøpe mye garn, men elsker å strikke. Derfor mottar jeg restegarn fra familie og venner. Av ullgarn strikker jeg luer, votter, sokker og tepper til Amandaprosjektet (nyfødt intensiv) Å bamser til ambulanser, legehelikoptere, leger og helsestasjoner. Av resten strikker jeg også tepper, luer osv. det sender Amandaprosjektet videre til andre land som trenger det. Til jul strikker jeg skjerf til prosjektet < Hjelp en som gruer seg til jul> igjennom kirkens bymisjon. Strikk med mening, kaller jeg det🤗 Noe Stine kunne tenkt på, som sier hun ønsker å hjelpe andre🤔

• Liker 8
  • Hjerte 9
Skrevet

Min på 12 elsker islender å Marius ! Her kryr det av flotte ungdom i strikka genser 🙂

• Liker 2
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Det er veldig vanlig å strikke til andre enn bare seg selv. Står ingen regel at man må, men det er vanlig. 

Jeg strikker selv, moren min, tantene og noen av kusinene mine strikker, og jeg har noen venninner som strikker. Ingen av de strikker til bare seg selv. Hadde jeg bare skulle ha strikket til meg selv så tror jeg ikke det hadde blitt plass i skapene tilslutt. Man strikker jo pga man liker å strikke, liker å skape noe og ha noe i hendene. Å sitte med et strikketøy blir en vane. Tror ikke jeg hadde fått til å sett tv uten et strikketøy i hendene. Eller på lange bilturer når man ikke kjører selv 

Felles for alle strikkere jeg kjenner er at man også strikker til andre. Til tantebarn, egne barn, venner, familie, veldedighet osv osv. Enkelte tar også på seg betalte oppdrag. 

Felles for de jeg kjenner som strikker er at de faktisk bruker det de strikker. Bortsett fra den grønne og den rosa strikkejakken Stine har strikket så tror jeg at jeg nesten ikke har sett henne i egne strikkaklær. Det får i Lager157 og det som er sponset fra uretusjerte. Hva er vitsen å ha skapet fullt hvis du ikke bruker det?

Er det jeg mener -for noen så strikker man i hytt å pine til alle som vil ha og ikke ha og andre igjen strikker stort sett  til eget bruk -selvom Stine ikke strikker mengder til andre så strikker hun til eget bruk, ingen regel og derfor jeg stusser på at det betyr at man er egoistisk og bare tenker på seg selv om man ikke strikker til andre. Men hun kommer sikkert til å strikke til noen andre senere. Dessuten er strikking en hobby og hun samler kanskje på disse genserne for hun syntes de er fine, slik som noen maler bilder og lar de henge hjemme eller bygger dyr lego og sparer de på hylla, eller de som samler på mummikopper. Syntes det er synd at alt man gjør som kanskje er en positiv greie for hennes psyke, skal bli brukt som «bevis» på at man er egoistisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Chrisy skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke råd til å kjøpe mye garn, men elsker å strikke. Derfor mottar jeg restegarn fra familie og venner. Av ullgarn strikker jeg luer, votter, sokker og tepper til Amandaprosjektet (nyfødt intensiv) Å bamser til ambulanser, legehelikoptere, leger og helsestasjoner. Av resten strikker jeg også tepper, luer osv. det sender Amandaprosjektet videre til andre land som trenger det. Til jul strikker jeg skjerf til prosjektet < Hjelp en som gruer seg til jul> igjennom kirkens bymisjon. Strikk med mening, kaller jeg det🤗 Noe Stine kunne tenkt på, som sier hun ønsker å hjelpe andre🤔

Det er kjempefint gjort av deg❤️ Problemet med Stine, er at hun er veldig flink til å snakke om at det er viktig å hjelpe hverandre, stille opp, og gi til andre, men lite flink å gjøre noe av det selv. Men det å snakke om det, gir henne nok en god følelse.  Og hun føler seg som en bedre person allerede der. Tror nok hun er mest intressert i å få..

• Liker 11
  • Nyttig 8
Gjest Polarpuma
Skrevet
12 minutter siden, GulleGull said:

Er det jeg mener -for noen så strikker man i hytt å pine til alle som vil ha og ikke ha og andre igjen strikker stort sett  til eget bruk -selvom Stine ikke strikker mengder til andre så strikker hun til eget bruk, ingen regel og derfor jeg stusser på at det betyr at man er egoistisk og bare tenker på seg selv om man ikke strikker til andre. Men hun kommer sikkert til å strikke til noen andre senere. Dessuten er strikking en hobby og hun samler kanskje på disse genserne for hun syntes de er fine, slik som noen maler bilder og lar de henge hjemme eller bygger dyr lego og sparer de på hylla, eller de som samler på mummikopper. Syntes det er synd at alt man gjør som kanskje er en positiv greie for hennes psyke, skal bli brukt som «bevis» på at man er egoistisk. 

Ikke noe galt med å strikke til seg selv og ikke til andre. Det er bare så rart at hun ikke bruker disse fine genserne. Og hvorfor ikke strikke til gutten sin, som går i utebarnehage? Det undrer meg bare. 

Skrevet
Polarpuma skrev (1 minutt siden):

Ikke noe galt med å strikke til seg selv og ikke til andre. Det er bare så rart at hun ikke bruker disse fine genserne. Og hvorfor ikke strikke til gutten sin, som går i utebarnehage? Det undrer meg bare. 

Har hun ikke sagt at det er fordi han er så varm av seg? 

• Liker 3
Gjest Polarpuma
Skrevet
1 minutt siden, Sharp75! said:

Har hun ikke sagt at det er fordi han er så varm av seg? 

Har jeg ikke hørt. Men klær må man jo ha ute i kulda. 

Skrevet
Polarpuma skrev (3 minutter siden):

Har jeg ikke hørt. Men klær må man jo ha ute i kulda. 

Ja, men ikke alle trenger like tykke lag 🤷‍♀️ jeg vet ikke hvordan hun tenker. Vet flere som har nok med et tynt lag med ull under og hadde dødd med strikkegenser 🙊 men finnes jo ulike tykkelser på garnet 🤷‍♀️

Skrevet

Greit nok at sønnen hennes er varm av seg, min sønn er også en varmeovn. Min går også i utebarnehage, er ute i 8 timer om dagen. Fort to-fire timer i slengen når det er -20. Da er en ullgenser nesten ett must uansett hvor varm man er av seg. Bryr meg egentlig ikke om at hun ikke strikker til sønnen sin. Men hvorfor klage på at det går så mye penger i tøy til mini i ute-bhg, når hun elsker å strikke og har haugevis av garnnøster. Samme som at hun prater i det uendelig om at det er så viktig å bidra til de som ikke har så mye, være generøs, hjelpe og gi. Strikk en lue eller to å gi bort til en av mange organisasjoner/tilbud til rusavhengige, fattige familier etc da vel. Det blir for dumt å sitte å snakke om det opp igjen og opp igjen, og fremstille seg selv som meget generøs og omtenksom ovenfor andre når man ikke gjør en skit av det.  Kan forstå de som sier at det er flisespikkeri å henge seg opp i. Men igjen; det er liksom en rød tråd i hele opplegget. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...