bygdefruen Skrevet 22. april 2022 #10361 Del Skrevet 22. april 2022 Flettfrid skrev (2 timer siden): Sikkert den nye taktikken hennes, kan tenkes hun begyner å innse at hun ikke får 3 mill i erstatning fra bv/kommunen 🙈 I en tilsvarende sak i kommunen ble ei jente tilkjent litt over 1 mill i erstatning. Tviler på at Stine får 3 mill. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinaHg Skrevet 22. april 2022 #10362 Del Skrevet 22. april 2022 Jeg bare lurer sånn generelt om noen vet. Men feks i BV saken til Stine. Hvordan er det mtp farens rolle oppe i det hele? Hun kjører jo sak mot BV, men innerst inne må hun jo vite at faren også sviktet. Hun går jo kun til sak mot BV, ikke far. Vil ikke saken svekkes av at faren ikke tok ansvar? Eller om saken også går imot han på ett eller annet vis? Har ikke altfor mye kunnskap om BV saker😅 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 22. april 2022 #10363 Del Skrevet 22. april 2022 LinaHg skrev (7 minutter siden): Jeg bare lurer sånn generelt om noen vet. Men feks i BV saken til Stine. Hvordan er det mtp farens rolle oppe i det hele? Hun kjører jo sak mot BV, men innerst inne må hun jo vite at faren også sviktet. Hun går jo kun til sak mot BV, ikke far. Vil ikke saken svekkes av at faren ikke tok ansvar? Eller om saken også går imot han på ett eller annet vis? Har ikke altfor mye kunnskap om BV saker😅 Far sitter jo egentlig med alt ansvar her. Han sviktet jo fullstendig. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 22. april 2022 #10364 Del Skrevet 22. april 2022 Siden han laget avtaler med mor privat, bak barnevernets rygg, så vil nok det påvirke litt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 22. april 2022 #10365 Del Skrevet 22. april 2022 På et generelt grunnlag så er barna foreldrenes ansvar fullt og helt. Det er foreldrene som har satt barnet til verdenen og har ansvar for at det får det som trengs av omsorg, ressurser og oppfølging. Dersom en av foreldrene ikke klarer sin del av denne jobben så må den andre foreldren trå til og dekke mer enn sin del så barnet ikke lider av den grunn. Det er nok av eksempler opp igjennom tidene på at ene foreldren har i praksis alt ansvar og at det har gått veldig bra. Men om det ikke skjer, og barnevernet vet om det og får dette med seg så har de ansvar og plikt til å tilføre ressurser og tiltak så barnet får det de trenger. Enten ved å hjelpe begge foreldrene, ene foreldren eller ved å hente barnet og flytte det til en annen familie. Når det ikke skjer så har jeg full forståelse for at det føles bittert og at man ønsker hevn/kompensasjon. Slik Stine her prøver på. Jeg synes hun er i overkant optimistisk både mtp sum og hvor sterk sak hun har, men det er min subjektive mening. I tillegg mener jeg at dette støttes opp med tanke på hvor lang tid dette tar. Hadde det vært så klart så hadde det tatt mindre tid. Nå har det vært en spesiell situasjon de siste tre årene men verden stoppet ikke opp. Heller ikke rettssystemet. Samtidig synes jeg det er merkelig å være bitter ovenfor barnevernet som hun mener sviktet, og mor, men ikke far. Far sviktet og. Totalt. Men det virker ikke som hun setter så høyt. Men det er igjen min subjektive mening av hva jeg ser og hører hun sier selv. For alt jeg vet er hun kjempebitter og har kuttet kontakten. Men det ser ikke sånn ut. Så det er merkelig. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 22. april 2022 #10366 Del Skrevet 22. april 2022 bygdefruen skrev (1 time siden): Jeg reagerer også på dette. De aller fleste unger har jo med venner hjem fra bhg/skole og overnattingsbesøk i helgene. Så mye som hun snapper så hadde man sett det hvis det var andre barn der. Med hennes oppvekst syns jeg det er så utrolig rart at hun ikke setter barna og mannen høyere. Virker som det er et slit å være mamma. Ungene her elsker besøk, så vi har åpent hus. Noen ganger er jeg så sliten at jeg bare vil gråte, når 3-6 stk skråler rundt middagsbordet. Men så kommer jeg på at de er heldige som har så fine venner. Kan ikke forstå at Stine bruker ALL energi på seg selv.. Bare seg! Men om man tenker motsatt da. Blir mini der bedt bort? Jeg tenker det har sine årsaker det å. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. april 2022 #10367 Del Skrevet 22. april 2022 Da er presentasjonen hennes på Joviale sin insta borte, så det betyr vel at hun endelig er ute. Var vel det møte med Joviale på søndags/mandagskvelden handlet om, derfor hun var så stille dagen etter å kjente på en sorg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 22. april 2022 #10368 Del Skrevet 22. april 2022 bygdefruen skrev (1 time siden): I en tilsvarende sak i kommunen ble ei jente tilkjent litt over 1 mill i erstatning. Tviler på at Stine får 3 mill. Den var MYE grovere også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_ida Skrevet 22. april 2022 #10369 Del Skrevet 22. april 2022 LinaHg skrev (36 minutter siden): Jeg bare lurer sånn generelt om noen vet. Men feks i BV saken til Stine. Hvordan er det mtp farens rolle oppe i det hele? Hun kjører jo sak mot BV, men innerst inne må hun jo vite at faren også sviktet. Hun går jo kun til sak mot BV, ikke far. Vil ikke saken svekkes av at faren ikke tok ansvar? Eller om saken også går imot han på ett eller annet vis? Har ikke altfor mye kunnskap om BV saker😅 Det blir på generelt grunnlag i sånne saker et ganske stort tema, "hvor og hva gjorde den andre?" Det er her jeg tenker Stine sin sak skjærer seg fullstendig. For hun hadde en oppegående voksen relasjon. Bv hadde slitt hvis BEGGE var inkompetente som foreldre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frklille Skrevet 22. april 2022 #10370 Del Skrevet 22. april 2022 LinaHg skrev (45 minutter siden): Jeg bare lurer sånn generelt om noen vet. Men feks i BV saken til Stine. Hvordan er det mtp farens rolle oppe i det hele? Hun kjører jo sak mot BV, men innerst inne må hun jo vite at faren også sviktet. Hun går jo kun til sak mot BV, ikke far. Vil ikke saken svekkes av at faren ikke tok ansvar? Eller om saken også går imot han på ett eller annet vis? Har ikke altfor mye kunnskap om BV saker😅 Far blir holdt utenfor da «pappa hjelper til økonomisk». Uten han kan fruen ikke opprettholde shoppingsavhengigheten sin. Far har nok veldig dårlig samvittighet og dermed gir henne penger til lykke. Nokså logisk, ellers er far heller ikke tilstede i livet hennes - slik jeg ser det på snap? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 22. april 2022 #10371 Del Skrevet 22. april 2022 nomore82 skrev (23 minutter siden): På et generelt grunnlag så er barna foreldrenes ansvar fullt og helt. Det er foreldrene som har satt barnet til verdenen og har ansvar for at det får det som trengs av omsorg, ressurser og oppfølging. Dersom en av foreldrene ikke klarer sin del av denne jobben så må den andre foreldren trå til og dekke mer enn sin del så barnet ikke lider av den grunn. Det er nok av eksempler opp igjennom tidene på at ene foreldren har i praksis alt ansvar og at det har gått veldig bra. Men om det ikke skjer, og barnevernet vet om det og får dette med seg så har de ansvar og plikt til å tilføre ressurser og tiltak så barnet får det de trenger. Enten ved å hjelpe begge foreldrene, ene foreldren eller ved å hente barnet og flytte det til en annen familie. Når det ikke skjer så har jeg full forståelse for at det føles bittert og at man ønsker hevn/kompensasjon. Slik Stine her prøver på. Jeg synes hun er i overkant optimistisk både mtp sum og hvor sterk sak hun har, men det er min subjektive mening. I tillegg mener jeg at dette støttes opp med tanke på hvor lang tid dette tar. Hadde det vært så klart så hadde det tatt mindre tid. Nå har det vært en spesiell situasjon de siste tre årene men verden stoppet ikke opp. Heller ikke rettssystemet. Samtidig synes jeg det er merkelig å være bitter ovenfor barnevernet som hun mener sviktet, og mor, men ikke far. Far sviktet og. Totalt. Men det virker ikke som hun setter så høyt. Men det er igjen min subjektive mening av hva jeg ser og hører hun sier selv. For alt jeg vet er hun kjempebitter og har kuttet kontakten. Men det ser ikke sånn ut. Så det er merkelig. Vi er veldig lojale mot foreldrene våre som barn,og som traumatisert vedvarer dette inn i voksen alder i mye større grad enn for andre,fordi man ofte ikke har fått utviklet seg normalt. Det kan være nesten umulig å være sint på og bitter på både forelder som har utøvd vold og omsorgssvikt, og ikke minst om det er en forelder som kunne vært der mer og veid opp for den andre. Jeg er i delvis samme situasjon selv, jeg vil aldri klare å fortelle min ene forelder hva den andre faktisk gjorde, at det var 100 ganger verre enn h*n trodde, og den gang ble mye av skylda lagt på meg. Men jeg har bare h*n, jeg kan ikke tillate meg å bli sinna eller bitter, for da blir jeg jo i praksis helt alene. Sånn er det for mange. BV er en nøytral upersonlig instans, så det er naturlig at det er lettere å rette sinne den veien 5 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. april 2022 #10372 Del Skrevet 22. april 2022 FrkZ skrev (33 minutter siden): Siden han laget avtaler med mor privat, bak barnevernets rygg, så vil nok det påvirke litt. Det er jo også et svikt fra BV sin side; de var klar over at far sviktet og sendte Stine til mor, likevel grep de ikke inn og satte Stine i fosterhjem. Begge foreldrene sviktet på hver sin måte, og BV burde ha grepet inn da de ble klar over at far ikke overholdt avtalen. Så det at han lagde private avtaler med mor vil ikke svekke Stine sin sak, tvert i mot så vil det styrke saken at begge foreldrene sviktet uten at BV grep inn. Ved å ikke gripe inn da de ble klar over at far sendte henne tilbake til mor så gjorde de ikke jobben sin og la til rette for at misbruket og omsorgssvikten fikk pågå. Jeg forstår dog ikke hvorfor Stine ikke klandrer faren sin og legger all skyld for den barndommen hun hadde på mor. Det er ikke bare den som utøver misbruket som er den skyldige, men også den som vet hva som foregår og lar det skje uten å gripe inn, 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 22. april 2022 #10373 Del Skrevet 22. april 2022 Flettfrid skrev (27 minutter siden): Da er presentasjonen hennes på Joviale sin insta borte, så det betyr vel at hun endelig er ute. Var vel det møte med Joviale på søndags/mandagskvelden handlet om, derfor hun var så stille dagen etter å kjente på en sorg. Josefine har slutta også 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. april 2022 #10374 Del Skrevet 22. april 2022 Mina 2 skrev (18 minutter siden): Josefine har slutta også Har hun sagt det? Prensentasjonen hennes ligger fortsatt på Joviale insta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 22. april 2022 #10375 Del Skrevet 22. april 2022 Flettfrid skrev (3 minutter siden): Har hun sagt det? Prensentasjonen hennes ligger fortsatt på Joviale insta Hun sa det i går kveld 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina 2 Skrevet 22. april 2022 #10376 Del Skrevet 22. april 2022 Flettfrid skrev (3 minutter siden): Har hun sagt det? Prensentasjonen hennes ligger fortsatt på Joviale insta Ja,hun fortalte det i går kveld. Hun føler at hun ikke får gjort det bra nok siden hun har så mye og gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmi93 Skrevet 22. april 2022 #10377 Del Skrevet 22. april 2022 Flettfrid skrev (2 timer siden): Da er presentasjonen hennes på Joviale sin insta borte, så det betyr vel at hun endelig er ute. Var vel det møte med Joviale på søndags/mandagskvelden handlet om, derfor hun var så stille dagen etter å kjente på en sorg. Det var fint å høre 😊👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 22. april 2022 #10378 Del Skrevet 22. april 2022 nomore82 skrev (3 timer siden): På et generelt grunnlag så er barna foreldrenes ansvar fullt og helt. Det er foreldrene som har satt barnet til verdenen og har ansvar for at det får det som trengs av omsorg, ressurser og oppfølging. Dersom en av foreldrene ikke klarer sin del av denne jobben så må den andre foreldren trå til og dekke mer enn sin del så barnet ikke lider av den grunn. Det er nok av eksempler opp igjennom tidene på at ene foreldren har i praksis alt ansvar og at det har gått veldig bra. Men om det ikke skjer, og barnevernet vet om det og får dette med seg så har de ansvar og plikt til å tilføre ressurser og tiltak så barnet får det de trenger. Enten ved å hjelpe begge foreldrene, ene foreldren eller ved å hente barnet og flytte det til en annen familie. Når det ikke skjer så har jeg full forståelse for at det føles bittert og at man ønsker hevn/kompensasjon. Slik Stine her prøver på. Jeg synes hun er i overkant optimistisk både mtp sum og hvor sterk sak hun har, men det er min subjektive mening. I tillegg mener jeg at dette støttes opp med tanke på hvor lang tid dette tar. Hadde det vært så klart så hadde det tatt mindre tid. Nå har det vært en spesiell situasjon de siste tre årene men verden stoppet ikke opp. Heller ikke rettssystemet. Samtidig synes jeg det er merkelig å være bitter ovenfor barnevernet som hun mener sviktet, og mor, men ikke far. Far sviktet og. Totalt. Men det virker ikke som hun setter så høyt. Men det er igjen min subjektive mening av hva jeg ser og hører hun sier selv. For alt jeg vet er hun kjempebitter og har kuttet kontakten. Men det ser ikke sånn ut. Så det er merkelig. Nei. Det tror jeg ikke har noen sammenheng. Slike saker kan ta mange år. Det er ikke uvanlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whitesnake69 Skrevet 22. april 2022 #10379 Del Skrevet 22. april 2022 Hun har vel en arv i vente fra far, så kan jo ikke risikere noe der.. Så kynisk som hu er forbauser det meg ikke at arven "styrer" hvem man skal legge bitterheten sin på. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. april 2022 #10380 Del Skrevet 22. april 2022 Tessa12 skrev (3 timer siden): Hun sa det i går kveld Okei, har ikke kommet så langt i snappdagen hennes fra i går enda 🙈😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå