supermamz Skrevet 18. april 2022 #10041 Skrevet 18. april 2022 nomore82 skrev (10 timer siden): Den "jævla spleisen" ja. Faktisk var det tre stk. Og hun dro inn over kr 80.000,- på de tre samlet. Og her er det viktig å trekke frem at i beskrivelsene på de tre spleisene så blir det lagt stor vekt på hennes vanskelige økonomi og at hun er ufør og sliter med å få pengene til å strekke til. De ligger fortsatt ute så det er bare å sjekke. Ja. For det er jo det vi ser. Ei som virkelig sliter med å få endene til å møtes mellom alt det garnet som blir handlet inn, pynt og interiør, "ukeshandling" og all annen shopping. Der er det jaggu trangt gitt!!! Der hvor det er trangt er i klesskapene hennes. Og det har hun overhode ingen betenkeligheter med å vise frem gjentatte ganger på snap! Hun eier jo ikke skam. Nei. Det er ikke trangt. Altså var premisset for spleisen en stor tjukk løgn. Det hun gjorde var/er svindel. Og nei, det er ikke det samma om hun brukte spleis pengene på advokat eller egne midler. For en annen ting hun skreiv i sin egen spleis var at overskuddet fra spleisen (dersom det ble noe igjen) skulle doneres til et veldedig formål. Og der har hun da lurt folk. Og folk har jo stått frem i ettertid og sagt de selv sleit med å få endene til å møtes. Men der sitter faktisk du og skriver at de kan takke seg selv? Er DET GREIT å skrive? Victimblaiming? Fantastisk! Alle som blir lurt har seg selv å takke altså. De burde gjort mer research. Det forbruket fruen viser på eget initiativ for å skape et luftslott rundt seg selv viser jo at hun faktisk kunne klart å betale mange av disse advokatutgiftene selv. Det er i det minste min påstand. Og Stine har ikke en eneste gang vist noen form for åpenhet eller ydmykhet rundt advokatutgifter og støtte hun fikk på spleis. Ikke. En. Gang. Derfor kommer den "jævla spleisen" opp igjen og igjen. Og nei, jeg støttet ikke spleisen. Jeg støtter aldri slike spleiser. Nettopp på grunn av slike som fruen som faktisk lurer folk. Men det er jo folk selv sin skyld... Om fruen hadde det overforbruke da også skjønner jeg iallefall ikke at folk støttet da. Om det har kommet en spleis nå så har jo jeg stilt spm med engang er dette sant da? Økonomien hennes kunne jo ha vært annerledes da. Å så mye hat og kritikk som hun får så skjønner jeg henne godt at hun ikke går ut med info om advokat og regninger. Er faktisk ikke sikkert at hun har lov til å snakke om det før saken er blitt avsluttet også. Så tenker ja man har selv et ansvar, ingen har blitt tvingt til å gi. De er veldig snille og sier jo om personene som gir som selv sliter, men det er ikke Stine sin feil uansett hvor mye man prøver å legge skylda på henne. Å støtte en spleis er frivillig og man må selv klare å tenke om dette er noe man vil og ikke minst har råd til selv. 4 1
Trudeluttentutten Skrevet 18. april 2022 #10042 Skrevet 18. april 2022 (endret) Vintermåne skrev (11 minutter siden): LinaHg skrev (7 minutter siden): Om Hva som er et stort forbruk defineres jo litt ut ifra hva slags økonomi man har. Å kjøpe seg klær og garn hver eneste uke og gjerne flere ganger i uken, energidrikker, snop og snus hver eneste dag, planter flere ganger i mnd, sminke/hår/accessories ukentlig osv. Det er et stort forbruk/overforbruk om man egentlig ikke har økonomi til det. Hadde hun vært Steve Jobs, så hadde det jo vært et beskjedent forbruk, hadde de hatt 1,5 mill i året så hadde det ikke vært noe big deal. Men når man offentlig gjentatte ganger klager og syter over dårlig økonomi, at de ikke har råd til å få kjøpt seg hus(Stine selv som har sagt det, og sagt at det er kjett), at hun aldri tar seg råd til å unne seg noe, at de ikke har sjans til å dekke advokatutgifter selv. Altså, om man ikke skjønner den tegninga og det regnestykket der, så neivel. Ring Hallgeir. Det er nå virkelig forskjell på å ha råd til hus enn å ha råd til snus, garn og planter😅Da er det ikke hus hun prioriterer da. So What?? Endret 18. april 2022 av Trudeluttentutten Gikk litt i ball med sitering her 3
supermamz Skrevet 18. april 2022 #10043 Skrevet 18. april 2022 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Enig med deg. Jeg er ikke enig i alt Stine gjør, og har vært kritisk til ting, men jeg forsøker å moderere meg. Jeg håper ikke Stine leser her. Hvis jeg hadde vært influencer og kommet over alt dette så hadde jeg trukket meg fra rampelyset. Trist at noen skal bli "hetset ut". Én ting er på en måte kritikk av hva hun gjør og sier, men innlegg som direkte mistror barndommen, diagnosene m.m er det verste jeg ser. Noe av det vondeste man kan oppleve som traumeutsatt er å ikke bli trodd. Ja.. Håper verken hun eller noen nær leser her inne. Skjønner ikke at denne tråden ikke er lukket og låst egentlig. Mobbing med stor M. Syns veldig synd i barna også som sikkert har venner som leser her inne.. Ser ut som snappen er det som holder liv i Stine og at det er gleden i hverdagen. Hennes grunn til å vil stå opp om morgenen på samme måte som.vi som går på jobb. Hun kunne sikkert ha delt mindre, men man ser jo at dette er viktig for henne og at det er noe som gir henne glede og da skjønner jeg ikke hvordan folk klarer å sitte å være så stygg med et menneske.. Bli sjalu for hun får en pakke her og der og en morgenlevering. Folk må da selv få ta valg for hva de skal gjøre eller ikke. Er heller ikke enig i alt hun sier og deler. Syns noe er litt rart, men å gå og hakke ned på hver minste lille ting.. Skjønner ikke vitsen.. 3 1 2
Hvitstrietapet Skrevet 18. april 2022 #10044 Skrevet 18. april 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (10 minutter siden): Enig med deg. Jeg er ikke enig i alt Stine gjør, og har vært kritisk til ting, men jeg forsøker å moderere meg. Jeg håper ikke Stine leser her. Hvis jeg hadde vært influencer og kommet over alt dette så hadde jeg trukket meg fra rampelyset. Trist at noen skal bli "hetset ut". Én ting er på en måte kritikk av hva hun gjør og sier, men innlegg som direkte mistror barndommen, diagnosene m.m er det verste jeg ser. Noe av det vondeste man kan oppleve som traumeutsatt er å ikke bli trodd. Dersom Stine leser her og trekker seg tilbake som influenser så tror jeg at det er det aller beste som kan skje, at hun trekker seg tilbake og starter å reflektere over hva som skjer og hva hun egentlig føler og tenker. Jeg tipper at sosiale medier og hennes måte å utlevere seg på er hennes måte å flykte og skape avstand fra uroen og frykten hun føler på, traumene og smertene. Selv om hun forteller om ting som har skjedd og vet hva som har skjedd, så tror jeg likevel ikke at hun virkelig har satt seg ned og jobbet eller følt på så mye av det. Oppførselen hennes er en rekke svært usunne måter å unngå å føle ordentlig på ting på, derav behovet for den overfladiske oppmerksomheten. Endret 18. april 2022 av Hvitstrietapet 7 4
LinaHg Skrevet 18. april 2022 #10045 Skrevet 18. april 2022 supermamz skrev (1 minutt siden): Om fruen hadde det overforbruke da også skjønner jeg iallefall ikke at folk støttet da. Om det har kommet en spleis nå så har jo jeg stilt spm med engang er dette sant da? Økonomien hennes kunne jo ha vært annerledes da. Å så mye hat og kritikk som hun får så skjønner jeg henne godt at hun ikke går ut med info om advokat og regninger. Er faktisk ikke sikkert at hun har lov til å snakke om det før saken er blitt avsluttet også. Så tenker ja man har selv et ansvar, ingen har blitt tvingt til å gi. De er veldig snille og sier jo om personene som gir som selv sliter, men det er ikke Stine sin feil uansett hvor mye man prøver å legge skylda på henne. Å støtte en spleis er frivillig og man må selv klare å tenke om dette er noe man vil og ikke minst har råd til selv. Hun var jo overhode ikke like «kjent» da hun sto frem på tv2 med saken sin som hun er nå. Folk hadde ikke sett så mye av henne, eller forbruket hennes. Så de gav nok i god tro. Jeg har ikke gitt, og er generelt skeptisk til typ spleis nettopp pga av sånne ting. Men siden hun faktisk sto frem på tv, hadde en viktig kamp å kjempe og virket oppriktig mtp økonomisk situasjon, så skjønner jeg at folk trodde på henne. Uansett om man burde ha undersøkt spleisen, personen og alt rundt bedre, så er det vel ikke ok å starte en spleis på feil premisser. 8 4
Silva Pluvialis Skrevet 18. april 2022 #10046 Skrevet 18. april 2022 supermamz skrev (2 minutter siden): Ja.. Håper verken hun eller noen nær leser her inne. Skjønner ikke at denne tråden ikke er lukket og låst egentlig. Mobbing med stor M. Syns veldig synd i barna også som sikkert har venner som leser her inne.. Ser ut som snappen er det som holder liv i Stine og at det er gleden i hverdagen. Hennes grunn til å vil stå opp om morgenen på samme måte som.vi som går på jobb. Hun kunne sikkert ha delt mindre, men man ser jo at dette er viktig for henne og at det er noe som gir henne glede og da skjønner jeg ikke hvordan folk klarer å sitte å være så stygg med et menneske.. Bli sjalu for hun får en pakke her og der og en morgenlevering. Folk må da selv få ta valg for hva de skal gjøre eller ikke. Er heller ikke enig i alt hun sier og deler. Syns noe er litt rart, men å gå og hakke ned på hver minste lille ting.. Skjønner ikke vitsen.. Det håper ikke jeg heller. Hvis det hadde vært min mamma som ble diskutert her hadde jeg blitt helt fra meg av sorg. Jeg hadde ikke tillatt at noen snakket slik om mamma. Jeg antar at barna, og også barnas venner og deres foreldre, kan komme over denne og andre diskusjoner om Stine på internett. Det er ikke heldig. Ja, hun har valgt å eksponere seg, men som du sier så gir det henne glede. Hvorfor skal vi skremme henne vekk fra det som gir henne glede? Hetse så hun mister helt tro på seg selv? Mistro slik at hun tilslutt ikke klarer å stole på verken andre eller seg selv? Og hva med barna? Er det dette vi skal la barna lese? 2 2 1
Silva Pluvialis Skrevet 18. april 2022 #10047 Skrevet 18. april 2022 (endret) Hvitstrietapet skrev (På 18.4.2022 den 21.58): Dersom Stine leser her og trekker seg tilbake som influenser så tror jeg at det er det aller beste som kan skje, at hun trekker seg tilbake og starter å reflektere over hva som skjer og hva hun egentlig føler og tenker. Jeg tipper at sosiale medier og hennes måte å utlevere seg på er hennes måte å flykte og skape avstand fra uroen og frykten hun føler på, traumene og smertene. Selv om hun forteller om ting som har skjedd og vet hva som har skjedd, så tror jeg likevel ikke at hun virkelig har satt seg ned og jobbet eller følt på så mye av det. Oppførselen hennes er en rekke svært usunne måter å unngå å føle ordentlig på ting på, derav behovet for den overfladiske oppmerksomheten. Men hvis det er hennes flukt, kanskje det er det hun trenger akkurat nå som hun står oppi en svært tøff sak? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 3 1
LinaHg Skrevet 18. april 2022 #10048 Skrevet 18. april 2022 Trudeluttentutten skrev (6 minutter siden): Det er nå virkelig forskjell på å ha råd til hus enn å ha råd til snus, garn og planter😅Da er det ikke hus hun prioriterer da. So What?? Hæ, er det??? Herrejesus, jeg forstår da vitterlig det🤦🏼♀️ Poenget er, hun klager over dårlig økonomi og alt de ikke har råd til. Mens hun samtidig handler veldig mye greier som ikke er nødvendig. Hun gråter over hvor viktig den BV saken er for henne, men er visst ikke såå viktig at hun gidder å gjøre en innsats for å dekke advokatutgifter selv. Jeg slutta å røyke, og bare pga det sparte jeg 40000 kroner i året. Hadde jeg kutta ned på å spise ute, halvert kleskjøpene mine og kjørt en litt billigere bil i tillegg, kunne jeg ganske så lett ha spart mange hundre tusen på et par år. Regner med ordtaket «mange bekker små gjør en stor å» har gått deg hus forbi. 16 3
supermamz Skrevet 18. april 2022 #10049 Skrevet 18. april 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Det håper ikke jeg heller. Hvis det hadde vært min mamma som ble diskutert her hadde jeg blitt helt fra meg av sorg. Jeg hadde ikke tillatt at noen snakket slik om mamma. Jeg antar at barna, og også barnas venner og deres foreldre, kan komme over denne og andre diskusjoner om Stine på internett. Det er ikke heldig. Ja, hun har valgt å eksponere seg, men som du sier så gir det henne glede. Hvorfor skal vi skremme henne vekk fra det som gir henne glede? Hetse så hun mister helt tro på seg selv? Mistro slik at hun tilslutt ikke klarer å stole på verken andre eller seg selv? Og hva med barna? Er det dette vi skal la barna lese? Ja er så enig med deg! Hadde vært helt grusomt og sitte å lese. Huff nei, syns folk burde begynne å tenke seg om 2 ganger før de poster her. Hadde du kunne signert med navnet ditt under poster du, hvis ikke kan du bare la vær tenker jeg. 2 1
Alida80 Skrevet 18. april 2022 #10050 Skrevet 18. april 2022 7 minutter siden, Tvillingsjel said: Enig med deg. Jeg er ikke enig i alt Stine gjør, og har vært kritisk til ting, men jeg forsøker å moderere meg. Jeg håper ikke Stine leser her. Hvis jeg hadde vært influencer og kommet over alt dette så hadde jeg trukket meg fra rampelyset. Trist at noen skal bli "hetset ut". Én ting er på en måte kritikk av hva hun gjør og sier, men innlegg som direkte mistror barndommen, diagnosene m.m er det verste jeg ser. Noe av det vondeste man kan oppleve som traumeutsatt er å ikke bli trodd. Jeg skjønner hva du sier, men her snakker vi om en person som sa hun hadde kreft og alle mulige sykdommer for 20+ år siden, og det fortsetter i dag. Også den gang støttet folk henne, fordi de synes synd på henne. Allerede da så vi disse "kriser" hvor hun havnet i ambulanse mer enn en gang og var "døden nær", og neste dag dukket hun opp frisk, fin og livlig til skolen som om ingenting har skjedd. Det er et mønster her. Jeg synes ikke det er så rart at folk mistror henne da, man føler seg brukt og lurt. Jeg unner ingen en vond barndom, men hun har jo et ansvar selv oppi dette her. For meg ser det ut som om at hun er avhenging av oppmerksomhet og å bli sett, på et sykelig nivå. 15 6
supermamz Skrevet 18. april 2022 #10051 Skrevet 18. april 2022 LinaHg skrev (Akkurat nå): Hæ, er det??? Herrejesus, jeg forstår da vitterlig det🤦🏼♀️ Poenget er, hun klager over dårlig økonomi og alt de ikke har råd til. Mens hun samtidig handler veldig mye greier som ikke er nødvendig. Hun gråter over hvor viktig den BV saken er for henne, men er visst ikke såå viktig at hun gidder å gjøre en innsats for å dekke advokatutgifter selv. Jeg slutta å røyke, og bare pga det sparte jeg 40000 kroner i året. Hadde jeg kutta ned på å spise ute, halvert kleskjøpene mine og kjørt en litt billigere bil i tillegg, kunne jeg ganske så lett ha spart mange hundre tusen på et par år. Regner med ordtaket «mange bekker små gjør en stor å» har gått deg hus forbi. Nå har jeg fulgt henne en stund og har enda ikke hørt at hun har klaget over økonomien deres? Hun nevner ja priser og handler mye på salg og ser ut som hun må forsvare alt hun kjøper med at det er billig. Men har enda ikke hørt engang at hun har dårlig råd. så økonomien kan jo svinge. Fordi om de kanskje hadde trangere økonomi i fjor kan jo det ha endret seg nå? Er jo helt normalt. Å det å kutte og spare er jo noe vi alle kan gjøre. Men man må jo ha motivasjon til det og kan jo hende akkurat nå har hun nok med sitt? Skjønner ikke hva vi egentlig har med økonomien hennes å gjøre. Ja hun shopper og shopper mye. Det kan vi alle si, men hva hun skal og ikke skal har vi da ingenting med. Hun er snart 40 år, regner med hun klarer å ta de valgene selv veldig fint. 4
supermamz Skrevet 18. april 2022 #10052 Skrevet 18. april 2022 Alida80 skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner hva du sier, men her snakker vi om en person som sa hun hadde kreft og alle mulige sykdommer for 20+ år siden, og det fortsetter i dag. Også den gang støttet folk henne, fordi de synes synd på henne. Allerede da så vi disse "kriser" hvor hun havnet i ambulanse mer enn en gang og var "døden nær", og neste dag dukket hun opp frisk, fin og livlig til skolen som om ingenting har skjedd. Det er et mønster her. Jeg synes ikke det er så rart at folk mistror henne da, man føler seg brukt og lurt. Jeg unner ingen en vond barndom, men hun har jo et ansvar selv oppi dette her. For meg ser det ut som om at hun er avhenging av oppmerksomhet og å bli sett, på et sykelig nivå. Kjente du henne for 20+ år siden? Eller har hun sagt på story at hun hadde kreft som ungdom/ tidlig voksen?
bygdefruen Skrevet 18. april 2022 #10053 Skrevet 18. april 2022 supermamz skrev (2 minutter siden): Kjente du henne for 20+ år siden? Eller har hun sagt på story at hun hadde kreft som ungdom/ tidlig voksen? Vi er flere som kjente henne for 20+ år siden. Jeg vet du har vanskelig for å tro det og at vi sitter her og koker opp løgner. Jeg kan fortelle hva slags bil hun kjørte da eldste var liten og jeg kan også fortelle hvor hun og eksmannen bodde før de kjøpte hus i Brumunddal. 11 2
Alida80 Skrevet 18. april 2022 #10054 Skrevet 18. april 2022 3 minutter siden, supermamz said: Kjente du henne for 20+ år siden? Eller har hun sagt på story at hun hadde kreft som ungdom/ tidlig voksen? Jeg kjente henne. Vet ikke om hun har sagt noe på story. Følger ikke så mye med. 4
Hvitstrietapet Skrevet 18. april 2022 #10055 Skrevet 18. april 2022 Tvillingsjel skrev (10 minutter siden): Men hvis det er hennes flukt, kanskje det er det hun trenger akkurat nå som hun står oppi en svært tøff sak? Jeg står også i mange saker. Ikke bare én, men mange. Og jeg unner meg ting på veien som jeg liker. Vil jeg ha brus, så kjøper jeg brus. Har jeg lyst på sjokolade, spiser jeg sjokolade. Vil jeg sove til 16 på ettermiddagen, så sover jeg til da. Sunt? Kanskje ikke, men kanskje det jeg trenger for å klare å komme meg gjennom det jeg står i. Nei, det du gjør og det hun gjør kan ikke sammenlignes. Jeg vil gå så langt som å si at sosiale medier, oppmerksomheten og bekreftelsen hun får er rus for henne, det går utover henne og hele hennes familie. Å kjøpe en brus eller sjokolade er helt okei det, å være så aktiv og utpå der mens hun er så løs kanon som det hun er, er bare skadelig. I hennes søken om oppmerksomhet og omsorg, forståelse og aksept har hun hevdet på seg diagnoser som ikke stemmer overens med levemåten hennes, hvilket har terga på seg utallige brukere i denne tråden og det med rett. Hun eier ikke grenser eller bremser, det hun gjør er svært usunt og det gir konsekvenser, blant annet at hun ikke blir tatt seriøst hvilket er veldig synd for nå har hun sjansen til å gjøre ting på en ordentlig måte angående saken sin, men det drukner jo i oppførselen hennes. 7 6
Heahea1 Skrevet 18. april 2022 #10056 Skrevet 18. april 2022 Synlig at hun har fått med seg at tråden har tatt av siden hun er så stille. Får faktisk oppriktig vondt av hun. Syns hun gjør provoserende valg. Men en hel tråd med over 10k svar hovudsakleg kritikk må være vondt. 5 1 1
supermamz Skrevet 18. april 2022 #10057 Skrevet 18. april 2022 bygdefruen skrev (5 minutter siden): Vi er flere som kjente henne for 20+ år siden. Jeg vet du har vanskelig for å tro det og at vi sitter her og koker opp løgner. Jeg kan fortelle hva slags bil hun kjørte da eldste var liten og jeg kan også fortelle hvor hun og eksmannen bodde før de kjøpte hus i Brumunddal. men hvordan syns du/dere det er greit og utlevere henne da? Hun va jo ikke en offentlig person da..🤦 Er jo det samme om hun begynner å utlevere dere med navn på storyen hva dere gjorde og sa på samme tiden. Eneste forskjellen er nok at dere hadde anmeldt henne med engang. 3 3
MsFri Skrevet 18. april 2022 #10058 Skrevet 18. april 2022 supermamz skrev (45 minutter siden): men Stine tvinger jo ikke deg til å gi penger? Det må jo du som person ta et valg om du går god for å gi bort DINE penger. Det er jo noe vi alle må gjør. Men du kan jo rapportere det inn der. Har vell mer nytte det enn og sitte å syte i flere år i et forum. Har null hensikt. Jeg har hverken sytet eller klaget i flere år, sånn btw. jeg svarte på et innlegg om ansvar. jeg har ikke gitt Stine noen penger. Men jeg syns det er ille at ting har blitt som det har blitt. så jeg personlig har ingen grunn til å rapportere det. Det var for å legge inn litt fakta inn i dette kaoset. 1
supermamz Skrevet 18. april 2022 #10059 Skrevet 18. april 2022 MsFri skrev (4 minutter siden): Jeg har hverken sytet eller klaget i flere år, sånn btw. jeg svarte på et innlegg om ansvar. jeg har ikke gitt Stine noen penger. Men jeg syns det er ille at ting har blitt som det har blitt. så jeg personlig har ingen grunn til å rapportere det. Det var for å legge inn litt fakta inn i dette kaoset. Tenker at det folk som ga penger burde gjøre iallefall enn å sitte her inne. Svindel er ikke greit. Nå sier ikke jeg at dette er svindel eller ikke, men skjønner ikke hva det nytter å skrive om det på kvinneguiden. Kommer da ingen vei med det. 3
LinaHg Skrevet 18. april 2022 #10060 Skrevet 18. april 2022 supermamz skrev (14 minutter siden): Nå har jeg fulgt henne en stund og har enda ikke hørt at hun har klaget over økonomien deres? Hun nevner ja priser og handler mye på salg og ser ut som hun må forsvare alt hun kjøper med at det er billig. Men har enda ikke hørt engang at hun har dårlig råd. så økonomien kan jo svinge. Fordi om de kanskje hadde trangere økonomi i fjor kan jo det ha endret seg nå? Er jo helt normalt. Å det å kutte og spare er jo noe vi alle kan gjøre. Men man må jo ha motivasjon til det og kan jo hende akkurat nå har hun nok med sitt? Skjønner ikke hva vi egentlig har med økonomien hennes å gjøre. Ja hun shopper og shopper mye. Det kan vi alle si, men hva hun skal og ikke skal har vi da ingenting med. Hun er snart 40 år, regner med hun klarer å ta de valgene selv veldig fint. Hun har med jevne mellomrom snakket om økonomi, at det er trangt med en ufør, at de med dems dårlige økonomi ikke har sjans til å få kjøpt seg hus, at hun sjeldent kan unne seg noe osv. Jeg har ikke fulgt altfor mye med den siste mnd, så jada, mulig mannen har gått opp i lønn, uføresatsen har blitt høyere eller den økonomiske situasjonen har endret seg. Hun har hatt denne BV saken i tankene i mange år og advokatutgiftene kan betales løpende. Skjønner så klart at denne saken er vanskelig for henne. Men hva med å være litt ærlig og oppriktig? Hva med å inkludere alle de som har vært snille å gitt henne penger i utgiftene og regnskapet. Det er ikke snakk om inngripende greier, det er snakk om å bare vise frem faktura fra advokat. Det tar to minutter. 18 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå