charlotte0 Skrevet 4. januar 2022 #6221 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Blåmuggost skrev (16 timer siden): Stine er så sjalu nå, det er derfor hun er i kjelleren. Nå spiller hun offer så de andre skal syns synd på henne. Jannike hadde avtalt besøk hos Talla, og besøkte de to andre som bor i nærheten samtidig. Det er ikke utestenging, og det må da være lov å ha andre venner. Men sånn har visst Stine alltid vært. Hun viser vennen en kald skulder og som oftest mistet det vennskapet. Historien gjentar seg. Hun vil eie venninnene, og blir kjempe sjalu hvis de finner på ting uten henne. Jeg kan tenke meg at det behovet for å ha vennene helt for seg selv, eie dem, er nok en konsekvens av oppveksten hennes? Det hadde kanskje vært godt for henne med ordentlig behandling, først hos en traumebehandler og så videre kognitiv terapi for å finne sin egen «verdi» uten å trenge å kontrollere alt og alle, rydde som en gal til enhver tid, bedøve vonde følelser med shopping, at hun må føle seg likt av alle, ikke tåler kritikk osv. For alt det der kan nok spores tilbake til vonde traumer i barndommen. 🤔 Jeg håper hun får hjelp til å få et bedre selvbilde. (Det kan se ut til at hun har god selvtillit utad, men om selvbildet er dårlig så hjelper det ikke. Uansett hvor fint og flott alt er rundt.) Endret 4. januar 2022 av charlotte0 12 1
Sol Rampelyset Skrevet 4. januar 2022 #6222 Skrevet 4. januar 2022 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. Sol, admin.
Minmi93 Skrevet 4. januar 2022 #6223 Skrevet 4. januar 2022 Var det ikke Stine som sa en gang, at hun ikke bruker filter lenger ? Bildene hennes på Instagram jo med filter. 11
Minipilla Skrevet 4. januar 2022 #6224 Skrevet 4. januar 2022 Jeg måtte le litt for jeg har ikke fulgt henne lenge men sett mange har kommentert dette med morgenlevering. Og i dag kom det jammen 😅😅 13
Veranda Skrevet 4. januar 2022 #6225 Skrevet 4. januar 2022 Minipilla skrev (16 minutter siden): Jeg måtte le litt for jeg har ikke fulgt henne lenge men sett mange har kommentert dette med morgenlevering. Og i dag kom det jammen 😅😅 Bare ventet på leveransen. Det kommer nok mer 🤣😅👍 9
Tulltulla Skrevet 4. januar 2022 #6226 Skrevet 4. januar 2022 Hu er vel mere nede nå da, siden Veronica la ut på joviale at hun ville invitere jentene i joviale til seg i februar. Siden hun har pause, så er hun kanskje inkludert. Først at Jannike dro til talla, å nå dette, det kan nok være hard for mrs høy på seg selv. 7
FrkZ Skrevet 4. januar 2022 #6227 Skrevet 4. januar 2022 Tulltulla skrev (26 minutter siden): Hu er vel mere nede nå da, siden Veronica la ut på joviale at hun ville invitere jentene i joviale til seg i februar. Siden hun har pause, så er hun kanskje inkludert. Først at Jannike dro til talla, å nå dette, det kan nok være hard for mrs høy på seg selv. Såg den siste snappen hennes nå. Og spørs om det ikke er det treffet, som gjør at hun er enda lenger nede i dag ja.. 5
Minmi93 Skrevet 4. januar 2022 #6228 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Tanken har slått meg om det kan være en bipolar lidelse i bildet ? Veldig høyt oppe, handlemani, oppussingsprosjekter osv, så veldig langt nede etter en stund. Endret 4. januar 2022 av Minmi93 15
Flettfrid Skrevet 4. januar 2022 #6229 Skrevet 4. januar 2022 Tulltulla skrev (1 time siden): Hu er vel mere nede nå da, siden Veronica la ut på joviale at hun ville invitere jentene i joviale til seg i februar. Siden hun har pause, så er hun kanskje inkludert. Først at Jannike dro til talla, å nå dette, det kan nok være hard for mrs høy på seg selv. Jannike har jo snakket om at hun skal dra dit i slutten av januar og være en uke. Så det kan jo svi pittelitt 🙈 8
M.H85 Skrevet 4. januar 2022 #6230 Skrevet 4. januar 2022 Dette blir verre og verre. Mannen må sette foten ned. Hun trenger hjelp. Det er gråting og klaging hele tiden. Offentlig for alle som vil se. Ikke bra. 24
Gjest Polarpuma Skrevet 4. januar 2022 #6231 Skrevet 4. januar 2022 2 minutter siden, M.H85 said: Dette blir verre og verre. Mannen må sette foten ned. Hun trenger hjelp. Det er gråting og klaging hele tiden. Offentlig for alle som vil se. Ikke bra. Hun får gaver og sympati av det. Jeg tolker det sånn at hun liker “trøsten” og oppmerksomheten hun får fra folk. Det fyller et tomrum, noe hun ikke fikk som barn.
Anneisabell Skrevet 4. januar 2022 #6232 Skrevet 4. januar 2022 M.H85 skrev (20 minutter siden): Dette blir verre og verre. Mannen må sette foten ned. Hun trenger hjelp. Det er gråting og klaging hele tiden. Offentlig for alle som vil se. Ikke bra. Kanskje det er akkurat de han har gjort..?? 11
Vintermåne Skrevet 4. januar 2022 #6233 Skrevet 4. januar 2022 LinaHg skrev (13 timer siden): Altså, hvorfor hvorfor snappe når hun har migrene?Greit at hun sa at den var mild i går, men likevel, ikke bruk energi og helse på noe så uviktig som snap da vel. Minsten var borte hele formiddagen i går, men enda så må hun på død og liv snappe da han kom hjem og de skulle bake sammen. Og å sitte å filme han rett oppi fjeset mens han spiser muffins, hva er vitsen? Hvorfor bruker hun ikke den tiden på å kose seg sammen med han? Det var vel heller ikke sånn at alle de andre i joviale møttes uten å ha invitert Stine. Det var vel noen av de som møttes. Det er da helt innafor at noen av de kan møtes uten at alle må være med hver gang. Og at hun syns det er sårt at Talla og Jannike har funnet tonen? Er da vel voksne mennesker som burde unne hverandre nye venner og forstå at man kan være venner med fler av gangen. Hun skifter form og humør fortere enn været. Som ei skriver lenger oppe her, ulike historier støtt og stadig. Reklamerer for vektdyne og sier søvnen er såå mye bedre, at hun sover så godt og tungt. To dager etter sier hun at hun har sovet så dårlig og nesten ikke sovet de siste ukene. Gråter, har det så vondt og vanskelig, sier psykolog er for tapeter og at hun ikke trenger eller får/fikk noe ut av terapi. Så sier hun at hun gikk i terapi i mange år og fikk med seg mange nyttige verktøy for å takle vonde perioder. Det er fint at folk deler at livet ikke alltid er rosenrødt, men hver eneste dag? Hun har et enormt fokus på vondter, sykdom og dårlige dager. Det går ikke en dag uten at det er noe vanskelig og vondt. Jada, jeg kan også tenke negative tanker i løpet av dagen og tenke at noe er kjipt eller dumt. Men hun deler jo hver minste lille ting som er ugreit. Det er ikke uvanlig å ha litt vondt i hodet, syns at det er tungt å stå opp, føle at dagene går litt trått, ha stiv nakke, sove dårlig osv. Det er ganske så normalt, men det er liksom ikke noe å klage over hver eneste dag og sykeliggjøre alt mulig. Forstår at det har vært tøft mtp BV saken. Men den klaginga hennes er jo 365 dager i året, uansett. Hvordan vet dere at det er det med at Jannike har vært hos Talla som er greia? Har hun sagtnoe om det? Har ikke fått med meg det jeg…… ikke at hun skal ha pause fra Joviale heller- har hun sagt det på snap?? jeg scroller jo forbi en haug med snapper hver dag så jeg gar sikkert ikke fått det med meg bare 😅
Kaffeskål Skrevet 4. januar 2022 #6234 Skrevet 4. januar 2022 Vintermåne skrev (4 minutter siden): Hvordan vet dere at det er det med at Jannike har vært hos Talla som er greia? Har hun sagtnoe om det? Har ikke fått med meg det jeg…… ikke at hun skal ha pause fra Joviale heller- har hun sagt det på snap?? jeg scroller jo forbi en haug med snapper hver dag så jeg gar sikkert ikke fått det med meg bare 😅 Jo ho sa på joviale sin snap på søndag tror jeg det var at ho skulle ha pause. Og la ut det samme på sin egen samme dag. Eller dagen etter. 1
M.H85 Skrevet 4. januar 2022 #6235 Skrevet 4. januar 2022 Polarpuma skrev (1 time siden): Hun får gaver og sympati av det. Jeg tolker det sånn at hun liker “trøsten” og oppmerksomheten hun får fra folk. Det fyller et tomrum, noe hun ikke fikk som barn. Mye mulig du har rett. Så kommer det vel oppmerksomhet og nye gaver så blir det gode dager igjen. Det er jo tragisk trist. 6
Gjest Polarpuma Skrevet 4. januar 2022 #6236 Skrevet 4. januar 2022 1 minutt siden, M.H85 said: Mye mulig du har rett. Så kommer det vel oppmerksomhet og nye gaver så blir det gode dager igjen. Det er jo tragisk trist. Det er en evig runddans. Kan ikke være lett for familien å navigere i disse humørsvingningene.
Gjest Heeipådeg Skrevet 4. januar 2022 #6237 Skrevet 4. januar 2022 Virker som hun har fått litt bakke kontakt, for hu ser nesten litt menneskelig ut på snap! (Men bare nesten🙃). Så detta må være ille. for hu er mer berørt følelsesmessig nå enn da hu fortalte at dem måtte avlive katten ifjor,det fortalte hu uten og blunke. Og nå så sitter jaggu tårene løst uten at hu forteller hva som har skjedd:)..
Veranda Skrevet 4. januar 2022 #6238 Skrevet 4. januar 2022 På snap eller insta tårene sitter løst ? Har ikke sett enda at tårene triller.. 3
Gjest Heeipådeg Skrevet 4. januar 2022 #6239 Skrevet 4. januar 2022 Veranda skrev (10 minutter siden): På snap eller insta tårene sitter løst ? Har ikke sett enda at tårene triller.. Snap:) Hennes ord om at tårene satt løst😢😢
Minmi93 Skrevet 5. januar 2022 #6240 Skrevet 5. januar 2022 Heeipådeg skrev (9 timer siden): Virker som hun har fått litt bakke kontakt, for hu ser nesten litt menneskelig ut på snap! (Men bare nesten🙃). Så detta må være ille. for hu er mer berørt følelsesmessig nå enn da hu fortalte at dem måtte avlive katten ifjor,det fortalte hu uten og blunke. Og nå så sitter jaggu tårene løst uten at hu forteller hva som har skjedd:).. Tårene sitter løst fordi ingen forstår henne av de nærmeste. Hun sier at snap er terapi for henne. Det er så feil som det går an. Det er ikke terapi å snakke til en skjerm. Terapi er samtaler med terapeut og eventuelt riktig medisinering. Det er en lang prosess, men veldig nødvendig. Hvis mye av sorgen hennes nå er at hun må snappe mindre, så er det et nødvendig. Ikke bare for henne selv, men også for familien. At familien setter grenser er på sin plass, da hun ikke klarer det selv. 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå