Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Det er flere bivirkninger på Afipran også. Det er liksom en grunn for at en LEGE må avgjøre om man skal ta det. 

Endret av Blåmuggost
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg reagerer på er at hun er så anti tabletter. Men trykker i trynet med medisiner hun har fått? Som ikke hennes lege har skrevet ut. 

Har ikke legen på smerteklinikken fortalt henne om bivirkninger av denne plasteret? Hvordan det fungerer og hva som skjer med kroppen? 

Mistenker at hun har fått alt for høy dose med smertestillende tho...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (22 minutter siden):

Det er flere bivirkninger på Afipran også. Det er liksom en grunn for at en LEGE må avgjøre om man skal ta det. Her har hun masse bivirkninger etter plasteret, som ikke er så rart. Det er sterke virkestoffer i det. Også dytter hun i seg mer reseptfrie legemidler HELT ukritisk. Ser holdningen til legemidler her… Får håpe for hennes del at hun ikke får kramper og vridninger i muskler osv da. Enda mer svimmel og søvnig blir hun hvertfall. Er det mulig 🙈

Afipran er reseptbelagt!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
Blåmuggost skrev (På 10.9.2021 den 13.59):

Ja det er jo det jeg skriver. Hun har ikke fått det av lege. Men en «bekjent» som kom med det på døra. 

Endret av Pirimittmitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmuggost skrev (5 minutter siden):

Ja det er jo det jeg skriver. Hun har ikke fått det av lege. Men en «bekjent» som kom med det på døra! 

Men det kan være at en bekjent har hentet ut resepten fra apoteket. Hvis man gir med tillatelse så er det fullt lovlig. Hun sa vel hun fikk resept fra legen? Eller misforstod jeg det? 

Vil håpe og tro at det var slik jeg nå skrev som var tilfelle, at hun ikke bare har fått noe av en bekjent. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerte også på at hun sa det var leeenge siden hun sist hadde tatt noen form for smertestillende. Sa hun det til legen? Da har jo han beregnet at hun ikke har noe i systemet fra før, og kan være derfor hun ble så dårlig nå. Dosen kan være for høy rett og slett. 

Hun fikk jo sterke smertestillende fra legevakten. Men om det blir å anses som leeenge siden, aner jeg ikke. 

Dosen er for høy. Kroppen skal reagere, absolutt. Men ikke på denne måten... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (4 minutter siden):

Men det kan være at en bekjent har hentet ut resepten fra apoteket. Hvis man gir med tillatelse så er det fullt lovlig. Hun sa vel hun fikk resept fra legen? Eller misforstod jeg det? 

Vil håpe og tro at det var slik jeg nå skrev som var tilfelle, at hun ikke bare har fått noe av en bekjent. 

Hun sa hun fikk det på døra fra en bekjent fordi legen var så treig med å lage resept til hu. Smart å legge ut på offentlig snap at hu knasker piller hu har fått av bekjente 🤦‍♀️

Endret av Lillemor1982
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
Anneisabell skrev (6 minutter siden):

Kam virkelig begynner å lure..hun hadde gjort smart i å ikke dele alt, dette kommer til å komme feil ut for hennes egen del,  tror jeg 

Ja, men trangen etter sympati, medlidenhet og oppmerksomhet overdøver all sunn fornuft, kan jeg fornemme. Hun er som et tog uten bremser🤦‍♀️

Endret av Pirimittmitt
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (2 minutter siden):

Hun sa hun fikk det på døra fra en bekjent fordi legen var så treig med å lage resept til hu. Smart å legge ut på offentlig snap at hu knasker piller hu har fått av bekjente 🤦‍♀️

Ååååja, da blir saken en helt annen... 

Ikke alt som trenger å lyses ut kanskje 🤦‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirimittmitt skrev (1 time siden):

Når blir barnevernet innvolvert her, mon tro?! Noe er riv ruskende galt.

Har tenkt det samme selv MAAANGE GANGER! Men har ikke sagt det høyt.. Veldig rart at noen ikke melder henne!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malleli89 skrev (Akkurat nå):

Har tenkt det samme selv MAAANGE GANGER! Men har ikke sagt det høyt.. Veldig rart at noen ikke melder henne!

Omg.. For hva da? Vi ser minutter av 24 t. 
Syns dere ikke selv dere drar det litt langt i denne tråden?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pirimittmitt
Heahea1 skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge har du fulgt henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirimittmitt skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har du fulgt henne?

Av og på en god stund. 
Blir jo slengt ut ganske heftige beskyldinger her da

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heahea1 skrev (6 minutter siden):

Må si det samme… Hvis du følger av å til, så er det ikke sikkert du får med deg alt det vi andre ser! Det er mye rart å mye man faktisk blir helt stille av, av ting hun deler! Hun deler ukritisk hele tiden, da hun vil sanke sympati å medlidenhet, å ikke minst gaver å blomster på døra! Det er så mye som skurrer med den dama, å ja, man skal være forsiktig når det kommer til å melde fra til  barnevernet, men å snakke om at det er rart noen ikke gjør det må være lov! Jeg syns hun virker til å ikke ha noe imot å ta piller, å om hun mener det er bedre å ha plaster så blir det bare teit! Det er akkurat det samme, eneste er at du ikke svelger pilla, men du får den konstant inn i kroppen uansett😅

Å en ting til.. Det vises veldig godt at hun har fått for høy dose! Jeg har selv brukt morfin over tid, å tar man for mye blir man veldig så dårlig! Kvalm, hodepine, å en uggen følelse i kroppen hele tiden… Så jeg er sikker på at hun har for høy dose!! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (1 time siden):

Melde henne for hva? At man synes noen er merkelige eller gjør rare ting, er absolutt IKKE grunn til å melde fra til barnevernet. Det er å kaste bort dyrebare tiden de har til rådighet for å hjelpe sårbare barn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (5 timer siden):

«legen min er ikke den kjappeste»… hun fikk altså levert afipran, et reseptbelagt legemiddel på døra fra en bekjent.. fordi legen «var treig»…! Hun ringte legen ISTA, for 1-2 timer siden. Tror hun legen sjekker meldinger og telefonbeskjeder hvert minutt, hele dagen?! Leger har avstatt tid til sånnt, typ 1-2 ggr pr dag! IKKE hele dagen. Når tenker hun legen har inne pasienter? Kan ikke klage på legen for det der!!! hallo!

Det er da bare kvalmestillende det er snakk om her, ikke noe potensielt farlig! 🤦‍♀️ No big deal spør du meg, selv om de er på resept!

Mitt eldste barn fikk kvalmestillende på resept de årene hun gikk på lav dose cellegift, for å forebygge kvalmen+oppkast det medførte. En gang jeg hadde omgangssyken og var dritkvalm så tok jeg noen av hennes kvalmestillende tabletter, selv om de ikke var skrevet ut til meg. 😱 Skulle tro det var kriminellt, dere overdramatiserer ALT her altså! 🤣

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...