Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Lillemor1982 skrev (1 time siden):

Det lurte jeg på også. Kan hun selge de "svart" eller har hun noe firma? Hvis det er såååå maaaange som vi kjøpe så er det jo snakk om en del penger 🙈

Hun har det som hobby, å kan da selge de. 

Hobby"inntekt" er skattefri og går heller ikke utover uføretrygden.

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/starte-og-drive/er-jeg-naringsdrivende/?fbclid=IwAR0wN4LhWx43UvCFOUxrXoFBKuA8aN-TKrFe946_UJB--Pch4SG2B_6Mot8

Endret av Flettfrid
La til link
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flettfrid skrev (1 minutt siden):

Man kan ikke selge ubegrenset uten å skatte av det, nei. Overskrides en viss sum så skal det skattes av!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er langt bedre å selge ting man lager enn å opprette Spleis. 

Så kan man jo diskutere til man blir blå hvorvidt de er bra nok osv. La henne holde på. Å selge de anhengene til 100 kr stk er langt ifra noen forbrytelse. Nok andre og mer kritikkverdige ting Stine står for. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså så flau av måten hun endrer talemåte på med en gang hun ramler inn på joviale.. SÅÅ jålete, tunga ut av munnen i nesten hver setning, «jeg er så deilig» stil hele tiden🥵🙈 Åååh, får vondt av å se på..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (14 minutter siden):

Man kan ikke selge ubegrenset uten å skatte av det, nei. Overskrides en viss sum så skal det skattes av!

Hun må nok opp i veldig stor mengde solgte annheng skal det gå fra hobby til næringsinntekt. Når skatteetaten skal avgjøre det, iberegnes alt mulige slags utgifter man må ha med i en slik beregning. Arbeidstid,husleie,strøm,innkjøp, pakkematriell osv

Jeg kontaktet selv skatteetaten i forhold til min hobby for noen uker siden.  Å fikk til svar at jeg bare kunne selge det jeg laget uten å tenke på det, da jeg måtte selge enorme mengder for at de skulle anse det som lønnsomt og næringsinntekt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilje70 skrev (9 timer siden):

Og de er fake i tillegg!! Og ta like mye som de ekte! 

De «ekte» koster fra 299 og oppover. Er merke Crystal Haze som starta opp trenden, så har de fleste andre smykkekjeder hengt seg på. Men uansett, tar hun mye for noe hun har kjøpt i store kvantum på ei billigside 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malleli89 skrev (29 minutter siden):

Jeg blir altså så flau av måten hun endrer talemåte på med en gang hun ramler inn på joviale.. SÅÅ jålete, tunga ut av munnen i nesten hver setning, «jeg er så deilig» stil hele tiden🥵🙈 Åååh, får vondt av å se på..

Å yes ikke bare jeg som får fnatt av den tunga ut av munnen hele tiden. Har aldri skjønt greia med å snakke sånn. Samt blunke blunke,  ja mulig jeg er rar, men for meg blir det helt komisk

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke noe rettigheter mtp disse bamsene? Vet at man feks ikke kan strikke/sy mummi ting og selge pga man ikke har lisens. 🤷🏼‍♀️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usminka skrev (37 minutter siden):

Men er det ikke noe rettigheter mtp disse bamsene? Vet at man feks ikke kan strikke/sy mummi ting og selge pga man ikke har lisens. 🤷🏼‍♀️ 

Du har helt rett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte fra til skatteetaten i dag angående spons jeg. Det der er strengt. 
Bare tenk på den dyna, det skal faktisk skattes opp mot 400kr på den. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (50 minutter siden):

Å yes ikke bare jeg som får fnatt av den tunga ut av munnen hele tiden. Har aldri skjønt greia med å snakke sånn. Samt blunke blunke,  ja mulig jeg er rar, men for meg blir det helt komisk

Malleli89 skrev (1 time siden):

Personlighetsforandring 👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malleli89 skrev (1 time siden):

Tenkte på det jeg og😊 Måtte glo på da hun sminket seg. Begynner å klø i fjeset,når jeg ser de ekle sminkekostene/svampen. Så udelikate🥴 Tror aldri de blir vasket. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (1 time siden):

Ja, det er bare så himla teit..🤦‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun merker (nesten…) iiiiiiingenting med hverken «spons» eller «gave»🤯🤯

Endret av Gresshoppa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (4 timer siden):

Det lurte jeg på også. Kan hun selge de "svart" eller har hun noe firma? Hvis det er såååå maaaange som vi kjøpe så er det jo snakk om en del penger 🙈

Hvis hun har det som hobby, så kan hun selge de "svart", som du sier. Kan være lurt å sette seg litt inn i regler før man uttaler seg vet du! 😉

Er en del som lager og selger sånne på bla Tise, tviler på at alle de ungdommene har et firma. 😅

Jeg kjøpte meg faktisk et sånt i dag jeg! Gleder meg til jeg får det. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøken_ida skrev (1 time siden):

Meldte fra til skatteetaten i dag angående spons jeg. Det der er strengt. 
Bare tenk på den dyna, det skal faktisk skattes opp mot 400kr på den. 

Tviler jeg ikke på at du gjorde så hyggelig som du er! 🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (3 timer siden):

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/starte-og-drive/er-jeg-naringsdrivende/?fbclid=IwAR0wN4LhWx43UvCFOUxrXoFBKuA8aN-TKrFe946_UJB--Pch4SG2B_6Mot8

Nettopp! Trodde dette var allmennkunnskap jeg, men det er det tydeligvis ikke, skal man tro kommentarene til enkelte her inne. 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (2 timer siden):

Jeg kjeda meg i går kveld, så jeg regna ut pris pr smykke. 😂 60 øre pr. stk i innpris. 

Hva skulle hun ha pr stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (2 timer siden):

Jeg kjeda meg i går kveld, så jeg regna ut pris pr smykke. 😂 60 øre pr. stk i innpris. 

Du regnet da med silkepapir, konvolutt/det hun bruker å sende de i, tengene(for montering av ringer)?

Alt må regnes inn på slik, det gjør butikkene også. 

Du må ikke tro at butikkene/produksenter har så mye mer ut utgifter på den typen de selger, avansem og fortjenesten er enorm.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...