Gå til innhold

Min bror voldtok meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde for 25 år siden.. Har lagt lokk på dette i alle år. Men etter en familiefeide kjenner jeg at familien burde få kjennskap til hvilket monster dette er. De tenker så godt om han. Hva og hvordan går jeg frem? Har jo ingen beviser.. blir jo bare ord mot ord. 

Anonymkode: 6c756...e32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 14 og han var 24, om det har noe å si..

Skrevet

Beklager at du har måtte oppleve et sånt svik fra din egen bror ❤️ 

Dette er vanskelig, og jeg synes du burde alliere deg med en psykolog både før og i mens du går gjennom en slik prosess. Å åpne seg om dette kan være befriende, men også retraumatiserende, i hvertfall i en periode. Tenk over om du har noen venner du kan snakke med som kan være en støtte for deg. Det er vanskelig å gi råd når man ikke kjenner deg, men jeg tenker at du eventuelt bør begynne med åpne deg til den i familien du har mest tillit til, og ta det suksessivt derfra. 

Gir deg en stor klem ❤️ 

• Liker 19
Skrevet

Off, dette er jo bare utrolig leit å høre. Vil bare sende deg en stor klem, og håper noen her har tips om hvem du kan kontakte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette skjedde for 25 år siden.. Har lagt lokk på dette i alle år. Men etter en familiefeide kjenner jeg at familien burde få kjennskap til hvilket monster dette er. De tenker så godt om han. Hva og hvordan går jeg frem? Har jo ingen beviser.. blir jo bare ord mot ord. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var 14 og han var 24, om det har noe å si..

Tror nok det bare blir ubehagelig for deg etterpå. Det er vondt å grave i slike vonde ting og så ikke bli tatt seriøst så helt ærlig så ville jeg vel heller bare trukket meg unna men heller informert om det hvis det var noen som hadde tenkt å la ham passe på noen som er forsvarsløs (barn, eldre, hunder)...

Anonymkode: 34b78...9aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er godt likt i familien.. men selvsagt holdt avstand til meg. Jeg vet ikke om dette er noe å rippe opp i, men føler samtidig at det er på tide. Han er velstående og bruker det meste han har på horeri, både i Thailand og Russland. Kjenner jeg er lei og kvalm av utnyttelsen han bedriver. Pluss at alle jentene han møter "må" være under 18.. Burde nok ta kontakt med psykolog, det kan i alle fall hjelpe meg.. men skal man ta risken på å bli utstøtt av sin egen familie?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke sagt det til noen? Jeg støtter svaret om å snakke med for eksempel psykolog om dette. Det må jo være veldig vanskelig å bære på og kanskje også traumatisk. Ellers kan du snakke med noen i eller utenfor familien som du føler du kan stole på. Foreldre for eksempel? Hvis du er ærlig og snakker med noen du er glad i og har tillitt til, så burde de tro på deg tross ingen beviser. 

Klem ❤️

Anonymkode: e782b...ffa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er godt likt i familien.. men selvsagt holdt avstand til meg. Jeg vet ikke om dette er noe å rippe opp i, men føler samtidig at det er på tide. Han er velstående og bruker det meste han har på horeri, både i Thailand og Russland. Kjenner jeg er lei og kvalm av utnyttelsen han bedriver. Pluss at alle jentene han møter "må" være under 18.. Burde nok ta kontakt med psykolog, det kan i alle fall hjelpe meg.. men skal man ta risken på å bli utstøtt av sin egen familie?

Føler så med deg, jeg har opplevd det samme, jeg har valgt å ta det med meg i graven, men snakker med behandlere om det. Håper du finner ut av hva du skal gjøre, snakk med psykolog først å få sortert alle tanker å følelser.

Anonymkode: 91f3b...d6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo egentlig ingen grunn til å ikke anmelde her? Selv om du taper og at det blir oppstyr har du gjort ditt og det var rett. 

Spesielt dersom dette var grovt overgrep og ikke sånn tatt på låret? Sistnevnte vinner du ikke frem noe med, men du kan gjøre det dersom dette var i en mer grov gate. 

Anonymkode: 82725...c09

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle gode svar. Dette har hengt ved meg i mange år, men kjenner nå etter at han har gått i mot meg i en familiefeide, at kanskje det er på tide at sannheten kommer på bordet. Alle som har tenkt så flott og bra om han mulig endrer mening.. Men samtidig vet jeg at dette kan ende katastrofalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo egentlig ingen grunn til å ikke anmelde her? Selv om du taper og at det blir oppstyr har du gjort ditt og det var rett. 

Spesielt dersom dette var grovt overgrep og ikke sånn tatt på låret? Sistnevnte vinner du ikke frem noe med, men du kan gjøre det dersom dette var i en mer grov gate. 

Det var samleie, av uten min tillatelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye under 18?

Anonymkode: e067b...58b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mye under 18?

Jeg vet ikke.. men de kan ikke være over 18 har han sagt når han skal på sine "turer".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg ha fått det ut av systemet og laget sak. Dersom han i tillegg krangler med deg, er det et tegn på at han ikke angrer noe og da fortjener han ikke bedre.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke.. men de kan ikke være over 18 har han sagt når han skal på sine "turer".

Herregud så kvalmt. for ikke åsnakke om hva han har gjort mot deg. Jeg synes egentlig du burde anmelde ham.

Vet du om han har hatt sex med veldig unge jenter her i Norge?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke du har noen ansvar om å fortelle verden hvordan han er. Fortell for din egen skyld, men ikke ofre psykisk helse og (sannsynligvis) viktige relasjoner fordi du føler at verden må få vite. Du må tenke på deg selv. Tror du at å fortelle kan gjøre livet ditt enklere, så vurder å fortell. Du har opplevd nok, og skal ikke bære vekten av hans handlinger mot andre. Et alternativ kan være å gi info til politi uten at du selv trenger å måtte sette din egen helse på spill. Det at han går etter så unge jenter, samt kjøper sex kan være interessant "etterretningsinfo" for dem. Det er en vurdering du kan ta hvis du tror de kan ha bruk for noe informasjon du har, OG hvis dette kan være lettende for deg. 

Om du skal ta risken på å bli utstøtt av familien din blir vanskelig for oss på KG å vurdere. Jeg føler hvertfall at jeg har for liten info til å gi deg råd her. Det jeg kan si er at du må tenke over om den du ønsker å fortelle sannsynligvis vil støtte å tro deg. Hvis du er i relativt stor tvil bør du kanskje ikke ta det steget, i hvertfall ikke uten å ha et støttende nettverk (venner, annen familie, psykolog) rundt deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kam du få ham til å innrømme det? Lag en krangel så han blir hissig, så anklager du han når han ikke har helt kontroll, da vil han mest sannsynlig svare at "det kan du aldri bevise" "haha ingen kommer til å tro deg" eller lignende.

Spør du ham i en saklig tone er det stor sjanse for at han bare vil nekte, han har nok tenkt igjennom hva han skal svare dersom det kommer opp.

Ta opp lyd såklart.

Men, tror du vil ha veldig god bruk for stødig hjelp og støtte, enten familie, venner eller psykolog

Anonymkode: 8e237...6f4

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Unnskyld meg, men broren din er pedofil. Kontakt politiet, ikke psykolog.

• Liker 5
Skrevet

Angående anmeldelse, så er jo såklart dette også en mulighet. For å muligens hjelpe deg å sortere litt tanker, uten intensjon om å skremme deg, så er kan jo dette være en veldig tung prosess også. Du sier selv at du ikke har bevis, og jeg tenker derfor at det er stor sjanse for at saken henlegges, som dessverre mange slike saker blir. Spesielt når det er en stund siden forholdet fant sted. Jeg tror faktisk at 25 år vil gjøre saken foreldet også dessverre. 

Det som er mulig er jo å sende inn anmeldelse uansett, og gjennomgå avhør i den hensikt å sørge for at det ligger en sak på han. Dette kan ha betydning hvis det kommer, eller allerede ligger lignende saker på han fra før. Igjen tenker jeg at du må vurdere om dette er sunt for deg, og forholdsmessig. Jeg vil som sagt at du tenker kun på deg selv i denne situasjonen hvor du har null ansvar for hans handlinger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv blitt utsatt for sove voldtekt, av en ukjent, som ble dømt i lagmannsretten

En situasjon som overhodet ikke kan sammenlignes, men prosessen, og den første frikjennelsen var beintøff. Jeg var sykemeldt i to år. 

Vil ikke skremme deg, men det kan bli beintøft.

Anonymkode: 8e237...6f4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...