AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg er en jente på 25 år og jeg er ganske nybegynner når det kommer til trening. Det jeg lurer på er om man kun får resultater hvis man blir støl? Tenker helst på lower body. Rumpe og ben. Noen ganger blir jeg støl dagen etter, men så er det ofte jeg ikke blir støl. Betyr det at jeg jeg ikke har trent hardt nok? Noen ganger blir det kun litt sårt eller tungt der og da mens jeg trener, men så går det over med en gang. Vil legge til at jeg tøyer godt ut før jeg trener Anonymkode: 13686...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Del Skrevet 28. april 2021 Du blir støl fordi det er uvant. Etterhvert blir du mindre støl. Anonymkode: a89df...ff0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Del Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blir støl fordi det er uvant. Etterhvert blir du mindre støl. Anonymkode: a89df...ff0 Okei, så jeg vil få resultater selv om jeg ikke blir støl eller noe? -TS Anonymkode: 13686...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minime94 Skrevet 28. april 2021 #4 Del Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei, så jeg vil få resultater selv om jeg ikke blir støl eller noe? -TS Anonymkode: 13686...07c Korrekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 29. april 2021 #5 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er en jente på 25 år og jeg er ganske nybegynner når det kommer til trening. Det jeg lurer på er om man kun får resultater hvis man blir støl? Tenker helst på lower body. Rumpe og ben. Noen ganger blir jeg støl dagen etter, men så er det ofte jeg ikke blir støl. Betyr det at jeg jeg ikke har trent hardt nok? Noen ganger blir det kun litt sårt eller tungt der og da mens jeg trener, men så går det over med en gang. Vil legge til at jeg tøyer godt ut før jeg trener Anonymkode: 13686...07c Enig over her. Stølhet har liten eller ingen korrelasjon med effekten av et treningsprogram 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eddie Skrevet 29. april 2021 #6 Del Skrevet 29. april 2021 Har trent styrke i 20 år, blir fortsatt veldig støl etter øktene! 😄 En kompis som jeg ofte trener med blir sjelden støl, så jeg tror stølhet varierer fra person til person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 29. april 2021 #7 Del Skrevet 29. april 2021 Stølheit er ein indikasjon på at du har belasta musklene slik at dei blir såre. Det varierer stort, og er stort sett mest påtrengande ved nybegynnere eller nye øvelser/muskler. Det vil stort sett bli mindre eller gå bort. Om det er ein indikasjon på om det virker er ein ikkje einig om, men det er ein indikasjon om ein irritasjon i muskelfibre, og at musklene bygger seg opp att. Eg blir støl når eg kjører enkelte øvelser, og når eg kjører fulle program. Men mindre enn i starten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 29. april 2021 #8 Del Skrevet 29. april 2021 Fjellmannover190 skrev (1 time siden): Stølheit er ein indikasjon på at du har belasta musklene slik at dei blir såre. Det varierer stort, og er stort sett mest påtrengande ved nybegynnere eller nye øvelser/muskler. Det vil stort sett bli mindre eller gå bort. Om det er ein indikasjon på om det virker er ein ikkje einig om, men det er ein indikasjon om ein irritasjon i muskelfibre, og at musklene bygger seg opp att. Eg blir støl når eg kjører enkelte øvelser, og når eg kjører fulle program. Men mindre enn i starten Det er egentlig en indikasjon på muskelskade, som ikke er nødvendig eller en gang ønskelig når man vil bygge muskler. Ved muskelskade bruker kroppen ressurser på å reparere skade, ikke på å bygge større muskler. Jo mer man kan stimulere uten å skade, jo bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 29. april 2021 #9 Del Skrevet 29. april 2021 (endret) 24 minutter siden, Sandum.PT said: Det er egentlig en indikasjon på muskelskade, som ikke er nødvendig eller en gang ønskelig når man vil bygge muskler. Ved muskelskade bruker kroppen ressurser på å reparere skade, ikke på å bygge større muskler. Jo mer man kan stimulere uten å skade, jo bedre Begynner å bevege oss i definisjonsland på kva støle muskler er, men er nok eigentleg einige🤔. Men ein viss ømheit vil ein normalt sett få, om det er støl eller ikkje er verre å seie. Eg er øm etter styrketrening, men kan fortsatt belaste muskelen uten at det gjer vondt. Også vil det vera vanskeleg å starte nye øvelser/muskler uten ein eller anna form for lett "skade" i muskelvevet. Endret 29. april 2021 av Fjellmannover190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Del Skrevet 29. april 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Vil legge til at jeg tøyer godt ut før jeg trener Anonymkode: 13686...07c Tøying før trening skal man være litt forsiktig med. Gå i tilfelle for litt dynamisk tøying i forbindelse med oppvarming. Statisk tøying gjør at musklene blir lenger og kan påvirke hvordan du står når du f.eks skal ta markløft, og på slike store og tunge øvelser er det bedre at kroppen får jobbe i sitt vante bevegelsesrom. Så kan man heller ta statisk uttøying etterpå. Anonymkode: f632a...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå