Gå til innhold

Facebookside for borettslag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal lage en facebookside for et borettslag der man ønsker info er privat for huset:

hvordan er det mest hensiktsmessig å organisere det?

Anonymkode: 69524...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opprett en lukket gruppe, evt en hemmelig gruppe hvor en må godkjennes for å slippe inn 

Skrevet

Ikke glem at Facebook kan utestenge dere eller stenge gruppen helt tilfeldig uten at noen har gjort noe galt, og det er umulig å få tak i dem så de kan fikse det igjen. Det er flere og flere som mister Facebook-konto eller grupper fordi Facebook bare utestenger i vilden sky uten mulighet for å få det omgjort.

Men lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (På 28.4.2021 den 12.56):

Opprett en lukket gruppe, evt en hemmelig gruppe hvor en må godkjennes for å slippe inn 

Ok. Jeg har behov for at flere personer enn meg selv kan legge ut viktige beskjeder, at folk kan spørre om ting der og at man kan videreføre siden der andre personer kontrollerer den over tid, samt at det holdes privat. Går det med gruppe? Og oppretter jeg bare lukket gruppe fra min private profil liksom? (jeg har aldri gjort dette før og har aldri brukt facebook særlig aktivt så beklager om jeg spør dumt. )

jabx skrev (20 timer siden):

Ikke glem at Facebook kan utestenge dere eller stenge gruppen helt tilfeldig uten at noen har gjort noe galt, og det er umulig å få tak i dem så de kan fikse det igjen. Det er flere og flere som mister Facebook-konto eller grupper fordi Facebook bare utestenger i vilden sky uten mulighet for å få det omgjort.

Men lykke til!

Hvis du vet av andre bedre gratis alternativer må du veldig gjerne komme med forslag! Det jeg trenger står som svar over.

Skrevet

Det er vanlig at alle gruppemedlemmer kan legge ut innlegg og skrive i gruppen. Dette regulerer man i settings når en starter opp gruppen. Gi moderatoransvar til flere, slik at nye medlemmer lett kan legges til/aksepteres i gruppen. Moderatoransvaret kan også reguleres på flere måter.
Facebook stenger ikke ned grupper sånn uten videre... ville ikke bekymret meg for det

AnonymBruker
Skrevet

Er alle I borettslaget på Facebook?

Anonymkode: 89733...449

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Godt spørsmål. 

Et annet spørsmål: Hvem skal være admin i deres gruppe, styret eller vanlige beboere? 

Anonymkode: 7e363...567

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vet ikke.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Godt spørsmål. 

Et annet spørsmål: Hvem skal være admin i deres gruppe, styret eller vanlige beboere? 

Jeg så for meg at styret hadde like muligheter til å administrer siden for effektivitet, der dette siden overføres til nytt styre. Videre at beboere kan kommentere under infoposter fra styret om de trenger mer info ol der de kan får svar fra alle og at alle kan poste mindre problemer som "Jeg har mistet bodnøkkelen min! Har noen sett den?" og få svar fra alle. Om det går an å ha det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg vet ikke.

Jeg så for meg at styret hadde like muligheter til å administrer siden for effektivitet, der dette siden overføres til nytt styre. Videre at beboere kan kommentere under infoposter fra styret om de trenger mer info ol der de kan får svar fra alle og at alle kan poste mindre problemer som "Jeg har mistet bodnøkkelen min! Har noen sett den?" og få svar fra alle. Om det går an å ha det sånn.

Det er fint hvis det er styret som er adminer og ikke vanlige beboere. Har lest en del her om hvor galt det kan gå. Mye drama og at folk ikke orker maktsyke naboer og fjerner seg fra gruppa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...