Gå til innhold

Småting som irriterer med venninner til tider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så flott at du er trygg nok på deg selv til å gå i, og føle deg vel i uansett hva du velger å ha på deg. 

Selv er jeg ikke like heldig. Jeg er redd for å være for pyntet eller for lite pyntet. Jeg er redd for å være den eneste som kommer i kjole, eller den eneste i bukser. Jeg er redd for kommentarene som kommer hvis jeg gjør feil fordi jeg ikke har knekt koden for hva som er akseptabelt å kle seg i i gitte situasjoner. 

Vinkveld hos en venninne - er det joggebukse eller jeans? Bursdagsfest - kjole eller bukser? 

Jeg har hele oppveksten fått kommentarer som "har du pynta deg du a 🤣", når jeg har tatt på meg kjole eller "Eh, det var liksom meningen at vi skulle kle oss fint", hvis jeg har valgt jeans. Det gjør at jeg er kjempeusikker på hva jeg kler, hvordan jeg burde kle meg og hva jeg burde ha på i settinger hvor jeg føler meg utilpass. Muligheten for å spørre en god venninne om hva hun skal ha på seg og å kunne velge "det samme" gjør at jeg føler meg tryggere - for uansett hva jeg har på meg da, så er det hvertfall ikke bare meg. Og min trygge venninne er trygg nok til å stå i de evt. Kommentarene som dukker opp, og jeg kan skli litt inn med bakgrunnen. Vi har det fortsatt fint sammen når vi treffes. 

Heldigvis har jeg så ålreite venninner at de tåler å bli spurt hver gang vi skal ut, uten å bli sure eller irriterte. Nå vet de riktignok også bakgrunnen til at jeg spør... 

Hilsen ei på 31 

Anonymkode: 3b3f4...c01

dette høres ikke ut som mas da; av og til trenger man litt støtte. men tipper ts generelt blir pepret mye. det går jo meg på nervene med daglige spørsmål om alt fra hvilken vinkel skal den tingen stå i, til prosessen rundt avriming av fryseskspet. det tar aldri slutt. og jo, jeg har gitt beskjed. mange ganger😕

Anonymkode: 2e502...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, har prøvd å si på en fin måte at hun må slutte å stresse med slikt å la det gå utover meg men gir seg ikke likevel. Er jo egentlig bare en liten teit ting føler jeg. Kanskje jeg er sær 😂 bare blir stresset av venninner som lar sin egen usikkerhet gå utover alt

Anonymkode: 26a6a...87b

Dette er jo ikke å sette grenser. Du er nødt til å si ifra på en ordentlig måte. Si at du ikke er så opptatt av klær og at du ikke orker samtaler ang antrekk for hver anledning. Si at hun er fin i det hun trives å gå med. Hvis hun ringer rett før et treff så send melding at du er opptatt og dere sees snart. Blir hun sur om dere er forskjellig pyntet så sier du at det har da ikke så mye å si, viktigere å ha det gøy og ikke henge seg opp i sånne ting.  

Anonymkode: c8f26...7e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...