AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Merker jeg blir litt irritabel inni meg når spesielt en venninne (som jeg er utrolig glad i og har det fantastisk med ellers) kommer med slike ting som dette på helt vanlige dager : «skal du pynte deg?» meg: «Neh vet ikke» hun «da må jeg og pynte meg» «hva skal du gå i?» «nei helt sikkert noe vanlig» «hva da? Da tar jeg og det på meg» meg : skal bare ta litt sol først» hun : «ja jeg og tar» eller om vi skal bli litt fin på vin så er det alltid et stress der hun ringer meg «hva skal du gå med? Skal du ha bukse? Da tar jeg og bukse» altså jeg gjør som det passer meg men er alltid et evig press fra hun om hva hvor og når for da må hun gjøre det samme. Kan være vi bare skal besøke en annen venninne og da ringer hun med en gang «skal du pynte deg ? Hva hiver du på deg?» «nei jeg skal ikke pynte meg. Vi skal bare på besøk»! Jeg stresser ikke med slikt og tenker venninnene mine får kle seg i det de vil eller se ut som de vil uten at jeg skal mase hull i hodet på de for å gjøre det samme. Hvorfor tror dere hun er slik? Hun er ellers en nydelig jente som jeg koser meg med og ler mye med. Har dere noe teit som kan irritere dere ? Anonymkode: 26a6a...87b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Høres ut som hun kanskje har litt sosial angst. Eller kanskje hun har dukket opp på fest i helt andre klær enn alle andre, så nå stresser hun og vil ikke gjøre det igjen. Og hun stoler på deg og om du har bukser kan hun trygt ha bukser på også, for da er dere i alle fall to om saken. Anonymkode: 43045...877 10
deedee_ Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Jeg og mine venninner diskuterer alltid hva vi skal ha på oss når vi skal ut på noe. Det er veldig vanlig vil jeg tro? Slik at man er "like pyntet", uten at noen tropper opp mer overpynta/underpynta enn alle andre? Synes ikke dette er noe å irritere seg over i det hele tatt. Du virker sær. 12
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 dette var ikke mye å irritere seg over etter min formening☺️jeg har noen som ringer/mld meg hele tiden for oppmerksomhet, og for å bruke meg som psykolog. DET er jævlig slitsomt😭 Anonymkode: 2e502...2d5 3
Rosatoast Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Enig med kommentaren over her, høres ut som at hun sliter med angst og er ganske usikker. Istedefor å se det som irriterer deg, prøv å heller ha forståelse og se hvor problemet egentlig ligger. Prat med hun. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 deedee_ skrev (7 timer siden): Jeg og mine venninner diskuterer alltid hva vi skal ha på oss når vi skal ut på noe. Det er veldig vanlig vil jeg tro? Slik at man er "like pyntet", uten at noen tropper opp mer overpynta/underpynta enn alle andre? Synes ikke dette er noe å irritere seg over i det hele tatt. Du virker sær. Joda, man gjorde jo det den gang da man var 15-25 år og usikker på seg selv og livet. Nå kan jeg virkelig ikke gi mer blanke i om jeg er "pynta" eller ei. Har jeg lyst til å gå i dongeri? Da er jeg gammal nok til å bestemme det, uavhengig av om andre har lyst til å gå i ballkjole og stiller i det. Så høy er nemlig takhøyden i alle sosiale lag det er verdt å begi seg inn i. Ts: det er jo bare å si at hun må ha på seg det hun vil ha på seg og slutte å være så usikker. Sånt er noe en har ansvar for å ta tak i selv, så det må hun bare ta tak i. Joda, det er ubehagelig selvsagt, men livet er ubehag. Anonymkode: 5b057...4be 1
deedee_ Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda, man gjorde jo det den gang da man var 15-25 år og usikker på seg selv og livet. Nå kan jeg virkelig ikke gi mer blanke i om jeg er "pynta" eller ei. Har jeg lyst til å gå i dongeri? Da er jeg gammal nok til å bestemme det, uavhengig av om andre har lyst til å gå i ballkjole og stiller i det. Så høy er nemlig takhøyden i alle sosiale lag det er verdt å begi seg inn i. Ts: det er jo bare å si at hun må ha på seg det hun vil ha på seg og slutte å være så usikker. Sånt er noe en har ansvar for å ta tak i selv, så det må hun bare ta tak i. Joda, det er ubehagelig selvsagt, men livet er ubehag. Anonymkode: 5b057...4be Herregud, man trenger da ærlig talt ikke være usikker på seg selv fordi man synes det er gøy å planlegge med venninner hva man skal ha på seg? I min gjeng er vi glade i klær og mote og vi synes det er gøy å diskutere antrekk til sammenkomster eller byturer. Get over yourself. 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 deedee_ skrev (7 timer siden): Jeg og mine venninner diskuterer alltid hva vi skal ha på oss når vi skal ut på noe. Det er veldig vanlig vil jeg tro? Slik at man er "like pyntet", uten at noen tropper opp mer overpynta/underpynta enn alle andre? Synes ikke dette er noe å irritere seg over i det hele tatt. Du virker sær. TS her. Når det er slik at hun spørr meg hvis vi skal på vinkveld om hva jeg skal gå med og jeg sier kjole men ombestemmer meg i siste liten å tar på bukse isteden så blir hun nesten irritert «årh du skulle sagt det så hadde jeg og hatt på meg bukse» jeg er snart 30 år og er ferdig med dette. Selvsagt vil jeg hjelpe om hun er usikker på seg selv for hun er en god venninne jeg er glad i. Og ja, kanskje jeg er sær men jeg syns det er stressende å ha det presset på meg hver gang om at alt skal være likt og om jeg skifter mening skal hun bli irritert. Vi er ikke opptatt av mote noen av oss, jeg hiver på meg det jeg føler meg vel i og samme gjør hun. Og man trenger ikke alltid å gjøre som alle andre eller se lik ut uansett hva vi skal. Syns hun er like fin uansett hva hun går i og begynner å bli litt ungdomsskolen om vi skal tenke at «guuud tenk om hun er finere kledd enn meg» slikt tenker jeg ikke på en gang lenger. Anonymkode: 26a6a...87b 2
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Dere er såpass mye ilag med venninner nå under pandemien at dere har tid til å bli irritert på dem?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 deedee_ skrev (38 minutter siden): Herregud, man trenger da ærlig talt ikke være usikker på seg selv fordi man synes det er gøy å planlegge med venninner hva man skal ha på seg? I min gjeng er vi glade i klær og mote og vi synes det er gøy å diskutere antrekk til sammenkomster eller byturer. Get over yourself. Dette er ikke bare byturer og sammenkomster. Er uansett hva vi skal. Altså er det bytur eller ball så er det jo vanlig å ringe for å høre hvilket antrekk man burde ha på seg. Men dette er uansett om vi skal på slaskekveld hos en fellesvenninne så skal hun vite hva jeg skal gå med. Ro ned tenker jeg, er en rolig slappe av kveld så skal man stresse med antrekket. Har sagt det til hun at hun må slutte å stresse sånn med disse tingene og at hun er fin akkurat som hun er. Anonymkode: 26a6a...87b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 O.G. skrev (2 minutter siden): Dere er såpass mye ilag med venninner nå under pandemien at dere har tid til å bli irritert på dem? Vi er med få venner ja som er lov og følger alle smittevernsreglene så hva ville du fram til ? Anonymkode: 26a6a...87b 1
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi er med få venner ja som er lov og følger alle smittevernsreglene så hva ville du fram til ? Anonymkode: 26a6a...87b At det ikke er så smart å være så mye med venner at du kan bli irritert på dem.
Zooey Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 Jeg tenker det riktige spørsmålet her er hvorfor blir du så irritert? Irritasjonen er jo din indre reaksjon og hun er ikke ansvarlig for hvordan du reagerer. Mener absolutt ikke å være anklagende her, vi har alle våre irritasjoner, men det er som oftest enklest å håndtere de selv i stedet for å ta tak i eksterne ting vi ikke har kontroll over. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Zooey skrev (1 time siden): Jeg tenker det riktige spørsmålet her er hvorfor blir du så irritert? Irritasjonen er jo din indre reaksjon og hun er ikke ansvarlig for hvordan du reagerer. Mener absolutt ikke å være anklagende her, vi har alle våre irritasjoner, men det er som oftest enklest å håndtere de selv i stedet for å ta tak i eksterne ting vi ikke har kontroll over. Er ikke dette ganske åpenbart da? Når man får det samme spørsmålet om og om igjen, og det et spørsmål som man ikke kan bry seg mindre om, er det helt naturlig å bli irritert. TS kunne jo faktisk ha vært kjip nok til å ikke svare. Er det bedre? Da unngår jo man hele problematikken, og man unngår å bli irritert, men så er det jo ikke så heldig for vennskapet da... Anonymkode: 3df64...f67 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 høres ut som det kan være mer enn bare de klærne som irriterer deg? jeg tar meg selv i å bli irritert på uskyldige spørsmål jeg overhodet ikke trenger å være irritert på. men når man blir pepret med lignende spørsmål daglig; være seg fargen på såpen på badet til sømmen på trusa, så blir man så utrolig lei. og så kommer irritasjonen... og vips-etter 20 år er alt jævlig irriterende! Anonymkode: 2e502...2d5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #16 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): høres ut som det kan være mer enn bare de klærne som irriterer deg? jeg tar meg selv i å bli irritert på uskyldige spørsmål jeg overhodet ikke trenger å være irritert på. men når man blir pepret med lignende spørsmål daglig; være seg fargen på såpen på badet til sømmen på trusa, så blir man så utrolig lei. og så kommer irritasjonen... og vips-etter 20 år er alt jævlig irriterende! Anonymkode: 2e502...2d5 TS her : Hehe ja blir litt sånn 😂 når man får samme spørsmålet hver gang med en stressende tone så blir man lei. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si men til tider har hun merket jeg blir irritert og lurer på hva hun stresser med. Jeg er en veldig avslappet person og tenker ikke så mye på slikt så blir fort stresset når hun skal sammenligne alt Anonymkode: 26a6a...87b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #17 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke dette ganske åpenbart da? Når man får det samme spørsmålet om og om igjen, og det et spørsmål som man ikke kan bry seg mindre om, er det helt naturlig å bli irritert. TS kunne jo faktisk ha vært kjip nok til å ikke svare. Er det bedre? Da unngår jo man hele problematikken, og man unngår å bli irritert, men så er det jo ikke så heldig for vennskapet da... Anonymkode: 3df64...f67 Yes 👍🏻 Kunne ikke brydd meg mindre om sånne ting så blir irritert og stresset når det skal være hele emne og stress før vi skal noe. Jeg er avslappet og tar på meg det jeg føler meg vel i men så får jeg tlf i hytt og pine om hva jeg går med fra topp til tå og hvorfor jeg tar det på meg for da må hun og så må jeg stresse med det før alt når jeg egentlig er avslappet. Det kunne ikke brydd meg mindre hva folk vil kle seg i eller hvordan de vil se ut. Derfor irriterer det. Anonymkode: 26a6a...87b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #18 Skrevet 28. april 2021 Mas er slitsomt, men har du sagt ifra til henne at det blir litt mye? Du må sette grenser også. Anonymkode: c8f26...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #19 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Mas er slitsomt, men har du sagt ifra til henne at det blir litt mye? Du må sette grenser også. Anonymkode: c8f26...7e2 Ja, har prøvd å si på en fin måte at hun må slutte å stresse med slikt å la det gå utover meg men gir seg ikke likevel. Er jo egentlig bare en liten teit ting føler jeg. Kanskje jeg er sær 😂 bare blir stresset av venninner som lar sin egen usikkerhet gå utover alt Anonymkode: 26a6a...87b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #20 Skrevet 28. april 2021 Så flott at du er trygg nok på deg selv til å gå i, og føle deg vel i uansett hva du velger å ha på deg. Selv er jeg ikke like heldig. Jeg er redd for å være for pyntet eller for lite pyntet. Jeg er redd for å være den eneste som kommer i kjole, eller den eneste i bukser. Jeg er redd for kommentarene som kommer hvis jeg gjør feil fordi jeg ikke har knekt koden for hva som er akseptabelt å kle seg i i gitte situasjoner. Vinkveld hos en venninne - er det joggebukse eller jeans? Bursdagsfest - kjole eller bukser? Jeg har hele oppveksten fått kommentarer som "har du pynta deg du a 🤣", når jeg har tatt på meg kjole eller "Eh, det var liksom meningen at vi skulle kle oss fint", hvis jeg har valgt jeans. Det gjør at jeg er kjempeusikker på hva jeg kler, hvordan jeg burde kle meg og hva jeg burde ha på i settinger hvor jeg føler meg utilpass. Muligheten for å spørre en god venninne om hva hun skal ha på seg og å kunne velge "det samme" gjør at jeg føler meg tryggere - for uansett hva jeg har på meg da, så er det hvertfall ikke bare meg. Og min trygge venninne er trygg nok til å stå i de evt. Kommentarene som dukker opp, og jeg kan skli litt inn med bakgrunnen. Vi har det fortsatt fint sammen når vi treffes. Heldigvis har jeg så ålreite venninner at de tåler å bli spurt hver gang vi skal ut, uten å bli sure eller irriterte. Nå vet de riktignok også bakgrunnen til at jeg spør... Hilsen ei på 31 Anonymkode: 3b3f4...c01 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå